Snímače tlaku v pneu
Moderátor: Moderátoři
Re: Snímače tlaku v pneu
Ty kola nejdou přehodit? že by se ty ventilky přehodily na corsacke kola? Kdesi jsem to četl že to nejde...
Hyundai i10 2016
- Reklama
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Snímače tlaku v pneu
Asi by se mělo dát přehodit kola napříč různými značkami, ale je třeba aby seděly všechny parametry (šíře, průměr, ET, vnitřní průměr náboje ) s velkým techničákem a samozřejmě i počet šroubů a jejich rozteč. Pro ventilky TPMS jsou k dispozici i úplně normální gumové ventilky, které jsou v zadní části opatřené šroubem na TPMS sensor.
Já osobně jsem STK prošel se svítící žlutou kontrolkou TPMS (nesvítil mi ale trojúhelník s vykřičníkem) a nikdo to neřešil - možná jsem měl kliku
Já teď narazil na EBAY na pro mě naprogramované TPMS ventilky (IX55) za 2000,- i s poštovným.
Původně jsem chtěl měnit v sensorech co umřely baterky, ale ona ta jedna baterka CR2450 stojí přes 100,- Kč i na Aliexpresu, to je celkem 500,- jen za baterky a pokud jeden sensor se nepovede, bude to problém, protože je třeba aby všechny sensory byly stejné (viz jiné vlákno)
Tak koupím za 2000,- sensory a bude klid Na zimácích mám ventilky Autel, za ty jsem dával 4000,- ale IX55 si jiné ventilky nenačte sama, musíš je (jejich ID a polohu) do jednotky přes OBD vložit a pak si jich teprv začne všímat
Tady máš např. ty ventilky s gumovým ventilkem do plecháčů: https://www.ebay.com/itm/4x-RDKS-TPMS-C ... Swf9tePRPy
Já osobně jsem STK prošel se svítící žlutou kontrolkou TPMS (nesvítil mi ale trojúhelník s vykřičníkem) a nikdo to neřešil - možná jsem měl kliku
Já teď narazil na EBAY na pro mě naprogramované TPMS ventilky (IX55) za 2000,- i s poštovným.
Původně jsem chtěl měnit v sensorech co umřely baterky, ale ona ta jedna baterka CR2450 stojí přes 100,- Kč i na Aliexpresu, to je celkem 500,- jen za baterky a pokud jeden sensor se nepovede, bude to problém, protože je třeba aby všechny sensory byly stejné (viz jiné vlákno)
Tak koupím za 2000,- sensory a bude klid Na zimácích mám ventilky Autel, za ty jsem dával 4000,- ale IX55 si jiné ventilky nenačte sama, musíš je (jejich ID a polohu) do jednotky přes OBD vložit a pak si jich teprv začne všímat
Tady máš např. ty ventilky s gumovým ventilkem do plecháčů: https://www.ebay.com/itm/4x-RDKS-TPMS-C ... Swf9tePRPy
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Snímače tlaku v pneu
motorol píše: ↑09 úno 2020, 13:46 Užívat termín par vteřin v debatě o TMPS je zbožné prani, ale realita je úplně jinde. Když člověk dá gumy bez nich, tak na to přijdou po 10 km. Když se ochladí a klesne tlak pod danou mez, tak to ohlasej třeba po 5 km. Pokud člověk hodí zpet gumy se senzory, tak to taky chrousta nějakou dobu. Takze ano aktivní TMPS je super u sluzebaku, kterej se mění co 3 roky, prezouvaji se jen gumy a pak se bere novej. Pro vlastnictví na 10 let je to systém naprosto k ničemu, je drahej, pomalej a přináší jen problémy. 2 sady komplet kol se nevyplatí, takze to jede buď bez toho nebo se musí na každé prehozeni gum do pneuservisu.
Nevím, proč pořád všichni melou stejné blbosti. TPMS je na hovno atd... Pokud máte originální ventilky, tak problémy nejsou. Mám je na autě již 4 rokem a měnil jsem akorát jeden ventilek, který jsem kupoval jako použitý, takže jsem nevěděl, jak starý je. Nicméně jsem sehnal origo z číny za cca 350Kč. Objednal jsem si pro jistotu 2kusy, abych nemusel příště čekat než přijdou. A co se týká nepřímého měření, tak je několik článků, že právě tento systém není přesný, reaguje po delší době. A mám aktuální zkušenost kolegy, který jel v lednu služební octávkou, chytl defekt, systém nic nehlásil. Jenomže kolegovi se zdálo, že mu auto lítá, tak sjel z dálnice a zastavil. Prošel kola a zjistil defekt na zadním kole, popojel dál na místo (v tom se objevila hláška, že má defekt, ale to už bylo kolo skoro prázdné), kde mohl bezpečně vyměnit kolo. Má zkušenost s TPMS přímým měřením, je taková, že jsem měl defekt a systém to hlásil do 10 sekund, takže jsem stihl v pohodě zastavit a vyměnit kolo, než bylo úplně prázdné.
Já ten systém považuji za povedenou věc a náklady an provoz nejsou zase tak vysoké, jak tu někdo tvrdí...Jednu sadu jsem měl na kolech, když jsem auto kupoval jako nové a druhou jsem sice koupil jako použité za 1800Kč a za skoro 4 roky mě to tedy stálo 1800+350Kč. To mi nepřijde moc za to, že mi to hlídá tlak v kolech. A ano občas je třeba kola dofouknout, ale na to nemá vliv systém TPMS, ale je to normální jev.
Hjú i40 sedan 2016, 2.0 121kW Premium Sleek Silver
Hjú Tucson 2.0CVVT 4WD LPG 2007
Hjú Tucson 2.0CVVT 4WD LPG 2007
Re: Snímače tlaku v pneu
Přesně tohle jsem si koupil do starého Tucsona, funguje to, tedy aspoň se to tak tváří. Zatím je to ve stádiu testování. Neumím zcela přesně určit, jestli měří zcela přesně tlak v pneu, ale zdá se, že s nějakou minimální odchylkou funguje dobře. To však na 100% potvrdím po nějaké době. Měří tedy i teplotu, ale ta je tam spíše do počtu, občas je rozdíl teplotní mezi koly i 6-8°C. Nicméně tlak je maximálně o 0,2BAR rozdílný mezi jednotlivými koly.kyrmon píše: ↑08 úno 2020, 17:52 Mr. : Já třeba zvažuji pořízení tohoto: https://www.aliexpress.com/item/3296329 ... b201603_55 Pokud ti nevyhovuje jen svítící kontrolka na palubní desce, mohlo by to být pro tebe také řešení
Hjú i40 sedan 2016, 2.0 121kW Premium Sleek Silver
Hjú Tucson 2.0CVVT 4WD LPG 2007
Hjú Tucson 2.0CVVT 4WD LPG 2007
Re: Snímače tlaku v pneu
Stonepet: Já to nakonec taky objednal v pondělí a jsem na to zvědavej, má to přijít někdy v dubnu Rád slyším, že to se to aspoň tváří, že to funguje Nechal jsi po instalaci převážit kola, nebo jsi potřebu nezaznamenal? Přeci jen jsou tyto čepičky o něco těžší než normální plast..
Hyundai Accent 1,4 71kW 08 Bronze Gray Metallic
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Snímače tlaku v pneu
No nevím jestli budu schopen systém TPMS správně zhodnotit, jezdím od roku 1977 a systém TPMS mám až na IX55. Do koupi tohoto mamutka jsem ujel cca 600000km s různými auty, než jsem vyrážel na cestu s autem, to jsem obešel okoukl jak vypadají gumy, jestli něco pod autem neteče a jezdil. Za tu dobu co jezdím jsem píchnul snad 5x a vždy to byl nějakej šroub obvykle samořezný který se zařízl do pneu způsobil pomalý únik..... dle mě zhruba od 2 do 1 Atm. je rozdíl v chování auta hlavně při přímé jízdě téměř neznatelný, pokud klesne pod 1 Atm už poznáš že auto začne po silnici "plavat" a pokud nejsi absolutní ignorant musíš to poznat hlavně na svém zadku tím myslím opravdu na pr..... tam cítíš nezvyklé pohyby auta, smyk a jakékoli nestandardní chování. V naprosté většině jsem únik odhalil pohledem a poruchu odstranil výměnou za rezervu a následně pneuservis. Pouze jednou na dálnici se mi pneu ve 130 rozpadla a na disku zůstala jen patka gumy odseparoval se běhoun a únik byl okamžitý - naštěstí se jednalo o zadní a tak jsem relativně bezpečně zastavil a opravdu jsem neměl čas na vnímání nějakých hlášek o ztrátě tlaku, které by přišlo stejně s křížkem po funuse
Kdyby tam byl sensor TPMS, byl by v tomto případě k ničemu a nejspíš bych ho zničil, takže bych kupoval sensor a pneumatiku a to se vyplatí
Ano jsem skeptický ke vnucenému systému, prostě mrknout na gumy třeba na benzínce není nikdy na škodu a jednou měsíčně si tlak zkontrolovat a ev. dofouknout mi také žádné problémy nedělalo dělám to stejně i se sensory TPMS......
Kdyby tam byl sensor TPMS, byl by v tomto případě k ničemu a nejspíš bych ho zničil, takže bych kupoval sensor a pneumatiku a to se vyplatí
Ano jsem skeptický ke vnucenému systému, prostě mrknout na gumy třeba na benzínce není nikdy na škodu a jednou měsíčně si tlak zkontrolovat a ev. dofouknout mi také žádné problémy nedělalo dělám to stejně i se sensory TPMS......
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Snímače tlaku v pneu
Každý může mít názor jiný, já říkám, že přímý TPMS hlásí přesně a rychle. Kdežto nepřímý si klidně můžeš vyresetovat a mít v gumě 1,0 a bude se tvářit v pořádku. Takhle je to přesně na Oktávce. Musí se v menu vyresetovat a potvrdit, že je tlak v pořádku. Jak říkám, já prorazil gumu a únik bcyh samozřejmě zjistil, ale myslím, že při 60km/h ten únik tak rychle nepoznáš, jako ten systém, který mi to zahlásil témeř okamžitě. Také se mi stalo, že jsem měl dříve defekt na jiném starším voze, kde žádné TPMS nebylo a než jsem to zjistil a zastavil byla guma hodně prázdná a než jsem stihl vytáhnout hever, tak bylo auto na zemi a měl jsem problém nacpat hever pod auto. Dle mého je tohle nejméně otravné a nejméně omezující. Pokud si tedy někdo pořídí nějaké univerzální ventilky, které musí naprogramovat, tak tomu rozumím, že tam jsou problémy. A ještě jedna věc, ne všichni si všimnou, že mají prázdnou gumu. A to myslím smrtelně vážně, kamarád by mohl vyprávět o jeho ženě.
Hjú i40 sedan 2016, 2.0 121kW Premium Sleek Silver
Hjú Tucson 2.0CVVT 4WD LPG 2007
Hjú Tucson 2.0CVVT 4WD LPG 2007
Re: Snímače tlaku v pneu
Ano, musel jsem, je to na kolech hodně poznat, jsou takové velké mrchy.kyrmon píše: ↑12 úno 2020, 11:01 Stonepet: Já to nakonec taky objednal v pondělí a jsem na to zvědavej, má to přijít někdy v dubnu Rád slyším, že to se to aspoň tváří, že to funguje Nechal jsi po instalaci převážit kola, nebo jsi potřebu nezaznamenal? Přeci jen jsou tyto čepičky o něco těžší než normální plast..
Hjú i40 sedan 2016, 2.0 121kW Premium Sleek Silver
Hjú Tucson 2.0CVVT 4WD LPG 2007
Hjú Tucson 2.0CVVT 4WD LPG 2007
Re: Snímače tlaku v pneu
Zkušenost je věc neprenositelna. Jedine TMPS, které mam a o kterých jsem kdy psal byly originál co byly v kolech zakoupené s autem. Trvám na tom, ze ten systém je naprosto k ničemu, protože cokoliv hlásil bylo až po x km jízdy. Takze za mě: je to drahé a je to naprosto k ničemu. Netusim jak bys mě mohl přesvědčit o opaku.Stonepet píše: ↑12 úno 2020, 10:18
Nevím, proč pořád všichni melou stejné blbosti. TPMS je na hovno atd... Pokud máte originální ventilky, tak problémy nejsou. Mám je na autě již 4 rokem a měnil jsem akorát jeden ventilek, který jsem kupoval jako použitý, takže jsem nevěděl, jak starý je. Nicméně jsem sehnal origo z číny za cca 350Kč. Objednal jsem si pro jistotu 2kusy, abych nemusel příště čekat než přijdou. A co se týká nepřímého měření, tak je několik článků, že právě tento systém není přesný, reaguje po delší době. A mám aktuální zkušenost kolegy, který jel v lednu služební octávkou, chytl defekt, systém nic nehlásil. Jenomže kolegovi se zdálo, že mu auto lítá, tak sjel z dálnice a zastavil. Prošel kola a zjistil defekt na zadním kole, popojel dál na místo (v tom se objevila hláška, že má defekt, ale to už bylo kolo skoro prázdné), kde mohl bezpečně vyměnit kolo. Má zkušenost s TPMS přímým měřením, je taková, že jsem měl defekt a systém to hlásil do 10 sekund, takže jsem stihl v pohodě zastavit a vyměnit kolo, než bylo úplně prázdné.
Já ten systém považuji za povedenou věc a náklady an provoz nejsou zase tak vysoké, jak tu někdo tvrdí...Jednu sadu jsem měl na kolech, když jsem auto kupoval jako nové a druhou jsem sice koupil jako použité za 1800Kč a za skoro 4 roky mě to tedy stálo 1800+350Kč. To mi nepřijde moc za to, že mi to hlídá tlak v kolech. A ano občas je třeba kola dofouknout, ale na to nemá vliv systém TPMS, ale je to normální jev.
Pokud by to fungovalo okamžitě a ideálně hlásilo konkrétní tlak, pak možná, ale pokud to po 5 km přijde na to, ze je nízký tlak- tak k cemu to je?
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Snímače tlaku v pneu
Právě jsi popsal rozdíl mezi fungováním TPMS ve druhé a třetí generaci i30. Systém ve třetí generaci během pár metrů po vyjetí ukazuje tlak v každém kole. Reagují opravdu rychle a hodně přesně. Před prvním přezouváním mě upozornil na únik LZ kola. Šlo to pomalu, stačilo ty 3 dny dofukovat - byl tam vrut.
Bohužel přešla 3. generace od MY 2019 na pasivní systém, který je naprosto k ničemu. Takže místo preventivních kontrol tlaku v menu PP zase musím běhat kolem auta s tlakoměrem .
Bohužel přešla 3. generace od MY 2019 na pasivní systém, který je naprosto k ničemu. Takže místo preventivních kontrol tlaku v menu PP zase musím běhat kolem auta s tlakoměrem .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Snímače tlaku v pneu
Pokud to ve třetí generaci funguje tak fajn, ale je tu každopádně jedna věc kterou neví nikdo a to kdy dojde baterka a systém pojde?
Bude to před sjetim první sady nebo po sjeti druhé? Takze pokud budu měnit kola, mam měnit i senzory nebo je měnit třeba za rok nebo za pul až pojdou? To jsou ty nepěkné více náklady.
A druhá věc- driv jsem měřil tlak každých 14 dni-mesic, teď? Dokavad se neozve senzor tak neni důvod...
Bude to před sjetim první sady nebo po sjeti druhé? Takze pokud budu měnit kola, mam měnit i senzory nebo je měnit třeba za rok nebo za pul až pojdou? To jsou ty nepěkné více náklady.
A druhá věc- driv jsem měřil tlak každých 14 dni-mesic, teď? Dokavad se neozve senzor tak neni důvod...
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Re: Snímače tlaku v pneu
Trošku offtopic, ale připoměli jste mně, že jsem se zapoměl zeptat. Po převzetí auta u prodejce jsem zjistil, že má značně přehuštěné pneumatiky - měly 4 barry místo 2,5. Měli jste to taky? Pročpak to asi tolik foukají?
K tématu - se senzory zatím v pohodě (jednou mi zřejmě díky rušení signálu) nahlásil defekt, ale do půl minuty ukazoval zase správně. No tak jsem si jednou zbytečně vystoupil no .
K tématu - se senzory zatím v pohodě (jednou mi zřejmě díky rušení signálu) nahlásil defekt, ale do půl minuty ukazoval zase správně. No tak jsem si jednou zbytečně vystoupil no .
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Snímače tlaku v pneu
Ano je to pohodlnější s TPMS , ale k zamyšlení je spíš, že různé takové systémy zaštiťující se bezpečností s profláklým sloganem: :"kdyby to mělo zachránit jeden lidský život" jsou všem vnucovány a díky nim se začínají řidiči měnit v uživatele.....
několik příkladů:
málokdo zkontroluje měrkou olej v motoru - čeká na rozsvícení nějaké kontrolky
s TPMS nekontroluje tlak v pneumatikách - kdyby něco určitě mi to něco oznámí
budu cestou na ksichtí knize - mám přece aktivní hlídač jízdních pruhů a nouzové brzdění
nemusím se starat o rychlost v zatáčce, na sněhu, na ledu , na mokru - mám přece ESP
a tak bych mohl pokračovat, prostě uživatel, sedne, otočí klíčkem a jezdí dokud ho něco neupozorní že je něco špatně - obvykle ani neví co se vlastně rozsvítilo - viz známý slogan : na přístrojovce mi svítí srací panáček ------ svítí tam -4° tedy že může být silnice namrzlá, ale to nám nevadí, můžeme to valit jak v létě za sucha, máme přece ESP viz včera v 7,00 v Bucharové v Praze 5 - ta silnice je hnusná 4 pruhy, není rozdělena středovými svodidly jen plná čára, je z kopce a jsou tam zatáčky a co víc je tam 70, to znamená, že když tam jedu 80, jsem brzda provozu a je třeba mě okamžitě minimálně stovkou předjet...... myslím že éra 70km na této silnici brzy skončí a budeme se zas plazit 2 km 50-kou -"kdyby to mělo zachránit jeden lidský život"
několik příkladů:
málokdo zkontroluje měrkou olej v motoru - čeká na rozsvícení nějaké kontrolky
s TPMS nekontroluje tlak v pneumatikách - kdyby něco určitě mi to něco oznámí
budu cestou na ksichtí knize - mám přece aktivní hlídač jízdních pruhů a nouzové brzdění
nemusím se starat o rychlost v zatáčce, na sněhu, na ledu , na mokru - mám přece ESP
a tak bych mohl pokračovat, prostě uživatel, sedne, otočí klíčkem a jezdí dokud ho něco neupozorní že je něco špatně - obvykle ani neví co se vlastně rozsvítilo - viz známý slogan : na přístrojovce mi svítí srací panáček ------ svítí tam -4° tedy že může být silnice namrzlá, ale to nám nevadí, můžeme to valit jak v létě za sucha, máme přece ESP viz včera v 7,00 v Bucharové v Praze 5 - ta silnice je hnusná 4 pruhy, není rozdělena středovými svodidly jen plná čára, je z kopce a jsou tam zatáčky a co víc je tam 70, to znamená, že když tam jedu 80, jsem brzda provozu a je třeba mě okamžitě minimálně stovkou předjet...... myslím že éra 70km na této silnici brzy skončí a budeme se zas plazit 2 km 50-kou -"kdyby to mělo zachránit jeden lidský život"
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Snímače tlaku v pneu
Mě klasické TMPS (určitě 3.gen.) zafungovalo taky dobře a hodně mi to pomohlo.
Taky pomalý únik.
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 85#p571453.
Vliv teploty na změny tlaku jsou taky pěkně vidět. Měl jsem už taky hlášku o nízkém tlaku - ochladilo se.
Jinak už jsem zažil jak žena odjela na prázdném kole (C Xsara, Michelin Pilot Primacy - pravá zadní a díra v bočnici o kus dřeva) od baráku a po cca 10km se odříznul běhoun. A nedá se říct že na to kašle protože např. že to nějak cvaká v řízení (prasklá pružina) přišla dříve než já.
Osobně jsem jezdil po Ostravě s prázdným předním kolem (F Uno) a kdyby to netřísklo o koleje tak nic moc nepoznám.
Takže za mě plus. Ale mám origo TPMS i na zimních, takže nevím jak funguje náhrada. ( a kola jsem "pravidelně " nekontroloval ani u Š1000MB )
Taky pomalý únik.
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 85#p571453.
Vliv teploty na změny tlaku jsou taky pěkně vidět. Měl jsem už taky hlášku o nízkém tlaku - ochladilo se.
Jinak už jsem zažil jak žena odjela na prázdném kole (C Xsara, Michelin Pilot Primacy - pravá zadní a díra v bočnici o kus dřeva) od baráku a po cca 10km se odříznul běhoun. A nedá se říct že na to kašle protože např. že to nějak cvaká v řízení (prasklá pružina) přišla dříve než já.
Osobně jsem jezdil po Ostravě s prázdným předním kolem (F Uno) a kdyby to netřísklo o koleje tak nic moc nepoznám.
Takže za mě plus. Ale mám origo TPMS i na zimních, takže nevím jak funguje náhrada. ( a kola jsem "pravidelně " nekontroloval ani u Š1000MB )
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
Re: Snímače tlaku v pneu
Máš pravdu, že těch systémů, které něco hlídají je hodně. A zrovna já nejsem zástáncem těchto systému, nicméně k TPMS mám kladný vztah, protože u mne zafungoval dobře a včas. Ale neznamená to, že si kola jednou za čas, i přes tento systém, nepřeměřím. Spíš mi vadí paušalizování:"je to na hovno","je to drahé" a "kdo ví, jak dlouho to vydrží" atd... To jsou řeči věčných reptalů a ti stejně nepřiznají, i kdyby jim to pomohlo, že to k něčemu je. Na druhou stranu, je fakt, že každý rok se přidávají do aut různé věci, např. hlídání únavy, lidé už fakt potřebují všechno říkat, i to že jsou unavení? A pokud si to někdo nemyslí, a přesto unavený je, tak jej tento systém stejně nepřesvědčí, k tomu, aby nejel. Tohle mi přijde zrovna jeden z těch horších systémů.Richard555 píše: ↑13 úno 2020, 09:19 Ano je to pohodlnější s TPMS , ale k zamyšlení je spíš, že různé takové systémy zaštiťující se bezpečností s profláklým sloganem: :"kdyby to mělo zachránit jeden lidský život" jsou všem vnucovány a díky nim se začínají řidiči měnit v uživatele.....
několik příkladů:
málokdo zkontroluje měrkou olej v motoru - čeká na rozsvícení nějaké kontrolky
s TPMS nekontroluje tlak v pneumatikách - kdyby něco určitě mi to něco oznámí
budu cestou na ksichtí knize - mám přece aktivní hlídač jízdních pruhů a nouzové brzdění
nemusím se starat o rychlost v zatáčce, na sněhu, na ledu , na mokru - mám přece ESP
a tak bych mohl pokračovat, prostě uživatel, sedne, otočí klíčkem a jezdí dokud ho něco neupozorní že je něco špatně - obvykle ani neví co se vlastně rozsvítilo - viz známý slogan : na přístrojovce mi svítí srací panáček ------ svítí tam -4° tedy že může být silnice namrzlá, ale to nám nevadí, můžeme to valit jak v létě za sucha, máme přece ESP viz včera v 7,00 v Bucharové v Praze 5 - ta silnice je hnusná 4 pruhy, není rozdělena středovými svodidly jen plná čára, je z kopce a jsou tam zatáčky a co víc je tam 70, to znamená, že když tam jedu 80, jsem brzda provozu a je třeba mě okamžitě minimálně stovkou předjet...... myslím že éra 70km na této silnici brzy skončí a budeme se zas plazit 2 km 50-kou -"kdyby to mělo zachránit jeden lidský život"
A ještě jedna story k nouzovému brzdění, nefunguje tak dobře, jak je prezentováno. Vím o jedné nehodě, kdy se na křižovatce kolega s tímto systémem rozjel (automat) a auto před ním se rozjíždělo pomaleji, samozřejmě kolega se chvíli nevěnoval řízení a cca v 30Km/hod narazil do auta před ním. A co dělalo nouzové brzdění? Nic....
Hjú i40 sedan 2016, 2.0 121kW Premium Sleek Silver
Hjú Tucson 2.0CVVT 4WD LPG 2007
Hjú Tucson 2.0CVVT 4WD LPG 2007