i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort
Troufám si tvrdit, že asi málokdo má s modelovou řadou i30 PDE pestřejší a delší zkušenosti než já (záměrně nepoužívám slovo nejbohatší, Tonda toho s Medvědem najezdil víc ). Moje zkušenosti začínají hned v únoru 2017 jedním z prvních hatchbacků s motorem 1,0 T-GDi v manuálu, pokračujeme v roce 2018 manželčiným kombíkem s motorem 1,4 T-GDi s převodovkou DCT, navazuji svým aktuálním fastbackem v provedení N-line opět s motorem 1,4 T-GDi s DCT a kromě toho mi firmou stihl projít opět jeden z prvních hatchbacků ovšem s motorem 1,6 CRDi 81 kW (ještě generace U2) a kolega aktuálně sedlá hatchback s motorem 1,4 MPi . Je tedy logické, že mě "nová" i30 mimořádně zajímá.
Šedý kombík mi bude dělat společnost celý víkend, takže jsem se rozhodl svoje postřehy rozdělit do dvou částí. Tu dnešní pojmu jako jakési statické seznámení, kdy se budu věnovat exteriéru a interiéru "nové" i30, hodnocení jízdního projevu se budu věnovat v druhé části, která spatří světlo světa snad v neděli večer nebo v pondělí během dne.
Jak moc nová vlastně "nová" i30 je? Přestože jsme masírováni, že je nová až nejnovější - NENÍ. Stačí pohled to technického průkazu a kód modelu PDE prozradí, že ani výrobce v rámci homologace si na nové auto nehraje. Stejný kód mají i30 v TP už od počátku roku 2017 . Takovýmto modernizacím se ve světě aut říká facelift. A právě toto slovo vystihuje prodělané změny, tedy ty viditelné, zcela přesně - stačí tento jediný pohled: a je jasné, že se základním tvarem karoserie se nehýbalo ani o pověstný milimetr. Skelet karoserie neprodělal žádné změny, dveře, kliky, zasklení včetně rámečků, zpětná zrcátka - vše je stejné. Jestli je to dobře nebo špatně si musí každý vyhodnotit podle svého vkusu. Já jsem si na ztvárnění kombíku nakonec zvykl, i když mám pořád poněkud potíž se zádí, která se opticky zužuje a snižuje, a tak trochu vypadá jako kdyby se potkala s obrovským ořezávátkem.
Při pohledu na zádě nelze než vyřknout otázku o počtu viditelných rozdílů. Já vidím jen jeden, a to k horšímu. Proboha proč se opičí po VW s falešnými chromovanými koncovkami výfuku propojenými chromovanou linkou? Zejména když se stačí ohnout a kouká na vás skutečný výfuk: .
A dokroužili jsme kolem auta k jeho přídi. Té jediné části auta, která prošla opravdu výraznou vzhledovou změnou. Po zevrubném zkoumání jsem dospěl k závěru, že změnou prošla vlastně jen přední světla a kompletní přední nárazník včetně masky. Změnila se i filozofie řešení DRL a směrovek ve vztahu k osazení předních světlometů.
Původní provedení v případě použití halogenů integrovalo blinkr do hlavního světlometu a v nárazníku byla jen LED DRL. Při použití Full-LED se blinkr do hlavního světlometu už nevešel a DRL uměla i oranžovou barvu a blikání .
Facelift tuto logiku obrátil - auta s Full-LED mají v hlavním světlometu rovnou i linku DRL a blinkru, auta s halogeny mají na každé straně 10 trojúhelníčků plnicích roli LED DRL a zároveň blinkrů.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Reklama
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort
Mimochodem, když tohle provedení bliká, tak to vypadá jako signalizace uzavírky. Nápad to je rozhodně zajímavý, ale samotné provedení je, alespoň pro mě, poněkud agresivní...
Zapůjčený kombík se dočkal příplatkových litých šestnáctek čím víc se na ta kola dívám, tím víc se mi líbí. Mými favority ovšem stále zůstávají šestnáctky z ix20 .
Je neuvěřitelné jak moc dokáže výraz auta změnit výměna světel a nárazníku s maskou. Nemůžu říct, že by se mi faceliftované auto vyloženě nelíbilo, ale pro moje oči vypadalo líp původní provedení resp. to úplně první. To je prostě můj naprostý vzhledový favorit .
Pro mě je ovšem mnohem větší fail samotná maska. Na její vzhled si určitě časem zvykneme, ale co její praktičnost? Mřížka by měla primárně chránit chladiče. Ale s otvory, kterými projde bez problémů krabička sirek to asi moc fungovat nebude...
... plot z tahokovu už skoro mám, tak bych kdyžtak nechal udělat z téhož materiálu vnitřní mřížku, aby to chladiče na našich silnicích měly šanci přežít ve zdraví .Zapůjčený kombík se dočkal příplatkových litých šestnáctek čím víc se na ta kola dívám, tím víc se mi líbí. Mými favority ovšem stále zůstávají šestnáctky z ix20 .
Je neuvěřitelné jak moc dokáže výraz auta změnit výměna světel a nárazníku s maskou. Nemůžu říct, že by se mi faceliftované auto vyloženě nelíbilo, ale pro moje oči vypadalo líp původní provedení resp. to úplně první. To je prostě můj naprostý vzhledový favorit .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort
Díky za první hodnocení a fotky. Skvělá práce
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort
Paráda myslím text s autom som si už nie tak istý.Mriežka je proste divná a asi sa ráta s predajmi N-line modelmi.Navyše tám smerovka je kolotočársky tuzing.Hlavne som zvedavý na motor.S ním by mohol v naších zemepisných šírkach bodovať.
Prajem pekný weekend.
Prajem pekný weekend.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort
A teď hurá do interiéru .
Kdo i30 PDE někdy jezdil, ten v první chvíli žádný rozdíl nenajde . Při představení faceliftu se mluvilo o změně mřížek výdechů ventilace. Na těchto fotkách ji ovšem neuvidíte. Modifikované mřížky jsou použity pouze ve vyšších výbavách... Jestli tohle je způsob jak co nejefektivněji vyrábět .
Celková ergonomie interiéru i30 PDE je za mě vynikající. Od prvního seznámení na konci ledna 2017 je tohle auto můj největší oblíbenec. Vše je tam kde to čekám a funguje to přesně tak jak očekávám. Podrobnějším zkoumáním interiéru se uživatelé stávajícího provedení dopracují ke zjištění, že některá HW tlačítka se přesunula. Je jich minimum, ale například přesunutí vypínání S/S z pozice vedle řadící páky do sestavy tlačítek vlevo pod volantem nepovažuji za to nejšťastnější. Původní pozici tlačítka vypínání S/S zaujalo u vyšších výbav tlačítko s písmenem P v piktogramu, který by se dal vyložit jako kamera. Jeho funkci jsme bohužel zatím nedokázali identifikovat a návody zatím nepomohou - s auty přijíždí návody k provedení před faceliftem . I na volantu je v osazení tlačítek pár změn - tam kde běžné verze měly tlačítko OK a auta s adaptivním tempomatem nastavení reakční vzdálenosti je tady tlačítko vypínání LKA, které je nově defaultně zapnuté (EU je neúprosná). Mně osobně to nevadí, LKA v i30 je odladěné výborně a zvykl jsem si na něj tak, že ho mám vypnuté v našich i30 jen zřídka. Na první posezení neprošla změnou sedadla - naštěstí. Tuhle sedačku řidiče dělali podle mě! Kvalitu látkového čalounění použitého ve verzi Comfort bych zařadil mezi nepříliš povedenou látku v našem kombíku (verze go!) a v mé první i30, které bylo vynikající. Příjemné na omak i posez a dobře se udržovalo.
A došli jsme do kufru. Tento je v provedení žebrák. Lid si to prý žádá, zjevně nejsem lid. Vadí mi použité materiály, pevnostní žebrování podlážky (se stejným provedením žiju víc jak rok ve svém fastbacku, takže vím jak je to na houby, jak padají tašky atd., atd.).
Ale nejhorší jsou schody: Nicméně minimálně mild-hybridy mají provedení kufru s rovnou podlahou s přihrádkami a z lepších materiálů, takže naděje na slušně udělaný kufr tu je.
A tady naše statická exkurze končí. Jak se modernizovaná i30 řídí, jak jezdí, jaký je nový motor, kolik toho zbaští, jak funguje propojení mobilu pomocí AA a jak se jezdí podle takové navigace.... To vše během pár dnů samozřejmě dodám.
P.S. Pokud tu jsou překlepy, buďte prosím shovívaví. Navečer jsem šel stříhat túje a bodla mě do ruky vosa. Mám v sobě dva Claritiny a doufám, že mi ruka neoteče .
Kdo i30 PDE někdy jezdil, ten v první chvíli žádný rozdíl nenajde . Při představení faceliftu se mluvilo o změně mřížek výdechů ventilace. Na těchto fotkách ji ovšem neuvidíte. Modifikované mřížky jsou použity pouze ve vyšších výbavách... Jestli tohle je způsob jak co nejefektivněji vyrábět .
Celková ergonomie interiéru i30 PDE je za mě vynikající. Od prvního seznámení na konci ledna 2017 je tohle auto můj největší oblíbenec. Vše je tam kde to čekám a funguje to přesně tak jak očekávám. Podrobnějším zkoumáním interiéru se uživatelé stávajícího provedení dopracují ke zjištění, že některá HW tlačítka se přesunula. Je jich minimum, ale například přesunutí vypínání S/S z pozice vedle řadící páky do sestavy tlačítek vlevo pod volantem nepovažuji za to nejšťastnější. Původní pozici tlačítka vypínání S/S zaujalo u vyšších výbav tlačítko s písmenem P v piktogramu, který by se dal vyložit jako kamera. Jeho funkci jsme bohužel zatím nedokázali identifikovat a návody zatím nepomohou - s auty přijíždí návody k provedení před faceliftem . I na volantu je v osazení tlačítek pár změn - tam kde běžné verze měly tlačítko OK a auta s adaptivním tempomatem nastavení reakční vzdálenosti je tady tlačítko vypínání LKA, které je nově defaultně zapnuté (EU je neúprosná). Mně osobně to nevadí, LKA v i30 je odladěné výborně a zvykl jsem si na něj tak, že ho mám vypnuté v našich i30 jen zřídka. Na první posezení neprošla změnou sedadla - naštěstí. Tuhle sedačku řidiče dělali podle mě! Kvalitu látkového čalounění použitého ve verzi Comfort bych zařadil mezi nepříliš povedenou látku v našem kombíku (verze go!) a v mé první i30, které bylo vynikající. Příjemné na omak i posez a dobře se udržovalo.
A došli jsme do kufru. Tento je v provedení žebrák. Lid si to prý žádá, zjevně nejsem lid. Vadí mi použité materiály, pevnostní žebrování podlážky (se stejným provedením žiju víc jak rok ve svém fastbacku, takže vím jak je to na houby, jak padají tašky atd., atd.).
Ale nejhorší jsou schody: Nicméně minimálně mild-hybridy mají provedení kufru s rovnou podlahou s přihrádkami a z lepších materiálů, takže naděje na slušně udělaný kufr tu je.
A tady naše statická exkurze končí. Jak se modernizovaná i30 řídí, jak jezdí, jaký je nový motor, kolik toho zbaští, jak funguje propojení mobilu pomocí AA a jak se jezdí podle takové navigace.... To vše během pár dnů samozřejmě dodám.
P.S. Pokud tu jsou překlepy, buďte prosím shovívaví. Navečer jsem šel stříhat túje a bodla mě do ruky vosa. Mám v sobě dva Claritiny a doufám, že mi ruka neoteče .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort
Díky moc za dosavadní popis nové i30. Už se nemůžu dočkat na tvé jízdní dojmy.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort
Tak když už jsme se dostali do interiéru, tak bude nejlepší usadit se za volant, otočit klíčkem ve spínací skříňce a vydat se někam na výlet .
Najít si pohodlnou pozici za volantem i30 PDE je pro mě dílem okamžiku, za ty 3 roky mám natrénováno jak nastavit výšku sedáku, vzdálenost od pedálů, volant. Sedadlo je pořád stejně skvělé, uměl bych si představit drobet lepší oporu v bederní oblasti (nastavitelná opěrka tu dle všeho není - nenašel jsem ovladač ), ale není to nic zásadního. Kůží potažený věnec volantu padne velmi dobře do ruky, není nijak silný (zejména v porovnání s N-linem ), průměr akorát. Jsem prostě doma.
Dopravní situace na našich silnicích je dosti proměnlivá, jsem zvyklý na vestavěné navigace se zapnutým hotspotem. Přestože jsem zaznamenal stížnosti na fungování návrhů náhradních tras, identifikaci problémů kde nejsou atp. já mám zkušenosti jen dobré. Pokaždé když jsem neposlechl skončil jsem v zácpě. Tady nezbývá než se spolehnout na schopnosti svého telefonu. Beru tedy kabel a propojuji pomocí AA telefon s MMS. Stačilo párkrát ťuknout a chce se po mně zadání adresy. Adresa zadána a máme tu návrh trasy: Pouštím písničky z telefonu a zkouším jestli se mnou bude mluvit i fungování volání. A funguje: Zde si dovolím malou odbočku. Ta neschopnost si dnes cestou zavolat nebyla Jožo chybou MMS vozu ani AA, prostě mi blbne telefon (je už odsouzený k odložení, ale nějak se nedokážu dokopat ke zprovoznění nového ).
Trasa zadána, muzika hraje, tak vyrazíme. Motor nastartován, zařazená zpátečka a tablet zobrazuje co se nám děje za autem. To by nebylo nic nového, od toho couvací kamery jsou. Tady ovšem na tabletu obraz z kamery na zádi zobrazuje i při dopředné jízdě. Jestli je limitem pro zpoždění zobrazování časový úsek ve vteřinách nebo dosažení určité rychlosti jsem nezkoumal, ale chápu, že za určitých okolností je tato funkce užitečná.
Oproti stávajícímu provedení mne ze základních ovládacích prvků zaujaly ještě páčky pod volantem. Jejich chod je měkčí, vyžadují méně síly a aretace jednotlivých poloh je mnohem jemnější a tišší. Drobnost, ale zaujala!
Jedno z přestěhovaných tlačítek je zapínání/vypínání LKA. Zvykl jsem si na něj a ve stávajících PDE jej používám vlastně neustále. Ale co s ním udělali tady ... Dosud LKA průběžně a velmi jemně udržovalo neustále auto uprostřed mezi čarami. Pokud jste volant pustili dostalo se vám upozornění "Nepouštějte volant". V tomto autě se LKA chová dosti odlišně, hodně mi to připomíná Tucson TL, kde se tento systém stal terčem mojí kritiky. LKA auto vlastně neřídí, jen jaksi dohlíží zda jste mezi čarami a pokud se k čáře přiblížíte příliš, systém do volantu doslova kopne (a dostanete seřváno "Držte volant!") . Je to velice nepříjemné, trhavé, humpolácké. Jemný, nevtíravý a hlavně sofistikovaný systém byl nahrazen systémem, kterému ani jeden z těchto přívlastků nepatří . Na zpáteční cestě jsem LKA vypnul...
Co se nejnovějšímu provedení i30 nedá upřít je nižší hlučnost od kol. Opravdu netuším zda za poměrně výrazným poklesem hluku na všech vyzkoušených druzích asfaltu a v různých rychlostech je vylepšení izolace podběhů, podlahy a motorové příčky nebo je to jen jiným obutím (v rozměru 205/55R16 byly pneu Hankook nahrazeny Micheliny), ale tento rozdíl zaznamenala i moje žena .
Když už jsme u hluku od kol tak se pověnujeme chování podvozku. Zadní náprava není v tomto případě víceprvková, ale je to obyčejná torzka. Když se v tomto segmentu objevil FoFo Mk I. s víceprvkem vzadu byla to hotová revoluce. A všichni velkovýrobci museli následovat. Když se posléze začalo objevovat aplikování víceprvků jen u silnějších motorizací a návrat k torzce u základů, byl z toho povyk jak mezi novináři, tak mezi autíčkáři. se tomuto dělení dlouho vyhýbal, ale na PDE nakonec taky došlo. Je to opravdu taková katastrofa nebo to má nějaký racionální důvod?
Překvapím - je to rozumné a vůbec to není špatné řešení!!! Je pravda, že na limitu je preciznost vedení kol nižší a pokud přijde v oblouku nerovnost, tak máte s torzkou vzadu trochu víc práce. Ale ruku na srdce - jezdí takhle typický kupec auta se základním motorem? Víceprvek je sice úžasně sofistikovaný, ale i on musí volit kompromis naladění, stanovit si prioritu. A tou je maximalizace ovladatelnosti při maximálním možném pohodlí. Torzka se ladí obráceně - od komfortu k ovladatelnosti. A co je pro zákazníka takového auta důležitější - řezání zatáček nebo pohodlná a klidná přeprava rodiny? Z tohoto pohledu je volba torzky rozumná i z pohledu výrobce a dvojí vývoj se zjevně zaplatí. Komfort jízdy na stejném rozměru pneu je u nového provedení lepší než u toho dosavadního. A to znatelně.
Než se ta otázka objeví - dá se poznat rozdíl mezi víceprvkem a torzkou při přesednutí z jednoho auta do druhého? Troufám si tvrdit, že víc jak polovina lidí to nepozná. My postižení to poznáme jen když se na to hodně zaměříme a dostaneme k dispozici silnici, která podvozku dá možnost ukázat charakter - ať už náročností profilu nebo kvality povrchu .
A brzdy? Klasika - hodně rychlý nástup, dobré dávkování a normální člověk je neutahá.
A to nejpodstatnější na konec Nějak nevím z které strany do toho . Rozhodně jsem poněkud v šoku a velice obtížně hledám slova.
Zkoušený vůz měl při převzetí najeto 370 km, takže auto je nové, úplně syrové. Ale i tak už vím, že tenhle motor je BOMBA!!! Už teď má dost síly od cca 1.300 otáček, má krásně lineární tah (jasně, do omezovače jsem nešel), je krásně tichý, neuvěřitelně kultivovaný. Tohle je ta nejlepší reklama na starou dobrou atmosféru. A kupodivu ho nezabili zpřevodováním - bez problémů ve 120 km/h zrychluje na šestku, a to citelně ! To, že já jsem si nakonec vybral pro dálniční část přesunu domů 3.000 otáček, a tudíž rychlost 110 km/h, souvisí s akustickým komfortem, který preferuje pro spaní naše mladá dáma, která vytuhla hned po najetí na D3 .
I už zmiňovaných 3.500 otáček při 130 km/h představuje ještě dostatečně nízkou hladinu hluku pro příjemné cestování.
Samozřejmě je zapotřebí se k tomuto motoru chovat adekvátně jeho konstrukci a tomu přizpůsobit i svá očekávání. Neumí ve 2.000 otáčkách kopnout turbem do zad, pro výkon si musíte dojít do otáček, ale to není žádná otravnost, to je jeho největší přednost. Točí se tak pěkně, hladce, kultivovaně s příjemným zvukem.
Těch dnešních 400 kilometrů, které představovaly mix přesunu městy a městečky, okresek i dálnic zakončil PP údajem 5,6 litru. Je otázka o kolik PP kecá, to zjistím v pondělí ráno dle dotankování. Ale neočekávám odchylku větší než 0,2 litru. To je na úplně syrový motor sakra dobrá hodnota!!!
Převodovka změnou zjevně neprošla, což je dobře . Dráhy jsou jasně vymezené, pohyb v kulise bez nepříjemných překvapení. Chod spojky je přesný a plynulý. Ač se víc jak rok realizuji v automatu, tohle řazení rozhodně nebylo za trest .
Jaká tedy nová i30 je? Jednoduše je to dobré auto, které má své lepší i horší stránky.
Mezi ty horší počítám masku s obrovskými otvory, která tak svou funkci ochrany chladičů bude plnit jen těžko. Přední blinkry u aut s halogeny jsou příšerně kolotočářské. Když na odbočující auto koukáte z několika desítek metrů . Fungování LKA je taky na ránu.
A teď ty lepší zprávy. Zlepšil se akustický komfort, podvozek je pěkně plavný a torzka z něj rozhodně neudělala nevypočitatelnou mrchu . A na pomyslném Olympu je nový motor 1,5 DPi - to je prostě pecka !
Ani tohle auto nemělo klid a netestoval jsem sám. Páni kolegové - předávám vám slovo .
Abych nezapomněl - děkuji Centru Praha - https://centrumpraha.hyundai.cz/ - za zapůjčení vozu na víkend a umožnění tohoto testu. Už teď se těším na další .
Najít si pohodlnou pozici za volantem i30 PDE je pro mě dílem okamžiku, za ty 3 roky mám natrénováno jak nastavit výšku sedáku, vzdálenost od pedálů, volant. Sedadlo je pořád stejně skvělé, uměl bych si představit drobet lepší oporu v bederní oblasti (nastavitelná opěrka tu dle všeho není - nenašel jsem ovladač ), ale není to nic zásadního. Kůží potažený věnec volantu padne velmi dobře do ruky, není nijak silný (zejména v porovnání s N-linem ), průměr akorát. Jsem prostě doma.
Dopravní situace na našich silnicích je dosti proměnlivá, jsem zvyklý na vestavěné navigace se zapnutým hotspotem. Přestože jsem zaznamenal stížnosti na fungování návrhů náhradních tras, identifikaci problémů kde nejsou atp. já mám zkušenosti jen dobré. Pokaždé když jsem neposlechl skončil jsem v zácpě. Tady nezbývá než se spolehnout na schopnosti svého telefonu. Beru tedy kabel a propojuji pomocí AA telefon s MMS. Stačilo párkrát ťuknout a chce se po mně zadání adresy. Adresa zadána a máme tu návrh trasy: Pouštím písničky z telefonu a zkouším jestli se mnou bude mluvit i fungování volání. A funguje: Zde si dovolím malou odbočku. Ta neschopnost si dnes cestou zavolat nebyla Jožo chybou MMS vozu ani AA, prostě mi blbne telefon (je už odsouzený k odložení, ale nějak se nedokážu dokopat ke zprovoznění nového ).
Trasa zadána, muzika hraje, tak vyrazíme. Motor nastartován, zařazená zpátečka a tablet zobrazuje co se nám děje za autem. To by nebylo nic nového, od toho couvací kamery jsou. Tady ovšem na tabletu obraz z kamery na zádi zobrazuje i při dopředné jízdě. Jestli je limitem pro zpoždění zobrazování časový úsek ve vteřinách nebo dosažení určité rychlosti jsem nezkoumal, ale chápu, že za určitých okolností je tato funkce užitečná.
Oproti stávajícímu provedení mne ze základních ovládacích prvků zaujaly ještě páčky pod volantem. Jejich chod je měkčí, vyžadují méně síly a aretace jednotlivých poloh je mnohem jemnější a tišší. Drobnost, ale zaujala!
Jedno z přestěhovaných tlačítek je zapínání/vypínání LKA. Zvykl jsem si na něj a ve stávajících PDE jej používám vlastně neustále. Ale co s ním udělali tady ... Dosud LKA průběžně a velmi jemně udržovalo neustále auto uprostřed mezi čarami. Pokud jste volant pustili dostalo se vám upozornění "Nepouštějte volant". V tomto autě se LKA chová dosti odlišně, hodně mi to připomíná Tucson TL, kde se tento systém stal terčem mojí kritiky. LKA auto vlastně neřídí, jen jaksi dohlíží zda jste mezi čarami a pokud se k čáře přiblížíte příliš, systém do volantu doslova kopne (a dostanete seřváno "Držte volant!") . Je to velice nepříjemné, trhavé, humpolácké. Jemný, nevtíravý a hlavně sofistikovaný systém byl nahrazen systémem, kterému ani jeden z těchto přívlastků nepatří . Na zpáteční cestě jsem LKA vypnul...
Co se nejnovějšímu provedení i30 nedá upřít je nižší hlučnost od kol. Opravdu netuším zda za poměrně výrazným poklesem hluku na všech vyzkoušených druzích asfaltu a v různých rychlostech je vylepšení izolace podběhů, podlahy a motorové příčky nebo je to jen jiným obutím (v rozměru 205/55R16 byly pneu Hankook nahrazeny Micheliny), ale tento rozdíl zaznamenala i moje žena .
Když už jsme u hluku od kol tak se pověnujeme chování podvozku. Zadní náprava není v tomto případě víceprvková, ale je to obyčejná torzka. Když se v tomto segmentu objevil FoFo Mk I. s víceprvkem vzadu byla to hotová revoluce. A všichni velkovýrobci museli následovat. Když se posléze začalo objevovat aplikování víceprvků jen u silnějších motorizací a návrat k torzce u základů, byl z toho povyk jak mezi novináři, tak mezi autíčkáři. se tomuto dělení dlouho vyhýbal, ale na PDE nakonec taky došlo. Je to opravdu taková katastrofa nebo to má nějaký racionální důvod?
Překvapím - je to rozumné a vůbec to není špatné řešení!!! Je pravda, že na limitu je preciznost vedení kol nižší a pokud přijde v oblouku nerovnost, tak máte s torzkou vzadu trochu víc práce. Ale ruku na srdce - jezdí takhle typický kupec auta se základním motorem? Víceprvek je sice úžasně sofistikovaný, ale i on musí volit kompromis naladění, stanovit si prioritu. A tou je maximalizace ovladatelnosti při maximálním možném pohodlí. Torzka se ladí obráceně - od komfortu k ovladatelnosti. A co je pro zákazníka takového auta důležitější - řezání zatáček nebo pohodlná a klidná přeprava rodiny? Z tohoto pohledu je volba torzky rozumná i z pohledu výrobce a dvojí vývoj se zjevně zaplatí. Komfort jízdy na stejném rozměru pneu je u nového provedení lepší než u toho dosavadního. A to znatelně.
Než se ta otázka objeví - dá se poznat rozdíl mezi víceprvkem a torzkou při přesednutí z jednoho auta do druhého? Troufám si tvrdit, že víc jak polovina lidí to nepozná. My postižení to poznáme jen když se na to hodně zaměříme a dostaneme k dispozici silnici, která podvozku dá možnost ukázat charakter - ať už náročností profilu nebo kvality povrchu .
A brzdy? Klasika - hodně rychlý nástup, dobré dávkování a normální člověk je neutahá.
A to nejpodstatnější na konec Nějak nevím z které strany do toho . Rozhodně jsem poněkud v šoku a velice obtížně hledám slova.
Zkoušený vůz měl při převzetí najeto 370 km, takže auto je nové, úplně syrové. Ale i tak už vím, že tenhle motor je BOMBA!!! Už teď má dost síly od cca 1.300 otáček, má krásně lineární tah (jasně, do omezovače jsem nešel), je krásně tichý, neuvěřitelně kultivovaný. Tohle je ta nejlepší reklama na starou dobrou atmosféru. A kupodivu ho nezabili zpřevodováním - bez problémů ve 120 km/h zrychluje na šestku, a to citelně ! To, že já jsem si nakonec vybral pro dálniční část přesunu domů 3.000 otáček, a tudíž rychlost 110 km/h, souvisí s akustickým komfortem, který preferuje pro spaní naše mladá dáma, která vytuhla hned po najetí na D3 .
I už zmiňovaných 3.500 otáček při 130 km/h představuje ještě dostatečně nízkou hladinu hluku pro příjemné cestování.
Samozřejmě je zapotřebí se k tomuto motoru chovat adekvátně jeho konstrukci a tomu přizpůsobit i svá očekávání. Neumí ve 2.000 otáčkách kopnout turbem do zad, pro výkon si musíte dojít do otáček, ale to není žádná otravnost, to je jeho největší přednost. Točí se tak pěkně, hladce, kultivovaně s příjemným zvukem.
Těch dnešních 400 kilometrů, které představovaly mix přesunu městy a městečky, okresek i dálnic zakončil PP údajem 5,6 litru. Je otázka o kolik PP kecá, to zjistím v pondělí ráno dle dotankování. Ale neočekávám odchylku větší než 0,2 litru. To je na úplně syrový motor sakra dobrá hodnota!!!
Převodovka změnou zjevně neprošla, což je dobře . Dráhy jsou jasně vymezené, pohyb v kulise bez nepříjemných překvapení. Chod spojky je přesný a plynulý. Ač se víc jak rok realizuji v automatu, tohle řazení rozhodně nebylo za trest .
Jaká tedy nová i30 je? Jednoduše je to dobré auto, které má své lepší i horší stránky.
Mezi ty horší počítám masku s obrovskými otvory, která tak svou funkci ochrany chladičů bude plnit jen těžko. Přední blinkry u aut s halogeny jsou příšerně kolotočářské. Když na odbočující auto koukáte z několika desítek metrů . Fungování LKA je taky na ránu.
A teď ty lepší zprávy. Zlepšil se akustický komfort, podvozek je pěkně plavný a torzka z něj rozhodně neudělala nevypočitatelnou mrchu . A na pomyslném Olympu je nový motor 1,5 DPi - to je prostě pecka !
Ani tohle auto nemělo klid a netestoval jsem sám. Páni kolegové - předávám vám slovo .
Abych nezapomněl - děkuji Centru Praha - https://centrumpraha.hyundai.cz/ - za zapůjčení vozu na víkend a umožnění tohoto testu. Už teď se těším na další .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort
Nie každý si vie užiť atmosféru,ale ona naozaj funguje.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort
Dekuji za recenzi. Sedim ted u grilu na chate, takze jen v kratkosti:
Predne dikky za prvni foto, kam se nahodou na pozadi dostal i muj cerveny ford focus mk I., kdyz jsem zcela nahodou zaparkoval Mr. Hyundaiovi pred barakem
Ad viceprvkova zadni naprava - v tom focusu slouzi 18 let (180 ķkm) bez problemu a nutnosti serizovani.
Co to je PD?
Predne dikky za prvni foto, kam se nahodou na pozadi dostal i muj cerveny ford focus mk I., kdyz jsem zcela nahodou zaparkoval Mr. Hyundaiovi pred barakem
Ad viceprvkova zadni naprava - v tom focusu slouzi 18 let (180 ķkm) bez problemu a nutnosti serizovani.
Co to je PD?
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
- Kamílek
- **
- Příspěvky: 427
- Registrován: 29 čer 2018, 19:47
- Bydliště: skoro Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort
Díky za pěkně sepsaný dojmy
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort
To Odjinud: Každý výrobce rozlišuje jednotlivé modely a jejich generace interními kódy.
První generace i30 měla kód FD, druhá generace GD, aktuální třetí PD (sesterský Ceed třetí generace CD ).
To Kamílek: Díky. Rádo se stalo.
První generace i30 měla kód FD, druhá generace GD, aktuální třetí PD (sesterský Ceed třetí generace CD ).
To Kamílek: Díky. Rádo se stalo.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort
Takže, ako čítam tvoj postreh ohľadom LKA, tak do i30 sa dostal sw z kie ceed 3g. Presne takéto “prekvapenie” si pre mňa nachystala vtedy fungl nová firemna ceed. Čakalo ma 1200km do DE väčšinou po diaľnici, pred cestou som sa nevedel dočkať ako nahodím tempomat, zapnem aktívne LKA a s jedným prstom na volante trasu absolvujem. Na moje zdesenie som sa dočkal tebou popísaného chovania... žiadna pomoc, len bitka o volant..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort
Děkuji Mr. za možnost svézt se dalším autem a strávit s ním, jeho rodinou a dalšími několika fajn lidmi z fóra hezký den.
Mr. napsal hodně komplexní hodnocení přešpikováno doplňujícími obrázkami. Ačkoliv není moc co dodat, zkusím napsat pár postřehů.
i30 měla po usednutí za volant najeto 570 km. V podstatě syrový, nezajetý motor. Po jeho nastartování se v interiéru neozvalo nic - žádný hluk, žádné vibrace. Motor je úžasně utlumen od kabiny a ani za jízdy jeho zvukový projev neobtěžuje cestující. Při normální, klidné jízdě člověk neví, že v autě nějaký motor je. Ozve se až ve chvíli, kdy ho člověk začne točit. Není to ale zvuk, který by byl nepříjemný, spíš naopak. Zabírá hezky odspodu, lineárně, nechá se vytáčet. Pracuje hodně kultivovaně, žádné vibrace se nekonají. V porovnání s ním je tříhrnek 1,0 T-GDI buran, ačkoliv v otáčkách zní jak naštvaný sršeň I když litr je dopovaný turbem a tudíž s mírně lepším zátahem, tahle atmosféra má své kouzlo a vybírat mězi těmito dvěmi motory, volím 1,5 DPi. Po správném zajetí, se správným benzínem a s pravidelnými výměnami oleje a filtrů to bude moc povedený motor. Motor opravdu neurazí a jeví se mi jako ideální pro celoroční užívání rodinou "kolem komína" a pak v létě jako bonus cesta k moři třeba do Chorvatska. Navíc jeho sladění s převodovkou je příjemné, dráhy řazení přesně vymezené.
Auto bylo obuto na 16" kolech a obuto do pneu Michelin. Vyzkoušel jsem několik druhů asfaltu včetně nějakých nerovností a v porovnání s předFL verzí auto celkově utichlo. Uvnitř je větší ticho jak od kol, tak od podvozku. Zda došlo k úpravě tlumení nebo je to použitými pneu, nedokážu posoudit. Co ale posoudit dokážu jsou jízdní vlastnosti: na pneu 205/55R16 tenhle kombík jezdí tak, jak od něj očekává člověk, který primárně vozí rodinu a občas si chce zablbnout na zatočených okreskách třeba v nádherné krajině České Kanady Moje zkušenost s předFL verzí na pneu Hankook Kinergy Eco o rozměru 195/65R15 nebyla moc pozitivní a jak jsem psal jinde, občas jsem měl pocit, že pneumatiky vyzuji - v tomto případě pneumatiky nedokázaly využít potenciál podvozku. Na šestnáctkách auto sedí moc hezky a jízdní komfort rozhodně netrpí.
Jsem rád, že auto bylo vybaveno multimediálním systémem s osmipalcovým displejem. Auto s ním vypadá důstojně. Základní verzi s 5" displejem si to auto nezaslouží, je tam jako za trest. Jednak vypadá kastrofálně a jednak ovládání je šílenost sama o sobě.
Dizajn je věc individuální. Přední maska vypadá dle mého názoru hodně asijsky, i když díky tmavěšedivé metalické barvě auta se ta maska z matného černého plastu trochu ztrácí a zaniká. Bohudík, není orámována žádnou lesklou chromovou linkou, tudíž přechod mezi maskou a karoserií nic neruší, masku nic nezvýrazňuje. U světlých barev to ale není nic moc Výzor auta značně zvýrazňuje masivní denní svícení, které funguje i jako blinkry. I když se nedá říct, že by se mi tento prvek moc líbil, je to určitá charakteristická črta auta. Stejně tak i chromovaná linka pod zadním nárazníkem, která vytváří dojem falešných výfuků
S čím jsem měl problém je přeposilované řízení. Tady se s předFL verzí nic nezměnilo. Může to být ale způsobeno i tím, že jsem zvyknutý na kapánek větší auto s naftovým motorem, který je těžší, a také na širší pneu. Řízení poskytuje nulovou odezvu.
Batožinový prostor jsem nezkoumal, ale schod na fotkách by mi vadil také. Preferuji rovnou podlahu od prahu po sedačky a litry objemu za každou cenu nejsou mojí prioritou.
Celkově hodnotím auto jako také velmi pozitivně a vím, že své kupce si najde. A když tak nad tím přemýšlím, nevidím důvod, proč kupovat 1,0 T-GDI.
Mr. napsal hodně komplexní hodnocení přešpikováno doplňujícími obrázkami. Ačkoliv není moc co dodat, zkusím napsat pár postřehů.
i30 měla po usednutí za volant najeto 570 km. V podstatě syrový, nezajetý motor. Po jeho nastartování se v interiéru neozvalo nic - žádný hluk, žádné vibrace. Motor je úžasně utlumen od kabiny a ani za jízdy jeho zvukový projev neobtěžuje cestující. Při normální, klidné jízdě člověk neví, že v autě nějaký motor je. Ozve se až ve chvíli, kdy ho člověk začne točit. Není to ale zvuk, který by byl nepříjemný, spíš naopak. Zabírá hezky odspodu, lineárně, nechá se vytáčet. Pracuje hodně kultivovaně, žádné vibrace se nekonají. V porovnání s ním je tříhrnek 1,0 T-GDI buran, ačkoliv v otáčkách zní jak naštvaný sršeň I když litr je dopovaný turbem a tudíž s mírně lepším zátahem, tahle atmosféra má své kouzlo a vybírat mězi těmito dvěmi motory, volím 1,5 DPi. Po správném zajetí, se správným benzínem a s pravidelnými výměnami oleje a filtrů to bude moc povedený motor. Motor opravdu neurazí a jeví se mi jako ideální pro celoroční užívání rodinou "kolem komína" a pak v létě jako bonus cesta k moři třeba do Chorvatska. Navíc jeho sladění s převodovkou je příjemné, dráhy řazení přesně vymezené.
Auto bylo obuto na 16" kolech a obuto do pneu Michelin. Vyzkoušel jsem několik druhů asfaltu včetně nějakých nerovností a v porovnání s předFL verzí auto celkově utichlo. Uvnitř je větší ticho jak od kol, tak od podvozku. Zda došlo k úpravě tlumení nebo je to použitými pneu, nedokážu posoudit. Co ale posoudit dokážu jsou jízdní vlastnosti: na pneu 205/55R16 tenhle kombík jezdí tak, jak od něj očekává člověk, který primárně vozí rodinu a občas si chce zablbnout na zatočených okreskách třeba v nádherné krajině České Kanady Moje zkušenost s předFL verzí na pneu Hankook Kinergy Eco o rozměru 195/65R15 nebyla moc pozitivní a jak jsem psal jinde, občas jsem měl pocit, že pneumatiky vyzuji - v tomto případě pneumatiky nedokázaly využít potenciál podvozku. Na šestnáctkách auto sedí moc hezky a jízdní komfort rozhodně netrpí.
Jsem rád, že auto bylo vybaveno multimediálním systémem s osmipalcovým displejem. Auto s ním vypadá důstojně. Základní verzi s 5" displejem si to auto nezaslouží, je tam jako za trest. Jednak vypadá kastrofálně a jednak ovládání je šílenost sama o sobě.
Dizajn je věc individuální. Přední maska vypadá dle mého názoru hodně asijsky, i když díky tmavěšedivé metalické barvě auta se ta maska z matného černého plastu trochu ztrácí a zaniká. Bohudík, není orámována žádnou lesklou chromovou linkou, tudíž přechod mezi maskou a karoserií nic neruší, masku nic nezvýrazňuje. U světlých barev to ale není nic moc Výzor auta značně zvýrazňuje masivní denní svícení, které funguje i jako blinkry. I když se nedá říct, že by se mi tento prvek moc líbil, je to určitá charakteristická črta auta. Stejně tak i chromovaná linka pod zadním nárazníkem, která vytváří dojem falešných výfuků
S čím jsem měl problém je přeposilované řízení. Tady se s předFL verzí nic nezměnilo. Může to být ale způsobeno i tím, že jsem zvyknutý na kapánek větší auto s naftovým motorem, který je těžší, a také na širší pneu. Řízení poskytuje nulovou odezvu.
Batožinový prostor jsem nezkoumal, ale schod na fotkách by mi vadil také. Preferuji rovnou podlahu od prahu po sedačky a litry objemu za každou cenu nejsou mojí prioritou.
Celkově hodnotím auto jako také velmi pozitivně a vím, že své kupce si najde. A když tak nad tím přemýšlím, nevidím důvod, proč kupovat 1,0 T-GDI.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort
Ja som ho ani nikdy nevidel.Môžu ľudia pozerať na "lenivé" atmosféry cez prsty,no sú situácie keď majú navrch.
Nebránim sa turbu a viem,že je to krok vpred,no určite by som nezatracoval atmo motory,ako niečo prežité.
Som rád,že niekdo v si to uvedomuje a som si istý,že z toho budu pekne a zaslúžene ťažiť.
Nebránim sa turbu a viem,že je to krok vpred,no určite by som nezatracoval atmo motory,ako niečo prežité.
Som rád,že niekdo v si to uvedomuje a som si istý,že z toho budu pekne a zaslúžene ťažiť.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort
Jestli má být Axeli někomu děkováno za včerejší skvělý den v Nové Bystřici, tak Tobě! Nápad na místo a i termín byl Tvůj. Mně se jen povedlo sehnat zajímavou předváděčku .
Takže moc děkujeme kamaráde !
Takže moc děkujeme kamaráde !
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate