Motory TGDI - brat ci nebrat?
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Motory TGDI - brat ci nebrat?
Zdravim vsetkych priaznivcov Hcka,
musim sa priznat, ze mi poslednu dobu skutocne do oka padol model Fastback - ked k tomu priratam skutocne vyladenu prevodovku DCT, dobry infotainment system (Apple Carplay!) a priaznivu cenu (plus potencialnu zaruku), tak mi z toho vychadza Hyundai vychadza ako velmi pravdepodobny adept na nove auto v garazi.
Bohuzial, nie vzdy vsetko je take uzasne ako sa zda - v pripade i30 mam trocha obavu ohladom motorizacie.
Motor CRDi je kvoli mojmu nizkemu najazdu mimo hru a taktiez celkovo sa mi nepaci zvukovy prejav dieslov ako aj tych +50 (100?) kg navyse nad prednou napravou.
Povodne som mal za to, ze motory TGDI, konkretne 1.4 TGDI su vychytane, spolahlive agregaty (hlavne oproti napr. TSI), do ktorych staci liat benzin, olej a nic neriesit. Potom som bohuzial (nastastie? ) nasiel toto forum a uz to zacalo - rezonacia od turba, vynechavanie motora pri 2000-3000 otackach a nasledne pri tejto teme som sa dostal k fenonemu LSPI a ake potencialne fatalne nasledky to moze mat na motor.
Keby to vynechavanie motora - ktore je viac nez urcite sposobene detonaciou v spalovacom priestore a RJ nasledne stahuje predzapal, resp. ukony, aby sa zabranilo dalsiemu detonacnemu spalovaniu - bolo spomenute jednym alebo dvoma uzivatelmi fora, tak to beriem ako nejaku nahodu, ale z toho, co som precital mam pocit, ze sa to deje dost casto.
Preto moja otazka je nasledujuca -> ma zmysel kupovat motor TGDI (konkretne silnejsiu verziu 1.4) alebo sa do toho radsej nehrnut a pockat, kym Hyundai bude priamo adresovat LSPI fenomen (napr. vylepsenym olejom, ako to bolo v pripade GM/Opel)? Aky je vas nazor na toto? Dakujem
musim sa priznat, ze mi poslednu dobu skutocne do oka padol model Fastback - ked k tomu priratam skutocne vyladenu prevodovku DCT, dobry infotainment system (Apple Carplay!) a priaznivu cenu (plus potencialnu zaruku), tak mi z toho vychadza Hyundai vychadza ako velmi pravdepodobny adept na nove auto v garazi.
Bohuzial, nie vzdy vsetko je take uzasne ako sa zda - v pripade i30 mam trocha obavu ohladom motorizacie.
Motor CRDi je kvoli mojmu nizkemu najazdu mimo hru a taktiez celkovo sa mi nepaci zvukovy prejav dieslov ako aj tych +50 (100?) kg navyse nad prednou napravou.
Povodne som mal za to, ze motory TGDI, konkretne 1.4 TGDI su vychytane, spolahlive agregaty (hlavne oproti napr. TSI), do ktorych staci liat benzin, olej a nic neriesit. Potom som bohuzial (nastastie? ) nasiel toto forum a uz to zacalo - rezonacia od turba, vynechavanie motora pri 2000-3000 otackach a nasledne pri tejto teme som sa dostal k fenonemu LSPI a ake potencialne fatalne nasledky to moze mat na motor.
Keby to vynechavanie motora - ktore je viac nez urcite sposobene detonaciou v spalovacom priestore a RJ nasledne stahuje predzapal, resp. ukony, aby sa zabranilo dalsiemu detonacnemu spalovaniu - bolo spomenute jednym alebo dvoma uzivatelmi fora, tak to beriem ako nejaku nahodu, ale z toho, co som precital mam pocit, ze sa to deje dost casto.
Preto moja otazka je nasledujuca -> ma zmysel kupovat motor TGDI (konkretne silnejsiu verziu 1.4) alebo sa do toho radsej nehrnut a pockat, kym Hyundai bude priamo adresovat LSPI fenomen (napr. vylepsenym olejom, ako to bolo v pripade GM/Opel)? Aky je vas nazor na toto? Dakujem
ŠKODA Fabia Combi HTP 47kW 2006 - momentalne cca 115.000km - 6,23l/100km
- Reklama
- Деревенский
- **
- Příspěvky: 305
- Registrován: 29 črc 2018, 18:45
- Bydliště: Дальневосточный округ
Re: Motory TGDI - brat ci nebrat?
Vítej mezi nás prudiče, kamarády a jiné osobnosti
Zkus se podívat na novou Elantru. 1.6 motor bez foukátka by možná byla na tvé používání vhodnější.
https://allegro.pl/ogloszenie/hyundai-e ... 8613908326
Zkus se podívat na novou Elantru. 1.6 motor bez foukátka by možná byla na tvé používání vhodnější.
https://allegro.pl/ogloszenie/hyundai-e ... 8613908326
директор путаницы
Re: Motory TGDI - brat ci nebrat?
Myslím, že zatím stejně lepší variantu nenajdeš, napříč spektrem výrobců, pokud tedy uvažuješ o turbo motoru.
Řeknu to takhle, asi jsem tady na fóru poslední jeden z prvních majitelů tohoto motoru aktivní- s nájezdem viz. podpis. S motorem(a to jsem kupoval předváděčku) jsem zatím naprosto spokojen, až na malé drobnosti- viz. moje vlákno.
Teď budu řešit 7.servisní prohlídku. Od příštího intervalu jsem se rozhodl zkrátit interval na 10tis. km. Vozidlo servisuju výhradně mimo autorizovaný servis.Ale ve značkovém servisu. Teď na servise se chci domluvit na nakouknutí kamerou do prostoru válců. Dále výměna oleje v DCT, tam cítím,že je to už opravdu potřeba.Na diagnostice se dá zjistit opotřebení dvouspojky, takže i tohle zkontrolovat.
Co do poznatků k motoru. Hodně, opravdu hodně bude dělat specifikace oleje a jeho kvalita, celou dobu používám, co používám.Pak také styl jízdy,ten motor i když k tomu svádí, není primárně určen k závodění. Pokud budeš jezdit "normálně" s rozumem - občas ho pěkně krátkodobě protáhneš,tak bude v pohodě. Píšu výhradně svoje zkušenosti.
A neméně důležitá a mnou vyzkoušená je kvalita paliva a rozhodně aditivace. Ať už VIF,Millers atd. A do budoucna obzvlášť s dalším schváleným nárůstem bio sraček v palivu.
Pokud se smíříš, při normálním použití v normálním obsazení se spotřebou kolem 7l/100km, není moc co řešit. Auto je to za ty peníze velmi, velmi dobré- obzvlášť fastback. Ještě bych pouvažoval na tvém místě o N line, pokud oželíš signalizaci mrtvého úhlu.
Řeknu to takhle, asi jsem tady na fóru poslední jeden z prvních majitelů tohoto motoru aktivní- s nájezdem viz. podpis. S motorem(a to jsem kupoval předváděčku) jsem zatím naprosto spokojen, až na malé drobnosti- viz. moje vlákno.
Teď budu řešit 7.servisní prohlídku. Od příštího intervalu jsem se rozhodl zkrátit interval na 10tis. km. Vozidlo servisuju výhradně mimo autorizovaný servis.Ale ve značkovém servisu. Teď na servise se chci domluvit na nakouknutí kamerou do prostoru válců. Dále výměna oleje v DCT, tam cítím,že je to už opravdu potřeba.Na diagnostice se dá zjistit opotřebení dvouspojky, takže i tohle zkontrolovat.
Co do poznatků k motoru. Hodně, opravdu hodně bude dělat specifikace oleje a jeho kvalita, celou dobu používám, co používám.Pak také styl jízdy,ten motor i když k tomu svádí, není primárně určen k závodění. Pokud budeš jezdit "normálně" s rozumem - občas ho pěkně krátkodobě protáhneš,tak bude v pohodě. Píšu výhradně svoje zkušenosti.
A neméně důležitá a mnou vyzkoušená je kvalita paliva a rozhodně aditivace. Ať už VIF,Millers atd. A do budoucna obzvlášť s dalším schváleným nárůstem bio sraček v palivu.
Pokud se smíříš, při normálním použití v normálním obsazení se spotřebou kolem 7l/100km, není moc co řešit. Auto je to za ty peníze velmi, velmi dobré- obzvlášť fastback. Ještě bych pouvažoval na tvém místě o N line, pokud oželíš signalizaci mrtvého úhlu.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Motory TGDI - brat ci nebrat?
petzl62 to hezky napsal. Ja bych k tomu dodal jen to, ze problemy s turbem, ktere zminujes, se rozhodne netykaji kazdeho jednoho auta. Je spousta lidi, kteri s motorem nemaji jediny problem, vcetne me. Aktualne ma auto nalitano cca 22k problem s vynechanim/rezonaci turba nevidim/neslysim.
A co uz se resilo nekde i tady i na Hyundai club FB, Hyundai tento problem chce zrejme vyresit nasazenim 1.5tgdi motoru od pristiho faceliftu/generace.
Za sebe ti muzu Fastback jenom doporucit,ale urcite si ho nekupuj, pokud budes vzadu vozit casto lidi, kteri maji 185cm+. Pri 185cm je to dost na hrane a caste/dlouhe cesty nebudou nic moc pro ne Kufr je dostatecny a co se tyce zminovane DCT, fuu, to je paradicka. Vetsinou to mam teda na normal modu, ale obcas tam dam sport a ten zazitek z jizdy je naprosto o necem jinem najednou. Naopak se sport moc nehodi do mesta a do situaci, kde se popojizji pomaleji, protoze odezva na plynovy pedal je velmi velmi rychla, takze pak auto cuka.
A co uz se resilo nekde i tady i na Hyundai club FB, Hyundai tento problem chce zrejme vyresit nasazenim 1.5tgdi motoru od pristiho faceliftu/generace.
Za sebe ti muzu Fastback jenom doporucit,ale urcite si ho nekupuj, pokud budes vzadu vozit casto lidi, kteri maji 185cm+. Pri 185cm je to dost na hrane a caste/dlouhe cesty nebudou nic moc pro ne Kufr je dostatecny a co se tyce zminovane DCT, fuu, to je paradicka. Vetsinou to mam teda na normal modu, ale obcas tam dam sport a ten zazitek z jizdy je naprosto o necem jinem najednou. Naopak se sport moc nehodi do mesta a do situaci, kde se popojizji pomaleji, protoze odezva na plynovy pedal je velmi velmi rychla, takze pak auto cuka.
Re: Motory TGDI - brat ci nebrat?
Vynechanie výkonu nemusí byť nutne spôsobené LSPI, kolísanie krútiaceho momentu je “vlastnosť” všetkých moderných malorážiek - je to aj daň za emisie a prevádzku motora na hrane detonačného spaľovania. Pri jazde treba na to myslieť a držať to trochu v otáčkach pri požiadavke na prudšiu akceleráciu. Nie je to nafťák a nebude to nafťák aj keď to má turbo.... pri pokojnej jazde si to vie v pohode brblať aj pod 2000ot, len plyn treba na 5tke a 6tke pridávať s rozmyslom. V porovnaní s novým motorom CRDi je to TGDI aj napriek GPF stále relatívne jednoduchý motor, s továrenskou 5r zárukou to isto nie je najhoršia voľba...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11635
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Motory TGDI - brat ci nebrat?
A pokud uvažuješ o DCT, tak Ti LSPI prakticky nehrozí, protože převodovka včas podřadí a nenechá motor trápit .
Já jsem udělal v manželčině kombíku s kombinací 1,4 T-GDi+DCT skvělou zkušenost a v létě jsem si pro sebe pořídil stejnou. A rozhodně nemáme ani u jednoho auta důvod ke stížnostem!
Já jsem udělal v manželčině kombíku s kombinací 1,4 T-GDi+DCT skvělou zkušenost a v létě jsem si pro sebe pořídil stejnou. A rozhodně nemáme ani u jednoho auta důvod ke stížnostem!
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Motory TGDI - brat ci nebrat?
Ahojte.
Myslím si, že v prípade motora 1,4 T-GDi je zbytočné strašiť s LSPI.
Tento motor má kompresný pomer 10:1 a tým pádom by nemal vznikať problém s LSPI.
Citujem : Aby sa zabránilo detonačnému spaľovaniu (predčasnému samovznieteniu paliva), kompresný pomer nie je pri zážihových motoroch väčší ako 10:1.
Ku príkladu motor 1,0 TSI má kompresný pomer 10,5:1 a motor OPEL 1,4 Turbo 10,5:1 tak isto. Ale vieme, že Opel s týmto motorom nejaké problémy ( asi s LSPI ) má. Dokonca aj Hyundai 1,4 MPi má kompresný pomer 10,5:1
Rozhodne sa neoplatí jazdiť pod 2000 ot/min i keď automatu sa to občas podarí, meniť olej pravidelne.
Myslím si, že v prípade motora 1,4 T-GDi je zbytočné strašiť s LSPI.
Tento motor má kompresný pomer 10:1 a tým pádom by nemal vznikať problém s LSPI.
Citujem : Aby sa zabránilo detonačnému spaľovaniu (predčasnému samovznieteniu paliva), kompresný pomer nie je pri zážihových motoroch väčší ako 10:1.
Ku príkladu motor 1,0 TSI má kompresný pomer 10,5:1 a motor OPEL 1,4 Turbo 10,5:1 tak isto. Ale vieme, že Opel s týmto motorom nejaké problémy ( asi s LSPI ) má. Dokonca aj Hyundai 1,4 MPi má kompresný pomer 10,5:1
Rozhodne sa neoplatí jazdiť pod 2000 ot/min i keď automatu sa to občas podarí, meniť olej pravidelne.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20309
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motory TGDI - brat ci nebrat?
Jak je napsáno výše, atlet to není, ale projet s ním Ecce Homo s DCT v režimu Sport byl zážitek petzl, děkuji.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Motory TGDI - brat ci nebrat?
Mám 1.4 TGDi s DCT, najeto 26000 km a naprostá spokojenost. Jezdím často po dálnicích docela svižným tempem a průměrná spotřeba 7,3 l/100 km.
Hyundai i30 kombi, 1.4TGdi 7DCT, STYLE+ULTIMATE+PANORAMA+Clean Slate
Hyundai i30 1.6 CVVT, kombi, STYLE, Phantom black
Peugeot 407 SW 2.0 HDi, automat
Citroen C5 Exclusive, 2.0 HPi
Citroen Picasso 2.0 HDi
Opel Omega 2.5i V6 CD
SEAT Toledo 1.9D
Hyundai i30 1.6 CVVT, kombi, STYLE, Phantom black
Peugeot 407 SW 2.0 HDi, automat
Citroen C5 Exclusive, 2.0 HPi
Citroen Picasso 2.0 HDi
Opel Omega 2.5i V6 CD
SEAT Toledo 1.9D
Re: Motory TGDI - brat ci nebrat?
mam 1,4 tgdi s DCT. zatial len jeden rok a 16000km ale žiaden problem nemam. s motorom aj s autom som velmi spokojny.
riešim len dolievanie vody do ostrekovačov. nič viac netreba
riešim len dolievanie vody do ostrekovačov. nič viac netreba
Re: Motory TGDI - brat ci nebrat?
mam ho dva roky a zatim spokojenost.Nejake problemy ma asi kazda znacka.Ciste auto uplne bez chyb asi neexistuje. Je na to zaruka,tak co.Obcas jsem propad vykonu registroval,ale to same mi delal preplnovany trivalec od Renaultu 0.9Tce.
Hyundai i30 Combi 1.4T-GDi 103kW Czech,Opel Astra K 2017 1.4 77kW
Dacia Logan MCV2 0.9Tce 66kW 2015
Dacia Logan MCV 1.5dci 63kW
Nissan Qashqai 1.6 16V 84kW
Opel Astra G combi 1.6 8V 55kW
Suzuki Swift 1.3 50kW
Škoda 120L
Dacia Logan MCV2 0.9Tce 66kW 2015
Dacia Logan MCV 1.5dci 63kW
Nissan Qashqai 1.6 16V 84kW
Opel Astra G combi 1.6 8V 55kW
Suzuki Swift 1.3 50kW
Škoda 120L
Re: Motory TGDI - brat ci nebrat?
U mna po 40 000 taktiez bez bez problemov. A DCT ozaj paradicka.
Hyundai i30, 1,4 T-GDI STYLE + 7DCT+Safety pack+Style Pack - 5/2017 - ???
Hyundai 130, 1,4i CVVT 2/2012 - 2017 predané
Škoda Fabia sedan 1,4 atmo 2002 - 2012 predané
Škoda 120L 1982 - 2002 predané
Hyundai 130, 1,4i CVVT 2/2012 - 2017 predané
Škoda Fabia sedan 1,4 atmo 2002 - 2012 predané
Škoda 120L 1982 - 2002 predané
Re: Motory TGDI - brat ci nebrat?
Já mám pouhých 7800 Km po půl roce a zatím vše v pohodě.
XCeed 1.5 T-GDI 118 kW 7DCT GT-Line MY23
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 103 kW MT | Ford Focus II 1.6, 74 kW | Ford Focus II 1.6, Ti-VCT 85 kW
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 103 kW MT | Ford Focus II 1.6, 74 kW | Ford Focus II 1.6, Ti-VCT 85 kW
Re: Motory TGDI - brat ci nebrat?
Chtěl bych se trošku ohradit nad komentáři typu pravidelný servis a dobré palivo atd. To je určitě fajn na prodloužení životnosti, ale rozhodně pokud dostaneš vadný kus tak ti to nepomůže. U mě se vše projevilo do 10 000, spíše dříve. A rozhodně tankuji jen u značkových benzínek. Souhlas, že s DCT to je asi v pořádku a snad tu byl jen jeden co si stěžoval na problém i s dct jinak vše manuál.
Mě samotného potkalo rachtání i výpadky/kolísání tahu s cvakáním a bere to pak velkou radost z nového auta a moc energie v dohadování se servisama. Bohužel je to jako vždy snaží se tě odpálkovat. Osobně jsem po x měsících docílil kompletní výměnu turba a sice nerchtám, ale po cca 1200 km kdy už jsem se radoval, že je vše vyřešeno se cvakání a kolísání tahu vrátilo, sice né v takové míře, ale je to tam. Uvidíme jak se to bude zhoršovat, ale asi tam ma spíše něco co to turbo oddělává než špatné samotné turbo. Není to ani vlastnost, která by tě nějak výrazně omezovala, ale je to takový tik, který dostane každý kdo s tím jezdí prostě teď je to zatíženo a šlápám dost na plyn a podvědomě čekáš kdy to přijde... Aspoň už nerachtám takže si ze mě při parkování nedělají prdel co to mám za super nové auto. Určitě to budu řešit dále, ale za pár tisíc mě čeká druhá serviska tak to nechám na to, musím nabrat energii. Opravdu ač se to nezdá tak to dohadování člověka vysává na druhou stranu jsem typ co se opravdu nevzdá tak uvidíme. Z člověka co vysloveně korejce chtěl se stal ten co by si ho pořídil jen za opravdu neodolatelných podmínek, ale primárně budu příště hledat jinde i za cenu příplatku.
Mě samotného potkalo rachtání i výpadky/kolísání tahu s cvakáním a bere to pak velkou radost z nového auta a moc energie v dohadování se servisama. Bohužel je to jako vždy snaží se tě odpálkovat. Osobně jsem po x měsících docílil kompletní výměnu turba a sice nerchtám, ale po cca 1200 km kdy už jsem se radoval, že je vše vyřešeno se cvakání a kolísání tahu vrátilo, sice né v takové míře, ale je to tam. Uvidíme jak se to bude zhoršovat, ale asi tam ma spíše něco co to turbo oddělává než špatné samotné turbo. Není to ani vlastnost, která by tě nějak výrazně omezovala, ale je to takový tik, který dostane každý kdo s tím jezdí prostě teď je to zatíženo a šlápám dost na plyn a podvědomě čekáš kdy to přijde... Aspoň už nerachtám takže si ze mě při parkování nedělají prdel co to mám za super nové auto. Určitě to budu řešit dále, ale za pár tisíc mě čeká druhá serviska tak to nechám na to, musím nabrat energii. Opravdu ač se to nezdá tak to dohadování člověka vysává na druhou stranu jsem typ co se opravdu nevzdá tak uvidíme. Z člověka co vysloveně korejce chtěl se stal ten co by si ho pořídil jen za opravdu neodolatelných podmínek, ale primárně budu příště hledat jinde i za cenu příplatku.
Re: Motory TGDI - brat ci nebrat?
Ahoj, ja mam 1.4 TGDI - momentalne 29000 a na motor nemuzu rict kriveho slova.
Spotreba super - celkova 6.2 podle palubaku, takze ccz 6.5 skutecna, a to se nijak neloudam.
Cca okolo 10000 km jsem asi 2x zaznamenal asi sekundovy propad vykonu ale od te doby ne. Mozna jsem jen najel na mokrou caru, kolo podklouzlo… a nez si to elekrtonika srovnala tak to chvilku trvalo (aspon si to tak vysvetluju).
Tankuju u normalnich pump (i ONO) a aditivuju VIF. Jezdim vetsinou minimalne 2000ot/min. Min pouze kdyz jedu z kopce nebo po rovine ustalenou rychlosti a nepotrebuju zrychlovat.
Doporucil jsem ho i nejlepsimu kamaradovi - za tu cenu
Spotreba super - celkova 6.2 podle palubaku, takze ccz 6.5 skutecna, a to se nijak neloudam.
Cca okolo 10000 km jsem asi 2x zaznamenal asi sekundovy propad vykonu ale od te doby ne. Mozna jsem jen najel na mokrou caru, kolo podklouzlo… a nez si to elekrtonika srovnala tak to chvilku trvalo (aspon si to tak vysvetluju).
Tankuju u normalnich pump (i ONO) a aditivuju VIF. Jezdim vetsinou minimalne 2000ot/min. Min pouze kdyz jedu z kopce nebo po rovine ustalenou rychlosti a nepotrebuju zrychlovat.
Doporucil jsem ho i nejlepsimu kamaradovi - za tu cenu
2017 - dosud - Hyundai I30 Kombi 1.4 T-GDI T-K