Tucson 1.6tgdi, 4x4, manuál
Moderátor: Moderátoři
Tucson 1.6tgdi, 4x4, manuál
Zdravím, kúpil som si jazdenku r. v. 2017s týmto motorom a moja otázočka je na tlačidlo lock čiže pohon 4x4 je obmedzené do nejakej rýchlosti a zapína sa to len keď vozidlo stojí alebo sa to môže zapnúť aj za jazdy? Ak sa to zapne aký pomer je potom predok vs zadná náprava 50:50 alebo? Ďakujem za odpoved
Hyundai Tucson,1.6tgdi,2019,130kw,4x4,7DCT, Premium
Ex Hyundai Tucson 1 6t-gdi,4x4,manual,Style
Ex Kia Sportage 1.6 gdi EX, 2012,99kw
Ex VW Golf VI 1.4,comfortline,2010
Ex VW Golf V 1.4tsi,comfortline,2008
Ex VW Passat 1. 9tdi,74kw,comfortline,2004
Ex Hyundai Tucson 1 6t-gdi,4x4,manual,Style
Ex Kia Sportage 1.6 gdi EX, 2012,99kw
Ex VW Golf VI 1.4,comfortline,2010
Ex VW Golf V 1.4tsi,comfortline,2008
Ex VW Passat 1. 9tdi,74kw,comfortline,2004
- Reklama
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Tucson 1.6tgdi, 4x4, manuál
Nejspíš bude aktivovaný systém LOCK automaticky vypínán kolem 30- 40 km poté již funguje jako automatické připojování zadku, ale ve spolupráci s ABS ESP čidly (podélné a příčné zrychlení, otočení volantu, sešlápnutí plynu a další) ř.j. posílá jaksi preventivně něco i dozadu.
Pohon zadku můžeš tlačítkem LOCK připojit natrvalo i za jízdy, jde jen o sepnutí el.mag. spojky a pak je výkon motoru rodělován mezi přední a zadní nápravu 50:50. Toto používat pouze na kluzkém povrchu, nikdy ne za jízdy na silnici a už vůbec ne při manévrování (otáčení) vozidla na asfaltu. Hrozí poškození systému 4x4 protože nemá žádný mezinápravový diferenciál, tudíž je nutné aby někde kolo proklouzlo, nebo se něco překroutilo !
Všechno máš v příručce k vozu.....
Pohon zadku můžeš tlačítkem LOCK připojit natrvalo i za jízdy, jde jen o sepnutí el.mag. spojky a pak je výkon motoru rodělován mezi přední a zadní nápravu 50:50. Toto používat pouze na kluzkém povrchu, nikdy ne za jízdy na silnici a už vůbec ne při manévrování (otáčení) vozidla na asfaltu. Hrozí poškození systému 4x4 protože nemá žádný mezinápravový diferenciál, tudíž je nutné aby někde kolo proklouzlo, nebo se něco překroutilo !
Všechno máš v příručce k vozu.....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Tucson 1.6tgdi, 4x4, manuál
Richard byl rychlejší
Viz manuál od strany 5-65.
Viz manuál od strany 5-65.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Tucson 1.6tgdi, 4x4, manuál
Takže len pre u presnenie ak nie je zapnuté tlačidlo lock je v normálnej situácii na suchu posielané na predok 100%hnacej sily, v prípade napr. dažďa ak presmykne nejaké koleso automaticky pošle podľa situácie na zadnú napr napr 30%? Je mi jasné že to nie je permanentná stvorkola ako ma subaru... Na zasneženej vozovke zapnem lock idem pomaličky tak je to delené to je mi jasne medzi prednu a zadnú nápravu, pri vyššej rýchlosti sa to automaticky zruší? Pred kupou svojho auta som si otec kupoval čisto nový eclipse cross 4x4 nazývaný s-awc a tam to funguje takto:kruhový ovládač na ňom sú tam 3 režimy auto, snow a gravel čiže štrk... Auto posiela v režime auto predok vs zadok 80 ku 20 v režime snow je to 45:55 a štrk už ani neviem presne...ďakujem za odpoved...
Hyundai Tucson,1.6tgdi,2019,130kw,4x4,7DCT, Premium
Ex Hyundai Tucson 1 6t-gdi,4x4,manual,Style
Ex Kia Sportage 1.6 gdi EX, 2012,99kw
Ex VW Golf VI 1.4,comfortline,2010
Ex VW Golf V 1.4tsi,comfortline,2008
Ex VW Passat 1. 9tdi,74kw,comfortline,2004
Ex Hyundai Tucson 1 6t-gdi,4x4,manual,Style
Ex Kia Sportage 1.6 gdi EX, 2012,99kw
Ex VW Golf VI 1.4,comfortline,2010
Ex VW Golf V 1.4tsi,comfortline,2008
Ex VW Passat 1. 9tdi,74kw,comfortline,2004
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Tucson 1.6tgdi, 4x4, manuál
Nechám to na Axela, ale ano, při vyšší rychlosti se LOCK přepne do standartního modu - teda automatické připojování zadku v případě potřeby a pokud se rychlost sníží a tlačítko LOCK je aktivované přepne se do režimu 50:50 Pokud tam nějaké možnosti - jízdní programy nemáš k dispozici tak tam nejsou. Auto se chová tedy jen podle toho co máš k dispozici....
Např. Suzuki SX4 měla 3 možnosti 2WD - zadek se nepřipojil nikdy) 4WD auto (standartní u připojení zadku dle potřeby) a LOCK tedy 50:50
Další novější Suzuki (Scross) mají další mody - Snow, OFFroad, písek atd.
Např. Suzuki SX4 měla 3 možnosti 2WD - zadek se nepřipojil nikdy) 4WD auto (standartní u připojení zadku dle potřeby) a LOCK tedy 50:50
Další novější Suzuki (Scross) mají další mody - Snow, OFFroad, písek atd.
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Tucson 1.6tgdi, 4x4, manuál
Je to přesně tak, jak píšeš, Richarde, není co dodat. Snad jen že Tucson má opravdu dva režimy:
- 4x4 v automatickém režimu, kdy si rozdělení pohonu řídí elektronika sama
- 4x4 LOCK aktivované tlačítkem, po překročení rychlosti 30 km/hod. přechází do automatického režimu
- 4x4 v automatickém režimu, kdy si rozdělení pohonu řídí elektronika sama
- 4x4 LOCK aktivované tlačítkem, po překročení rychlosti 30 km/hod. přechází do automatického režimu
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Tucson 1.6tgdi, 4x4, manuál
Navíc při rozjezdu je to vždy 4x4. Zadek se odpojuje automaticky tuším při překročení 30 km/h.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: Tucson 1.6tgdi, 4x4, manuál
A ví někdo, zdali při každém rozjezdu je aktivní pohon 4x4 nebo jen jednou po nastartování motoru,protože po tom nastartování vždy slyším po překročeni rychlosti 30 km/h takové cvaknuti,jakoby se něco odpojilo. Bylo by to sice nelogické, ale potom už nikdy to cvaknuti neslyším,diky za info.
Hyundai Tucson, 1.6 T-gdi, 4x4, manuál, stříbrná, výbava GO, 7/2018
Re: Tucson 1.6tgdi, 4x4, manuál
mě ukazuje palubní počítač na jakou naprávu aktulaně výkon posíla. Při každém rozjezdu to je 50:50
Tucson 1.6 T-GDI 4x4, Icebreaker
Re: Tucson 1.6tgdi, 4x4, manuál
A kde to jde najít tuto funkci palubního počítače, ještě jsem o ní neslyšel,díky.
Hyundai Tucson, 1.6 T-gdi, 4x4, manuál, stříbrná, výbava GO, 7/2018
Re: Tucson 1.6tgdi, 4x4, manuál
Já mám takové tušení, že zobrazení poměru trakce na jednotlivé nápravy zobrazují poslední modely Tucsonů, které mají vzadu přilepené logo HTRAC.
Re: Tucson 1.6tgdi, 4x4, manuál
Tak to zřejmě bude, já mám r.v.2018, takže starší model 4WD, někde jsem viděl i test,že ten nový HTRAC by měl být zase o něco vylepšený/chytřejší a lépe se popral s křížením náprav. Ta informace o trakci je fajn, možná v dalším Tucsonu...
Hyundai Tucson, 1.6 T-gdi, 4x4, manuál, stříbrná, výbava GO, 7/2018
Re: Tucson 1.6tgdi, 4x4, manuál
To cvaknutie je uzamknutie dveri.izi píše: ↑05 srp 2020, 15:40 A ví někdo, zdali při každém rozjezdu je aktivní pohon 4x4 nebo jen jednou po nastartování motoru,protože po tom nastartování vždy slyším po překročeni rychlosti 30 km/h takové cvaknuti,jakoby se něco odpojilo. Bylo by to sice nelogické, ale potom už nikdy to cvaknuti neslyším,diky za info.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI (2016)
Re: Tucson 1.6tgdi, 4x4, manuál
Nene, on myslí takové jemné cvaknutí nebo mírné bouchnutí (těžko to popsat), které je jen drobně slyšitelné. U mě se to děje taky, vždy po prvním nastartování a rozjezdu a minutí tak 30 km/h jemně bouchne v oblasti podvozku. Pak už se můžu rozjíždět jak chci a neudělá to. Ale jelikož to dělá pravidelně na stejném místě (jak vyjedu z garáže a rozjedu se na silnici), bude to asi vlastnost nebo nejaká funkce než závada. Dělá to, co auto mám. Zamknutí dveří je poznat, to je silný zvuk, který se i dobře definuje odkud jde.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: Tucson 1.6tgdi, 4x4, manuál
Přesně tak jak popisuješ, doposud jsem nepřišel na to, co toto cvaknutí způsobuje. Jen odhaduju, že se vypne elektromagnet náhonu na zadní nápravu, ale nadávalo by smysl, proč by byl pohon 4x4 aktivovaný jen při prvním rozjezdu po nastartování. Snad se tady najde někdo znalejší, kdo to vysvětlí..., díky.
Hyundai Tucson, 1.6 T-gdi, 4x4, manuál, stříbrná, výbava GO, 7/2018