Tak to vypadá, že ta atmosféra 2.0 (DPi?) a 2.5 GDi skutečně existuje, nebo existovat bude, alespoň na jiných trzích. Tady v tom cizojazyčném, zřejmě prvním testu (kterému ovšem vůbec nerozumím ) je o tom zmínka na 50s záznamu.Chasnik píše: ↑23 říj 2020, 09:35 Z těchto důvodů já bych tento imaginární motor 2.0 DPi viděl rozhodně blíže 2.0 GDI, což si jako základní motorizaci dokážu představit. Auto sice neoplývající přebytečným výkonem, ale za rozumnou cenu, s relativně slušnou spotřebou, jednoduchým motorem, který si dokáže poradit i s provozem na kratší trasy.
Opět analogicky k i30, když vidím, že jednoduchá atmosféra se prodává za téměř shodné ceny, jako složitější a nákladnější oturbený motor s GPF, tak se domnímám, že na tomto motoru má výrobce služnou marži, která mu slouží jako finanční polštář např. pro emisní pokuty do Bruselu.
Ze všech těchto důvodů mi hypotetický motor 2.0 DPi (even. 2.2 DPi) dává logiku jak pro výrobce, tak i pro uživatele, který nemá extra nároky na výkon.
https://m.youtube.com/watch?v=q5io3hOyIGw