spodní dekl pod motorem
Moderátor: Moderátoři
spodní dekl pod motorem
ahoj chlapyyy, před měsícem jsem koupil nový Tucson 1.6 GDI a na spodním deklu pod motorem nejsou otvory pro výměnu oleje, takže se musí sundat celý dekl, abych mohl vyměnit olej, tak se chci zeptat, jestli se dá koupit origo dekl, který ty otvory má--třeba na vyšší výbavy se dekl dodává..., díky za odpověď
Tucson 1.6 GDI 2020
- Reklama
Re: spodní dekl pod motorem
Tam ti žádná díra v deklu nepomůže. 1.6 GDI má filtr docela utopený v bloku, pokud ho někdo v servisu utáhnul fest, tak je při jeho povolování problém s místem, i když je komplet dekl dole
Tak hlavně, až budeš měnit olej, dotáhni filtr tak, jak se má, a ne na krev. Ušetříš si problém při další výměně.
Tak hlavně, až budeš měnit olej, dotáhni filtr tak, jak se má, a ne na krev. Ušetříš si problém při další výměně.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: spodní dekl pod motorem
díky za odpověď,co jsem to tak ohlížel, tak filtr bych měl povolit i shora, samozřejmě s klíčem na olej. filtry...
Tucson 1.6 GDI 2020
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: spodní dekl pod motorem
Stejně ale musíš vyšroubovat 17 šroubů, abys sundal dekl a dostal se k vypuštěcímu šroubu.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: spodní dekl pod motorem
no to je to, proč se na ten dekl ptám, nechce se mi pokaždé (každý rok) jebat s deklem u výměny oleje..., udělám ty otvory rozbrušovačkou, stejnak je to takový ztužený papír, či co
Tucson 1.6 GDI 2020
Re: spodní dekl pod motorem
Ono zase není od věci se jednou za rok podívat na motor zespodu. Když sundáš ten šusplast, aspoň na dně vidíš, jestli ti tam neodkapává nějaká provozní kapalina, případně kudy ti chodí kuna
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: spodní dekl pod motorem
No to je hnus, keď to nemá jednoduchší prístup-postup pri výmene oleja. Ešte tak čerpadlom z vrchu?
Re: spodní dekl pod motorem
Môže sa stať ak spravíš "správny " otvor na "správnom " mieste tak si môžeš spraviť aj peknú hlučnú píšťalku pri určitej rýchlosti auta
Ak pomocný montážny otvor tak z krytom. Spodný kryt motora má svoje opodstatnenie pre lepšiu aerodynamiku auta ,zníženie hlučnosti a menšie špinenie motora atd.. pri jazde. Prečo je blbý prístup ? Lebo všetko ma vykonávať servis a oni iba odsávajú olej zhora ak demontujú kryt tak to je v cene práce ktorú zaplatíš .Tak prečo to zjednodušovať majiteľom aut
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Re: spodní dekl pod motorem
Syr: při čerpání zvrchu se nepodaří odsát tolik oleje, kolik by vyteklo při odšroubování výpustného šroubu. Navíc je dobré tu zátku zkontrolovat, jestli na ní neulpěly nějaké nečistoty nebo drobný kovový bordel. Já ji teda mívám prostou těchto bordelů, ale jeden nikdy neví.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: spodní dekl pod motorem
Dekl rovnou vyhoď a nemusíš se jebat s flexou.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: spodní dekl pod motorem
dekl má svůj význam , to bezesporu, ale normální auta prostě mají v deklu otvory a ty lepší auta mají otvory opatřené zátkama , jinak skoro 50 roků si měním olej sám, takže bavit se o vysávání oleje přes měrku je zbytečné--tak to může dělat jenom hovado u firemního auta, jinak ten Tucson je po dlouhé době první auto, co má dekl bez otvorů, co se dá dělat, nějak to musím rozchodit..., ale je to asi jediná věc, co mi na něm zatím nepasuje, jezdí se mi s tím dobře, to jooo
Tucson 1.6 GDI 2020
Re: spodní dekl pod motorem
Když to slušně řízneš, tak z toho vyřezaného prvku po úpravě můžeš vyrobit zrovna i záslepku. Spíš se obávám, že ti to i tak bude při výměně vadit...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: spodní dekl pod motorem
Sundavám dekl při výměně oleje jak u Santa Fe, tak i IX55 , je to sice trochu opruz, ale jak zde někdo psal, kouknout jednou za 15000km na motor odspoda ničemu neuškodí, spíš naopak. Ale těch šroubů mám trochu méně, odhadem tak 8-10 , povoluju (i utahuju) to Akuvrtačkou a za moment je dekl dole
Určitě se motor méně špiní a možná se i hůře protahuje kuna......
Určitě se motor méně špiní a možná se i hůře protahuje kuna......
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: spodní dekl pod motorem
U Tucsona TLE, bohužel, ne, tam je kolem ramena a deklu hafo místa.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: spodní dekl pod motorem
tak olej v motoru vyměněný při stavu 3000 km, dekl jsem sundal, ale otvory do něj zatím nedělal, ale ty šrouby s metrickým závitem, co dekl drží, no nevím nevím, řekl bych, že po jedné zimě to nepovolí nikdo, protože závit zarezne a matky drží taky v takovém lisovaném papíru, nebo co to je, takže se matky protočí, to se šikmookým moc nepovedlo, u jiných aut se tam obvykle dávají samořezky, které se dají vždy dobře povolit..., jo, a jak tu někdo psal, že na povolení filtru je málo místa, doporučuju koupit klíč, který se nasadí zespoda na filtr, pak dlouhý nástavec a ráčna gola--jde to super, teď nejde poznat na měrce, kolik je oleje, jak je čistý , joo, a když nový filtr utahujete, stačí jen v rukách...
Tucson 1.6 GDI 2020