Výměna palivového filrtu CRDI 2012+
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Výměna palivového filrtu CRDI 2012+
Má někdo prosím zkušenost s výměnou palivového filtru u "moderních" (2012+?) CRDI motorů hyundai? Píšu to do obecné sekce, protože co jsem se koukal na pár videí zdá se, že to bude dost podobné pro všechny CRDI modely od roku výroby cca 2012.
Tady vkládámám nějaké video z výmeny pro Santa Fe 2014
https://www.youtube.com/watch?v=jVsHwFNMVm8
https://www.youtube.com/watch?v=cN_9Rb6tbtQ
https://www.youtube.com/watch?v=wA0eFZ5Sdok
Mně osobně nejvíc zajímá i40 (2016), pro kterou jsem někde našel takto stručný popis výměny:
Odpojit baterku.
Odšroubovat počítač.
Odpojit konektory z palivového filtru.
Odpojit vedení paliva k filtru.Jsou tam barevně označené plošky,které je potřeba zamáčkout a současně vytáhnout protikus hadičky nafty.Jsou tam dvě hadičky.
Vyndat těleso filtru komplet.Odšroubovat dolní plastový konektor s kablíkem.Odšroubovat plechový držák tělesa filtru.Odšroubovat vlastní těleso filtru.
Nový filtr- jeho gumové těsnění potřít naftou.našroubovat zpět dolní konektor.
Nalít filtr naftou.
Pak našroubovat místo původního.
A další postup(montáž na auto) je identický jako při demontáži.
Po namontování odvzdušnit.sundat čepičku odvzdušňovací trubičky.Mačkat na pumpičku filtru.je dobré při pumpování tu trubičku zakrýt palcem a po napumpování povolit.Pšoukne unikající vzduch. na konci nafta...bacha stříká to.Po té co už teče samotná nafta - zakrýt zpět záslepkou.Naladit rádio
Měnil někdo prosím už sám palivový filtr? Odpovídá tento návod realitě u? Kde najdu tu pupičku? Skutečně není potřeba diagnostika na inicializování "nacucání" nafty do filtru?
Tady vkládámám nějaké video z výmeny pro Santa Fe 2014
https://www.youtube.com/watch?v=jVsHwFNMVm8
https://www.youtube.com/watch?v=cN_9Rb6tbtQ
https://www.youtube.com/watch?v=wA0eFZ5Sdok
Mně osobně nejvíc zajímá i40 (2016), pro kterou jsem někde našel takto stručný popis výměny:
Odpojit baterku.
Odšroubovat počítač.
Odpojit konektory z palivového filtru.
Odpojit vedení paliva k filtru.Jsou tam barevně označené plošky,které je potřeba zamáčkout a současně vytáhnout protikus hadičky nafty.Jsou tam dvě hadičky.
Vyndat těleso filtru komplet.Odšroubovat dolní plastový konektor s kablíkem.Odšroubovat plechový držák tělesa filtru.Odšroubovat vlastní těleso filtru.
Nový filtr- jeho gumové těsnění potřít naftou.našroubovat zpět dolní konektor.
Nalít filtr naftou.
Pak našroubovat místo původního.
A další postup(montáž na auto) je identický jako při demontáži.
Po namontování odvzdušnit.sundat čepičku odvzdušňovací trubičky.Mačkat na pumpičku filtru.je dobré při pumpování tu trubičku zakrýt palcem a po napumpování povolit.Pšoukne unikající vzduch. na konci nafta...bacha stříká to.Po té co už teče samotná nafta - zakrýt zpět záslepkou.Naladit rádio
Měnil někdo prosím už sám palivový filtr? Odpovídá tento návod realitě u? Kde najdu tu pupičku? Skutečně není potřeba diagnostika na inicializování "nacucání" nafty do filtru?
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
- Reklama
Re: Výměna palivového filrtu CRDI 2012+
Ja som si menil sám podľa tohoto videa https://www.youtube.com/watch?v=UAH7uG-GGS0
Nieje to CRDI 2012+ ale 2011 Veľmi jednoduchá výmena iba si treba dať veľký pozor na záviť spodného konektora lebo je to iba plast tak doťahovať rukou aby sa nestrhli závity .Skontrolovať potom či palivové spojky správne zaistené aby tesnilo a netieklo .
Ten postup práce je dosť presný a správny určite to platí i pre i40 . Ja som nezalieval filter ale vrchnú hadičku som spojil až keď mi pri pumpovaní vytekala nafta z filtra potom som to spojil a bolo to OK. Ať se daří práce
Nieje to CRDI 2012+ ale 2011 Veľmi jednoduchá výmena iba si treba dať veľký pozor na záviť spodného konektora lebo je to iba plast tak doťahovať rukou aby sa nestrhli závity .Skontrolovať potom či palivové spojky správne zaistené aby tesnilo a netieklo .
Ten postup práce je dosť presný a správny určite to platí i pre i40 . Ja som nezalieval filter ale vrchnú hadičku som spojil až keď mi pri pumpovaní vytekala nafta z filtra potom som to spojil a bolo to OK. Ať se daří práce
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Re: Výměna palivového filrtu CRDI 2012+
Ahoj, prosím ťa, mohol by si trošku viac popísať to pumpovanie? Kde je tam nejaká pumpička? Takže chápem to správne, že si zapojil hadičku smerom ku palivovej nádrže a nezapojil hadičku k motoru, potom si čerpal nejakou pumpičkou (akou?) a potom, prepodkladam až keď sa sa filter komplet naplnil a nafta začala vytekať tou nezapojenou hadičkou, si pripojil i tútú stranu a bolo to? Motor potom hneď chytil?
Pokial viem, v servisu to robia tak, že sa pripoja pomocou diagnostiky a tam asi daju povel nejakej pumpe, aby natiahla palivo...
Vopred díky za info.
Pokial viem, v servisu to robia tak, že sa pripoja pomocou diagnostiky a tam asi daju povel nejakej pumpe, aby natiahla palivo...
Vopred díky za info.
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Re: Výměna palivového filrtu CRDI 2012+
Ahoj. Takže neviem ako je to u i40 ale podľa mňa na každom CRDI by mala biť ručná palivová pumpa .Väčšinou je na palivom filtri na vrchu na prístupnom mieste . Možno že u nových CRDI už to neplatí v rámci šetrenia výrobných nákladov. Pozri na vrch filtra je to také plechové koliesko ktoré je posuvné smerom hore a dole,ktoré slúži na zaplavenie palivového systému . Áno presne tak musí vytekať nafta .potom spojiť hadicovú spojku . Motor chytil na prvý šup lebo je ešte palivo vo vysoko tlakom potrubí .Nechať motor bežať zopár minút aby prešlo palivo od filtra . Ak štartuje po dlhšom stati bez problémov tak je to všetko OK .Skontrolovať filter či je všetko suché a čisté a nikde netečie palivo .Môžeš aj zaliať filter ale pri montáži by to trošku vytekalo ak neutesníš výstup z filtra ale nedokážeš ho zaplaviť upne .Ešte jedná vec Riadiacu jednotku som neodpájal iba odsunul nabok aby neprekážala u i40 možno tiež bude dosť miesta ale to neviem . Nič zložitého to nieje kto by to manuálne zručný nezvládol . Ak nemáš ručnú palivovú pumpu tak neviem či fakt nieje potrebné cez diagnostiku zaplaviť palivový system . Asi všetko možno ti to troška pomôže . Najhoršie je to po prvý krát potom je to už ...
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Re: Výměna palivového filrtu CRDI 2012+
Ja na mojom CRDi uz ani nevyberam ten celý velký kovový drziak, len samotný filter. ide to len tak tak ale dá sa to a nemusim odpajat trúbky len konektory a od spodu filtra ten snimac. Trochu to zjednodusi a zrýchli vymenu.. Objednavam vzdy filtrer, ktorý ma najmensi priemer aby mi co najlahsie vosiel dnu do drziaka.
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Re: Výměna palivového filrtu CRDI 2012+
díval som sa na filter, ja tam bohužial teda nijakú pumpičku nemám. Takže mi nezostáva nič iného ako filter doplna zaliať a dúfať, že si motor naftu potiahne. Ale veľmi sa mi teda do toho nechce... nechcem poškodiť palivové čerpadlo chodom na sucho.
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Re: Výměna palivového filrtu CRDI 2012+
to mikodim: a máš tam na to priestor, aby si ho vytočil smerom dole?
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Re: Výměna palivového filrtu CRDI 2012+
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Re: Výměna palivového filrtu CRDI 2012+
ja tam mám asi o niečo viac priestoru. Odsrubujem tie 2 vrchne sruby, povytiahnem ho smerom hore a odsrubujem filter z toho vrchneho drziaku. Len musime byt pri tom dvaja, jeden drzi drziak a druhý toci filtrom.
- Přílohy
-
- filter.jpg (45.64 KiB) Zobrazeno 2883 x
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Re: Výměna palivového filrtu CRDI 2012+
Ano mas to uplne inak, ja mam celkovo ten filer viac zahrabany..
A ten velky plechovy klobucik na vrchu, to je ta pumpa?
A ten velky plechovy klobucik na vrchu, to je ta pumpa?
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Výměna palivového filrtu CRDI 2012+
Palivový filtr není nutné ručně zaplavovat. Stačí několikrát otočit startérem a motor si naftu nasaje. Palivové čerpadlo by mělo být v nádrži, tudíž dokud bude nafta v nádrži, naprázdno nepoběží. Funguje to u Tucsona, bude i u i40 (motor je stejný).
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Výměna palivového filrtu CRDI 2012+
Děkuji za info. Máš s tým prosím tě přímo ty osobní zkušenost?
Tím palivovým čerpadlem jsem myslel vstřikovací čerpadlo
Tím palivovým čerpadlem jsem myslel vstřikovací čerpadlo
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Výměna palivového filrtu CRDI 2012+
Ano, je to vlastní zkušenost. Byl jsem u výměny filtru při garančce (v autorizáku to nebylo).
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Výměna palivového filrtu CRDI 2012+
Áno pumpa.
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Re: Výměna palivového filrtu CRDI 2012+
to Alex.Foley
Díky, tak to je vcelku cenná informace.
A byl jsi prosím tě při celé té výměně? Můžeš prosím potvrdit, že sedí ten popis kroků co jsem tam uvedl.
Tento:
Odpojit baterku.
Odšroubovat počítač.
Odpojit konektory z palivového filtru.
Odpojit vedení paliva k filtru.Jsou tam barevně označené plošky,které je potřeba zamáčkout a současně vytáhnout protikus hadičky nafty.Jsou tam dvě hadičky.
Vyndat těleso filtru komplet.Odšroubovat dolní plastový konektor s kablíkem.Odšroubovat plechový držák tělesa filtru.Odšroubovat vlastní těleso filtru.
Nový filtr- jeho gumové těsnění potřít naftou.našroubovat zpět dolní konektor.
Nalít filtr naftou.
Pak našroubovat místo původního.
A další postup(montáž na auto) je identický jako při demontáži.
Po namontování odvzdušnit.sundat čepičku odvzdušňovací trubičky.Mačkat na pumpičku filtru.je dobré při pumpování tu trubičku zakrýt palcem a po napumpování povolit.Pšoukne unikající vzduch. na konci nafta...bacha stříká to.Po té co už teče samotná nafta - zakrýt zpět záslepkou.Naladit rádio
Díky, tak to je vcelku cenná informace.
A byl jsi prosím tě při celé té výměně? Můžeš prosím potvrdit, že sedí ten popis kroků co jsem tam uvedl.
Tento:
Odpojit baterku.
Odšroubovat počítač.
Odpojit konektory z palivového filtru.
Odpojit vedení paliva k filtru.Jsou tam barevně označené plošky,které je potřeba zamáčkout a současně vytáhnout protikus hadičky nafty.Jsou tam dvě hadičky.
Vyndat těleso filtru komplet.Odšroubovat dolní plastový konektor s kablíkem.Odšroubovat plechový držák tělesa filtru.Odšroubovat vlastní těleso filtru.
Nový filtr- jeho gumové těsnění potřít naftou.našroubovat zpět dolní konektor.
Nalít filtr naftou.
Pak našroubovat místo původního.
A další postup(montáž na auto) je identický jako při demontáži.
Po namontování odvzdušnit.sundat čepičku odvzdušňovací trubičky.Mačkat na pumpičku filtru.je dobré při pumpování tu trubičku zakrýt palcem a po napumpování povolit.Pšoukne unikající vzduch. na konci nafta...bacha stříká to.Po té co už teče samotná nafta - zakrýt zpět záslepkou.Naladit rádio
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================