zvlnenie brzdovych kotucov
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
zvlnenie brzdovych kotucov
Chcem poprosit o radu....pri prezuvani auta mi servisak povedal ze mam tri zo styroch brz.kotucov zvlnene.Auto bolo 15.12.16 na servisnu prehliadku,odvtedy najazdenych cca 1000km....jazda normalna,vozim rodicov a kotuce su vraj prehriate a zvlnene.Odpoved Hyundai servisu...po dvoch rokoch pada zaruka na taketo diely...oprava a vymena vyjde na cca 400eur.Ak na to padla zaruka mozem si to dat vymenit aj v neautorizovanom servise??
- Reklama
Re: zvlnenie brzdovych kotucov
Ked brzdis, tak citiš na aute ze sa trasie, alebo vybruje brzdový pedál?
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Re: zvlnenie brzdovych kotucov
jemne odtrasi na brzdovom pedale a nahrievanie kolies
Re: zvlnenie brzdovych kotucov
Najskor by som dal niekde v servise pozriet brzdy, zmerat hádzavost kotuca a az potom ist do výmeny. Niekedy pomoze nasledovne: z rychlosti aspon 100km/h alebo aj viac, prudko zabrzdit takmer na nulu , potom sa znovu rozbehnut aspon na 100km/h a zase tak zabrzdit. Potom chvilu jazdit aby sa kotuce schladili. Ono niekedy tak laicky povedane, sa prach z brzd zapece do kotuca na jednom mieste na kotuci,ak napr. stojis na krizovatke z nohou na brzde a kotuce su rozpalene od brzdenia, a to potom sposobuje vybracie. Toto prudke brzdenie tomu vecsinou pomoze..ak uz nieje kotuc uplne KO. S tou vymenou v inom servise by nemal byt problem,treba odlozit doklad o vymene.
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Re: zvlnenie brzdovych kotucov
Brzdove kotuce boli vraj prehriate,ukazoval mi fialove miesta...co vsak neviem pochopit kedze od servisnej prehliadky jazdim len kratke trate do 20km a po rovine,takze skoro ziadne brzdenie
Vdaka za radu vyskusam to....a poradim sa v nejakom servise
Vdaka za radu vyskusam to....a poradim sa v nejakom servise
Re: zvlnenie brzdovych kotucov
Kvalita kotucov mohla byt o nicom a takto sa ti to prejavuje.. Mal som pripady ze novy kotuc nevydrzal ani 1000km a bol KO - reklamacia a zaver: chyba materialu. Takze dnes ma uz nic neprekvapí Treba dat skontrolovat komplet brzdy, ci valcek vracia atd.Mohla tam by nejaka vyrobná chyba. Potom napis ako to dopadlo.
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Re: zvlnenie brzdovych kotucov
Este raz vdaka....dam vediet
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: zvlnenie brzdovych kotucov
Při brždění se pohybová energie vozu mění v teplo, proto jsou kotouče sakra horký i při běžné jízdě, stačí i při plynulé jízdě po dálnici přibrzdit a zastavit např. u pumpy a garantuji ti, že se o kotouč spálíš. to teplo někam musí, ohřívá vše kolem i disk kola, tak to že je kolo za jízdy teplé (ne vařící) je úplně běžné.
zvlněné kotouče poznáš při brzdění, např. se ti chvěje volant a cuká ti s ním, nebo ti vibruje celé auto, pokud se jedná o zadek, tak nejspíš poznáš zvlnění jen na vibracích pedálu brzdy.
No a jestli se na kotouče nevztahuje záruka, tak si je dle mě můžeš nechat vyměnit kdekoli, dnes je to "spotřebák" a co jsem tak koukal na Automedik.cz jsou ceny kotoučů zadních třeba TRW cca 800,-/kus a přední cca 1000,- /kus je jich tam mraky pozor při objednávání jsou různé průměry podle ráfků 15" a 16" a zadní s el. brzdou nebo bez..... Výměnu jsem dělal na Santa Fe a je to bez problémů.......
zvlněné kotouče poznáš při brzdění, např. se ti chvěje volant a cuká ti s ním, nebo ti vibruje celé auto, pokud se jedná o zadek, tak nejspíš poznáš zvlnění jen na vibracích pedálu brzdy.
No a jestli se na kotouče nevztahuje záruka, tak si je dle mě můžeš nechat vyměnit kdekoli, dnes je to "spotřebák" a co jsem tak koukal na Automedik.cz jsou ceny kotoučů zadních třeba TRW cca 800,-/kus a přední cca 1000,- /kus je jich tam mraky pozor při objednávání jsou různé průměry podle ráfků 15" a 16" a zadní s el. brzdou nebo bez..... Výměnu jsem dělal na Santa Fe a je to bez problémů.......
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: zvlnenie brzdovych kotucov
To ze sa kotuce nahrievaju aj beznou jazdou viem a ze sa to prenesie aj na disk,ale aby si po cca 30km jazde nedal ruku na elektron taky je horuci??
Pri brzdeni jemne cukanie brzdoveho pedalu a hlavne pocutelny skripot brzd
Pri brzdeni jemne cukanie brzdoveho pedalu a hlavne pocutelny skripot brzd
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: zvlnenie brzdovych kotucov
Pokud se ti to takto hřeje, může být problém v zarezlém pístku, nebo zatuhlém uložení třmenu. pokud je vše OK tak je deska na kotouč jen přiložena a lehce se šoupe , ty setinový nerovnosti desky od kotouče jakoby odhodí .... pokud ne, desky se neodbrzdí a hřeje to ..... rozhodně fialové zabarvení kotoučů není zdravé a něco ho způsobuje, běžná jízda to určitě není....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: zvlnenie brzdovych kotucov
Ahoj, nedelali v servisu vymenu brzdovky?
Ono se klidne muze stat, ze je udelana spatne a nasledne je urcite kolo vice pretezovano a i tak pak staci vjet do kaluze a kotouc se zvlni. Od jiste doby si brzdovku radeji menim sam.
Ono se klidne muze stat, ze je udelana spatne a nasledne je urcite kolo vice pretezovano a i tak pak staci vjet do kaluze a kotouc se zvlni. Od jiste doby si brzdovku radeji menim sam.
i30 trikolor 1.4 CVVT | rv. 2013
Re: zvlnenie brzdovych kotucov
Toto aj mne viac krát pomohlo.Stávalo sa mi to na i40. Elantra to nepozná.mikodim píše:Najskor by som dal niekde v servise pozriet brzdy, zmerat hádzavost kotuca a az potom ist do výmeny. Niekedy pomoze nasledovne: z rychlosti aspon 100km/h alebo aj viac, prudko zabrzdit takmer na nulu , potom sa znovu rozbehnut aspon na 100km/h a zase tak zabrzdit. Potom chvilu jazdit aby sa kotuce schladili. Ono niekedy tak laicky povedane, sa prach z brzd zapece do kotuca na jednom mieste na kotuci,ak napr. stojis na krizovatke z nohou na brzde a kotuce su rozpalene od brzdenia, a to potom sposobuje vybracie. Toto prudke brzdenie tomu vecsinou pomoze..ak uz nieje kotuc uplne KO. S tou vymenou v inom servise by nemal byt problem,treba odlozit doklad o vymene.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: zvlnenie brzdovych kotucov
Na minulé i30 jsem si měnil kotouče a destičky sám. Předek mě vyšel asi na 3500,-Kč, zadek něco pod 3000,-. Rozhodně to lze udělat i v neautorizovaném servise.
Možná by bylo dobře zajet na STK nebo někam, kde mají válcovou zkoušečku brzd, tam se pozná podle výkyvů brzdné síly, které kolo opravdu "hází".
Pokud mají kotouče dostatečnou tloušťku, lze je i na soustruhu stočit. Ale někdy se kotoučům po této operaci nerovnost vrátí. Vzhledem k cenám kotoučů se to podle mě dnes už nevyplatí.
Možná by bylo dobře zajet na STK nebo někam, kde mají válcovou zkoušečku brzd, tam se pozná podle výkyvů brzdné síly, které kolo opravdu "hází".
Pokud mají kotouče dostatečnou tloušťku, lze je i na soustruhu stočit. Ale někdy se kotoučům po této operaci nerovnost vrátí. Vzhledem k cenám kotoučů se to podle mě dnes už nevyplatí.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: zvlnenie brzdovych kotucov
Zdravím všechny, chtěl bych se zeptat. Při jízdě z kopce v prutkých zatáčkách se mi začal ozývat zvuk od zadních brzd.
Zvuk jako když drhne železo na železo. Při jizdě po rovince zvuk přestal. Teď se opět objevil při jízdě z kopce při vyřazené rychlosti je slyšet jemné drhnutí...
V servisu mi řekli, že je vše v pořádku, při kontrolní jízdě nic neslyšeli, brzdy rozebrat nechtěli. Jen tak prohodili, že by se mohla vyklonit destička...
Tak nevím , mám jim věřit...Máte někdo podobnou zkušenost?
Zvuk jako když drhne železo na železo. Při jizdě po rovince zvuk přestal. Teď se opět objevil při jízdě z kopce při vyřazené rychlosti je slyšet jemné drhnutí...
V servisu mi řekli, že je vše v pořádku, při kontrolní jízdě nic neslyšeli, brzdy rozebrat nechtěli. Jen tak prohodili, že by se mohla vyklonit destička...
Tak nevím , mám jim věřit...Máte někdo podobnou zkušenost?
Re: zvlnenie brzdovych kotucov
Ja mám podobnú skúsenosť v pravidelných intervaloch. Odsledoval som to hlavne v prípade, keď idem rýchlejšie dole kopcom a intenzívnejšie a dlhšie brzdím. Ten opakujúci šúchajúci zvuk potom registrujem ešte niekoľko km, ale prestane. Keď idem volnejšie dole kopcom a s citom na brzdu, šúchanie sa neprejaví. Ale neriešil som to. Brzdy kontrolujem pri výmene pneumatík a nič zvláštne som si nevšimol. Skôr mi ich hrdza zožerie ako ich zoderiem. ( 80 000 km )
i30 kombi 1,6 CRDI 100 KW - Family, Engine red, manual 12/2017
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/913687.html
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/913687.html