Dobrý den,
mám ix35, diesel 2.0, r.v 2014. Najeto 145 000. Chci se zeptat, v kolika km se mají dělat rozvody? A musí se dělat, i přestože mám řetěz? Popřípadě, co vyměnit při takovém nájezdu. Zatím jsem nic krom oleje, všech filtrů, čepů a brzd neměnil.
No obecně: řetěz se mění když chrastí - je hlučný poznáš to hlavně při startování, že zachrastí, nicméně by tak 200-300 k km měl vydržet Kdyžtak mě někdo opravte......
Určitě bych vyměnil olej v zadním diferenciálu a v rozdělovací převodovce jestli máš 4x4 a asi by ničemu neuškodilo kdybys vyměnil i olej v převodovce. U všech těchto výměn je nutné přesně dodržet výrobcem předepsanou specifikaci oleje (bacha na API GL4 nebo GL5) a jeho viskozitu
Nejspíš se ti při tomhle nájezdu ozve i nějaké ložisko v kole
Jinak občas kontrolovat vůle v zavěšení kol, ev. tlumiče
k autu existuje servisny plan. Ten treba dodrziavat, ja osobne iX35 nemam, ale okolo 150 000km som riesil
-> nove kotuce
-> vymena tlmicov vratane ulozenia
-> vymena oleja v prevodovke (je ale fakt, ze teraz mam skoro 340 000km a nejak ma to netaha ten olej menit znovu)
-> kombinovany remen (tz alternator/klima/vodna pumpa)
myslim, ze v tvojom pripade to bude podobne (najazd za rok mas podobny ako som mal ja + specificke veci pre pohon 4x4 co uvadzal Richard
dost zalezi kade a co jazdis, takze kontrola tyciek, stabilizatorov, ramien. Nechal by som to na zodpovedny servis. Rozvod retazou ak nema urcenu vymenu tak az ked zacne chrastit (alebo preskoci, chachacha) - ja mam povodne rozvody
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023 2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023