Vypalovanie DPF filtra.
Moderátor: Moderátoři
Re: Vypalovanie DPF filtra.
Tak zda sa, ze moj problem s castym vypalovanim dpf filtra je vyrieseny. Trvalo to sice dost dlho a auto bolo prvy krat v servise 9 tyzdnov a potom znovu 4 tyzdne. Vzdy som mal nahradne vozidlo a okrem opravy motora, mi vymenili dpf filter, diferencny snimac tlakov dpf, turbo, hadice sania, egr ventil, vymenene v zaruke. Auto ma najazdenych 160 tisic. Vypalovanie je teraz cca. 470 km.
- Reklama
Re: Vypalovanie DPF filtra.
Poslední dobou mám podobné příznaky jako matus, k regeneraci dochází mezi 80 - 140km. Za měsíc jsem objednaný do servisu úplně s něčím jiným, ale tohle tam rozhodně taky zmíním. Ale chtěl bych vědět, co by to mohlo opravdu způsobovat, jelikož u matuse vyměnili dost věcí a nechce se mi věřit, že všechny na to měli vliv.matus1981 píše:Tak zda sa, ze moj problem s castym vypalovanim dpf filtra je vyrieseny. Trvalo to sice dost dlho a auto bolo prvy krat v servise 9 tyzdnov a potom znovu 4 tyzdne. Vzdy som mal nahradne vozidlo a okrem opravy motora, mi vymenili dpf filter, diferencny snimac tlakov dpf, turbo, hadice sania, egr ventil, vymenene v zaruke. Auto ma najazdenych 160 tisic. Vypalovanie je teraz cca. 470 km.
Na co byste to tipovaly vy? Jsem z toho tak trochu nervózní co se z toho vyklube.
Díky za názory.
Hyundai i40 CW, Premium, 1,7 CRDi, 100kW, 6A/T
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Vypalovanie DPF filtra.
Kolik máš najeto? Na vině mohou být "načaté" vstřikovače.
Mimochodem, poslední příspěvek se necituje.
Mimochodem, poslední příspěvek se necituje.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Vypalovanie DPF filtra.
Jo, to jsem zapoměl zmínit. Mám relativně málo, 77tis. km. Zaráží mě totiž to, že jsem v neděli jel domů (110 km). Po chvíli se spustila regenerace (většinou trvá cca 15-20 min a nezáleží jestli jedu po dálnici nebo ve městě). Když regenerace skončila, ujel jsem ještě dalších 85 km převážně po dálnici. Druhý den jsem jel cca 20 km a když jsem jel zpět, tak těsně před koncem cesty se opět spustila. Když jsem v diagnostice sledoval diferenciální tlak, tak se mi nezdál tak rozdílný.
Hyundai i40 CW, Premium, 1,7 CRDi, 100kW, 6A/T
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Vypalovanie DPF filtra.
Zkusil bych natankovat prémiovou naftu + VIF. Buď Vervu u Benziny, Drive Diesel u Makra/Globusu, Evo Diesel Plus u MOL. Tak tři-čtyři nádrže po sobě. A sledovat, zda se to nezlepší, t. j. interval mezi vypalováním bude delší. Když ne, reklamovat.
Může se klidně stát i to, že za vším je několik nedokončených regenerací a jakmile elektronika zjistí vhodné podmínky, spustí novou regeneraci ve snaze dokončit ji.
Může se klidně stát i to, že za vším je několik nedokončených regenerací a jakmile elektronika zjistí vhodné podmínky, spustí novou regeneraci ve snaze dokončit ji.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Vypalovanie DPF filtra.
Nafta do oleja sa dostava pri DPF vypalovani vzdy ak ide o jednoduchy system vypalovania DPF Tym ze na aute je tech problem a ta regeneracia sa nedokonci, .... priklad: ked je auto OK robi reg po 1000km po ubehnuti 10 000km sa urobi reg DPF 10 krat, ak je auto KO a robi reg po 10km lebo sa nedokoncila tak po 10 000km je namiesto oleja v motore nafta a hlavne cez max a to je trosku problem.matus1981 píše:No praveze tam nafta bola. Ani nie po 10 tis. km som mal viac ako 2 cm oleja nad ryskou. Ale nedostava sa nafta do oleja aj pri nedokoncenej regeneracii? Lebo pri tak castej regeneracii tych nedokoncenych je dost.
Serioznejsie automobilky pouzivaju priamu regeneraciu. V DPF ku je priamo tryska a tym padom sa neriedi olej naftou a hlavne ked je problem s DPF a clovek takto najazdi dost km, tak potom nie je nutne menit polku auta.
i40 combi 1,7 manual CRDi PREMIUM 2015
HYUNDAI je uplna katastrofa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
HYUNDAI je uplna katastrofa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: Vypalovanie DPF filtra.
Zdravim, zrovna řeším stejný problém jako v předešlých příspěvcích. Už před nějakou dobou jsem si všiml, že se mi začal dost často vypalovat DPF, cca co 80km. Dříve to bývalo asi co 500km a najednou takový skok. Byl jsem s tim v servise, kde žádnou zavadu nenašli a dokonce se mi snažili tvrdit, že to může byt normální. Dvakrát provedli řízené vypálení a diagnostika jim prý ukazovala, že je filtr čistý. Časté vypalováni ale nepřestalo. Taky se mi stává, že pokud zrovna běži vypalovací cyklus a nechám motor na volnoběh, tak hrozně kolísaji otáčky motoru. Mému mechanikovi se při výměně oleje zdálo, že je trochu cítit naftou, což by odpovídalo nedokončeným vypalovacím cyklům. Bohužel při tak častém vypalování není možné nechat proběhnout každý cyklus do konce. Neměl někdo podobné problémy a jak jste je nakonec řešili?
Hyundai i40 CW 1,7CRDi 100kw Style Navi
Re: Vypalovanie DPF filtra.
Uz som to tu pisal niekolko krat, napis hodnoty teploty pred a za filtrom, lambda pred a za filtrom, EGR a dif. tlak filtra ... a to pred, pocas a po regeneracii.
Na to co sa pytas sa odpovedat bez vestenia neda.
A hlavne nechaj regeneraciu spolahlivo prebehnut. Ak nedobehne do konca, auto si to pameta a pri prvej vhodnej situacii sa bude snazit dokoncit cyklus aj ked by to este nebolo treba (podla stavu zaplnenia filtra), takze kludne to bude teraz v zime skusat tak po 50 kilakoch ked sa prehreje motor znova a znova.
Jo a inak, to ze motor "zmenil nazor" moze byt aj zmenou nastavenia pri garancke (napr. nova verzia fimveru).
Na to co sa pytas sa odpovedat bez vestenia neda.
A hlavne nechaj regeneraciu spolahlivo prebehnut. Ak nedobehne do konca, auto si to pameta a pri prvej vhodnej situacii sa bude snazit dokoncit cyklus aj ked by to este nebolo treba (podla stavu zaplnenia filtra), takze kludne to bude teraz v zime skusat tak po 50 kilakoch ked sa prehreje motor znova a znova.
Jo a inak, to ze motor "zmenil nazor" moze byt aj zmenou nastavenia pri garancke (napr. nova verzia fimveru).
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Re: Vypalovanie DPF filtra.
Bohužel tyhle hodnoty nemám jak změřit. Interval 80km je i po tom, co vypálení proběhne až do konce. Všiml jsem si toho v době, kdy mi skokově stoupla dlouhodobá spotřeba asi o 1,5-2l/100km. To podle servisu bylo způsobenou špatným kontaktem někde u EGR, potom spotřeba opět klesla, ale časté vypalování zůstalo
Hyundai i40 CW 1,7CRDi 100kw Style Navi
Re: Vypalovanie DPF filtra.
Bez merania sa da iba hadat, takze ak chces nejake relevantnu radu, tak bud nech ti to napichnu (co sa stalo ako rozumiem) alebo si to proste budes musiet zmerat, staci OBDII a v mobile toque pro, niekde tu najdes vlakno okolo toho.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Re: Vypalovanie DPF filtra.
Tak jsem zjistil, že známý tu diagnostiku má a zítra mi ji donese. Až budu vědět víc, dám info.
Hyundai i40 CW 1,7CRDi 100kw Style Navi
Re: Vypalovanie DPF filtra.
Tak jsem tu diagnostiku napojil, ale bohužel u i40 to asi nebude tak jednoduché. Jel jsem v kuse 250km a teplotní čidla před a za DPF mi ukazují neustále 65°C. Vlastně všechny teplotní čidla co byly na výběr ukazují pořád 65°C. Čidlo diferenčního tlaku před/za DPF ukazovalo celou trasu -17,7bar a to před vypalováním i po. Lambda ukazovala pouze před filtrem. Za filtrem se vůbec nespárovala. Akorát otevírání EGR asi ukazovalo normálněPampa píše: ↑27 led 2020, 14:33 Uz som to tu pisal niekolko krat, napis hodnoty teploty pred a za filtrom, lambda pred a za filtrom, EGR a dif. tlak filtra ... a to pred, pocas a po regeneracii.
Na to co sa pytas sa odpovedat bez vestenia neda.
A hlavne nechaj regeneraciu spolahlivo prebehnut. Ak nedobehne do konca, auto si to pameta a pri prvej vhodnej situacii sa bude snazit dokoncit cyklus aj ked by to este nebolo treba (podla stavu zaplnenia filtra), takze kludne to bude teraz v zime skusat tak po 50 kilakoch ked sa prehreje motor znova a znova.
Jo a inak, to ze motor "zmenil nazor" moze byt aj zmenou nastavenia pri garancke (napr. nova verzia fimveru).
Řešil už někdo tuhle diagnostiku na i40?
Hyundai i40 CW 1,7CRDi 100kw Style Navi
Re: Vypalovanie DPF filtra.
Co já mám tak vypozorováno, tak na i40 funguje pouze otevírání EGR (%) a teplota výfukových plynů (proměnná Cat B1S2). Ostatní proměnné jsou neaktivní. Takže hodnoty teplot před a za filtrem, lambda před a za, dif. tlak mi to taky neukazuje. Jestli někomu ukazuje něco navíc (z řad i40) tak se rád přiučím.
Osobně nechápu, proč třeba u i30 to lidem ukazuje, jak tak čtu v diskuzích, a tady ne. Tomu jaksi nerozumím.
Osobně nechápu, proč třeba u i30 to lidem ukazuje, jak tak čtu v diskuzích, a tady ne. Tomu jaksi nerozumím.
Hyundai i40 CW, Premium, 1,7 CRDi, 100kW, 6A/T
Re: Vypalovanie DPF filtra.
A nemůže to mít něco společného s tím, že i30 se vyrábí v Evropě, kdežto i40 v Koreji? Že by to chtělo jinou diagnostiku třeba, která umí tlumočit z rozsypaného čaje? Jiný důvod mě jaksi nenapadá
Hyundai i40 CW 1,7CRDi 100kw Style Navi
Re: Vypalovanie DPF filtra.
Skusil by som trochu zagooglit ci nie su na nete niekde dostupne definicie senzorov pre i40. Pokial to auto tie senzory ma, mali by byt dostupne, otazka je len na akych adresach a v akom tvare. Preto treba mat tie definicie.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000