i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort

Jak jsme testovali Hyundai modely.

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort

Příspěvek od Axel.Foley »

Ať čekání rychle utíká :wink:
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Reklama
 

thaischumi
**
Příspěvky: 204
Registrován: 05 srp 2020, 09:03

Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort

Příspěvek od thaischumi »

Chtěl bych se zeptat jak dobré jsou odhlučnění a citlivost na boční vítr u kombíku oproti verzi před FL.
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11626
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Jak uvádíme na začátku vlákna - odhlučnění je výrazně lepší, citlivost na boční vítr se, podle mě, nezměnila.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort

Příspěvek od Chasnik »

Je fajn, že už tak brzy po uvedení nového motoru na trh je tady tolik poznatků.
Pokud je tu někdo, kdo jezdil s 1.5 DPP i 1.0 T-GDI, poprosil bych ho o srovnání obou motorů. Rozdíl dynamiky si dokážu představit, zvukový projev tříhrnku znám, hlavně jde o nějaké zevrubné porovnání spotřeby. Osobně jsem měl 1.0 T-GDI půjčený předloni na den a jezdil jsem s ním okolo 5,5 litru.

Řeším teď aktuálně dilema, jestli nové auto s 1.5 DPP nebo předváděčku 1.0 T-GDI a zatím váhám, ale času na rozmyšlení moc nemám...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11626
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Já bych bral nový 1,5 DPi - motor je krásně tichý a bez vibrací, auto po FL je celkově lépe odhlučněné, spotřeba bude zhruba stejná a u předváděčky nevíš jak se k ní kdo choval.
A jsem rád, že jsi se zase po delší době objevil!
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Akydam
*
Příspěvky: 97
Registrován: 16 zář 2020, 20:20

Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort

Příspěvek od Akydam »

Zatím prvních 300km s dpi, z toho 200 po dálnici. Celkem dobrý. Prvních párk km docela hluk a pak se ten motor ztišil. Spotřeba 7.3 Poděbrady - Plzeň. Prazdny dalnice a jel jsem furt kolem 130km/h. (Nové auto) Moc nevěřím, že se s tim dá jet za 5l jak tu nekdo pise 😃
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort

Příspěvek od Maras »

Tajy bych to viděl na 1.5DPi. Pokud bys někdy prodával, určitě si kupce najde rychleji než tříválec.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9101
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort

Příspěvek od idam.i »

Akydam,daj tomu čas.A moc nelietaj po dialnici. 8-[
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort

Příspěvek od Axel.Foley »

Akydam: Ač tomu nevěříš, opravdu to jde.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Akydam
*
Příspěvky: 97
Registrován: 16 zář 2020, 20:20

Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort

Příspěvek od Akydam »

No ale to musis jezdit vsude jako hlemyzd. Ja s tim nastesti jezdit nebudu, ale neni to zadna strelka teda. Cekal jsem to trosku zivejsi.
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9101
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort

Příspěvek od idam.i »

Ver tomu,že nemusíš byť ako slimák. Ja som posledne dal na dovče t.j. 634 km s priemernou rýchlosťou 105km/hod za 5,6 litra na stovku
Mám síce staršiu atmosféru ,ale verím,že 1,5DPi to dá podobne. Poriadne ho zabehni a bude to v pohode. :wink:
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort

Příspěvek od Chasnik »

Mr. HYUNDAI píše: 27 zář 2020, 16:38 Já bych bral nový 1,5 DPi - motor je krásně tichý a bez vibrací, auto po FL je celkově lépe odhlučněné, spotřeba bude zhruba stejná a u předváděčky nevíš jak se k ní kdo choval.
A jsem rád, že jsi se zase po delší době objevil!
Ahoj Štěpáne, díky za rychlou reakci. Mě tento motor taky láká a rád bych podpořil výrobce, který uvádí na trh benzínovou atmosféru. Proto jsem také před časem obcházel salony Mazdy (ale trojka není v kombíku, takže na mě malá) a v létě pokukoval po výprodeji ročních Aurisů kombi 1.6.

Na druhou stranu, auto tentokrát bude za hotové, ale mám tam nějaký strop, takže u nového auta by mi vycházel "holobyt" Start Plus. Na absenci některých prvků výbavy jsem ochoten si zvyknout, nehledě na to, že něco lze vylepšit přes Aliex. Spíše jde o to, aby auto v základní výbavě bylo zase po cca 3 - 4 letech prodejné a zajímavé pro druhého majitele. V tomto ohledu mi vychází rozumnější volba Trikolor (případně Cool u Ceeda).

Škoda, že už jsem ve firmě sám, poptávkou po jednom autě prodejce samozřejmě neoslním :) . Viděl jsem totiž v jednom dealerství na stole prodejce fleetovou nabídku na 1.5 Comfort a cena byla příjemná, velmi podobná Startu Plus - no, ale bylo to zřejmě na více vozidel, počet jsem v dokumentu nevysledoval...

Mám to pade na pade, sám jsem zvědavý, na kterou stranu se misky vah překlopí. Na rozhodnutí mám něco před jeden den, auto chci fakturačně vyřešit do konce září.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9101
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort

Příspěvek od idam.i »

To máš frmol, držím palce. [-o<
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
dibarbora
*****
Příspěvky: 2232
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort

Příspěvek od dibarbora »

Akydam píše: 27 zář 2020, 20:03 No ale to musis jezdit vsude jako hlemyzd. Ja s tim nastesti jezdit nebudu, ale neni to zadna strelka teda. Cekal jsem to trosku zivejsi.
Čaro nízkej spotreby je len čiastočne dané konštrukciou motora.... najväčší vplyv má štýl jazdy. Na nizku spotrebu treba ladiť nasledovné faktory:

1/ Plynulosť... čím lepšie poznáš trasu, tým lepšiu spotrebu dosiahneš pri dosť vysokých rýchlostných priemeroch. Vyjazdená trasa=málo brzdenia
2/ Udržanie hormónov na uzde.... 5 mínút k dobru v cieli, niekoľko vo finále zbytočných predbiehaní = v pohode aj 0,5l na spotrebe
3/ Využitie kinetickej energie... niekedy pred stúpaním rozbehnúť, inokedy pri miernom klesaní dať neutrál.....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
tmx
**
Příspěvky: 331
Registrován: 02 pro 2014, 23:00

Re: i30 PDE kombi 1,5 DPi Comfort

Příspěvek od tmx »

Dodal bych: a hlavně rychlost. Já v 80 km/h jezdím tak za 4,5 l (hezky je to vidět na D1, kde díky rekonstrukci na letos 77 km mám z Prahy do Hulína skoro o litr nižší spotřebu), v nějakých 105 km/h tak 5,5 l, ve 130 km/h už cca 7,2 l, ve 150 km/h tak 8,8 l a ve 170 km/h tak 11,5 l. Vše konstantní rychlostí na tempomat a rychlosti dle GPS.
DPi to bude mít podobné, když má zjevně stejně položené otáčky. Čili na dálnici stotřicítkou nikdy nepojedeš za 5,5 l, zatímco na státovce úplně bez problémů.
Volkswagen Tiguan People 1,5 eTSi 110 kW mHEV, 2024, modrá Nightshade
Hyundai i30 1,6 MPI 88 kW Weekend, 2014, Ice Blue (XAF)
Ford Focus Combi 1,8 85 kW, 2002, modrá Metropolis
Fiat Brava 1,6 76 kW, 1999, modrošedá
Odpovědět

Zpět na „Testy“