Negativa i30 III

Co se jinam nevešlo - výfuk, kola, údržba, akumulátor, příslušenství, manuály/schémata atd.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Negativa i30 III

Příspěvek od Axel.Foley »

Jestli je na vás :hyu: hlučný, doporučuji 200 km v benzínové Dacii Dokker Van, ideálně po nějaké komplikovanější cestě a za deště.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Reklama
 

Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: Negativa i30 III

Příspěvek od WalterB »

thaischumi píše: 23 zář 2020, 16:56
Odjinud píše: 23 zář 2020, 15:44 Tvl, hosi, ja uz jsem pred objednanim i30 a vy tu zacnete vybalovat, jaky je to shit! :-)
No nic jdu mrknout na dacie ;-)
Auta s rozumným 4-válcovým turbomotorem za rozumnou cenu nemáme moc na výběr, žádný zázrak se však nekonal.
A co teprve auta s rozumným 4-válcovým atmosférickým motorem s nepřímým vstřikem? Nevím jak jinde ve světě, ale pokud je mi známo, tak poté, co 1,4i (CVVT) vyřadila loni KIA, v Evropě zbyla v podstatě už jen dvě - Hyundai i30, nyní tedy 1,5 DPI a Fiat Tipo 1,4 (motor Fire).
Co se těchto dvou posledních týče, tak než jsem se tento měsíc rozhodl pro :hyu:, tak jsem v každém z nich absolvoval několik testovacích jízd a mohu směle prohlásit, že motoricky už i ta původní 1,4i Hyundai/KIA měla přeci jen navrch (někdy se mi zdálo, že docela výrazně), nadto pak nyní 1,5 MPI. A i jinak bylo zřejmé, že Korejec je minimálně o půl generace dál - hlučnost, podvozek, interiér atd. A to ovšem Ital není vůbec špatné auto, v něčem byl i lepší a tak už jsem ho měl téměř doma (např. cenově se šlo dostat na opravdu skvělou úroveň).
Nicméně Fiat s Fire motory letos tak jako tak končí (s atmo i turbo), takže pro nás staromilce na scéně už opravdu zůstane jen i30.

Jinak s 1,4i (CVVT) jsem v KIA první a druhé generace najezdil hodně přes 200.000 (tedy pravda, ve více vozech) bez jediné(!) závady. Problém byl jen s dvěma záležitostmi:
  • halogen žárovky v KIA první generace - to bylo nutno považovat za vyložený spotřebák
  • kuní hodování na elektrických kabelech - několikrát (cca 3x) sice malé, ale přeci jen nějaké poškození (tady se obávám, že :hyu: bude používat zřejmě kabeláž od stejného výrobce, tak na to budu muset včas pamatovat)
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Odjinud
***
Příspěvky: 970
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Negativa i30 III

Příspěvek od Odjinud »

Halogen žárovka a denní svícení nejde dohromady, já měním 2 žárovky ročně. Výhoda je, že člověk pak nacvičí ne úplně lehnou výměnu :-)

Kuny žerou asi všechno, to bych taky neviděl jako že jen hyundai.

Ad ty kola - jasně, že vyšší pneu / nižší ráfek = větší komfort na rozbitý cetě. Ale zase to nesedí v zatáčkách. K tomu tlaku - kolik hyundai předepisuje? Já se Vám můžu pro porovnání kouknout do ford focus manuálu (cca stejná hmotnost auta) a můžeme to porovnat. Pokud je u hyundai nějak moc víc, tak je to pak asi hajzlovina kvůli těm emisím a lze ubrat.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Odjinud
***
Příspěvky: 970
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Negativa i30 III

Příspěvek od Odjinud »

červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Ostatní“