Vypalovanie DPF filtra.
Moderátor: Moderátoři
Re: Vypalovanie DPF filtra.
Na i30 CRDi 2014 to taky nechodilo. Nebylo možné určit, kdy začal vypalovat. Co jsem to pročítal, tak to vypadá,že to chodí u i30 až od roku 2015. Takže je docela možné, že i40 má nějakou starší architekturu SW, kde začátek vyypalování přes Aliexpress dignostiku nepoznáš.
- Reklama
Re: Vypalovanie DPF filtra.
Prisiel niekto s riesenim na caste vypalovanie DPF, po skoro 3 rokoch co mi vymenili vsetko co mohli, lebo sa mi vypaloval kazdych 80-100 km po vymene dpf, turba, egr, snimacov tlaku sa interval vratil na 200-350 km, teraz po 3 rokoch sa to zase vypaluje kazdych 80-100 km.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Vypalovanie DPF filtra.
Kolik máš najeto? Mám stejný problém u Tucsona: interval vypalování co 80 km se po profouknutí trubek vedoucích od dpf ke snímači diferenčního tlaku natáhl na 100 km. Podezření mám egr, potvrzeno i z nezávislého zdroje. Chystám se nechat ho vyčistit. Sleduj mé vlákno, bude tam aktualizace, až to nastane.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Vypalovanie DPF filtra.
Uz to tu padlo vela krat, na riesenie potrebujes poznat problem, takze nahod torque, najdi si co treba pozerat, nameraj a napis sem, mozno niekto uvidi chore udaje a potom bude jasne co je na prd.matus1981 píše: ↑23 črc 2020, 19:59 Prisiel niekto s riesenim na caste vypalovanie DPF, po skoro 3 rokoch co mi vymenili vsetko co mohli, lebo sa mi vypaloval kazdych 80-100 km po vymene dpf, turba, egr, snimacov tlaku sa interval vratil na 200-350 km, teraz po 3 rokoch sa to zase vypaluje kazdych 80-100 km.
Z tvojho popisu sa da poznat len jedno, s casom sa to zhorsuje, takze hladaj nieco v sposobe jazdy, nafte atd.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Re: Vypalovanie DPF filtra.
Jasne, to predsa zalezi od normy. Starsie filtre sa vypalovali samovolne pri vyssej zatazi, pretoze neplatili obmedzenia na NOx, tym padom sa pri dialnicnej jazde filter neplnil ale cistil, tam nic neuvidis, novsie sa vypaluju riadene, pretoze NOx, bohata zmes, dymenie a teda aktivne vypalovanie (lebo na dialnici sa necisti, ale naopak zaplna), tam vidis pristrek a zvysenu spotrebu a vsetko okolo.tempest píše: ↑11 úno 2020, 20:06 Na i30 CRDi 2014 to taky nechodilo. Nebylo možné určit, kdy začal vypalovat. Co jsem to pročítal, tak to vypadá,že to chodí u i30 až od roku 2015. Takže je docela možné, že i40 má nějakou starší architekturu SW, kde začátek vyypalování přes Aliexpress dignostiku nepoznáš.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Re: Vypalovanie DPF filtra.
Mam 188 tisic, ale kupoval som ho ked malo 150 a bolo v zaruke tak som to 3 krat reklamoval a rozhodli sa vymenit v zaruke DPF, turbo, egr. Len urcite nebol problem v DPF lebo jednemu vymenili a aj po vymene DPF bolo vypalovanie stale 80-100 km, ten isty problem sa riesi nielen na hyundai fore ale aj na kia. Tak CRDI motor s DPF ma po urcitom case problem, ale urcite netreba menit vsetko, cakam na co prides.Axel.Foley píše: ↑23 črc 2020, 20:24 Kolik máš najeto? Mám stejný problém u Tucsona: interval vypalování co 80 km se po profouknutí trubek vedoucích od dpf ke snímači diferenčního tlaku natáhl na 100 km. Podezření mám egr, potvrzeno i z nezávislého zdroje. Chystám se nechat ho vyčistit. Sleduj mé vlákno, bude tam aktualizace, až to nastane.
Re: Vypalovanie DPF filtra.
Nepochybne chyba v DPF obycajne nebyva, ten ja prave odsmradeny niecim okolo ... potom ho ale moze byt nevyhnutne vymenit ak uz je v stave ze vycistit nejde. Dostat ho ale do takeho stavu za 38000km to nie je dobre, problem tam asi bude.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Re: Vypalovanie DPF filtra.
Povedal by som ze je to vlastnost, sleduje niekto vypalovanie ako ja? Mam android radio stale zapnute Torque tak to vidim, ked sa opytam co crdi tak povedia nic mi nesvieti tak sa nestaram, keby som to nesledoval tak mam to iste.
Re: Vypalovanie DPF filtra.
2014 i30bylo EU5 a tam jsou NOx hlídané.Pampa píše: ↑23 črc 2020, 20:32Jasne, to predsa zalezi od normy. Starsie filtre sa vypalovali samovolne pri vyssej zatazi, pretoze neplatili obmedzenia na NOx, tym padom sa pri dialnicnej jazde filter neplnil ale cistil, tam nic neuvidis, novsie sa vypaluju riadene, pretoze NOx, bohata zmes, dymenie a teda aktivne vypalovanie (lebo na dialnici sa necisti, ale naopak zaplna), tam vidis pristrek a zvysenu spotrebu a vsetko okolo.tempest píše: ↑11 úno 2020, 20:06 Na i30 CRDi 2014 to taky nechodilo. Nebylo možné určit, kdy začal vypalovat. Co jsem to pročítal, tak to vypadá,že to chodí u i30 až od roku 2015. Takže je docela možné, že i40 má nějakou starší architekturu SW, kde začátek vyypalování přes Aliexpress dignostiku nepoznáš.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Emisn%C3%AD_norma_Euro
Re: Vypalovanie DPF filtra.
Hlidane byt mozu ale euro V sa bezne vypalovalo jazdou po dialnici prave preto ze tam bola norma benevolentnejsia, takze EGR nemusel udrzovat bohatu zmes cim pri dialnicnej jazde 1/ nevznikalo az tak vela PC a 2/ bol pri dialnicnej jazde prebytok kyslika, takze sa po dialnici filter regeneroval co u Euro 6 na H nastavenie RJ neprebieha (a vyzera to ze najnovsie verzie firmveru su este prisnejsie - tym je dany najazd <400km), takze kludne mozes najazdit 400 kilakov dialnicnou jazdou a namiesto vycistenia DPF sa naopak zanesie a zistis ze aj pocas jazdy na dialnici ti zapne aktivne vypalovanie.tempest píše: ↑23 črc 2020, 22:382014 i30bylo EU5 a tam jsou NOx hlídané.Pampa píše: ↑23 črc 2020, 20:32Jasne, to predsa zalezi od normy. Starsie filtre sa vypalovali samovolne pri vyssej zatazi, pretoze neplatili obmedzenia na NOx, tym padom sa pri dialnicnej jazde filter neplnil ale cistil, tam nic neuvidis, novsie sa vypaluju riadene, pretoze NOx, bohata zmes, dymenie a teda aktivne vypalovanie (lebo na dialnici sa necisti, ale naopak zaplna), tam vidis pristrek a zvysenu spotrebu a vsetko okolo.tempest píše: ↑11 úno 2020, 20:06 Na i30 CRDi 2014 to taky nechodilo. Nebylo možné určit, kdy začal vypalovat. Co jsem to pročítal, tak to vypadá,že to chodí u i30 až od roku 2015. Takže je docela možné, že i40 má nějakou starší architekturu SW, kde začátek vyypalování přes Aliexpress dignostiku nepoznáš.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Emisn%C3%AD_norma_Euro
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Vypalovanie DPF filtra.
Jj, je to tak, u EURO 6 se rege spustí kdykoliv bez ohledu na zátěž motoru, na dálnici, ve městě, klidně i při poskakování v koloně, jestliže je teplota dostatečná a člověk jede alespoň na dvojku.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Vypalovanie DPF filtra.
to matus1981:
Už nějakou dobu sleduji každou regeneraci. Během té doby mi asi dvě regenerace utekli, tak jsem je ani do grafu nedával. Jen pro zajímavost, 1.5.20 jsem do nafty přidal přísadu na čištění vstřiků a jak je vidět tak mezi daty 1.5.20 až 1.6.20 jsou intervaly těsně nad 400km. Nevím jestli je to náhoda, ale plánuji tento pokus opakovat.
Je zajímavé, že v zimě jsou intervaly delší než v létě, i když občas i v létě je interval delší. V jiné diskuzi (od Pampa) napsal:...Co sa tyka dlhsich intervalv v zime - no proste podmienky su vseobecne lepsie 1/ vzduch obsahuje viac kyslika, takze ta samovolna regeneracia za kopcekom ako bolo vyssie spomenute je ucinnejsia 2/ v studenom vzduchu su horsie podmienky na vznik NOxov, takze EGR ventil moze byt uzavretejsi (prave jeho otvorenie a recyklacia je dovodom vzniku sadzi) tiez je to vidiet na lambda sondach, v lete tam mam pri jemnej zatazi po rovinke tak 0,25 a vzime 0,35 a 3/ a to je asi dost podstatne, regeneracia sa zacne az su na to podmienky, motor sa musi prehriat aby sa spustila, co v zime trva dlhsie a nie vzdy sa vobec "stihne" zacat aj keby sa uz mala, obcas vidim na tlaku DPF aj 11 v zime ale v lete ked je tam 8 az 9 uz viem ze to regeneraciu odpali pri prvej prilezitosti ked na to trochu viac stupim...
Několikrát jsem to řešil se servisem, ale vždycky mi řekli, že je to normální a s autem nic není. Na jednu stranu je pravda, to už jsem zde taky někde zmiňoval, že častější regenerace mi začala po návštěvě jedné z garančních prohlídek, kupodivu v době kdy se řešil diesel gate, takže bych se vůbec nedivil, že servisy potichu aktualizují řídící jednotky, ale tohle vám nikdo nikdy nepřizná. Před tím jsem měl regenerace okolo 500 km ať bylo léto nebo zima.
Jeden kamarád mi říkal, že na vině může být třeba i špatný vstřik(y). Motor nestačí všechnu směs spálit, dochází k vyšší kouřivosti, horšímu spalování a všechno to zachycuje DPF a tím může docházet k častějším regeneracím. Jestli je to pravda, tak to nevím. Nechce se mi někam zbytečně jezdit na diagnostiku vstřiků a vrtat se v autě. Říkám si, že nejsem sám komu to tak často regeneruje a že bysme všichni měli vadné vstřiky mě taky přijde nepravděpodobné. Jediné co mají auta společného, že navštěvovali servisy na garanční prohlídky - pořád si myslím, že tam je jádro problému, jak už jsem zmiňoval.
Už nějakou dobu sleduji každou regeneraci. Během té doby mi asi dvě regenerace utekli, tak jsem je ani do grafu nedával. Jen pro zajímavost, 1.5.20 jsem do nafty přidal přísadu na čištění vstřiků a jak je vidět tak mezi daty 1.5.20 až 1.6.20 jsou intervaly těsně nad 400km. Nevím jestli je to náhoda, ale plánuji tento pokus opakovat.
Je zajímavé, že v zimě jsou intervaly delší než v létě, i když občas i v létě je interval delší. V jiné diskuzi (od Pampa) napsal:...Co sa tyka dlhsich intervalv v zime - no proste podmienky su vseobecne lepsie 1/ vzduch obsahuje viac kyslika, takze ta samovolna regeneracia za kopcekom ako bolo vyssie spomenute je ucinnejsia 2/ v studenom vzduchu su horsie podmienky na vznik NOxov, takze EGR ventil moze byt uzavretejsi (prave jeho otvorenie a recyklacia je dovodom vzniku sadzi) tiez je to vidiet na lambda sondach, v lete tam mam pri jemnej zatazi po rovinke tak 0,25 a vzime 0,35 a 3/ a to je asi dost podstatne, regeneracia sa zacne az su na to podmienky, motor sa musi prehriat aby sa spustila, co v zime trva dlhsie a nie vzdy sa vobec "stihne" zacat aj keby sa uz mala, obcas vidim na tlaku DPF aj 11 v zime ale v lete ked je tam 8 az 9 uz viem ze to regeneraciu odpali pri prvej prilezitosti ked na to trochu viac stupim...
Několikrát jsem to řešil se servisem, ale vždycky mi řekli, že je to normální a s autem nic není. Na jednu stranu je pravda, to už jsem zde taky někde zmiňoval, že častější regenerace mi začala po návštěvě jedné z garančních prohlídek, kupodivu v době kdy se řešil diesel gate, takže bych se vůbec nedivil, že servisy potichu aktualizují řídící jednotky, ale tohle vám nikdo nikdy nepřizná. Před tím jsem měl regenerace okolo 500 km ať bylo léto nebo zima.
Jeden kamarád mi říkal, že na vině může být třeba i špatný vstřik(y). Motor nestačí všechnu směs spálit, dochází k vyšší kouřivosti, horšímu spalování a všechno to zachycuje DPF a tím může docházet k častějším regeneracím. Jestli je to pravda, tak to nevím. Nechce se mi někam zbytečně jezdit na diagnostiku vstřiků a vrtat se v autě. Říkám si, že nejsem sám komu to tak často regeneruje a že bysme všichni měli vadné vstřiky mě taky přijde nepravděpodobné. Jediné co mají auta společného, že navštěvovali servisy na garanční prohlídky - pořád si myslím, že tam je jádro problému, jak už jsem zmiňoval.
- Přílohy
-
- Regenerace DPF.JPG (54.43 KiB) Zobrazeno 2147 x
Hyundai i40 CW, Premium, 1,7 CRDi, 100kW, 6A/T
Re: Vypalovanie DPF filtra.
Nafta na vypalovanie urcite vplyv ma (a teda asi aj prisady), ja tankujem skoro vyhradne na pupmpe co mam pod oknami, je to shell a napriklad ak natankujem normalnu faftu, tak po vypaleni mam diferencialny pretlak niekde medzi 0,7 a 1,4 (skace mi to po 0,7 takze ak je tam aj 0,7 tak za chvilu skoci na 1,4) ked natankujem premiovku, tak vecsinou to padne na 0.
A ako pises problem byt nemusi vobec a problem byt moze na roznych miestach. Moje auto malo ten novy softver od nova. POdla mna v tej povodnej verzii E6 asi robili podobne cary ako WV a proste sa o tom vedelo a dali to do poriadku - to znamena ERG ventil sa otvara viac a tym padom to viac smradi a jednoducho castejsie vypaluje.
Ak ma clovek podozrenie, naozaj je dobre pouzit torque, tam sa da odhadnut ci je problem v tom ze sa filter nedocisti (skonci vysoky diferencialny pretlak), alebo ci sa spusta prilis skoro, ci nedavaju lamda sondy alebo diferencialne tlakomery hluposti (naproklad ak nezmyselne lieta tlak, alebo ak nie je vypalovanie tak lamdy neukazuju to iste cislo, ak na lambdach nevidno rozdiel pocas vypalovania), co blbe ERG (to vidim na lambdach), ci sa fakt nezanasa prilis rychlo (blba nafta, problem so vstrekmi) atd ... z toho sa da usudit kde by mohol byt problem a potom uz cielene ist problemu po krku v servise.
A este jedna vec, pocas vypalovania jasne vidno ze ku koncu sa RJ "hra" so vstrekovanim, ERG atd a myslim ze pocas toho hrania sleduje co robia senzory, myslim ze keby tam nejaky problem bol tak to odhali, takze z toho asi plynie ten postoj servisu k celemu problemu - pokial mu na diagnostike nic nevybehne, berie to ze je tak OK ... a velmi sa im nedivim ... proste asi nie je sanca aby bezny monter uplne videl do kazdej verzie programu RJ a proste urobi to co mu system povie ze urobit treba a neriesi.
A ako pises problem byt nemusi vobec a problem byt moze na roznych miestach. Moje auto malo ten novy softver od nova. POdla mna v tej povodnej verzii E6 asi robili podobne cary ako WV a proste sa o tom vedelo a dali to do poriadku - to znamena ERG ventil sa otvara viac a tym padom to viac smradi a jednoducho castejsie vypaluje.
Ak ma clovek podozrenie, naozaj je dobre pouzit torque, tam sa da odhadnut ci je problem v tom ze sa filter nedocisti (skonci vysoky diferencialny pretlak), alebo ci sa spusta prilis skoro, ci nedavaju lamda sondy alebo diferencialne tlakomery hluposti (naproklad ak nezmyselne lieta tlak, alebo ak nie je vypalovanie tak lamdy neukazuju to iste cislo, ak na lambdach nevidno rozdiel pocas vypalovania), co blbe ERG (to vidim na lambdach), ci sa fakt nezanasa prilis rychlo (blba nafta, problem so vstrekmi) atd ... z toho sa da usudit kde by mohol byt problem a potom uz cielene ist problemu po krku v servise.
A este jedna vec, pocas vypalovania jasne vidno ze ku koncu sa RJ "hra" so vstrekovanim, ERG atd a myslim ze pocas toho hrania sleduje co robia senzory, myslim ze keby tam nejaky problem bol tak to odhali, takze z toho asi plynie ten postoj servisu k celemu problemu - pokial mu na diagnostike nic nevybehne, berie to ze je tak OK ... a velmi sa im nedivim ... proste asi nie je sanca aby bezny monter uplne videl do kazdej verzie programu RJ a proste urobi to co mu system povie ze urobit treba a neriesi.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Re: Vypalovanie DPF filtra.
Torque taky používám, ale v seznamu mi chybí senzor diferenciálního tlaku, tak jak uvádíš, který bych určitě uvítal. Možná je to tím, že máš i30 nebo nevím. Ale prolézal jsem seznam nabízených senzorů horem dolem a nenašel.
Ještě je otázka, jestli to vůbec i40 vyhodnocuje podle dif.tlaku, protože je jedno jestli 20,50,90 nebo 150 km/h, ale vždycky trvá regenerace 15 minut. Takže na stylu jízdy v průběhu vypalování vůbec nezáleží.
Ještě je otázka, jestli to vůbec i40 vyhodnocuje podle dif.tlaku, protože je jedno jestli 20,50,90 nebo 150 km/h, ale vždycky trvá regenerace 15 minut. Takže na stylu jízdy v průběhu vypalování vůbec nezáleží.
Hyundai i40 CW, Premium, 1,7 CRDi, 100kW, 6A/T
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Vypalovanie DPF filtra.
Z několika zdrojů mi bylo řečeno, že špatnou funkci EGR diagnostika neodhalí, i když právě on může být příčinou častých regenerací vlivem vyšší kouřivosti, jak je napsáno výše. Druhým důvodem, taky uvedeným výše, může být špatný vstřik. Časté rege u mě také začaly po servisce a letos na jaře se interval skrátil ještě víc i bez přehrání SW
Jak jsem psal, nechám vyčistit EGR a budu sledovat, co se bude dít.
PS: Omlouvám se, že vám píšu do vlákna i40 s Tucsonem, ale motor je stejný.
Jak jsem psal, nechám vyčistit EGR a budu sledovat, co se bude dít.
PS: Omlouvám se, že vám píšu do vlákna i40 s Tucsonem, ale motor je stejný.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek