Rachot od turba
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Rachot od turba
Dobrý deň, prosím Vás o radu alebo o tip.
Dnes som bol v autorizovanom servise s tým, že mi rezonuje auto pri zapínaní turba, 1500 - 2500 otáčok (druhý a tretí stupeň). Garančný technik sám šoféroval, počul to. Keď sme zastavili povedal, že ide dať skontrolovať hadicu od turba, či nie je náhodou voľná. Prišiel za 5 minút s tým, že je to v poriadku, na 100%, že je jedno v akom servise na Slovensku to dám urobiť, je to OK. Hadica drží, nikde nič netečie, nekvapká, ale že ak chcem, že mi to pozrie, ak mu neverím, ale aj tak bude výsledok rovnaký. Že je škoda sa do toho špárať. Auto už má najazdené 170 tisíc a že aj keby som vymenil turbo, tak to bude stále robiť. Nemám robiť zo starého auta nové. Ako úplne ma odrovnal.
Mám Hyundai i30 CW, 81 kW, ročník 2015 a je v záruke do 10/2020.
Prosím Vás, stalo sa Vám to aj na tomto modeli? Ako ste postupovali, mali problém alebo blbé reči? Myslíte, že mám ísť k inému mechanikovi, vypýtať si posudok a ísť s jeho vyjadrením, aby to dali na poriadok?
Ďakujem.
Dnes som bol v autorizovanom servise s tým, že mi rezonuje auto pri zapínaní turba, 1500 - 2500 otáčok (druhý a tretí stupeň). Garančný technik sám šoféroval, počul to. Keď sme zastavili povedal, že ide dať skontrolovať hadicu od turba, či nie je náhodou voľná. Prišiel za 5 minút s tým, že je to v poriadku, na 100%, že je jedno v akom servise na Slovensku to dám urobiť, je to OK. Hadica drží, nikde nič netečie, nekvapká, ale že ak chcem, že mi to pozrie, ak mu neverím, ale aj tak bude výsledok rovnaký. Že je škoda sa do toho špárať. Auto už má najazdené 170 tisíc a že aj keby som vymenil turbo, tak to bude stále robiť. Nemám robiť zo starého auta nové. Ako úplne ma odrovnal.
Mám Hyundai i30 CW, 81 kW, ročník 2015 a je v záruke do 10/2020.
Prosím Vás, stalo sa Vám to aj na tomto modeli? Ako ste postupovali, mali problém alebo blbé reči? Myslíte, že mám ísť k inému mechanikovi, vypýtať si posudok a ísť s jeho vyjadrením, aby to dali na poriadok?
Ďakujem.
- Reklama
Re: Rachot od turba
Do pořádku by to měli dát, záruka ti platí ještě 5 měsíců. Ale...
Bohužel se přístup servisů v posledních dvou letech hodně změnil k horšímu. Bude hodně záležet na tom, jestli jsi vozidlo pravidelně garančně servisoval v autorizovaném servisu, nebo v servisu, který dodržuje stanovené postupy pro garanční prohlídky, dle servisního plánu a bude ochoten ti pro servis, vytisknout servisní historii se zakázkovým a dodacím listem, pro posouzení oprávněnosti reklamace a eventuální výměně za nové turbo o které rozhodne po posouzení centrála
A hodně bude taky záležet na tvé slušnosti a zároveň neústupnosti.
Jen pro tvou informaci cena nového original turba s výměnou na záruku- díl, nová olejová náplň, práce = + 2000 € (cena kterou neplatíš, ale podepisuješ na reklamačním listu po výměně na záruku)
Cena za repasované turbo z renomované firmy s prací, se pohybuje ve slušných servisech kolem 350-400€ s dvouletou zárukou.
http://www.turbodmychadla.com/
P.S. jen pro pořádek, jsi ve vláknu i30III- 2016 a dál čili i30 PDe
Bohužel se přístup servisů v posledních dvou letech hodně změnil k horšímu. Bude hodně záležet na tom, jestli jsi vozidlo pravidelně garančně servisoval v autorizovaném servisu, nebo v servisu, který dodržuje stanovené postupy pro garanční prohlídky, dle servisního plánu a bude ochoten ti pro servis, vytisknout servisní historii se zakázkovým a dodacím listem, pro posouzení oprávněnosti reklamace a eventuální výměně za nové turbo o které rozhodne po posouzení centrála
A hodně bude taky záležet na tvé slušnosti a zároveň neústupnosti.
Jen pro tvou informaci cena nového original turba s výměnou na záruku- díl, nová olejová náplň, práce = + 2000 € (cena kterou neplatíš, ale podepisuješ na reklamačním listu po výměně na záruku)
Cena za repasované turbo z renomované firmy s prací, se pohybuje ve slušných servisech kolem 350-400€ s dvouletou zárukou.
http://www.turbodmychadla.com/
P.S. jen pro pořádek, jsi ve vláknu i30III- 2016 a dál čili i30 PDe
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Rachot od turba
Zdravím ve spolek,
tak jelikož jsem už po páté s vozem v servisu se stejnou vadou řeším už odstoupení od smlouvy...
Každopádně na servise mě už informovali, že Hyundai CR o tom problému s turby u i30 ví a řešení je už na cestě. Aktuátor turba součástka asi za 2000,-Kč již prý mají mít nové verze, které by měli problémy s turbem vyřešit.
Skladem je minulý týden neměli, ale jsou ve výrobě/na cestě.
Přiznali, že se jedná o konstrukční vadu.
tak jelikož jsem už po páté s vozem v servisu se stejnou vadou řeším už odstoupení od smlouvy...
Každopádně na servise mě už informovali, že Hyundai CR o tom problému s turby u i30 ví a řešení je už na cestě. Aktuátor turba součástka asi za 2000,-Kč již prý mají mít nové verze, které by měli problémy s turbem vyřešit.
Skladem je minulý týden neměli, ale jsou ve výrobě/na cestě.
Přiznali, že se jedná o konstrukční vadu.
III.generace i30 Fastback 1.4T-GDi 103kW 2019 Style - navi. 6st.man
II.generace i30kombi 1.6 crdi 81kW 2014 Weekend (ex)
II.generace i30kombi 1.6 crdi 81kW 2014 Weekend (ex)
Re: Rachot od turba
Nechcem byť skeptický, ale toto počúvam asi 3. rok, že nová verzia je už vo výrobe/na ceste/hocikde. Už mala byť aj zvolávačka, a stále nič. Mne v januári vymenili aktuátor, nepomohlo to, následne vymenili celé turbo a odvtedy mi nič nerezonuje.
Re: Rachot od turba
Prodavam jak jsem nakoupil u
Me to vymenili a problem se vratil po 1000Km. Uplne stejny projev. A tentokrat me garancni technik informoval, ze o te konstrukcni vade Hyundai vi a ze to uz tak resi. Predtim tu informaci vubec nemel a pry jim to potvrzovala Praha.
Kazdopadne jsem uz tak znechucenej, ze to auto vracim.
Me to vymenili a problem se vratil po 1000Km. Uplne stejny projev. A tentokrat me garancni technik informoval, ze o te konstrukcni vade Hyundai vi a ze to uz tak resi. Predtim tu informaci vubec nemel a pry jim to potvrzovala Praha.
Kazdopadne jsem uz tak znechucenej, ze to auto vracim.
III.generace i30 Fastback 1.4T-GDi 103kW 2019 Style - navi. 6st.man
II.generace i30kombi 1.6 crdi 81kW 2014 Weekend (ex)
II.generace i30kombi 1.6 crdi 81kW 2014 Weekend (ex)
Re: Rachot od turba
Chlapci som tu nova, môj hyundai ma donútil sa sem prihlásiť a požiadať vás o pomoc. Mam hyundai i 30 1.6 crdi 2014 rok 91 000km. Je kúpené po prvom majiteľovi a mam ho dva týždne. Chlapci trapia ma na ňom dve veci 1. Keď naštartujem pri teplote vonku cca 10 st až 15 st mi začne mierne zvyšovať motor otáčky a je to poznať aj na zmene zvuku, a mierne mi kolíše otáčkomer trvá to cca 10s a potom ide normálne. A druha otázka, preteká mi cez horny úložný priestor na okuliare voda a riadne. Keď prší tak to silno kvapci. Ďakujem za odpovede.
Re: Rachot od turba
S otáčkami by som sa netrápil.Je to normál.
S tou vodou je to divné.Máš strešné okno? Alebo menené čelné okno niekto zle nalepil.To treba určite riešiť.
S tou vodou je to divné.Máš strešné okno? Alebo menené čelné okno niekto zle nalepil.To treba určite riešiť.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Rachot od turba
A hlavne si pohľadať správne vlákno, prípadne si vytvoriť nové a nie vraziť svoj problém na prvé miesto ktoré na fóre vidím....potom to tu vyzerá ako v kocúrkove..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Rachot od turba
Ahojte vospolok,
môžem sa spýtať, či už to dibarborom spomínané riešenie od Hyundaiu je už v platnosti resp. existuje už náhrada a mal to niekto už menené? Budem im určite volať, ale tak to je od servisu k servisu, čo sa týka poznania problematiky / situácie.
Inak predpokladám, že toto je problém všetkých výrobných ročníkov, ak sa nemýlim? Zvažujem totiž kúpu nového s motorom 1,4 T-GDi a dostal som dočasnú zľavu a nechcem kvôli tomu urobiť unáhlené rozhodnutie.
Resp. myslíte, že môžem do toho smelo ísť a aj keby som mal tieto problémy, tak sa to v 5 ročnej záruke určite dorieši?
Ďakujem.
môžem sa spýtať, či už to dibarborom spomínané riešenie od Hyundaiu je už v platnosti resp. existuje už náhrada a mal to niekto už menené? Budem im určite volať, ale tak to je od servisu k servisu, čo sa týka poznania problematiky / situácie.
Inak predpokladám, že toto je problém všetkých výrobných ročníkov, ak sa nemýlim? Zvažujem totiž kúpu nového s motorom 1,4 T-GDi a dostal som dočasnú zľavu a nechcem kvôli tomu urobiť unáhlené rozhodnutie.
Resp. myslíte, že môžem do toho smelo ísť a aj keby som mal tieto problémy, tak sa to v 5 ročnej záruke určite dorieši?
Ďakujem.
Re: Rachot od turba
Ak si naklonený pre , tak by som rozhodne do tej 1.4 išiel určite skôr ako potom kupovať 1,5Tgdi... ktorá je viac ako citeľne drahšia a neporovnateľne zložitejšia. Ten problém s hlučnou reguláciou obtoku turba je viac kozmetický než funkčný. Keď to porovnám, čo obsahuje pokračovateľ .. (mild hybrid, nepriamo servomechanizmom ovládaná spojka pri manuálnej prevodovke..), tá 1,4 je podstatne jednoduchšia..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Rachot od turba
Ano uz je na ceste, moc sa na neho tesim
A co sa tyka posledneho update, tak mi dnes v Hyundai v BA (Karireal) povedal servisak, ze uz existuje nejaka opravna sada pruzin a podloziek na ten aktuator, ktora tento problem riesi. A vraj uz modelovy rok 2020 (od augusta 2019) uz by tento problem mat ani nemal. Takze tuk tuk na drevo, dufam ze bude vsetko OK.
A co sa tyka posledneho update, tak mi dnes v Hyundai v BA (Karireal) povedal servisak, ze uz existuje nejaka opravna sada pruzin a podloziek na ten aktuator, ktora tento problem riesi. A vraj uz modelovy rok 2020 (od augusta 2019) uz by tento problem mat ani nemal. Takze tuk tuk na drevo, dufam ze bude vsetko OK.
Re: Rachot od turba
tak to som zvedavy, ake info dostanem v servise pri GP
HYUNDAI I30 FASTBACK, 1,4 TGDI
Re: Rachot od turba
A co sa tyka posledneho update, tak mi dnes v Hyundai v BA (Karireal) povedal servisak, ze uz existuje nejaka opravna sada pruzin a podloziek na ten aktuator, ktora tento problem riesi.
Tohle me zajima, jaky konkretni problem to resi s aktuatorem turba?
III.generace i30 Fastback 1.4T-GDi 103kW 2019 Style - navi. 6st.man
II.generace i30kombi 1.6 crdi 81kW 2014 Weekend (ex)
II.generace i30kombi 1.6 crdi 81kW 2014 Weekend (ex)
Re: Rachot od turba
Pretože hluk(rezonanciu) nespôsobuje aktuátor ale mechanický prevod (tiahla a kĺby) na ovládanie klapky waste-gate. Pokusy meniť aktuátor na začiatku bola len imitácia riešenia problému zo strany servisov bez šance na úspech.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Rachot od turba
Tak tak, môžem potvrdiť. Mne ho vymenili, a hneď fungel nový takisto vydával ten “rachot”. Pomohla výmena celého turba.