Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Také se připojím.
Všem krásné svátky a hodně zdraví.
Všem krásné svátky a hodně zdraví.
- Reklama
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Pripájam sa aj ja a všetkým Vám želám Krásne a pohodové vianočné sviatky
Hyundai Elantra 1.6i STYLE 94kW Iron Grey 2017
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Tak po Vánočním obžerství jsem se už vzpamatoval a začalo mi zase hlavou vrtat to, že jsem se chtěl někde dozvědět víc o blow-off ventilu. No nejsem co se týká motoru moc použitelnej, tak bych se chtěl zeptat vás, jestli s tím nemáte nějakou zkušenost?
Zdá se mi, že po přeřazení v plné zátěži se turbo dlouho nadechuje a je tam celkem citelná prodleva, což by měl (jesti jsem to správně pochopil) minimalizovat blow-off ventil
Nevyzná se v tom někdo tady? Dával jsem dotaz do sekce motor, ale žádná reakce už delší dobu.
Zdá se mi, že po přeřazení v plné zátěži se turbo dlouho nadechuje a je tam celkem citelná prodleva, což by měl (jesti jsem to správně pochopil) minimalizovat blow-off ventil
Nevyzná se v tom někdo tady? Dával jsem dotaz do sekce motor, ale žádná reakce už delší dobu.
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Pokud neuvazujes o dalsich upravach, tak na blowoff klidne zapomen.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 7DCT, Ultimate
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
A jak docílit snížení té turbodíry? Ve vysoké zátěži je to docela znát, při běžné jízdě ani tak ne, ale jak chci jet svižně a třeba v zatáčkách, kde se hodně řadí, tak tam je to znát hodně. Jako do motoru se jinak montovat nechci, žádná větší turba, sání apod. časem asi půjdu na čip, ale to až se ukážou časem případné konstrukční vady na těchto motorech...
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Nekdo kvalitni, kdo umi chipovat, by ti mohl poradit. Nicmene ja mam 1.4 s automatem a turbodira se nekona. Proste vcas radim padlama a vykon mam vzdy.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 7DCT, Ultimate
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Při běžné jízdě je to celkem v pohodě, problém nastává ve chvíli, kdy se začne s autem jezdit v pásmu 3500-5500 to/min. Zejména potom v kopcích, kdy potřebuješ aby auto jelo, vytočíš motor a přeřadíš, otáčky spadnou k těm 3000-3500 ot/min. A čekáš že dáš plnej plyn a pojedeš dál, ale ono se to tak 2s nadechuje a teprve potom je cítit, že motor začne tahat. Právě jsem si myslel, že něco jako blow-off by mohlo tenhle jev omezit / odstranit
U toho automatu to bude asi trochu jiné, když v podstatě nemáš žádný čas mezi řazením, ručně to tak rychle neuděláš a to se občas opravdu snažím řadit hodně rychle...
No, poptam se u nějaké té tuningové firmy. Prý jsou dobré reference u nějaké firmy v Jihlavě
U toho automatu to bude asi trochu jiné, když v podstatě nemáš žádný čas mezi řazením, ručně to tak rychle neuděláš a to se občas opravdu snažím řadit hodně rychle...
No, poptam se u nějaké té tuningové firmy. Prý jsou dobré reference u nějaké firmy v Jihlavě
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Chapu, asi to u at eliminuje vice rychlosti. Kdyz predjizdim nebo potrebuju jet hodne rychle, vzdy nechavam otacky nad 4000ot.
Mozna zkus tocit do vyssich otacek.
Mozna zkus tocit do vyssich otacek.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 7DCT, Ultimate
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Stringo: Zkus podřazovat s meziplynem.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Jestli jsem to dobře pochopil, tak Stringo vnímá hlavně problém nedostatku výkonu při odřazení (tedy nahoru), ne při podřazení. Tady je DCT ve výhodě hned několikrát. Více převodů dává převodovce možnost vybírat "přesněji" ve vztahu k otáčkám a poloze akcelátoru, ale hlavně, lidský mozek nevidí do toho co si myslí ŘJ motoru - na rozdíl od ŘJ DCT, která s ŘJ motoru čile komunikuje, takže když přijde pokyn pádly ke změně převodu, ŘJ motoru dostane od ŘJ DCT jasné informace co řidič chce a tedy co je zapotřebí udělat (množství paliva, předstih zapalování atd.), aby k poklesu výkonu nedošlo.
Stejný důvod se dle všeho skrývá i za tím, že co jsem zatím zaznamenal, tak problémy s výpadky výkonu mají jen auta s manuálem - ŘJ motoru a DCT si navzájem řeknou co se chce a podle toho zareagují - chování obou ŘJ je koordinované.
Stejný důvod se dle všeho skrývá i za tím, že co jsem zatím zaznamenal, tak problémy s výpadky výkonu mají jen auta s manuálem - ŘJ motoru a DCT si navzájem řeknou co se chce a podle toho zareagují - chování obou ŘJ je koordinované.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Tak trochu mam obavy že Stringo chce od motora viac ako dokáže.Dlhe prevody za učelom ekonomiky tiež spravia svoje.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Taky mám obavy, že by bylo potřeba "přenastavit" ŘJ, jinak to nepůjde. Emise, emise, emise - modla dnešní doby a podle nich se nastavuje ŘJ. Ale pokud Stringo najde metodu, jak to změnit... Budu jen rád.
Hyundai i30 Fastback 1,4 T-GDI, Best of Czech + paket Style, Polar white - od 02/2019
Škoda Octavia III Kombi 2,0 TDi, Style + paket Sport, Denim blue - od 10/2016
Lokalita: Kladno
Škoda Octavia III Kombi 2,0 TDi, Style + paket Sport, Denim blue - od 10/2016
Lokalita: Kladno
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Jak psal mr.Hyundai jde o řazení nahoru. Podle mě turbodíra nemá nic společného s tím, že bych chtěl po autu něco extra. Po těch 2s se motor nadechne a jede jak z praku, asi jde opravdu o nějaké zvláštní nastavení ŘJ, kdy se rozmýšlí co se bude dít
Každopádně u TSi motorů tohle není, jel jsem před Vánoci s 1,4 Octavií a tam bylo vše v pořádku (neberu režim spotřeby, kdy se motor převaluje, tam je to cítit je také).
No a když už jsem se rozepsal o motoru, tak se mi často stává, že jedu po okresce na 5ku za nějakým autem, mám tam cca 2000ot/min a na rovince chci to auto předjet, tak šlápnu na plyn a auto vyrazí a ve 3000ot/min najednou přestane táhnout a zrychluje pomalu. Nechápu proč, myslel jsem si že nějak zapne regenerace, ale to prý probíhá při nízkých otáčkách při nezatíženém motoru
Ten pocit je jako kdyby jednotka vyhodnotila nějaké velké napětí v systému (turbo, váha vzduchu, nebo nevím co) a omezila výkon. Je to dost nepříjemný pocit, když auto začne krásně zrychlovat a vedle auta najednou přestane táhnout. Nevím jak to v autorizáku nějak inteligentně vysvětlit a popsat...
Každopádně u TSi motorů tohle není, jel jsem před Vánoci s 1,4 Octavií a tam bylo vše v pořádku (neberu režim spotřeby, kdy se motor převaluje, tam je to cítit je také).
No a když už jsem se rozepsal o motoru, tak se mi často stává, že jedu po okresce na 5ku za nějakým autem, mám tam cca 2000ot/min a na rovince chci to auto předjet, tak šlápnu na plyn a auto vyrazí a ve 3000ot/min najednou přestane táhnout a zrychluje pomalu. Nechápu proč, myslel jsem si že nějak zapne regenerace, ale to prý probíhá při nízkých otáčkách při nezatíženém motoru
Ten pocit je jako kdyby jednotka vyhodnotila nějaké velké napětí v systému (turbo, váha vzduchu, nebo nevím co) a omezila výkon. Je to dost nepříjemný pocit, když auto začne krásně zrychlovat a vedle auta najednou přestane táhnout. Nevím jak to v autorizáku nějak inteligentně vysvětlit a popsat...
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Tak já nic podobného nepociťuji, nad 3000 otáček mi to tahá už hezky, spíše mezi 2-3000 je to líné... ale to je dáno křivkou výkonu a kroutícího momentu no.
Schválně se na to zkusím zaměřit.
Schválně se na to zkusím zaměřit.
Hyundai i30 Fastback 1,4 T-GDI, Best of Czech + paket Style, Polar white - od 02/2019
Škoda Octavia III Kombi 2,0 TDi, Style + paket Sport, Denim blue - od 10/2016
Lokalita: Kladno
Škoda Octavia III Kombi 2,0 TDi, Style + paket Sport, Denim blue - od 10/2016
Lokalita: Kladno
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stringův pirátský club - pokec o všem bez omezení ;-)
Nedělá to vždycky. Zkus jet konstantní rychlostí na 5 nebo 6 kolem 2000-2200ot/min a potom dej plnej a drž ho třeba při předjíždění a kolem 3000ot/min to u mě občas najednou cukne a zpomalí se zrychlování. Opravdu je ten pocit jakoby něco kvůli ochraně nějakého komponentu na chvíli ubralo výkon.