Který motor je pro mě?
Moderátoři: Farrael, Lantra Luke, Moderátoři
Re: Který motor je pro mě?
Ok, díky za názor.
mě právě od té 1.4T-GDI odradilo toto:
Zakarbonování jako noční můra
Právě tady se ovšem dostáváme k jednomu z nejpalčivějších problémů přímého vstřikování. Zatímco u nepřímého vstřikování jsou sací ventily přirozeně omývány palivem, u vstřikování přímého přijdou ventily do styku jen s nasávaným vzduchem. Ten ovšem není ani zdaleka čistý. Součástí emisního systému motoru je totiž už řadu let odvětrávání klikové skříně a hlavy motoru zpět do sacího traktu. Takže motor spolu se vzduchem zvenku saje i více či méně nespáleného paliva a oleje, získaného právě přes odvětrání.
Zejména olej se potom usazuje na sacích ventilech a tvoří zde úsadu, měnící se na rostoucí nános karbonu. Ten postupně dojde až do fáze, kdy se ventily přestanou dovírat a nastane jejich podpalování.
A měli nějaké problémy motory 1.4 CVVT?
mě právě od té 1.4T-GDI odradilo toto:
Zakarbonování jako noční můra
Právě tady se ovšem dostáváme k jednomu z nejpalčivějších problémů přímého vstřikování. Zatímco u nepřímého vstřikování jsou sací ventily přirozeně omývány palivem, u vstřikování přímého přijdou ventily do styku jen s nasávaným vzduchem. Ten ovšem není ani zdaleka čistý. Součástí emisního systému motoru je totiž už řadu let odvětrávání klikové skříně a hlavy motoru zpět do sacího traktu. Takže motor spolu se vzduchem zvenku saje i více či méně nespáleného paliva a oleje, získaného právě přes odvětrání.
Zejména olej se potom usazuje na sacích ventilech a tvoří zde úsadu, měnící se na rostoucí nános karbonu. Ten postupně dojde až do fáze, kdy se ventily přestanou dovírat a nastane jejich podpalování.
A měli nějaké problémy motory 1.4 CVVT?
- Reklama
Re: Který motor je pro mě?
Hledám zkušenosti s motorem 1.6gdi v Tucsonu. Nechci naftu a ani turbo. Najezdim kolem 10.000km ročně a vetsina krátké trasy po Praze. Momentálně mám 2.2hdi Peugeot 807 125kw automat. Ale žere mi to 11nafty město. Jezdil sem 2dny i s Ix20 92kw? A byl sem spokojený i na dálnici. Jen nevim jestli GDI není málo na Tucson. Recenze jsou vetsinou na Tgdi. 2x do roka bych tahal karavan. Kolik je na tucsonu tažné?
Děkuji za info
Děkuji za info
Re: Který motor je pro mě?
Tucson nemá ani jeden motor vhodný vyslovene do mesta ale to gdi je asi najmenšie zlo, ktoré môžeš kúpiť. S karavanom to hitparáda asi nebude... ale pár km určite zvládne..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Který motor je pro mě?
S GDI karaván,leda dolu kopcom.No hore určite nie.Ten motor je len tak,tak pre auto ,no nič viac.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Který motor je pro mě?
Motor to zvládne, dá se jet na nižší kvalt a vyšší otážky, i chladič si s tím poradí. Achillovou patou je spojka, ta při tažení větších přívěsů (a karavanů tuplem) dostává na prdel. Mě v ceedu 1.6 GDI měnili spojku na záruku v 70 tkm. A to jsem těžké přívěsy (rozuměj přes tunu aktuální celkové hmotnosti) používal sporadicky a najezdil s nimi cca 1000 - 1500 km.
Otázka je, kolik si to auto potom vezme, ale pokud aktuální kára žere 11 litrů nafty, tak to horší zřejmě nebude. Tusík je vyšší a těžší, ale pro hrubé srovnání - já v ceedu s plachtovým přívěsem 1100 kg na trase Praha - Vídeň - Praha jel za 8,5. A na té spotřebě se nejvíc podílel odpor vzduchu při rychlostech okolo 100 km/h. Rozjezdy a pojížďky OK.
Otázka je, kolik si to auto potom vezme, ale pokud aktuální kára žere 11 litrů nafty, tak to horší zřejmě nebude. Tusík je vyšší a těžší, ale pro hrubé srovnání - já v ceedu s plachtovým přívěsem 1100 kg na trase Praha - Vídeň - Praha jel za 8,5. A na té spotřebě se nejvíc podílel odpor vzduchu při rychlostech okolo 100 km/h. Rozjezdy a pojížďky OK.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Který motor je pro mě?
a čo je to za úprava?Durino píše: ↑10 črc 2020, 16:07 Po tej uprave atmo motora mam pomerne dobry krutiaci moment od 1800 do 6500 otacok, presny priebeh neviem, ale taha to slusne na ten objem. A spotrebu mam dlhodobu 6,4 podla palubneho pocitaca, aj po 200km dialnici rychlostou okolo 125km/hod podla tachometra+dalsich 100km po okreskach (a na streche ten box a odrazadlo). Tato spotreba sa mi drzi dlhodobo uz niekolko mesiacov bez zmeny.
KIA CEED III(CD) Spin; 1.0T-GDI Smartstream 74kW
Palivo: EuroOil N95+VIF
Palivo: EuroOil N95+VIF
Re: Který motor je pro mě?
Tu upravu "neprekusne" hocikto, hlavne nie materialisti a teoretici. Ale, ked sa pytas: Sviecky Denso Iridium Power. V sani specialne usmernenie vzduchu. V sani zariadenie UF5-2 (najdi si na internete "UF5-II", nie som autor zariadenia), na privodnych hadickach benzinu BAC coil (nie som autor zariadenia), rozoberam to tu:
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 0&start=15
Tepelne izolovany vyfuk na zlepsenie vyplachu motora a lepsie plnenie valcov. Tepelne izolovane sanie vramci moznosti. To je zhruba vsetko.
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 0&start=15
Tepelne izolovany vyfuk na zlepsenie vyplachu motora a lepsie plnenie valcov. Tepelne izolovane sanie vramci moznosti. To je zhruba vsetko.
Re: Který motor je pro mě?
Uz tu s tou pavedov prestaň konečne spamovať..... ak si taký frajer, tak sem hoď presnú štatistiku spotreby podľa tankovania za x desiatok tisíc km, palubák toho nakecá.... a výkon motora daj odbrzdiť na brzdu do niektorej tuningovej firmy.... tvoje placebo pocity sa rovnajú tvrdeniu, že 100okt benzín urobí z auta intergalaktickú raketu. Na to aby som mal reálnu spotrebu 6,23l (5,8 podla palubaku) za 81tkm nepotrebujem žiadne cievky a iné “vylepšovátka” .. stačí používať hlavu pri šoférovaní....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Který motor je pro mě?
Treba ho ignorovať .
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Který motor je pro mě?
Presne, ako som napisal - tu upravu "neprekusne" hocikto, hlavne nie materialisti a teoretici.
Len som odpovedal na otazku, takze klud, chlapci.
Len som odpovedal na otazku, takze klud, chlapci.
Re: Který motor je pro mě?
Keď chceš niečo "potvrdiť" tak musíš merať- opakovane, správne a samozrejme za rovnakých podmienok a s kontrolnou vzorkou. Teda rovnaký motor so zariadením a potom bez neho, rovnaké palivo, rovnaká teplota, zaťaženie a bla bla bla... potom budeš mať čísla a to je to čo potrebuješ mať ak chceš niečo potvrdiť.
Inak je to jedna babka tvrdí že ....
Inak 1.6 bez turba v takom aute je tak na hrane.... ale niekomu môže stačiť, predtým nám stačili 120-tky my sme mali 105S a stačila.... a niekto mal malucha s križoval Europu.
Inak je to jedna babka tvrdí že ....
Inak 1.6 bez turba v takom aute je tak na hrane.... ale niekomu môže stačiť, predtým nám stačili 120-tky my sme mali 105S a stačila.... a niekto mal malucha s križoval Europu.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021