Hyundai Kona electric
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Hyundai Kona electric
neporovnat vrcholnu a zakladnu verziu. plus zatial co hsd je auto s ktorym ides kaam chces, ev ani zdaleka
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
- Reklama
Re: Hyundai Kona electric
cennik v sr..... kona zaklad so slaboou baterkou 35000..... chr so silnejsim motorom a max vybavou 31000.....
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Hyundai Kona electric
kam jako s EV nemůžu?? nezapomeňte že u vás na slovensku si jako soukromá osoba odečtete 8000 eček
Re: Hyundai Kona electric
Apofis74: ono to ale neplatí plošne a nonstop najprv to musíš vypapierovať a potom sa modliť že 5 miliónový rámec na to určený ešte nebol minutý
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Re: Hyundai Kona electric
- no asi tam kde ti skonci baterka a nemas nabijacku, vzdy si obmedzeny a musis planovat.... a kde u nas davaju 8000e nech idem do fronty.... my sme skorumpovana krajina tu obcan nedostane nic
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
- frawd
- Moderátor
- Příspěvky: 401
- Registrován: 21 pro 2011, 09:09
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hyundai Kona electric
EV je ideálne auto, keď za deň prejazdíš jeho dojazd a potom v noci ho nabíjaš doma.
2014 Hyundai ix20 1,6 A/T Style
2012 Hyundai ix20 1,4 CRDi Style - predané
2012 Hyundai ix20 1,4 CRDi Style - predané
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Hyundai Kona electric
Třeba trasa Praha - Ostrava se dá v 64kWh Koně ujet po dálnici rychlostí 130 km/h s jedním 31 min. mezinabíjením u Brna celkově za 3h a 37m (za ideálního provozu). Pro někoho, kdo takovou trasu jezdí třeba několikrát do týdne a chce to dát na jeden zátah, by to byl opruz, ale pro někoho, kdo se na delší trasy vydává jen občas a spíš než pracovně na výlet nebo za rodinou, to není nějak zásadní omezení.
Kdo nevěří, ať se podívá sem:
https://abetterrouteplanner.com/?plan_u ... 5f36a63bf5
Klidně bych do ní i šel, mám možnost nabíjet v garáži. Akorát za ty peníze by se mi to zatím absolutně nevyplatilo, min. výbava, kterou bych bral, je Czech Edition a dát za to 1 150 000 je prostě moc. Kdyby byla tak za 800 000, tak neváhám a beru.
Kdo nevěří, ať se podívá sem:
https://abetterrouteplanner.com/?plan_u ... 5f36a63bf5
Klidně bych do ní i šel, mám možnost nabíjet v garáži. Akorát za ty peníze by se mi to zatím absolutně nevyplatilo, min. výbava, kterou bych bral, je Czech Edition a dát za to 1 150 000 je prostě moc. Kdyby byla tak za 800 000, tak neváhám a beru.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Re: Hyundai Kona electric
Musis planovat....na nabijacke musi byt volno....a este rychlonabijanie zabija akumulator... ev na trasy dedina mesto ako druhe auto v rodine...ale to by som musel byt dphackar....
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Hyundai Kona electric
To je všechno pravda, ale protože trasy nad 300 km, kde bych rychlonabíjení teoreticky využíval, jezdím v průměru tak jednou za dva měsíce, nemělo by to na životnost baterie až takový vliv. Navíc se jedná o návštěvy vzdálenějších příbuzných nebo cesty na dovolené, kde hodina sem, hodina tam, moc neznamená, takže ani případné hledání volné nabíječky by až takový problém nebyl. Takže jedinou zatím pro mě nepřekonatelnou překážkou je pořizovací cena. Tak to mám já, nemusí to platit pro druhé, každý má jiné potřeby a priority.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Re: Hyundai Kona electric
Kdo se o toto zajímá tak ti musí jen dát za pravdu. Kdo si čte svět motorů tak bude u všeho hledat problém. Plánování zabere ....... no asi tak 5 minut. Co tam máš dalšího? A ano je dávno známo že 95% cest které řidič za život najezdí je do 100km denně. Ev musíš chtít a nesmíš koukat na návratnost. nevrátí se ti žádná investice do auta. No a když budeš sedět doma a jen o tom psát na internetu tak ani tu dotaci nedostaneš. Za nás se říkalo " voják se stará , voják má"stefanpilat píše: ↑28 srp 2020, 12:28 To je všechno pravda, ale protože trasy nad 300 km, kde bych rychlonabíjení teoreticky využíval, jezdím v průměru tak jednou za dva měsíce, nemělo by to na životnost baterie až takový vliv. Navíc se jedná o návštěvy vzdálenějších příbuzných nebo cesty na dovolené, kde hodina sem, hodina tam, moc neznamená, takže ani případné hledání volné nabíječky by až takový problém nebyl. Takže jedinou zatím pro mě nepřekonatelnou překážkou je pořizovací cena. Tak to mám já, nemusí to platit pro druhé, každý má jiné potřeby a priority.
Re: Hyundai Kona electric
Planovanie zaberie 5 minut... ano ale si nepochopil, nemozem ist kadial chcem ale kadial musim....dojdem k nabijacke a tam auta napojene...oj plan uz nefunguje... necakam 30 min. ale hodinu... ale neva som king mam ev... nie je to zla vec ale teslu pochopim bo to ide a dlho. Ale dat tolke prachy a potom studovat trasy to neee, to by ma celkom sralo.... este pockame... mame cas.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Hyundai Kona electric
A ještě zbytky rozumu a relativní svobody...
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Hyundai Kona electric
mysli si dál co si myslíš ale nabíječky opravdu nejsou plné a jsou po cca 50 km. Jedu tam kam se mi chce nejsem otrok nabíječek. Teslu chápej ale já mám skoro stejný dojezd. Hlavně si nemysli že ti něco vnucuju protože EV opravdu není pro každého. Užívejte si svobody. Zdravý rozum máme my. No myslel jsem že tady najdu nějaké rady ale jak bláhové. nazdar pánové
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Hyundai Kona electric
To že nejsou plné teď neznamená, že nebudou plné za rok či dva (i když zrovna v ČR to díky, naštěstí, omezené dotační politice, tak moc nehrozí ).
Je pravdou, že elektromotor je k pohonu jakéhokoliv samohybu ten nejvhodnější motor. Maximální krouťák od nulových otáček, lineární nárůst výkonu, mechanická jednoduchost. Koneckonců první auto, které překonalo 100 km/h bylo na elektriku. Slabinou je "zdroj" energie. Nelze bateriím upřít za posledních několik let úžasný pokrok - k XXV. letní olympiádě v Barceloně udělal SEAT pár elektromobilů z tehdejšího Toleda - auta ztěžkla o víc jak půl tuny a měla dojezd 55 (slovy padesát pět) kilometrů. Dojezd se skoro zdesetinásobil, váha spadla pod polovinu. Ale pořád nedokážeme "nalít" energii do baterií dostatečně rychle. Prostě za pár minut jako benzín nebo naftu to neumíme. Taky je EV zatím málo, a tak nemusíme řešit limity přenosové soustavy, která jaksi není "nafukovací".
Ano, jsou uživatelé, pro které je EV ideální, kterým specifika provozu EV nevadí. Stejně tak jsou uživatelé pro které je EV volba nevhodná (bavíme-li se obecně tak typicky dálková doprava) nebo uživatelé, kteří si EV odmítají pořídit z principu (jako já, protože nesnáším dotace a když je cokoliv tlačeno silou jak to aktuálně předvádí EU).
To, že elektromotory jsou správná cesta je fakt. Ale hodně bych polemizoval o bateriových EV. I sama EU už přiznává, že to není úplně ideální řešení a začíná intenzivně mluvit o zemním plynu jako primárním zdroji jak se k elektřině pro dopravu dopracovat. Od samotné výroby el. energie pro bateriová auta až k výrobě vodíku. Tady vidím největší budoucnost já. Žádné velké baterie pod kastlí (úspora hmotnosti, úspora drahých kovů), "elektrárna" přímo v autě, tankování vodíku otázka minut. Ano, v tuto chvíli tu chybí infrastruktura v podobě plnících stanic, ale de facto tu chybí i nabíječky .
Moc rad tady aktuálně nečekej - osobně jsem na fóru zaznamenal jeden Ioniq PHEV a teď Tvojí Konu EV. Pořád jsou to menšinové alternativy a ještě dlouho budou. Právě kvůli omezené dotační politice v ČR a stálému vnímání EV jako jakýchsi podivností .
Ať Ti Kona jezdí k Tvé plné spokojenosti a na silnicích potkáváš co nejmíň pitomců .
Mimochodem, v posledním čísle AutoTipu je moc zajímavý článek o novém hybridním ústrojí Renaultu a taky moc pěkný popis systému i-MMD od Hondy .
Je pravdou, že elektromotor je k pohonu jakéhokoliv samohybu ten nejvhodnější motor. Maximální krouťák od nulových otáček, lineární nárůst výkonu, mechanická jednoduchost. Koneckonců první auto, které překonalo 100 km/h bylo na elektriku. Slabinou je "zdroj" energie. Nelze bateriím upřít za posledních několik let úžasný pokrok - k XXV. letní olympiádě v Barceloně udělal SEAT pár elektromobilů z tehdejšího Toleda - auta ztěžkla o víc jak půl tuny a měla dojezd 55 (slovy padesát pět) kilometrů. Dojezd se skoro zdesetinásobil, váha spadla pod polovinu. Ale pořád nedokážeme "nalít" energii do baterií dostatečně rychle. Prostě za pár minut jako benzín nebo naftu to neumíme. Taky je EV zatím málo, a tak nemusíme řešit limity přenosové soustavy, která jaksi není "nafukovací".
Ano, jsou uživatelé, pro které je EV ideální, kterým specifika provozu EV nevadí. Stejně tak jsou uživatelé pro které je EV volba nevhodná (bavíme-li se obecně tak typicky dálková doprava) nebo uživatelé, kteří si EV odmítají pořídit z principu (jako já, protože nesnáším dotace a když je cokoliv tlačeno silou jak to aktuálně předvádí EU).
To, že elektromotory jsou správná cesta je fakt. Ale hodně bych polemizoval o bateriových EV. I sama EU už přiznává, že to není úplně ideální řešení a začíná intenzivně mluvit o zemním plynu jako primárním zdroji jak se k elektřině pro dopravu dopracovat. Od samotné výroby el. energie pro bateriová auta až k výrobě vodíku. Tady vidím největší budoucnost já. Žádné velké baterie pod kastlí (úspora hmotnosti, úspora drahých kovů), "elektrárna" přímo v autě, tankování vodíku otázka minut. Ano, v tuto chvíli tu chybí infrastruktura v podobě plnících stanic, ale de facto tu chybí i nabíječky .
Moc rad tady aktuálně nečekej - osobně jsem na fóru zaznamenal jeden Ioniq PHEV a teď Tvojí Konu EV. Pořád jsou to menšinové alternativy a ještě dlouho budou. Právě kvůli omezené dotační politice v ČR a stálému vnímání EV jako jakýchsi podivností .
Ať Ti Kona jezdí k Tvé plné spokojenosti a na silnicích potkáváš co nejmíň pitomců .
Mimochodem, v posledním čísle AutoTipu je moc zajímavý článek o novém hybridním ústrojí Renaultu a taky moc pěkný popis systému i-MMD od Hondy .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Hyundai Kona electric
- u vás je nabíjačka čo 50km? Naozaj? A dokonca vždy prázdna? V Košiciach by sa ti stalo relatívne často stalo že prídeš a smola -nabíjajú firmy.... takže musíš o ďalších 50km ďalej - ale kam? Tam už nie je Nič.Apofis74 píše: ↑28 srp 2020, 21:07 mysli si dál co si myslíš ale nabíječky opravdu nejsou plné a jsou po cca 50 km. Jedu tam kam se mi chce nejsem otrok nabíječek. Teslu chápej ale já mám skoro stejný dojezd. Hlavně si nemysli že ti něco vnucuju protože EV opravdu není pro každého. Užívejte si svobody. Zdravý rozum máme my. No myslel jsem že tady najdu nějaké rady ale jak bláhové. nazdar pánové
A čo by si chcel tu na fore riešiť? EV je v podstate bezúdržbové - neriešiš olej, výmenné intervaly, rozvody, prevodovku.... proste jazdíš. Za pár rokov nám možno napíšeš ako si stále king, že stále prejdeš 400km ako tesla, za pár drobných a nabíjačky sú v podstate všade a v podstate zadarmo.
EV je fajn, tiež by som to bral ako druhé auto na rozvoz deti, určite nie ako primárne auto v rodine, lebo môžeš tu tvrdiť čo chceš, vždy musíš viesť cestu od nabíjačky k nabíjačke a pri dlhšej jazde riešiť zápcha a musím chladiť auto? obchádzka- koľko km? aký mám dojazd? kurňa dôjdem tam?
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021