Nové palivo E10
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- rudolf.tomka
- **
- Příspěvky: 344
- Registrován: 19 čer 2011, 18:12
- Bydliště: Zborov -Slovensko
Nové palivo E10
https://auto.pravda.sk/poradna/clanok/5 ... ny-zoznam/
Na Slovensku sa bude od januára 2020 predávať benzín s oktánovým číslom 95 s vyšším podielom biozložky. Zatiaľ čo v súčasnosti môže obsahovať najpoužívanejší benzín s označením E5 (Natural 95) od 5 % do 7,4 % objemových bioetanolovej zložky, od budúceho roka sa bude predávať benzín s označením E10, v ktorom je podiel ekvivalentu bioetanolovej zložky nad 7,4 %.
Očakávať môžeme asi o 1,5 % vyššiu spotrebu paliva, ako vyplýva z testu nemeckého autoklubu ADAC, a o čosi nižší výkon.
Podľa predbežných informácií od väčšiny členských spoločností SAPPO je možno veľmi reálne predpokladať, že pre spotrebiteľov, ktorí chcú i naďalej používať palivo s nižším podielom biozložky, ostane k dispozícii i benzín s označením E5.
Pri autách to však nekončí. Nový benzín by sa mal dotknúť aj kosačiek či motorových píl s karburátovými motormi. Problémom s motorom sa dá vyhnúť napríklad tankovaním palív s oktánovým číslom 100, ktoré je však podstatne drahšie.
Na Slovensku sa bude od januára 2020 predávať benzín s oktánovým číslom 95 s vyšším podielom biozložky. Zatiaľ čo v súčasnosti môže obsahovať najpoužívanejší benzín s označením E5 (Natural 95) od 5 % do 7,4 % objemových bioetanolovej zložky, od budúceho roka sa bude predávať benzín s označením E10, v ktorom je podiel ekvivalentu bioetanolovej zložky nad 7,4 %.
Očakávať môžeme asi o 1,5 % vyššiu spotrebu paliva, ako vyplýva z testu nemeckého autoklubu ADAC, a o čosi nižší výkon.
Podľa predbežných informácií od väčšiny členských spoločností SAPPO je možno veľmi reálne predpokladať, že pre spotrebiteľov, ktorí chcú i naďalej používať palivo s nižším podielom biozložky, ostane k dispozícii i benzín s označením E5.
Pri autách to však nekončí. Nový benzín by sa mal dotknúť aj kosačiek či motorových píl s karburátovými motormi. Problémom s motorom sa dá vyhnúť napríklad tankovaním palív s oktánovým číslom 100, ktoré je však podstatne drahšie.
KIA SOUL 1,6 CVVT tomato red
- Reklama
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Nové palivo E10
Otázka je, co na to motory a palivová soustava (životnost, koroze, ...)
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové palivo E10
Tak E5 musí minimálně celou dekádu ještě prodejci prodávat, protože auto které není postaveno na E10 nemůžeš tímto palivem krmit. Otázka je, jestli bude E5 paraleleně s E10 nabízena (potom není co řešit a panika se nekoná), neo jestli je E10 přímá náhrada za E5 a budeme muset kupovat 100oktan...
Re: Nové palivo E10
Já už měl za to, že přišli v Bruselu na to, že to je k ničemu pěstovat na poli palivo. A ono prd, říkám si co do budoucna budeme tankovat do aut pro radost
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Nové palivo E10
A proto krmím auta Vervou 100, kde je místo biolihu ETBE. Je to sice dražší, ale mám klid a motory si předou blahem .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Nové palivo E10
Myslel jsem, kdyby se už tento typ paliva (Verva) nesměl prodávat.
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Nové palivo E10
Tam není důvod to "zakázat" - ETBE je taky biosložka, ale tzv. druhé generace a není to takový korozivní svinstvo jako biolíh. Ale nějak hluboce jsem to nezkoumal jaké to má přesně složení.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Miroslav 62
- **
- Příspěvky: 194
- Registrován: 29 pro 2016, 22:04
- Bydliště: Pov.Bystrica
Re: Nové palivo E10
Podla tohto im ide hlavne o zisky čím skôr (myslím tým našich blbcov v parlamente)
https://auto.pravda.sk/doprava/clanok/5 ... n=mostread
https://auto.pravda.sk/doprava/clanok/5 ... n=mostread
Hyundai i20 YES 1.2 62kW 2016 Agua Sparkling
Renault thalia 1,2 16V 55kw expression (*2006) 2017 predané
Renault thalia 1,2 16V 55kw expression (*2006) 2017 predané
Re: Nové palivo E10
Kto jazdí veľa, tak s e10 problém podľa mňa mať nebude - negatíva sa nestihnú prejaviť. Kto jazdí príležitostne, tak problém bude mať na 100%. Dedovia budú musieť tankovať 100okt prémiu bez ohľadu na to aký starý či nový povoz majú doma..... Prekvapení v garáži pred veľkou nocou, dušičkami a vianocami bude habadej..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové palivo E10
Jen se ještě zeptám, proč tohle téma vlastně vzniklo? Nikde nikdo neřekl, že přestane být vyráběna klasická E5, drtivá všechna doposud homologovaných (vyrobených) aut přikazuje tankovat E5 nebo kvalitnější 100oktanová paliva a ty nemůžeš jít a jen tak začít tankovat E10. Podle mě zbytečná hysterie. Nějak si ani neuvědomuji, jestli znám nějaké auto na vysloveně E10. Co to udělá se sekačkou a další drobnou mechanizací to netuším, ale proč by tohle někdo kupoval jen tak od sebe, to netuším. Je to stejné jako je to s bionaftou, to taky byl humbuk, pár pitomců co chtělo ušetřit si zničilo motory a jede se dál, pomalu to zmizelo z pump, protože to nikdo nekupoval.
Re: Nové palivo E10
Napr. hyundai vyžaduje tankovanie minimalne 95okt. benzínu a toleruje max 10% podiel ethanolu...takže e10 teoreticky problem nie je, prípadná dostupnosť e5 bude len otázka dopytu a ceny, štát však bude robiť všetko pre to aby e5 vytlačil z trhu alebo na nej dobre zarobil. Keď sa e5 cenovo priblíži 98/100 okt benzínu tak je myslím vymaľované...Stringo píše: ↑10 lis 2019, 14:00 Jen se ještě zeptám, proč tohle téma vlastně vzniklo? Nikde nikdo neřekl, že přestane být vyráběna klasická E5, drtivá všechna doposud homologovaných (vyrobených) aut přikazuje tankovat E5 nebo kvalitnější 100oktanová paliva a ty nemůžeš jít a jen tak začít tankovat E10. Podle mě zbytečná hysterie. Nějak si ani neuvědomuji, jestli znám nějaké auto na vysloveně E10. Co to udělá se sekačkou a další drobnou mechanizací to netuším, ale proč by tohle někdo kupoval jen tak od sebe, to netuším. Je to stejné jako je to s bionaftou, to taky byl humbuk, pár pitomců co chtělo ušetřit si zničilo motory a jede se dál, pomalu to zmizelo z pump, protože to nikdo nekupoval.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové palivo E10
Jak říkám, podle mě je to jen pokus o stejný propadák jako tomu bylo v případě bionafty. No pokud by se přecejen násilně E5 snažil někdo vytlačit, buď začnu kupovat stále 100oktan, nebo v případě výrazného rozdílu v ceně budu přilévat aditiva... ALe nemyslím si, že by to mělo nějaký velký význam ZATÍM