Cvakani v motoru
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Cvakani v motoru
Nazdárek,
Někde jsem našel, že se tu něco podobného řešilo, ale byly to vždy min pět let stará témata tak sorry, že zakládám nové. Mám dotaz chlapi. Před nedávnem jsem zakoupil nové Hyundai i30 1,4 bez turba 73kw. Mám najeto cca 500km. Včera jsem zaslechl cvakani v motoru při volnoběhu. Šlo to někde od válců, pravidelné cvakani. Jakmile jsem trochu seslapl plyn přestalo to... Auto bylo zahrate, zrovna jsme přijeli. Nejsem si teď jistý, zda to cvakalo od začátku nebo ne. A nevím zda mám řešit servis, protože jinak na auto nic jiného neeviduji a jak počítám tak dle Hyundai techniků půjde o naprosto normální věc. Poradíte?
Díky moc
Někde jsem našel, že se tu něco podobného řešilo, ale byly to vždy min pět let stará témata tak sorry, že zakládám nové. Mám dotaz chlapi. Před nedávnem jsem zakoupil nové Hyundai i30 1,4 bez turba 73kw. Mám najeto cca 500km. Včera jsem zaslechl cvakani v motoru při volnoběhu. Šlo to někde od válců, pravidelné cvakani. Jakmile jsem trochu seslapl plyn přestalo to... Auto bylo zahrate, zrovna jsme přijeli. Nejsem si teď jistý, zda to cvakalo od začátku nebo ne. A nevím zda mám řešit servis, protože jinak na auto nic jiného neeviduji a jak počítám tak dle Hyundai techniků půjde o naprosto normální věc. Poradíte?
Díky moc
- Reklama
Re: Cvakani v motoru
Thomasss píše: ↑23 pro 2019, 08:32 Nazdárek,
Někde jsem našel, že se tu něco podobného řešilo, ale byly to vždy min pět let stará témata tak sorry, že zakládám nové. Mám dotaz chlapi. Před nedávnem jsem zakoupil nové Hyundai i30 1,4 bez turba 73kw. Mám najeto cca 500km. Včera jsem zaslechl cvakani v motoru při volnoběhu. Šlo to někde od válců, pravidelné cvakani. Jakmile jsem trochu seslapl plyn přestalo to... Auto bylo zahrate, zrovna jsme přijeli. Nejsem si teď jistý, zda to cvakalo od začátku nebo ne. A nevím zda mám řešit servis, protože jinak na auto nic jiného neeviduji a jak počítám tak dle Hyundai techniků půjde o naprosto normální věc. Poradíte?
Díky moc
Přikládám odkaz na video, ať nepopisuji něco co si někdo nedovede úplně představit.
https://youtu.be/59jEi0KhfB4
Re: Cvakani v motoru
Dle toho videa nedovedu přesně posoudit jestli to mám stejné. Mám 1,6 D-CVVT, slyším to hlavně u studeného motoru, více při volnoběhu a při ubrání plynu. Co to sleduji, tak se to nemění, je to furt stejné. Nevím jestli to bylo od počátku co auto mám, všiml jsem si toho poprvé po garančce, po výměně oleje. Ten zvuk mi připadá jako by někde v dálce jela sbíječka. Někdo podobné zvuky již řešil, v servisu bylo řečeno, že je to normální. Někdo tu taky napsal, pokud si to dobře pamatuji, že je to projev systému CVVT na výfukových ventilech. Ale jak to je doopravdy, to nevím.
U tebe to také mohou být hydraulická zdvihátka ventilů, která u 1,4 MPi jsou, nebo alespoň byla. U 1,6 MPi nejsou. Ty než se natlakují, tak často klepou. Ale mělo by se to projevovat nějaký čas po startu, pak již ne.
U tebe to také mohou být hydraulická zdvihátka ventilů, která u 1,4 MPi jsou, nebo alespoň byla. U 1,6 MPi nejsou. Ty než se natlakují, tak často klepou. Ale mělo by se to projevovat nějaký čas po startu, pak již ne.
Re: Cvakani v motoru
Omlouvám se, nejsem moc znalej ohledně problematiky aut, takže většina toho co jsi napsal je pro mě švédská vesnice Jde mi o to jestli mi někdo jako laikovi zvládne říct jestli je nebo není zvuk toho motoru v pořádku, to cvakani se mi zdá prostě podezřelý.
Re: Cvakani v motoru
ja by som povedal, ze motoru nic nie je ... pokial viem, tak 1,4ka nema hydraulicke zdvihatka...
HYUNDAI I30 FASTBACK, 1,4 TGDI
Re: Cvakani v motoru
Díky za pozitivní odpověď, víc takových
Re: Cvakani v motoru
Mně to může být celkem jedno, ale co mám návod, tak u 1,4 benzín není předepsaná kontrola ventilové vůle. Respektive u kontroly ventilové vůle, která je předepsaná co 90 000 km / 36 měsíců nebo 72 měsíců podle najetých km za rok, je napsáno "mimo 1,4 MPI". Je to u návodu dodaného pro rok výroby 2017. Co mám stažený anglický návod z roku 2018 tak tam je tahle kontrola předepsaná jen u 1,6 MPI. To napovídá, že u 1,4 se nastavuje vůle automaticky hydroštely.
Re: Cvakani v motoru
Říká se španělská vesnice.
CVVT je systém, kdy řídící jednotka ovládá otevírání a zavírání ventilů. Pokud je označení CVVT, tak je to jen u sacích ventilů, pokud je D-CVVT, tak jsou řízeny i výfukové ventily a nahrazuje to funkci EGR ventilu - řídí recirkulaci výfukových plynů.
Hydraulická zdvihátka jsou mezi ventilem a ovládáním jejich otevírání. Tlakují se motorovým olejem, automaticky vymezují ventilovou vůli.
Takhle ti to nikdo jasně neřekne, jestli j eto normální, je to možná, snad. Podle toho co jsem o tom přečetl, tak servisáci většinou prohlašují, že cvakání je normální stav, ale jsou tu popsány i případy, kdy cvakání/klepání normální stav nakonec nebyl.
Re: Cvakani v motoru
Díky za opravu a za vyčerpávající odpověď. Nechám to zatím být. Auto jezdí v pořádku a jsem s ním na začátku cesty, takže pokud se nedej bože něco stane pořád je záruka na světě. Se zavřenou haupnou skoro nic vlastně slyšet nejde jen když ji otevřu. Každopádně dneska jsem slyšel kolegovo Hyundai i30 1,0 tgdi a cvakani tam bylo znatelné taky i když prerusovane, takže snad jak říkáš, je to normální stav. V opačném případě určitě dám vědět, ať je tohle téma aspoň k něčemu dobré
-
- ***
- Příspěvky: 911
- Registrován: 30 kvě 2015, 16:45
Re: Cvakani v motoru
tak vy tu řešíte hydroštěly které na 95 procent ten motor nemá , ale co takhle se zeptat jestli má v motoru dost oleje ? podobný cvakavy zvuk delá d-cvvt, nebo pokud je malo oleje pak to dělá řetěz , co jsem mněl 1.6 D-cvvt i30 taky cvakala od novoty postupem času to zesláblo a taky hodně stichlo, když jsem přestal lit 5w30 a dal jsem 5w40 olej
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Re: Cvakani v motoru
Olej na max díky za tip. S tím olejem se zmíním při garancce. Díky za info Co tvůj názor na ten zvuk? Je to hodně neobvyklé?
Re: Cvakani v motoru
Kedy máš výmenu oleja?
Možná to po nej ztíchne.
Možná to po nej ztíchne.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Cvakani v motoru
No předpokládám, že při první garancce se mění olej ne? Nebo? Garanacku mám pomalu až za rok, auto mám měsíc a 30k rozhodně nenajedu protože s tím jezdí převážně přítelkyně 3km do práce a zpět
Re: Cvakani v motoru
Tak proč je v návodu že u 1,4 MPI se nekontrolují ventilové vůle? To by mě zajímalo.copper5252 píše: ↑23 pro 2019, 19:56 tak vy tu řešíte hydroštěly které na 95 procent ten motor nemá , ale co takhle se zeptat jestli má v motoru dost oleje ? podobný cvakavy zvuk delá d-cvvt, nebo pokud je malo oleje pak to dělá řetěz , co jsem mněl 1.6 D-cvvt i30 taky cvakala od novoty postupem času to zesláblo a taky hodně stichlo, když jsem přestal lit 5w30 a dal jsem 5w40 olej
Ano, olej se mění při každé garančce, protože jeden z termínů výměny je 1 rok (při normálním provozu).
30 000 km k výměně oleje vůbec neřeš. Nedávno to testovali ve Světě motorů, kontrolovali olej po předepsaných 30 000 km, a výsledek byl dost špatný. Některé parametry oleje byly mimo provozní hranice, i když byl jako že long life. Za maximum ber 15 000. A při těžším provozu (což krátké jízdy jsou), se termíny výměny oleje zkracují na polovinu (i když nenajede auto kilometry, tak výměna po 1/2 roce), a taky některé kontroly. Je to v návodu.
Re: Cvakani v motoru
protože se u 1,6ky víc zaklepávají ??? ale já mám psanou kontrolu po 100k Km a při LPG po 40k Km ... a žádný hydroštyly, mění se tam celý hrnky , hrnek á 800 (×16) + práce, takže se vším všudy cena okolo 30k Kč
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012