spotreba oleje
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Re: spotreba oleje
Ako sa kontroluje hladina oleja máš uvedené aj v príručke. V skratke 5-10min po jazde (zohriaty motor) na rovine. Servis je s tým povinný sa zaoberať, zaplombujú vičko a mierku. Po XY km prídeš na kontrolu... v extrémnych prípadoch sa olej vypúšťa a váži.... majú na to v dielenskej dokumentácii presný postup..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Reklama
Re: spotreba oleje
OK, zásadná bude miera spotreby. Nevieš prosím ťa, koľko resp. kde zistiť čo v objeme (ml) na mierke hladiny oleja znamená rozdiel medzi MIN a MAX? Odhaduem, že by to mohol byť asi 1l.
Jedná sa o motor 1.7 crdi, 104kW 2016.
Jedná sa o motor 1.7 crdi, 104kW 2016.
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Re: spotreba oleje
Mierku si treba pri dolievaní sledovať a potom odhadnúť rozsah. liter môže byť a ale aj nemusí..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: spotreba oleje
Hmm, bude to výzkum.
Blíží sa mi garančná kontrola (moja prvá u tohoto auta), autom som kúpil ako "predvádzacie", so stavom cca 6t km. U i30 som si na garančky nosil vlastný olej a filtre. Teraz asi urobím výniknu a nechám tam dať všetko od nich, kým sa neukáže ako veľký problém s tým olejom to je, aby sa potom nevyhovárali na to, že to môže byť spôsobené "mojím" olejom (i keď by sa jednalo o olej doporučovaný výrobcom).
Blíží sa mi garančná kontrola (moja prvá u tohoto auta), autom som kúpil ako "predvádzacie", so stavom cca 6t km. U i30 som si na garančky nosil vlastný olej a filtre. Teraz asi urobím výniknu a nechám tam dať všetko od nich, kým sa neukáže ako veľký problém s tým olejom to je, aby sa potom nevyhovárali na to, že to môže byť spôsobené "mojím" olejom (i keď by sa jednalo o olej doporučovaný výrobcom).
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Re: spotreba oleje
zdar u nových aut je to s olejem na štíru.Měl jsem fabii a nedolejval jsem nikdy od výměny k vyměně .mě i 40 zatím nežere .ale v práci superby máme jich 6 a dva žerou 1L na 1000km chtěli to reklamovat neuspěly že je to v normě
Hyundai i40 2016
Škoda fabia 1.9sdi
Opel Astra
Ford Galaxy
Peugeot 405mi16
Lada Samara
Škoda 120
Škoda fabia 1.9sdi
Opel Astra
Ford Galaxy
Peugeot 405mi16
Lada Samara
Škoda 120
Re: spotreba oleje
No to je teda paráda. Ať se Superbem projedou po německé dálnici, při tom namáhání motoru se spotřeba dostane nad 1l a měli by jím to uznat.
Jinak se divím, že automobilky nezačali udávat spotřebu včetně spotřeby oleje . Auto má spotřebu 5l nafty, 1dc AdBlue a 1dc oleje.
A měli by tam přidělat nádobku se zásobníkem oleje, jak to je pro močovinu!
Jinak se divím, že automobilky nezačali udávat spotřebu včetně spotřeby oleje . Auto má spotřebu 5l nafty, 1dc AdBlue a 1dc oleje.
A měli by tam přidělat nádobku se zásobníkem oleje, jak to je pro močovinu!
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: spotreba oleje
ironmuf má pravdu, bohužel. Líbit se to nikomu nebude, ale v manuálu k vozu je uvedeno, jaká spotřeba oleje na kolik km je ještě v normě. Vzdáleně si pamatuju, že je tam něco přes litr na 1000 km. Takže servis navštívit můžeš, ale uspět nemusíš. Netvrdím, že je to tak správně.
Jestli používáš 0W30, řešením by možná bylo přejít na 5W30
Jestli používáš 0W30, řešením by možná bylo přejít na 5W30
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: spotreba oleje
ahoj. Používám co je předepsané, tj 5w30, ale uvažuju spíš o tom, že bych v létě používal 5w40 (tj. olej vhodnější pro větší teplotní zátěž ) a na zimu bych dával 5w30 ale od jiného výrobce, zkusil bych Ravenol nebo Castrol, prý jsou "hustější".
Samo osobě by mi spotřeba kolem 1l na 10tkm vůbec nevadila, olej měním každých cca 10 až 15t km, ale vylekala mně ta spotřeba s karavanem. No musím to nejdřív nějak pořádně změřit, ať zbytečně nepanikařím.
Samo osobě by mi spotřeba kolem 1l na 10tkm vůbec nevadila, olej měním každých cca 10 až 15t km, ale vylekala mně ta spotřeba s karavanem. No musím to nejdřív nějak pořádně změřit, ať zbytečně nepanikařím.
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Re: spotreba oleje
Pokud motor bere litr oleje na 1000 km, to je u dnešních moderních motorů docela dost. Vždyť při výměně po 15 000 km je to 15 litrů ! Když to zjednoduším, tak je to při náplni 5 litrů každých 5 000 km vlastně nová náplň.
Můj Accent 1.5 CRDi dostane každých 15 000 km nový olej a mezi intervaly výměny jsem ještě nikdy nemusel dolévat ani kapku.
Můj Accent 1.5 CRDi dostane každých 15 000 km nový olej a mezi intervaly výměny jsem ještě nikdy nemusel dolévat ani kapku.
Re: spotreba oleje
ahoj, jak jsem psal, není to zas tak černé. Je to jenom můj odhad a je to jenom v hodně náročných podmínkách (tahání karavanu). Za běžného provozu to je odhaduji tak 1l na 8-10t km.
Problém je, že moc nemám jak změřit ten úbytek. Tím karavanem jedu jen občas a neujedeme moc km... Chtělo by to jízdu do Chorvatska, ale to si ještě asi počkáme. Každopádne díky za názor.
Problém je, že moc nemám jak změřit ten úbytek. Tím karavanem jedu jen občas a neujedeme moc km... Chtělo by to jízdu do Chorvatska, ale to si ještě asi počkáme. Každopádne díky za názor.
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Re: spotreba oleje
Včera a dnes měřím olej, pokaždé se dostanu k jiné hodnotě... Parkoviště je křivé a pak jsem zjistil, že je velký rozdíl, jestli měřím olej teplý (cca 20 min po odstavení) a nebo, že když jsem auto se studeným motorem jenom přeparkoval, a pak po cca 30 změřil hodnotu hladiny oleje (nízká hladina). Při přeparkování se studeným olejem, je asi potřeba počkat pěkně dlouho než to zteče z toho motora.
Nevím jestli může mít vliv na hladinu i samotná teplota oleje (vzhledem na její tepelnou roztažnost).
Základ bude měřit vždy za stejných podmínek.
Nevím jestli může mít vliv na hladinu i samotná teplota oleje (vzhledem na její tepelnou roztažnost).
Základ bude měřit vždy za stejných podmínek.
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Re: spotreba oleje
Základ je merať za rovnakých podmienok, ideálne na tom istom mieste. Teplý olej má vždy väčšiu vypovedaciu hodnotu a aj hladina na mierke je presnejšie indikovaná. Stačí, že auto je nebadane z kopca ("správnym smerom" vzhľadom na pozíciu mierky v olejovej vani) a hneď máš na mierke o nejakých pár mm menej ako je realita.. platí to aj naopak samozrejme..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: spotreba oleje
ja to pre zmenu vidím troška inak - moderné motory nemajú veľké vôle naopak menšie než v minulosti vďaka presnejšiemu obrábaniu kovov. Preto - teda aj preto si vystačia s nízko viskoznymi olejmi - tu ide ušetrenie trenia ruka v ruke s lepšou technologiou výroby. Problém nie je v olejoch, problém býva v konštrukcii motora - ak sa nájde miesto kde je slabý prietok oleja a slabé mazanie máme začiatok reťaze a končí to aj pri vysokej spotrebe oleja.
Ďalej vidím problém v tom že sa motor správne nezabehne po kúpe... a výmenné intervaly aj keď sa nám zdá že 15 000km je OK tak pre 99% áut je to beztak veľa - hlavne ak berieme na zreteľ objem náplne, veľkosť filtra, prítomnosť priameho vstreku - sadze a benzín v oleji.
Máme doma hybridy a tam sa leje 0W20 a 0W16, do suzuki 5W30 ľahkobežný - ani jedno neberie olej ale boli zabehnuté, po zábehu výmena oleja a výmenný interval 7500km plus aditivum do benzínu vždy. Do zahriatia motora sa na plyn nedupe aj keby sa ako trebalo ponáhľať.
Nízkoviskozny olej totiž tečie lepšie a teda rýchlejšie nabehne mazanie studeného motora a to je čas kedy sa motor opotrebúva najviac - od štartu po nábeh mazania všetkých častí. Čím vyššia viskozita tým prietok studeného oleja slabší.
Na forach sa stále rieši mazanie počas vysokej záťaže - to môže majiteľ zohľadniť pri výbere oleja ak drtí dialnice a ťahá príves - ale potom aj musí zohľadniť že s 10W40 musí za studena opatrne a v zime duplom.
Bežné auto HTHS riešiť nemusí.
Takže ja to vidím tak že oleje robia dobre - všetky mažú ako majú, problém je skôr na strane motora a majiteľa. Samozrejme že výrobca nebude riešiť tieto detaily v nejakej príručke majiteľa. Všeobecne čím je zariadenie zložitejšie tým ho treba viac "hýčkať" - bo je aj drahšie.... kedysi sa liala 15W40 či 10W40 lebo vôle boli veľké, spotreba benzínu nebola až taká podstatná a motor bol jednoduchší. To ale bolo a už asi skoro nebude.
Ďalej vidím problém v tom že sa motor správne nezabehne po kúpe... a výmenné intervaly aj keď sa nám zdá že 15 000km je OK tak pre 99% áut je to beztak veľa - hlavne ak berieme na zreteľ objem náplne, veľkosť filtra, prítomnosť priameho vstreku - sadze a benzín v oleji.
Máme doma hybridy a tam sa leje 0W20 a 0W16, do suzuki 5W30 ľahkobežný - ani jedno neberie olej ale boli zabehnuté, po zábehu výmena oleja a výmenný interval 7500km plus aditivum do benzínu vždy. Do zahriatia motora sa na plyn nedupe aj keby sa ako trebalo ponáhľať.
Nízkoviskozny olej totiž tečie lepšie a teda rýchlejšie nabehne mazanie studeného motora a to je čas kedy sa motor opotrebúva najviac - od štartu po nábeh mazania všetkých častí. Čím vyššia viskozita tým prietok studeného oleja slabší.
Na forach sa stále rieši mazanie počas vysokej záťaže - to môže majiteľ zohľadniť pri výbere oleja ak drtí dialnice a ťahá príves - ale potom aj musí zohľadniť že s 10W40 musí za studena opatrne a v zime duplom.
Bežné auto HTHS riešiť nemusí.
Takže ja to vidím tak že oleje robia dobre - všetky mažú ako majú, problém je skôr na strane motora a majiteľa. Samozrejme že výrobca nebude riešiť tieto detaily v nejakej príručke majiteľa. Všeobecne čím je zariadenie zložitejšie tým ho treba viac "hýčkať" - bo je aj drahšie.... kedysi sa liala 15W40 či 10W40 lebo vôle boli veľké, spotreba benzínu nebola až taká podstatná a motor bol jednoduchší. To ale bolo a už asi skoro nebude.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021