Pohon 4x4 Santa Fe III

Santa Fe třetí generace, 2013-

Moderátoři: miooo, Moderátoři

hacker
Příspěvky: 6
Registrován: 16 úno 2009, 10:38

Pohon 4x4 Santa Fe III

Příspěvek od hacker »

Zdarec Sanťáci.Mám Santa Fe III rok výroby 05/2015 po faceliftu. Dnes jsem zjistil, že je nefunkční pohon 4x4. Kontrolky svítí ale kola stojí, pojistky ok. Nemáte někdo nějakou radu :roll:
Reklama
 

nizzmo
*
Příspěvky: 74
Registrován: 14 čer 2010, 10:28
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Pohon 4x4 Santa Fe III

Příspěvek od nizzmo »

hacker píše: 03 pro 2019, 15:28 Zdarec Sanťáci.Mám Santa Fe III rok výroby 05/2015 po faceliftu. Dnes jsem zjistil, že je nefunkční pohon 4x4. Kontrolky svítí ale kola stojí, pojistky ok. Nemáte někdo nějakou radu :roll:
Mal som ronaký problém. Bol to mechanický problém. Zodratý/strhaný tisíchran (47 zubov) na rozvodovke a tisíchran na na diferáku, do ktorého je rozvodovka pripojená. Keďže som mal už auto po záruke, tak opravu som celú platil ja. U dealera to nacenili na cca 5.000 EUR. Tak som zohnal cez internet rozvodovku a zvon diferáku, na ktorom je ten tisíchran som kúpil u dealera. SPolu s opravou v servise u známeho ma to vyšlo na 1.700 EUR.
Ale ty máš auto asi ešte v záruke. Podľa tvojho popisu ešte minimálne 2 mesiace, tak ti radím zbehnúť k dealerovi. Vybavíš vrámci záruky.
Hyundai Santa Fe 4WD CRDi Premium .... Phantom Black
Hyundai ix35 2.0i Style 4x4 .... biely - predaný
Renault Megane 1,6 2013 .... Ženiné auto :)
Suzuki Jimny 1,3 VVT 1999 .... totalka v 2009
Nissan 200sx s14a (Silvia) .... (280HP) predane
hacker
Příspěvky: 6
Registrován: 16 úno 2009, 10:38

Re: Pohon 4x4 Santa Fe III

Příspěvek od hacker »

Tak pohon vyřešen. Byla to vadná mezinápravová spojka u zadního diferenciálu, cena cca 32000,-, výměna na záruku. Santa už je zase 4x4.
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Pohon 4x4 Santa Fe III

Příspěvek od Richard555 »

Je dobře že je tu i zmínka o vyřešení - chválím. Měl jsem problémy s touhle spojkou u Santy I.gen , jestli ta cena je i DPH tak to od té mé doby řádně zlevnili. Pokud si pamatuju cena před cca 6 lety něco přes 40 bez DPH tedy asi 50k. + práce. Mě fungovala, akorát řvalo to první ložisko na vstupu od kardanu. Dle Hyundai nutné měnit celek, dle mého mechanika se to dá řešit a nakonec vyřešeno za cca 1000,- i s prací - materiál byl asi za 500,- (ložisko vybráno to nejkvalitnější co bylo) a 500,- si vzal kámoš za výměnu ložiska a montáž a demontáž spojky z auta zbyla na mě :wink:
Informace o výměně ložiska by se mohla pro ostatní hodit, stejná spojka je i na Santa II. gen a možná i podobná je na III.gen. a tahle závada není nijak ojedinělá .
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
hacker
Příspěvky: 6
Registrován: 16 úno 2009, 10:38

Re: Pohon 4x4 Santa Fe III

Příspěvek od hacker »

Díky za komentář. Závada opravdu není ojedinělá, protože Santa nemá mezinápravový :D diferenciál a tudíž tato spojka ho částečně supluje, ale pokud
mají přední kola jiné otáčky a zadní taktéž, tak se tato spojka neúměrně nadře. Největší problém je v kolech. Pokud jsou na předku již ojeté a na zadku skoro nové, tak tato spojka nemá možnost tyto otáčky srovnat a pak dojde k jejímu poškození. Proto doporučuji měnit celou sadu gum naráz.
Ano je to dost peněz, ale náklady na pozdější opravu této spojky jsou vyšší, ale je to na každém z nás, jak se rozhodneme. Jinak Hyundai o tomto nešvaru ví, ale mlčí a řeší to až když se zákazník ozve. :lol:
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Pohon 4x4 Santa Fe III

Příspěvek od Richard555 »

HMMM tak to je ten systém novější generace. U starého Santy I.gen ta spojka fungovala - byla sepnutá a tedy i zadek přenášel výkon na kola až když sensory vyhodnotily prokluz předku tak připojily zadek v režimu auto (bez zmáčknutého tlačítka LOCK). Kdežto u současných - novějších generací se přenáší v každém okamžiku jisté množství výkonu na zadek stále (v režimu auto) a tak je spojka více namáhána tím jak její prokluz supluje chybějící mezinápravový diferenciál. Na druhou stranu asi budou lepší jízdní vlastnosti na kluzkém povrchu (sníh atd.) U systému na I.gen. Santy připojením zadku až po prokluzu náhle a neočekávaně se auto začalo chovat úplně jinak z nedotáčivosti přešlo v mžiku v přetáčivost což mě docela zaskočilo ;-)
Řešil jsem to tak, že na sněhu jsem vždy zapínal tlačítko LOCK a pak se auto chovalo předvídatelně...... To jen k funkci pohonu 4x4
Každopádně mezinápravový diferenciál by se zřejmě na tento způsob užití (stále část výkonu na zadní nápravu) hodil lépe než el.mag. spojka :wink:
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Santana82
Příspěvky: 3
Registrován: 19 bře 2020, 15:19

Re: Pohon 4x4 Santa Fe III

Příspěvek od Santana82 »

Zdar, Děláte někdo výměny olejů v rozvodovce a diferenciálech. Někde jsem se dočetl že náplně jsou doživotní a jinde zas píšou měnit.
hacker
Příspěvky: 6
Registrován: 16 úno 2009, 10:38

Re: Pohon 4x4 Santa Fe III

Příspěvek od hacker »

Zdarec. Pokud chceš, aby Ti auto sloužilo, jeto to nejmenší mu vyměnit oleje. Oleje v diferenciálu a rozvodovce se nemusí měnit tak často, záleží kde jezdíš (les, extrémní terén apod.).Osobně bych doporučil vyměnit po 50000 km extrémní jízda a po 100000 km normální. Toho oleje tam není zas tolik, aby to stálo, tak jako za opravu diferenciálu nebo rozvodovky pokud ho neměníš. Je to na každém z nás, ale já doporučuji výměny. Jinak bych Ti doporučil pro jistotu se mrknout na hladinu těch olejů, aby jsi nebyl překvapen, že tam nic není. Pozor toto se týká i převodovek ať manuálů či automatů. Takové řeči o doživotní náplni jsou k ničemu, když se pak vysypou ložiska nebo kolečka.
Kdo má rád auta měl by oleje měnit a kdo ne, ať raději chodí pěšky. Příklad za všechny: VW Golf rok 2001 koupen s velice hlučnou převodovkou a špatným řazením. Po kontrole náplně oleje převodovky zjištěno jen 0,5 L, ale dle výrobce má být necelé 2 L. Po výměně a následném doplnění oleje na předepsanou hladinu převodovka bez hluku a řazení lehounce. Je to z mé osobní zkušenosti, tak si udělejte závěr sami.
PS: I olej stárne a po dvou až čtyřech letech již nemají ty vlastnosti co mají mít. :D :D
Santana82
Příspěvky: 3
Registrován: 19 bře 2020, 15:19

Re: Pohon 4x4 Santa Fe III

Příspěvek od Santana82 »

Náhodou nevíš jaký servis pro tohle zvolit. Auto mám chvíli. Nebo nemáte někdo zkušenosti s tímto servisem https://www.autoservis-garant.cz/pobocka-praha-3-jarov/
ivoš
*
Příspěvky: 72
Registrován: 05 říj 2014, 13:46
Bydliště: Liberec

Re: Pohon 4x4 Santa Fe III

Příspěvek od ivoš »

dojeď do Brandýsa, stojí to za to...
Hyundai new SantaFE III- EX Technology+SKY
Hyundai Tuscon II _ 2.0 CRDI N Line
Uživatelský avatar
condor
*
Příspěvky: 79
Registrován: 27 led 2014, 20:09

Re: Pohon 4x4 Santa Fe III

Příspěvek od condor »

Tak jsem byl tento tyden v servisu a tam mi napsali, ze 4WD je nefunkcni s poznamkou "nebyl menen olej", pritom to bylo kazdy rok v autorizovanem servise Hyundai na prohlidce. Zadna kontrolka nesviti. Pry oprava 100 000 a pry je to casta zavada. Tak to me pekne sere. Ma to jen 90 000km a nechapu jak muze odejit neco, co se temer nepouziva.
Santa Fe, 4x4, Nafta, r.v.2013
hacker
Příspěvky: 6
Registrován: 16 úno 2009, 10:38

Re: Pohon 4x4 Santa Fe III

Příspěvek od hacker »

Pokud jak píšeš vozidlo bylo pravidelně servisováno, tak by to měl servis udělat na kulanci, protože se ví, že ty pohony odchází. Já byl též s touto poruchou a dělaly to na záruku a cena byla cca 37000,-. Měnily pouze celou náhonovou spojku u zadní nápravy. Nechápu jak ti může servis říci, že nebyl měněn olej, když to oni servisují. Ať ti to udělají na blbostní pojistku mechanika nebo na svou pojistku sevisu, když zanedbaly oni údržbu. Jinak olejem to není. To už jsem tu psal proč to odchází, je to konstukční vada nevhodně zvolené spojky. A jinak se připíná automaticky pokaždé, když přední kola stratí trakci. :D
Uživatelský avatar
Felotron
****
Příspěvky: 1022
Registrován: 16 lis 2006, 16:05
Bydliště: KM
Kontaktovat uživatele:

Re: Pohon 4x4 Santa Fe III

Příspěvek od Felotron »

Tak můj Santa se přidává do party ](*,)
Dneska zleva zezadu rána pri rozjezdu z křižovatky na plný plyn a 4x4 nejde... Buď z toho bude už napořád 4x2, nebo to půjde vyřešit za nějakou rozumnou částku [-o<
i30 PDe fastback 1.5 DCT
ELANTRA XD 1.6 2006

dříve:
Tucson TLe 1.6 Crdi 2019
Santa Fe DM 2.2AT 2015
i30CW GDH 2016 1.6 Crdi
i30 FD 2.0i 2011
Accent LC
Felicia 1.3
Lukas40
*
Příspěvky: 47
Registrován: 12 čer 2021, 12:37

Re: Pohon 4x4 Santa Fe III

Příspěvek od Lukas40 »

Kdyby někdo chtěl není problém tenhle problém vyřešit opravou. V autorizaku na výměnu oleje serou až se ti to posere tak přijď a mi ti dáme za balík druhý kus takhle oni fungujou, a pokud někomu řeknou že olej vyměnili tak lžou. Podobnou věc jsem řešil v autorizaku na Audi SG7 v garanci diferenciál a nic nepochodil jsem.
Opravy a servis automatických převodovek všech tipů a značek.Repasovani hydromenicu,. Prodej náhradních dílů olejů a kapalin.. +420608675576 www.prevodovkyautomat.cz
Uživatelský avatar
Felotron
****
Příspěvky: 1022
Registrován: 16 lis 2006, 16:05
Bydliště: KM
Kontaktovat uživatele:

Re: Pohon 4x4 Santa Fe III

Příspěvek od Felotron »

Kolik to vyjde, když je to ta klasická závada diferak-rozvodovka?
i30 PDe fastback 1.5 DCT
ELANTRA XD 1.6 2006

dříve:
Tucson TLe 1.6 Crdi 2019
Santa Fe DM 2.2AT 2015
i30CW GDH 2016 1.6 Crdi
i30 FD 2.0i 2011
Accent LC
Felicia 1.3
Odpovědět

Zpět na „SANTA FE III“