Getz 1.4i studený start
Moderátoři: vipe, Moderátoři
Getz 1.4i studený start
Dobrý den ve spolek. Mám problém se studeným startem u Getze 1.4i G4EE (2006)
Našel jsem o tom několik témat, dle kterých jsem usoudil, že je to u tohoto motoru dost častá závada, ale nikde nikdo nepíše řešení. Možná se tak někdo pochlubí, že má po problému, ale nenapíše čím to bylo.
Teď k problému, měl jsem problém s otáčkama u auta, kdy si auto přidávalo otáčky jak chtělo. Takže jsem přijel k přechodu, pouštím lidi a najednou otáčky přes 2000 a lidí koukají, že je chci přejet. Přijedu k baráku, že budu couvat, jak zastavím tak otáčky zas nahoru. Vypadám jak trotl co neumí s autem
Dočetl jsem se a bylo mi i řečeno, ať vyčistím regulační ventil volnoběhu. Koupil jsem tedy sprej na čištění škrtící klapky, vyčistil ventil a přitom jsem za chodu motoru nastříkal něco i do klapky. Poté jsem také odpojil baterku, aby se udělal reset řídící jednotky.
Volnoběh se uklidnil a už chodí tak jak má. Každopadně ale jeden problém přetrval!
Když nastartuji studený motor, tak otáčky vylétnou ke 2000 a postupně klesají až pod volnoběh na nějakých 500 a méně. Motor se dusí škube sebou a někdy se i zadusí. Když nastartuji podruhé, tak je vše v přádku, jak kdyby žádný problém nebyl. V letě tento problém není, pouze te'd jak je chladnějí. Nejdřív to bylo jednou za 5 startů, teď skoro každé nastartování.
Kde muže být problém? Mám vyndat klapku a vyčistit jí pořádně? Nebo volnoběžný ventil KO? Co lambda sondy?
Kolega z práce měl ten samý problém na Fabii a jemu to dělalo čidlo teploty. Našel jsem temata kde to řešili u vozů r.v. 2007 a někteří psali, že šlo o SF chybu. Někdo zase, že jím pak přidávali regulační ventil. Probém se vyskytoval i u Accentu u tohoto motoru. Nikde ale žádné řešení.
Děkuji za případné odpovědi
Našel jsem o tom několik témat, dle kterých jsem usoudil, že je to u tohoto motoru dost častá závada, ale nikde nikdo nepíše řešení. Možná se tak někdo pochlubí, že má po problému, ale nenapíše čím to bylo.
Teď k problému, měl jsem problém s otáčkama u auta, kdy si auto přidávalo otáčky jak chtělo. Takže jsem přijel k přechodu, pouštím lidi a najednou otáčky přes 2000 a lidí koukají, že je chci přejet. Přijedu k baráku, že budu couvat, jak zastavím tak otáčky zas nahoru. Vypadám jak trotl co neumí s autem
Dočetl jsem se a bylo mi i řečeno, ať vyčistím regulační ventil volnoběhu. Koupil jsem tedy sprej na čištění škrtící klapky, vyčistil ventil a přitom jsem za chodu motoru nastříkal něco i do klapky. Poté jsem také odpojil baterku, aby se udělal reset řídící jednotky.
Volnoběh se uklidnil a už chodí tak jak má. Každopadně ale jeden problém přetrval!
Když nastartuji studený motor, tak otáčky vylétnou ke 2000 a postupně klesají až pod volnoběh na nějakých 500 a méně. Motor se dusí škube sebou a někdy se i zadusí. Když nastartuji podruhé, tak je vše v přádku, jak kdyby žádný problém nebyl. V letě tento problém není, pouze te'd jak je chladnějí. Nejdřív to bylo jednou za 5 startů, teď skoro každé nastartování.
Kde muže být problém? Mám vyndat klapku a vyčistit jí pořádně? Nebo volnoběžný ventil KO? Co lambda sondy?
Kolega z práce měl ten samý problém na Fabii a jemu to dělalo čidlo teploty. Našel jsem temata kde to řešili u vozů r.v. 2007 a někteří psali, že šlo o SF chybu. Někdo zase, že jím pak přidávali regulační ventil. Probém se vyskytoval i u Accentu u tohoto motoru. Nikde ale žádné řešení.
Děkuji za případné odpovědi
- Reklama
Re: Getz 1.4i studený start
Nevím, jestli je to u getžitky stejné, ale na puntu mi servisák po vyčištění škrticí klapky připojil auto na diag a znovu nastavil volnoběžnou polohu.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Getz 1.4i studený start
bol tam problém so softom, mne to vtedy prehrali v servise a bolo po probléme - tiež mi po studenom štarte blbli otáčky, najprv hore , potom sa po púštaní spojky auto dusilo..... ak nepoznaš historiu auta môžeš skúsiť, možno to tvoje auto obišlo.
Inak klapku je dobre vyčistiť raz za čas - povedzme 50 000km, ale nielen nastriekať.... takže ťažko povedať, ide o to že je to auto vo ve veku, nepíšeš kilometre, môže to byť kdečo - sviečky, káble, čidlá, RJ, cievky... X vecí a okrem toho aj ten soft v RJ
Inak klapku je dobre vyčistiť raz za čas - povedzme 50 000km, ale nielen nastriekať.... takže ťažko povedať, ide o to že je to auto vo ve veku, nepíšeš kilometre, môže to byť kdečo - sviečky, káble, čidlá, RJ, cievky... X vecí a okrem toho aj ten soft v RJ
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Getz 1.4i studený start
Právě že moc nalítano nemá. Má 101xxx je to kupované od staršího pána z Prahy. Svíčky a kabely jsem měnil. Zkusím o víkendu ještě vyndat škrtící klapku a pořádně jí vyčistit. Každopádně někdo radil, že by se pak mělo udělat základní nastavení škrtící klapky, jenže zde je klapka ovládaná lankem a je tam jen snímač polohy klapky, takže zde se zřejmě nic udělat nedá viď?
Re: Getz 1.4i studený start
Skusil si diagnostiku? Napada ma este snimac otacok klukoveho hriadela. Necuka ten motor niekedy za jazdy?
Re: Getz 1.4i studený start
Ještě nezkoušel, nejdřív chci vyzkoušet možnosti doma. Jinak motor v pořádku
Re: Getz 1.4i studený start
Taky se přikláním k tomu software, mám stejný motor v accentu a dušení za studena bylo běžné
Hyundai Accent 1,4 71kW 08 Bronze Gray Metallic
Re: Getz 1.4i studený start
Dřív to ale nedělalo a co jsem četl tak to měli vozy od 2007.. Uvidím no. Vyčistím a zkusím pak diagnostiku
Re: Getz 1.4i studený start
Mali s tym problem auta facelift od 2006, do kedy dalej neviem...po vycisteni klapky nemusis nic riesit,mozno odpijit baterku na nejaku hodinku....
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021