Tak si se mnou konečně začal povídat autorizovaný servis, kde tato Hyundai byla, poté co jsem na to šel přes vedoucího, jelikož jinak bych se tu historii nedozvěděl.
Olej byl sice měněný ve 114tkm, ale v roce 2018
![Brick wall ](*,)](./images/smilies/eusa_wall.gif)
což může být i příčinou toho, proč ho tam bylo tak málo, je tam už rok a půl
![Brick wall ](*,)](./images/smilies/eusa_wall.gif)
V pátek se chystám na výměnu. Budu tam dávat ten Shell 5w40 a3, ještě před výměnou udělám proplach motoru s TEC 2000 Motor flush. Od dodatečné aditivace nového oleje prostředkem TEC 2000 Oil Booster jsem nakonec po přečtení pár odborných článků ustoupil. (nerovnováha s aditivy, které jsou v novém oleji od výrobce.
Historie vozidla je takováto: (a vůbec mě netěší, když vidím, že olej byl měněný i až po 30tkm):
16.4.2013 – 19 550 km
1. garanční prohlídka – celková kontrola vozu, výměna: motor. olej + filtr, brzd. kapalina, pylový filtr klimatizace.
12.8.2013 – 35 196 km
Oprava L.P. části vozu – měnil se a lakoval L.P. blatník, lakování P. nárazníku, rozstřik do L.P. dveří.
Výměna čelního skla.
(tuto nehodu majitel nepřiznal, ani nebyla v Cebii)
17.6.2014 – 48 525 km
2. garanční prohlídka - celková kontrola vozu, výměna: motor. olej + filtr, brzd. kapalina, pylový filtr klimatizace, vzduch. filtr sání, chladící kapalina – navíc výměna Z. brzd. destiček, žárovky.
24.2.2015 – 79 800 km
3. garanční prohlídka - celková kontrola vozu, výměna: motor. olej + filtr, brzd. kapalina, pylový filtr klimatizace, žárovky, výměna směrového světlometu ve vnějším zpětném zrcátku.
8.2.2016 – 90 670 km
Oprava P. strany vozu – lakování P.Z. bok, P. práh, P.Z. dveře, lakování Z. nárazník
(nehoda přiznaná majitelem a byla i v Cebii)
29.2.2016 – 90 670 km
4. garanční prohlídka – celková kontrola vozu, výměna: motor. olej + filtr.
5.4.2017 – 99 448 km
5. garanční prohlídka - celková kontrola vozu, výměna: motor. olej + filtr, brzd. kapalina, pylový filtr klimatizace, vzduch. filtr sání, zap. svíčky, stírátka
16.8.2018 – 114 041 km
6. garanční prohlídka - celková kontrola vozu, výměna: motor. olej + filtr + zapal. svíčky, dále provedení STK + ME
Dále, k Vašemu dotazu na motorový olej, v našem servisu používáme pro daný typ vozu TOTAL Quartz 9000 5W-30 A5. Důležitá je tučně zvýrazněná specifikace. Jestli se poté jedná o jiného výrobce, např. Shell nebo Castrol je úplně jedno. Dále, vozidlo v našem servise nebylo naposledy v srpnu 2019 ale v srpnu 2018. Jen na toto pozor. Dle dalšího servisního plánu by na vozidle měl být proveden servis buď po 30 000km nebo po roce, to znamená srpen 2019 nebo po nájezdu 144 000 km. Pokud je tam motor. olej déle než rok, může dojít k jeho degradaci a s tím mohou být spojeny další komplikace.
Jak uvádíte zmínku o vysoké spotřebě motor. olej, nejprve bych Vám doporučil provést výměnu motor. oleje a filtru, celkovou kontrolu vozidla a dále kontrolu těsnosti motoru. Po výměně oleje bych se zaměřil na kontrolu úbytku oleje z motoru např. každých 1 000km sledovat hladinu, zda olej neubývá. Nyní může být úbytek způsoben dlouhým intervalem mezi výměnami. Během doby, za kterou vozidlo jezdilo do našeho servisu nebyla od zákazníka stížnost na úbytek motor. oleje a ani se toto standardně u těchto motorů neděje, jsou velmi spolehlivé.
Nehody mě netrápí vzhledem k prověrkám v autorizovaném servisu, byly to jen plechy a na autě to poznat není. Ty výměny oleje mě štvou podstatně víc.
Takže tento pátek vyměním svíčky, filtry, proplachnu motor prostředkem TEC 2000 Motor Flush a pak dám Shell Helix Ultra 5w40 A3. Pak budu s nadějí pozorovat a doufat, že jsme koupili auto za pět dvanáct a zachránili auto i naše peněženky. Snad...