KIA XCEED 1,4TGDi,7°DCT ,TOP

Jak jsme testovali Hyundai modely.

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5128
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

KIA XCEED 1,4TGDi,7°DCT ,TOP

Příspěvek od petzl62 »

Tak máme novou sekci - dobrý nápad, dobrá realizace.
Byl jsem požádán o vložení toho co bylo i toho co bude. Takže vkládám to co bylo, mimo to co už je vloženo a po dopracování vložím další. A asi s těma vložkama už budu manažer Hartmann Rico :mrgreen: :mrgreen:

KIA X CEED 1,4TGDi,7°DCT, TOP.
Realizace: 17.-18.7.2020 Opavsko
Osoby zúčastněné: Já, Axel.Foley
Dealer pro zapůjčení: https://www.kia.com/cz/dealer/autohlava ... a/kontakt/

Protože mi trvalo trošku déle si utřídit myšlenky a vyplodit později vyplozené, první reakci přinesl Axel:


petzl: Děkuji za svezení a vyzkoušení a příjemný páteční podvečer.

Moje dojmy? XCEED, jak se mi nelíbil na prvních fotkách, naživo vypadá mnohem líp a je to krasavec, zvlášť v téhle barvě za příplatkových 18.000,- českých. Interiér je po stránce ergonomie "klasika", dá se v něm zorientovat rychle. Z pohledu praktičnosti je ale na vyhození: klavírní čerň pokrývá několik metrů čtverečních nejen na přístrojovce a na madlech dveří (ano, přesně tak, kde člověk musí šáhnout, když chce zavřít dveře ](*,) ), ale někdo měl "geniální" nápad a pokryl ní celou středovou konzoli od displeje infotainmentu až pod loketní opěrku ](*,) ](*,) ](*,) Šílenost ](*,) Taky přístrojovku někdo vyleštil a ta se odrážela v čelním okně tak, že chvílemi jsem nic neviděl :? Posed za volantem hodnotit nebudu, na těch pár kilometrech se zdál v pořádku. Nevím, co bych řekl po nějakých 400 kilometrech v kuse, vyzkoušeno to nemám. Akorát sedák je delší než v Tucsonu, tady mě jeho hrana lechtala pod kolenem (Tucson mi to nedělá). Volant příjemný, skvěle padnul do dlaní.

Motor je skvělý. Je úžasně odhlučněný, při normální jízdě ho není vůbec slyšet. Jeho zvuk pronikne do interiéru až ve chvíli, když ho člověk začne točit přes 4000 ot. Vyšší stavba karoserie v porovnání s HB nebo kombi mu na síle neubírá. Dovolím si říct, že na normální ježdění na hranici rychlostních limitů a občasné vyblbnutí se úplně stačí. Dokonce jsem řekl, že nevidím potřebu kupovat silnější 1,6 T-GDI.

Přiznám se, dostala mě převodovka. Je nádherně sladěná s motorem a řadí neslyšně a neznatelně. Kluci a holky, kteří jezdíte s DCT, nedivím se, že jste spokojeni. Soudruzi tady odvedli hezký kus práce a za to jim =D> Ocenil jsem i pádla pod volantem. Prostě si rád v serpentinách v kopcích podřadím 8)

Oba nás dostal podvozek s víceprvkem vzadu. Je moc hezky odhlučněn a do interiéru se na nerovnostech nepřenáší rázy ani buchot, pouze trochu šumu od odvalujících se kol o rozměru 235/45R18. A drží. A neodskakuje. Klobouček za podvozek a =D> k tomu.

Dle mého je to moc hezké a v mnoha ohledech i povedené auto. Na druhou stranu lány klavirní černi a její nepoužitelnost pro život :-k Kdyby se mně někdo zeptal, zda si to auto dokážu představit doma v garáži jako auto na každodenní ježdění... když se nad tím zamyslím... z téhle krátké zkušenosti asi spíš ne...

No a po týdnu :roll: jsem se přidal s hodnocením já:

Jen bych se tímto chtěl omluvit,za delší čekání. Fakt jsem si musel třídit myšlenky dost dlouho, protože XCEED byl na žebříčku potenciálního nástupce mého aktuálního vozu i30 PDE Hatchback, v plné výbavě a stejným motorem i převodovkou- jen ještě bez GPF fičury :wink:, hodně hodně vysoko. A vlastně ještě stále je, jen díky novým EUROeko normám a jiným nesmyslům a z toho plynoucím omezením motorů a neomezením cen :shock: , je to prozatím u ledu tajícího díky působení osobní dopravy ](*,) ](*,)

MISE XCEED 17.-18.7.2020
Je pátek sedmnáctého, lehce poobědový čas, přijíždím ke kolegovi domů a na dvoře se ve slunci třpytí zlatý hřeb dnešního a zítřejšího dne. Opravdu zlatý? To se uvidí po víkendovém mém, Jožově (Axel) a kolegově testování vozidla KIA XCEED 1,4TGDi ve výbavě TOP bratru za 620 tis Kč-cena již po akční slevě na nový vůz-20000Kč.
První dojem je parádní. Auto opravdu září na slunci a tahle metalíza se na slunci zdá velmi vydařená. Obcházím vozidlo postupně ze všech stran a musím uznat, že designově se to Kii opravdu povedlo na výbornou. Je to taková svým způsobem image Kia. Pohle zepředu s mírnými výhradami, ale po chvilce zvykání si, je i přední pohled nevšední a dobrý. Ostatní pohledy bez jakékoliv výhrady a pohled zezadu je vyloženě pro mne nejvíc. Zezadu je to fakt paráda.

Přebírám si klíče a jdu k vozu. Ale co to, ve výbavě Top a není v ní bezklíčové otvírání a startování? No co už, jsem zmlsaný svým autem, takže půjčenému koni na zuby nehleď… nicméně zjišťuji, že jsou věci, které jsou silně návykové a nerad bych je v budoucím následovníkovi postrádal. Zasouvám klíč do zapalování- co se interiéru týká, jsem hned jako doma, koncern Hyundai se nezapře a mě rozvrstvení všech ovladačů naprosto vyhovuje- sešlapuji brzdu a startuju koně pod kapotou. Málem jsem si to zopáknul, až pohled na otáčkoměr(analogový) mě prozrazuje, že není třeba. Je nastartováno. Neuvěřitelné ticho. Tak tady se opravdu konstruktéři vyřádili a odhlučnění je opravdu na špičkové úrovni. Vyjíždím ze dvora na parkoviště vedle, kde stojí můj „méďa“ se servisní a kalibrační výbavou v kufru. Zpátečka a couvám k němu. Výhled z vozu přes zadní sklo- no bez kamery by to bylo o hodně horší. Zobrazení na 10,25“ displeji je vynikající, senzory fungují spolehlivě. Začíná lámání chleba, jak se bude v xceedu dařit v kufru mým kufrům? Otvírám zavazadlový prostor- manuálně- elektrické otvírání až ve verzi s paketem PREMIUM. Trošku škoda, páté dveře jsou docela vysoko v otevřené poloze. Madlo pro zavření je jenom vpravo, trošku to nechápu, ale asi by bylo příliš drahé, mít je na obou stranách. Ale nebudu rejpal. Zvýšená podlaha- super. Zvedám do horní polohy. Bohužel, ani v ní není podlaha v úrovni otvoru do kufru. Takže 30kg kufry s nářadím atd. bude potřeba z kufru zvedat a ne vytahovat, no co už. Zjišťuji, že ač je kufr o trochu větší než v i30, na výšku mi tam nářaďo kufr nevejde, asi o centimetr, nevadí díky většímu prostoru se dá zvolit jiná, než naučená a osvědčená varianta. Vana do kufru naprostá nutnost.Úložné prostory taky v pohodě, podlaha je pořádná a nosná, píše se do 60kg, ale mám vyzkoušeno i přes 100kg bez ztráty kytičky. Zavírám kufr po přebalení a opouštím svůj vůz s očekáváním, jak a s jakými dojmy se k němu budu zítra vracet. Vyjíždím do Opavy na firmu.

Ještě před vyjetím si upravuji na sebe a dle sebe sedadlo, veškeré nastavování je manuální, ale to mi až tolik nevadí- i když… Ale pozice za volantem, výhled z vozu, zrcátka atd. – vše mi vyhovuje. Co je opravdu parádní, je nastupování a vystupování z auta. To je přesně to…AKORÁT. Ani nesedám a nevysedám do a z jámy, jako do mého auta, ani nelezu po žebříku a z něj, jako například u Tucsonů. Fakt ideál. Tohle je fakt hodně návykové:-).Místo na zadních sedadlech, za sebou výborné a posez parádní i na delší cesty. Tohle je o hodně lepší jak v i30. Po cestě na firmu, nic mě nepřekvapuje, až na ticho. Opět se utvrzuji v tom, jak dobře je motor odhlučněný, stejně jako hluk kolem karoserie a oken je velmi dobře konstrukčně odladěn. Hluk od kol a pneu-Continental premium contact 235/45/R18- tak na tom by se dalo ještě hodně zapracovat, ale to jde napříč koncernem Hyundai. Zlepšilo se to znatelně, ale stále je to jen dostatečné/dobré. :-k Po cestě se rozhlížím po interiéru. A to už je trošku z mého pohledu horší „druhý“ dojem. Bohužel. Konstruktér značky Kia má buď v rodině někoho, kdo vlastní pohřební službu, nebo je morbidně zatížený na klavírový plast. Je až neuvěřitelné, kam a na jaká místa jej dokázali a naprosto nesmyslně a bez jakéhokoliv praktického úsudku s prominutím nasrát ](*,) Asi neznají zvyky evropských žen/rádoby mužů a jejich zálibu v nošení prstenů a jiných nesmyslů na rukou. Dopady jsou tak po několika dnech jasné. Škrábance všude. A dát tento plast na dveře na konzolu zavírání to už je opravdu nebetyčná blbost :!: :!: :!: :idea: Ale zase ať nejsem jen negativní. Sedadla vepředu-velmi,velmi dobrá, jen mi tam tedy opravdu hodně chybí bederní regulace - to fakt celkem nechápu. Jde řešit v paketu Premium elektrickým sedadlem řidiče s pamětí. Budíky, analogové mě taky vyhovují, jen jsem měl problém s jejich pozicí při mém posedu. Jsou mírně natočené od sebe a prostě část jich díky tunelům ve kterých jsou umístěné nevidím. Nic tragického, ale člověka to trochu zarazí. To to nikdo netestuje? Nemyslím si, že bych byl až tak nekonfekční postavy. Ono je to vidět i na fotkách přístrojového štítu. Volant parádní, k němu mám jen chválu, stejně jako hlavice řadící páky. Velký plus oproti mému autu. Jízda, jak už jsem psal, bez jakýchkoliv překvapení, až na „nutnost deaktivace vedení vozu v pruzích“ - DÍKY VY KRETÉNI V EU- naštěstí je řešeno tlačítkem i když trošku skrytým, ale to je o zvyku, jinak se s autem budete přetahovat :roll: A samozřejmě start stop. Co se mi zdá po těch dvou dnech testování se syrovým motorem 1300km a fakt jsem se snažil s tím jezdit tak, jak jsem zvyklý se svým, ať mám faktické porovnání, nijak zvlášť jsem to nehonil, chtěl jsem co nejvíc nabrat autentické dojmy. Motor jede báječně a bohatě na tento typ vozidla stačí. Není potřeba, pokud nechcete „závodit“ volit diskutabilní a užraný- i když dobrý 1,6TGDi. O dieslu už a po posledních referencích o EKO- dieslech vůbec ani neuvažuji i když by mi díky mému nájezdu plně vyhovoval, ale řešit ty problémy, to mi za tu „úsporu“ fakt nestojí [-X . Sladění převodovky s motorem je příkladné a i filtr GPF mě nepřijde, že by byl u tohoto vozu co do výkonu a jeho nástupu znatelný. Řekl bych, že je trochu upravená mapa ŘJ a fakt to funguje příkladně. Za dva dny testování jsem ujel s autem 250km se spotřebou 6,4l/100km. Dlouhodobý průměr si myslím, že se u tohoto vozu bude pohybovat tak kolem 7-7,5l/100km. Což mi přijde k jeho velikosti a váze optimální.

Podvozek, to je kapitola sama pro sebe a pro mne nejpříjemnější překvapení u tohoto vozu. Perfektní naladění a odladění na jakémkoliv povrchu, naprosto neutrální v zatáčkách a dlouho trvá, než jej dostanete na hranu a i na ní je naprosto čitelný a předvídatelný. Myslím, že na 225/45/R17 by byl naprosto luxusní. Ale i na autentickém obutí na mě zanechal parádní dojem. Nevím, jak to dokázali, ale je to opravdu naprostý ideál mezi tvrdostí a komfortem. Za tohle tedy velká poklona. =D>

Ještě se vrátím k té barvě. Opravdu na slunci je to auto parádní. Jen na to strašně serou mouchy a všeliká jiná polétavá havěť :shock: . No a pokud slunce není, tak už to taková paráda není, spíš takový tmavší Telecom. Takže po tomto zjištění, určitě jiná barva.

Tak a teď o tom, co mě zarazilo a co budu hodně těžko překusovat. :?

V této konfiguraci a ceně nejsou k dispozici přední senzory. Což je teda fakt trochu nepochopitelné vzhledem k typu vozu a výhledu vpřed.
A to nejnepříjemnější překvapení - Kia xceed nemá ani v nejvyšší specifikaci PREMIUM aktivní, ani pasivní přísvit do zatáček. :shock: :cry: ](*,) Věc, na kterou když si zvyknete, těžko si budete zvykat na světla(která jinak v led variantě svítí a fungují velmi dobře), bez této funkce [-X .

Co se týká infotainmentu, je v pohodě, displej rozdělený na tři díly je za mě fajn, systém je trošku kostrbatý, ale zvykne si člověk za chvíli. Obraz kamery v noci je takřka nepoužitelný, obzvlášť v dešti. Výborná je poloha a styl přihrádky s QI nabíjením telefonu. Nový styl navigace, za mě o.k. Rádio hraje, prostě za mě jen hraje, ale to je řešitelné.

Takže co napsat závěrem takhle v rychlosti.

Za mě je KIA XCEED jedno z nejpovedenějších crossoverů momentálně na trhu. Obzvlášť z venku je to fakt auto, za kterým se lidi otáčejí a líbí se, jak jsem zjistil za dva dny nesčetným okukováním a odpovídáním.Jenže.Jenže já sedím vevnitř #-o . Lesklé plasty se dají řešit polepem folií- carbon se tady přímo nabízí. Ostatní mnou popsané neduhy se dají řešit variantou PREMIUM. Jenže varianta Premium, kterou jsem si nakonfiguroval podle sebe a podle toho co mám v i30(panorámu jsem vynechal) je aktuálně ceníkových 751 056.- Kč po slevě. Něco se dá ještě ukecat, ale pod 700 se to nedostane a to ať se na mě nikdo nezlobí je fakt kurevsky hodně :shock: . Co jsem se dal do hledání, tak jsem našel jednu za 550 tis. S výbavou co by mi vyhovovala s 10. tis. Km/2019 , bez možnosti odečíst dph.

Jestli si to auto dokážu představit před domem jako auto na každodenní ježdění? Ano určitě! A to 100% jistěji než třeba Tucson, nebo Konu, jen je tam takové malé ale. Proč budu kupovat něco, za hodně peněz, když se vozím v autě, které mi až na posez(výšku) naprosto vyhovuje a navíc se mi každý den, když k němu jdu líbí? Nejsem jenom tak trochu rozežranej? Uznávám jsem. A taky trochu asi blbej.

P.S.
V sobotu jsem vracel XCEEDA kolegovi. Po vrácení jsem šel docela lehkým krokem k opuštěnému Méďovi. Už když mě zrcátky pozdravil, jsem jej posmutnělého pohladil se slovy: „Neboj, jsem moc rád, že jsem zase s tebou.“ Zmáčkl jsem startovací tlačítko, přidal hlasitost na výborně hrajícím rádiu a jeli jsme zase spolu vstříc dalším cestám, radostem, pracem a zážitkům. A nezapomněl jsem jej zase uklidit, umýt a naleštit, ať ví, jak moc si jej vážím.

P.S.S.
No a v pondělí jsme jeli XCEEDA vracet s kolegou zpátky do KIA Opava, tímto moc díky za víkendové nevšední zapůjčení s navýšením kilometrů.
Na dotaz co na to říkáme?
No mluvil jsem hlavně já. A poslední věta-konstatování trošku posmutnělého prodejce po mém monologu? „…. Ale na to, co to nabízí, je to drahé, že?“ Takže i oni to dobře vědí. :cry: :cry:

A trocha fotodokumentace:
20200717_193022.jpg
20200717_193022.jpg (80.9 KiB) Zobrazeno 3309 x
20200717_193030.jpg
20200717_193030.jpg (85.5 KiB) Zobrazeno 3309 x
20200717_193042.jpg
20200717_193042.jpg (88.04 KiB) Zobrazeno 3309 x
20200717_193052.jpg
20200717_193052.jpg (100.64 KiB) Zobrazeno 3309 x
20200717_193101.jpg
20200717_193101.jpg (100.21 KiB) Zobrazeno 3309 x
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Reklama
 

Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5128
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: KIA XCEED 1,4TGDi,7°DCT ,TOP

Příspěvek od petzl62 »

20200717_193110.jpg
20200717_193110.jpg (91.09 KiB) Zobrazeno 3309 x
20200717_193122.jpg
20200717_193122.jpg (77.92 KiB) Zobrazeno 3309 x
20200717_193145.jpg
20200717_193145.jpg (85.92 KiB) Zobrazeno 3309 x
20200717_193205.jpg
20200717_193205.jpg (72.71 KiB) Zobrazeno 3309 x
20200717_194600.jpg
20200717_194600.jpg (67.88 KiB) Zobrazeno 3309 x
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5128
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: KIA XCEED 1,4TGDi,7°DCT ,TOP

Příspěvek od petzl62 »

20200717_194608.jpg
20200717_194608.jpg (58.87 KiB) Zobrazeno 3312 x
20200717_194625.jpg
20200717_194625.jpg (73.5 KiB) Zobrazeno 3312 x
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5128
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: KIA XCEED 1,4TGDi,7°DCT ,TOP

Příspěvek od petzl62 »

Pokračování testu Kia XCeed TOP 7DCT 1,5T-GDi/118kW Paket PREMIUM

Dobrý den, dovolte mi pokračovat v načatém díle a popsat pár nových dojmů s uvedením nového motoru a také s nabytím dojmů z výbavy s paketem PREMIUM.

Devět měsíců, skoro na den přesně uteklo. Doba se k lepšímu moc nemění, proč je nabíledni, ale tím se tady naštěstí nemusíme zaobírat a budeme se věnovat věcem daleko příjemnějším. I když, příjemnějším? Zkusíme se toho dobrat v další části mého amatérského pokusu popsání dojmů z novot jak pod kapotou, tak novot pro mě nových, díky uvedenému paketu.

Stále mě, ani po uplynulém čase neopouští myšlenka výměny vozidla. Byly možnosti a díky za ně, vyzkoušet opravdu ledacos, a že v těch možnostech byly opravdu zajímavé auta i motorizace a věřím, že díky těmto možnostem a jejich závěrům v mé hlavě se formujícím, jsem se vracel neustále v kruzích k červenci loňského roku a s každým potkáním XCeedů na silnicích a věru, že jich zatím moc není, se utvrzoval v myšlence, že moje zálibné pohledy na to auto mi neustále říkají- dej mi ještě nějakou šanci...

Zároveň byl uveden do provozu nový motor Smartstream 1,5 T-GDi s výkonem 118kW/160hp a kroutícím momentem 253Nm. Nahradil v celém spektru starší a za mě velmi dobrý motor 1,4T-Gdi -103kW/140hp- 242Nm. Na tento motor, který provozuju ve stávajícím vozidle, nemůžu říct ani jednoho špatného slova a po 4. letech a najetí 160tis. km, jej každému, kdo by jej v dnes již ojetinách, nebo zapomenutých skladovkách, či předváděčkách zvažoval, mohu jen doporučit. Obzvlášť ve verzi bez GPF.

Moje smýšlení o další šanci navíc umocnilo rozhodnutí KIA motors, ponechat ve vozidlech pro letošní rok jako hlavní pohony ještě „normální“ motory, bez malých elektráren. Na rozdíl od Hyundai, který se tomuto vyhnul uvedením atmosférické 1,5 Dpi. Mimochodem, jak se ukazuje je to výborný tah. Auta se nestíhají dělat. Ale motor 1,5T-Gdi už pouze s MHEV. Obojí má cosi do sebe, ale já Kii za to rozhodnutí tleskám a jsem za ně vděčný. No a právě ten nový motor a možnost mít jej bez MHEV bylo to, co mě utvrdilo v rozhodnutí dát tomu krásnému autu z mého pohledu ještě další šanci.

Ne zrovna malé úsilí a čas v dnešní situaci, kdy vozidla nejsou, buď jsou s oním motorem, ale bez DCT, nebo v jiném autě, nebo vůbec, nebo jsou salony zavřené a předváděcí jízdy se neumožňují, nebo spousty dalších nebo, se nakonec vyplatilo a já se nakonec po dohodě s velmi sympatickým prodejcem v jednom nejmenovaném východočeském městě, vypravil na cestu. Jestli se mi těch pár stovek kilometrů vyplatí, nebo ne, neřeším. Prostě jde o to to zkusit a splnit to v sobě uvnitř.

Přijíždím s malou rezervou na smluvený čas a vozidlo už čeká před salonem. Je v modré metalíze, ještě svítí slunko a je teplo a je krásně. Líbí se mi víc jak žlutá- hlavně z praktického hlediska- a na rozdíl od žluté je ta modrá moc hezká i v dešti a pošmourné zimě ve které se vracím. Chvilku si s prodejcem povídáme v tu chvíli o ne až tak podstatných záležitostech, ale uznat musím, že to fakt v této situaci vůbec nemají lehké, ostatně vypovídá o tom i to, že na celém salonu jsou dva lidé. Onen prodejce a příjímací technik, jinak nikdo. I tak nechybí služba jako káva- velmi dobrá a voda. Přecházíme plynule k věcnému hovoru o XCeedu, specifikaci, výbavě a motoru. Cenu za vozidlo znám a je velmi zajímavá.

Přecházíme k vozu, dostávám klíče a odemykám mě už známý interiér i když sedadla v polokůži jsem v první testovaném voze neměl a tyhle vypadají decentně a elegantně, potah je velmi příjemný, sedadla opět výborná. Vítá mě intro KIA velkého displeje namísto analogových budíků. Upravuji si posed se vším, co k tomu náleží a jde to rychle a hladce. Vůně nového auta je nezaměnitelná a není nepříjemná, jako bývala u Korejských vozů dřív. Tady je vidět posun k lepším materiálům jednoznačný. Sešlapuji brzdu a mačkám startovací tlačítko. Objeví se digitální kokpit a nádherně čitelné, barevně i graficky velmi povedené zobrazení jak rychloměru, tak otáčkoměru i středového volitelného info zobrazení. Moc se mi to líbí a vůbec mi nevadí, že to umí jen dvě zobrazení a to základní a sport. Opravdu povedené a míň pouťové, než u nových modelů matky Hyundai. Čitelnost displeje i všech údajů na něm je vynikající. Nestíní jej mnou mírně kritizované tubusy analogových přístrojů v předchozí verzi. Po ujištění pohledem, že je nastartováno- opravdu je v autě takové ticho a i odtlumení jakýchkoliv vibrací je na takové úrovni, že sluchem a pozadím nepoznáte nastartovaný motor, perfektně odvedená práce. Vypínám start stop a LKAS, řadím D a vyjíždíme. Prodejce se usmívá a říká mi, že teda zatím neměl v autě člověka, co by v něm byl tak doma. Vypínám rádio a po vzájemné dohodě sundáváme náhubky. Musím uznat, že pohledem na nový displej infotainmentu zjišťuji, že je ještě lepší, než v předchozí verzi. Jestli je to prémiovým systémem JBL nevím, ale tady se hodně blížíme k tolik opěvovaným Škodovkám, co se kvality a jemnosti zobrazení týká. Najíždím na hlavní třídu a začínám se usmívat já. Převodovka- není co dodávat. Mám s ní už něco málo(160tis.km) odježděno a je opět taková, jaká přesně má být. Řadí s radostí, a když víte, jak na ni, tak opravdu neuvěřitelně rychle a hladce. Ale to není ten hlavní důvod k úsměvu. Hlavní důvod k úsměvu je to, co je pod přední kapotou. Pokud o 1,4T-Gdi píšu s naprostým uznáním, jako o výborném motoru – hlavně ve spojení s DCT převodovkou, tak pokud něco pánové konstruktéři nepos…, tak by mě zajímalo, co se bude psát o tomhle. Neznám a zatím neumím najít na netu křivky tohohle motoru, pokud někdo víte, kde je najít, budu vděčný, když je do vlákna přidáte. Jeho projev na mě působil v několika úrovních. Pokusím se je amatérsky popsat. Při jízdě ve městě se mi jeví jako naprosto pohodový s až sametovým během, prostý jakýchkoliv divných projevů, plynule zrychluje s chutí a přitom naprosto přirozeně a s jasně daným projevem výkonu. A stále v krásném tichu v interiéru. Žádné cukání, zaváhání, ani tolik pověstné přemýšlení DCT převodovky se za celou dobu nekonalo i když jsem se jej snažil nasimulovat. Možná bylo i zapracováno na logice převodovky, nevím. Po výjezdu z města motor krásně ožívá a tentokrát už je to i s rezervou výkonu a když by bylo potřeba, je tam a bez nějakého divokého zašlapávání do podlahy. Pokud by od něj člověk chtěl i nějakou lehkou zábavu, nebo lépe řešeno radost z jízdy, tak i tu dopřeje a v normálním módu. A stále v klidu a relativní tichosti díky perfektně odstupňovaným kvaltům v DCT. A co teprve po přepnutí do režimu sport. Nestane se z něj nějaká bestie, trhající asfalt, ale velmi břitkým projevem s patřičnou zvukovou odezvou- zajímavou a ne nepříjemnou, která i když jen omezeně proniká i do interiéru. Převodovka podrží otáčky až k červenému poli a tenhle crossover dokonale dokáže překvapit své okolí a vykouzlit i úsměv na tváři, pokud jej řídíte. Bavíme se tady o naprosto syrovém motoru s nájezdem 127 km, takže jsem jej logicky nepodroboval, nějakým tvrdým zátěžovým testům. Ale jednoznačně těch +100 kubických centimetrů a 20 koní do plusu je hodně znát, stejně jako zvýšení kroutícího momentu. Mohli by si redaktoři jednoho slovenského magazínu na Yt půjčit tento motor s klasickou převodovkou a porovnat s 1,4 T-Gdi, protože jeho projev s DCT oproti MHEV s IMT mi přijde trochu razantnější. A u té klasické spojky by to mohlo být ještě lepší. U té IMT převodovky mi ten projev přišel takový gumový, můžete se snažit jak chcete, ale jak píše kolega, ten trpaslík, co tam sedí a řídí to spínání spojky si to stejně udělá po svém. Je to sice eko blbuvzdorné řešení, ale má to za oběť to propojení prdel, noha, převodovka a ani ten elektrický startér generátor to uplně nezachrání. Ale to je jen můj pohled a krátká i když vydatná zkušenost s novou Combi i30 Nline 1,5T-Gdi MHEV IMT. Nicméně auto je to výborné- myslím tím Hyundai. Tolik k porovnání jízdy se stejným/rozdílným motorem o který jsem byl žádán. Škoda, že momentálně není k vyzkoušení v uvedené specifikaci Hyundai Nline combi s DCT. Prostě není.

Můj doprovod po vyjetí na okresky mlčí, nic neříká a po najetí do mě známých lehce pokroucených a i hrbolatých úseků kolem Rabštejna se jen líp zapře a pevněji chytí stropního madla. Ještě jsem se chtěl projet po dálnici a to mě prodejce poprosil, jestli jej můžu vrátit na salon a po tom co viděl a zažil, mě na tu nudnou dálnici pustí klidně samotného. A že když mu dám klíče, tak zaveze mého Méďu na nacenění pro výkup protiúčtem. No proč ne? Takhle má vypadat prodejce, bravo. Domluveno a realizováno. Já si jel ještě projet XCeeda na kostky, i na dálnici. Dát si kafe a přemýšlet při tom s pohledem na modrou- i když ne oblohu. Jo abych nezapomněl, to auto je i na dálnici, ve větru i dešti úžasně stabilní a pohodové. A kostky a i hodně hrbolaté kostky jsou kapitola sama pro sebe. Ostatně v předchozí části testu je podvozku věnováno dost a dost místa. Auto jsem si u kávo benziny patřičně prošel, proňůral, jak se u nás říká a byl čas se vrátit.

Co bych konkrétnímu autu vyčetl a co by mi chybělo a co nechybělo?

Vyčetl bych už uvedené přeplácání klavírového plastu v interiéru. Je ho tam opravdu přehršel. Řešitelné folií. Chybět mi bude hlídání slepého úhlu a s tím související asistent pro vyjíždění při parkování- neřešitelné pro mě, příplatek je neadekvátní, ale zvyknu si. Chybět mi bude a hodně-přísvit do zatáčky, i když… někde jsem četl něco o natáčecích světlometech, ale myslím si, že je to omyl. To si nejsem jistý, jestli si zvyknu, na i30 funguje v led verzi světel skvěle. Chybět mi budou přední parkovací senzory- řešitelné.
Chybět mi nebude, adaptivní tempomat, prakticky jej nepoužívám.
Chybět mi nebude panoráma – příplatek je neadekvátní. Chybět mi nebudou kožená sedadla s odvětráváním a elektrickým nastavováním s pamětí a komfortní funkcí odjíždění a přijíždění, kterou jsem používal asi jen měsíc.. Je to fajn, ale je to drahé a pro denní auto postradatelné.

Naopak, jsem velmi rád, že v autě je dojezdová rezerva. V Hyundai s MHEV nemožné. Pro mě hodně důležité.

Takže - jaký je závěr?

No diplomaticky řečeno. Uvidíme. Velmi těžko se opouští značka se kterou jsem prožil 10 let v absolutní spokojenosti, nicméně, aktuálně mi nemá co nabídnout a… Navíc ve stávající konfiguraci a s touto aktuální cenovkou za toto auto je to velmi, velmi solidní nabídka. Když si k tomu dám garantovanou velmi dobrou výkupní cenu za moje stávající auto, se z toho stává nabídka … No nechme se překvapit v budoucím čase.
A ještě přidám malou fotodokumentaci Foto kufru a palubní desky jsem si vypůjčil, ale jsou naprosto totožné s originálem.

https://www.hyundaiclub.net/download/fi ... w&id=40075
https://www.hyundaiclub.net/download/fi ... w&id=40076
https://www.hyundaiclub.net/download/fi ... w&id=40077
https://www.hyundaiclub.net/download/fi ... w&id=40078
https://www.hyundaiclub.net/download/fi ... w&id=40079
Přílohy
7339567-palubka.jpg
7339567-palubka.jpg (28.03 KiB) Zobrazeno 3084 x
Xceed (4).jpg
Xceed (4).jpg (36.49 KiB) Zobrazeno 3084 x
Xceed (3).jpg
Xceed (3).jpg (36.69 KiB) Zobrazeno 3084 x
Xceed (2).jpg
Xceed (2).jpg (34.31 KiB) Zobrazeno 3084 x
Xceed.jpg
Xceed.jpg (35.52 KiB) Zobrazeno 3084 x
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5128
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: KIA XCEED 1,4TGDi,7°DCT ,TOP

Příspěvek od petzl62 »

A kdo zná mou anabázi s plastovým koncem měrky oleje v :hyu: , tak se mi nebude divit, že jsem se přesvědčil a potěšil, že tady je ještě svět v pořádku =D> =D> =D>
https://www.hyundaiclub.net/download/fi ... w&id=40080
Přílohy
Měrka (2).jpg
Měrka (2).jpg (36.23 KiB) Zobrazeno 3083 x
měrka.jpg
měrka.jpg (34.06 KiB) Zobrazeno 3083 x
7339566-kufr JBL.jpg
7339566-kufr JBL.jpg (15.6 KiB) Zobrazeno 3083 x
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9109
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: KIA XCEED 1,4TGDi,7°DCT ,TOP

Příspěvek od idam.i »

Vždy som hovoril,že modrá je TOP. :wink:
XCeed je veľmi dobrá voľba.Keby tam bolo viacej miesta vzadu,tak s ním možná jazdim tiež.Teším sa,keď ho dovezieš ukázať.👍
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: KIA XCEED 1,4TGDi,7°DCT ,TOP

Příspěvek od Chasnik »

Pěkný testík =D> A vrátím se i k tomu loňskému: dřív jsem bederku měl v Trikoloru i30 za 330 tisíc, dnes není ani v TOPu za téměř 2x tolik a je potřeba to řešit dalším paketem ](*,)

Ta modrá je fakt dobrá, to se musí nechat... :wink: Jinak i tento test potvrzuje, že KIA má většinou lepší kokpity, alespoň mně to tak připadá. A bohužel i horší parametry cena + výbava :(

Přeji šťastnou ruku při výběru, ať už teď nebo někdy později :)
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20300
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: KIA XCEED 1,4TGDi,7°DCT ,TOP

Příspěvek od Axel.Foley »

petzl: Skvěle napsáno =D> =D> =D>
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
thornych
**
Příspěvky: 184
Registrován: 15 čer 2014, 07:23

Re: KIA XCEED 1,4TGDi,7°DCT ,TOP

Příspěvek od thornych »

Pěkná recenze =D> xCeed (1.4 TGDi) máme rok a půl a rozhodně nelitujeme.
Kia xCeed 1.4 T-GDi "75"
Octavia III FL 1.5 TSi Elegance (služ.)
ex.: Opel Astra G 1.6 16V, Ford Focus 1.8 TDCi, Fiat Punto II 1.2, Škoda Octavia II 1.9 TDi 4x4, Škoda Octavia II 1.9 TDi, Octavia III 1.6 TDi 4x4, i30 kombi - 1.6 GDi
Uživatelský avatar
snike
**
Příspěvky: 382
Registrován: 17 říj 2015, 23:17

Re: KIA XCEED 1,4TGDi,7°DCT ,TOP

Příspěvek od snike »

@petzl62 ... vyborna recenze, kloboucek dolu =D> ... preji ti, at ti XCeed spokojene slouzi :D/
KIA XCeed 1,6 T-GDI GPF 7DCT 150 kW Spring Edition žlutá Quantum 36.333 km
Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 494
Registrován: 11 úno 2020, 11:26

Re: KIA XCEED 1,4TGDi,7°DCT ,TOP

Příspěvek od stefanpilat »

petzl62: Díky za pěknou recenzi. Když už jsi měl možnost vyzkoušet 1.5 T-GDI s MHEV a bez MHEV, dokážeš říct, jestli tam ten MHEV má nějaký vliv na dynamiku? To by mě docela zajímalo.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Uživatelský avatar
Kamílek
**
Příspěvky: 427
Registrován: 29 čer 2018, 19:47
Bydliště: skoro Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: KIA XCEED 1,4TGDi,7°DCT ,TOP

Příspěvek od Kamílek »

Díky za zajímavý a moc pěkně napsaný čtení na nedělní ráno =D>
Hyundai i30 II kombi FL 1.6 GDI Weekend
Obrázek
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5128
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: KIA XCEED 1,4TGDi,7°DCT ,TOP

Příspěvek od petzl62 »

I já Vám všem děkuji za přečtení, trpělivost, pochvalu, přání a zpětnou vazbu. Moc si toho vážím. Opravdu díky.

stefanpilat:
Můžu porovnat pouze 1,5T-GDi bez MHEV s DCT a 1,5T-GDiMHEV s IMT a tam rozdíl ve výkonu, zrychlení, plynulosti nepozoruju žádný, nebo naprosto zanedbatelný-pro mne nepostřehnutelný, který by měl být ve prospěch Hybridu. Otázkou je, jak by jel hybrid s DCT...?
Čili, je to takové porovnávání neporovnatelného. Ty převodovky jsou naprosto rozdílné.
Otázkou je vliv na spotřebu. A pro takové porovnání nemám žádná relevantní data. Logicky by tam vliv měl nějaký být, ale kolik ten startér generátor pomáhá motoru a kolik si od něj zase při nabíjení vezme zpět a nakolik to ovlivní spotřebu je otázka na fundovanější odborníky. Já to mám tak, že dokud mám možnost si vybrat a tu naštěstí ještě mám, tak volím klasiku a "jednoduchost".
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 494
Registrován: 11 úno 2020, 11:26

Re: KIA XCEED 1,4TGDi,7°DCT ,TOP

Příspěvek od stefanpilat »

S tou spotřebou bych se to ani neodvažoval srovnávat. Jsou to rozdílná auta jak co do hmotnosti tak aerodynamických vlastností karosérie. Tu spotřebu může ovlivňovat mnoho faktorů a mild-hybrid je jen jedním z nich. Hodnověrně by se to dalo srovnat jen u jinak totožných i30 1.0 T-GDI jednou s MHEV a podruhé bez. Ale to zatím asi nikdo neměl příležitost.

S tím neprokazatelným vlivem MHEV na dynamiku mě to nepřekvapuje. Papírově mají ty motory stejný krouťák 253 ať už tam mild-hybrid je nebo není. Ale zajímalo mě, zda tam přece jenom není pozorovatelný nějaký vliv třeba na rychlejší rozjezd.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5128
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: KIA XCEED 1,4TGDi,7°DCT ,TOP

Příspěvek od petzl62 »

Tak to z mého amatérského pohledu ne, není. Jak v normálním, tak ve sport módu. Nesmysl eco režim xceed nemá :D/
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Odpovědět

Zpět na „Testy“