ložiska zadní a přední nápravy
Moderátor: Moderátoři
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
ložiska zadní a přední nápravy
Ahoj, začínám zezadu slyšet ložisko, jaký náboj, myslím tím značku (SKF, FAG, Meyle, Optimal japanparts atd.) jste použili ? Navíc setkal jsem se s nábojem pro plechové disky a nábojem pro hliníkové disky, jaký v tom může být rozdíl? Délka šroubů / šteftů ?
Dle katalogu je číslo dílu 517502B010
Dle katalogu je číslo dílu 517502B010
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
- Reklama
Re: ložiska zadní a přední nápravy
Odporucam určite FAG alebo ak by nebol na sklade tak SKF.
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Re: ložiska zadní a přední nápravy
Minulý měsíc jsem si měnil ložisko, dal jsem přednost FAG. Kdyby nebylo tak bych šel SKF. Pak už nevím občas něco s ložisky dělá i Lömforder (kupoval jsem teď horní uložení předních tlumičů).
SKF má dvě cenově různé ložiska
https://granex.cz/vyhledavani?search=517502B010
SKF má dvě cenově různé ložiska
https://granex.cz/vyhledavani?search=517502B010
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: ložiska zadní a přední nápravy
A když už jste tak rychle reagovali, můžu se zeptat, jestli v demotáži či montáži nebyly nějaké špeky , třeba čidlo ABS, vyndání poloosy atd.
Tedy zkráceně: zepředu: povolit středovou matku na poloose (na zemi a je tam nějaký utahovací moment pro montáž?) , pak sundat třmen brzdy, brzdový kotouč, zezadu: odpojit čidlo abs, odmontovat 4 šrouby co drží náboj a celé to stáhnout z "mrkve poloosy" a z nápravy. Na něco jsem zapoměl? Šla ta poloosa ven bez problémů ? Oni to totiž montují nasucho tak může občas v těch drážkách zareznout......Díky
Tedy zkráceně: zepředu: povolit středovou matku na poloose (na zemi a je tam nějaký utahovací moment pro montáž?) , pak sundat třmen brzdy, brzdový kotouč, zezadu: odpojit čidlo abs, odmontovat 4 šrouby co drží náboj a celé to stáhnout z "mrkve poloosy" a z nápravy. Na něco jsem zapoměl? Šla ta poloosa ven bez problémů ? Oni to totiž montují nasucho tak může občas v těch drážkách zareznout......Díky
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: ložiska zadní a přední nápravy
Já to měnil na BMW E46 vzadu. Odseknout zajištění matky, pak povolit na zemi, čož nešlo, takže jsem odsekal matku, pak rozhodování zda povolí poloosu u diferaku či ne. Rozhodl jsem se nakonec povolit vrchní i spodní rameno u těhlice. Sundal jsem třmen, pak kotouč, následně vylisoval náboj kola a pak i ložisko. Měnil jsem i plechový kryt brzdy. Následně jsem čistil rameno, natřel ho, nalisoval ložisko, pak jsem lisoval náboj. Nahodil jsem poloosu, upevnil obě ramena, utahl pojistnou matku poloosy. Pak zpet brzdy, kolo, dotáhnutí pojistné matky s kolem na zemi, zajištění matky a bylo to. Pohodová práce. Čidlo ABS jsem neodpojoval, nebyl důvod. Poloosa zarezla nebyla vůbec a je to staré 23 let.
Re: ložiska zadní a přední nápravy
Už je asi neskoro, ale k značkám. Kupoval som SKF 1kus a FAG 1 kus. Zo študijných dôvodov a SKF od predajcu uvedeného na stránke SKF . Nie je ich veľa na Slovensku, ale v Žiline dvaja, zvolil som Autokelly . Potom som tam kúpil aj FAG, občas majú super cenu pri výpredaji aj pre nás nemechanikov. ( napríklad olej do moto 4 jednolitrové balenia stáli o dosť menej, ako 4 litrové balenie toho istého, jasné, že na konci sezóny ale napokazí sa ). Ložiská som nepotreboval ale za tú cenu... Na oboch som našiel nápis ILJIN ( subdodávateľ pre HK ) a nebol medzi nimi žiadny rozdiel, ani stopy opracovania sa nelíšili, iba krabica. Jedno som menil pri 170.000 km, lebo sa mi nechcelo odvrtavať skrutku držiacu predný kotúč a keď bolo v polici, tak čo sa drbať so skrutkou. Demontáž je v podstate jednoduchá. Povoliť dve skrutky na tlmiči a čap riadenia, vytlačiť z ložiska homokinetický kĺb a povoliť spodný čap.Zhodiť plechový deflektor brzdového kotúča a podľa chuti ho očistiť a vylepšiť jeho farbu. Tehlicu s ložiskom pod lis a teraz je to napínavé. Sviňa hrdza to zlepila tak, že lisom to nešlo ( skôr by sa zdeformovala tehlica alebo vystrelila spod lisu ( 50 tonový ), má blbý tvar a treba podkladať ). Takže jemne lisom pritlačiť a nahriať a potom ložisko ( celý náboj ) vyjde samo. V tehlici vyčistiť dieru od hrdze, montážnu pastu a priloženými 4mi skrutkami náboj dotiahnuť. Na stránke SKF nájdeš v online katalógu presne číslo, ktoré potrebuješ, aj keď nie podľa kódu HYUNDAI.
Verím, že v tom náboji ILJIN bolo SKF alebo FAG ložisko. Čo je v MEYLE, MAXGEAR, NIPPARTS, JAPANPARTS, Herth.., Starline to netuší ani boh imitácie.
Jo a predné kotúče pôvodné MANDO, ale teraz pri 180.000 km ich vymením, v polici mi zavadzia BREMBO a blížia sa povoleným 26,4 mm.
Diely na SANTAFE CM pomaly končia robil sa len do roku 2012 a za chvíľu je rok 2022. Takže pružiny, tlmiče, ... za chvíľu len od boha imitácie.
A ano, čidlo ABS vybrať ( jedna skrutka ), ale to aj brzdový strmeň, jeho držiak a kotúč. Všetko vyčistiť, vodiace čapy namazať.
Verím, že v tom náboji ILJIN bolo SKF alebo FAG ložisko. Čo je v MEYLE, MAXGEAR, NIPPARTS, JAPANPARTS, Herth.., Starline to netuší ani boh imitácie.
Jo a predné kotúče pôvodné MANDO, ale teraz pri 180.000 km ich vymením, v polici mi zavadzia BREMBO a blížia sa povoleným 26,4 mm.
Diely na SANTAFE CM pomaly končia robil sa len do roku 2012 a za chvíľu je rok 2022. Takže pružiny, tlmiče, ... za chvíľu len od boha imitácie.
A ano, čidlo ABS vybrať ( jedna skrutka ), ale to aj brzdový strmeň, jeho držiak a kotúč. Všetko vyčistiť, vodiace čapy namazať.
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: ložiska zadní a přední nápravy
Tak mám po výměně, dneska svítilo sluníčko, tak jsem se do toho ve 3 odpoledne pustil - po vyheverování mělo kolo vakl v ložisku tak 2-3 mm , vše povolit šlo, akorád jsem musel sundat ze štítu pakny ruční brzdy - dal jsem dolů horní pérko a ten spodek se seřízením jsem nechal jak je. Povolil jsem ještě čidlo ABS a samo odpojil. sundal jsem celý třmen i s destičkama a kotouč (ty dva mrňavý šroubky na kotouči jsem už měl venku a namazal je, tak bez problémů).
Pak jsem bouchnul do mrkve (přes matku) poloosy a ta se pohla, takže také OK . No a došlo na to podstatné povolit ty 4 šrouby co náboj drží, ke 3 se dá jakž takž dostat ale ten horní přední je za tyčkou stabíku a tlumičem. navíc je tam poloosa tak jsem asi 1/2 hodiny laboroval čím to povolit, nakonec to šlo takto: prodloužená 14 , kardan , krátké prodloužení a ráčna vše 1/2" Gola a povolováno shora nad kolem a poloosou ..... očištěno zase smontováno a TICHO jel jsem to zkusit a díky tomu tichu slyším slaboučké hučení a ševelení nějakého dalšího ložiska, takže nejspíš budu časem zas měnit.......
Použil jsem náboj FAG číslo zboží : 713 6266 40 za asi 2000,- i s dopravou.
Pak jsem bouchnul do mrkve (přes matku) poloosy a ta se pohla, takže také OK . No a došlo na to podstatné povolit ty 4 šrouby co náboj drží, ke 3 se dá jakž takž dostat ale ten horní přední je za tyčkou stabíku a tlumičem. navíc je tam poloosa tak jsem asi 1/2 hodiny laboroval čím to povolit, nakonec to šlo takto: prodloužená 14 , kardan , krátké prodloužení a ráčna vše 1/2" Gola a povolováno shora nad kolem a poloosou ..... očištěno zase smontováno a TICHO jel jsem to zkusit a díky tomu tichu slyším slaboučké hučení a ševelení nějakého dalšího ložiska, takže nejspíš budu časem zas měnit.......
Použil jsem náboj FAG číslo zboží : 713 6266 40 za asi 2000,- i s dopravou.
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: ložiska zadní a přední nápravy
Když se to umí je to sranda .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: ložiska zadní a přední nápravy
Parádní práce Richarde Jo a o tom šroubu za stabilizátorem a tlumičem by mohlo povídat ne moc veselé příhody vícero mechaniků...
A víš jak to řikají kluci mechanici v servisech o nás, co si děláme spousty věcí sami?
Kutil domácí- škodná v revíru
A víš jak to řikají kluci mechanici v servisech o nás, co si děláme spousty věcí sami?
Kutil domácí- škodná v revíru
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: ložiska zadní a přední nápravy
Hlavne keď to ide bez problémov, podvozok staršieho auta vie niekedy riadne "prekvapiť"... nie vždy je po ruke pokročilé dielenské vybavenie ako napr. autogén....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Деревенский
- **
- Příspěvky: 305
- Registrován: 29 črc 2018, 18:45
- Bydliště: Дальневосточный округ
Re: ložiska zadní a přední nápravy
máš mou podporu v samo-domo servise. Kolikrát, a i když si to zkusíš, tak jsi lepší jak mechanik co ti povídá pohádky a tříská do materiálu kladívkem. Hlavně se z toho neposrat a nebát se použít vlastní rozum a hlavně cit pro věc, což už se dnes nenosí.
директор путаницы