i30 PDE kombi 1,5 T-GDi Mild Hybrid DCT Premium
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
i30 PDE kombi 1,5 T-GDi Mild Hybrid DCT Premium
Říká se, že vše zlé je pro něco dobré. Na dnešek jsem měl jasný plán - ráno odvézt mámu na metro, doletět se Sněhurkou na počkání na přezutí a hned se zase vydat pro mámu a odvézt ji domů, abych se mohl posléze v klidu věnovat své práci. Jenže když jsem se v úterý navečer vracel z nákupu domů podařilo se mi vletět do neskutečného "příkopu". Na vydrolenou spáru jsem na tom mostě zvyklý, ale za posledních zhruba 10 dní se z toho stal regulérní příkop, který N Linovým kolům fakt nevoní. Sice jsem jel asi 30 km/hod a ještě jsem na poslední chvíli brzdil, ale stejně to byla rána, že jsem měl pocit, že jsem tam nechal přední nápravu. Takže když už jedu ráno do servisu, chce to nápravu zkontrolovat a udělat geometrii. Jenže tím se rozpadne pečlivě připravený časový plán ... . Hned na parkovišti jsem potkal šéfa prodeje, vylíčil mu můj "problém" a poprosil jsem o nějakou předváděčku, jen abych mámu mohl hodit do toho našeho zapadákova. Pan šéf situaci zhodnotil slovy "žádný problém" a vydali jsme se do jeho kanceláře. Otevřel šuplík s doklady a klíči a pečlivě hledal. A podal mi klíče právě od tohohle auta se slovy "Tohle jste ještě nezkoušel.". Musím říct, že potěšil !
Ani samotný interiér není zásadně změněn. Ano, jsou tady sedadla v kůži (kterou tedy nemusím) - jsou velmi pohodlná a pevná - jako vždy . V tomto konkrétním autě stojí z interiéru za zmínku vlastně 3 věci.
1. Ono záhadné tlačítko s kamerou, které zabralo pozici původně používanou S/S. Zapíná se jím obraz parkovací kamery na displayi MMS při dopředné jízdě. Bylo to fakt zvláštní koukat na obraz za autem ve 100 km/hod na dálnici. Moc smyslu v tom nevidím, kromě možnosti zkontrolovat tažné (nebo držák s koly na něm). Primárně se domnívám, že to je předpříprava na zobrazování obrazu kolem celého auta, až bude pro i30 k dispozici.
2. Velký tablet, tady MMS s úhlopříčkou 10,25''. Na první pohled je pro uživatele stávajícího MMS s navigací poněkud složitý a méně přehledný. Ale je to jen o zvyku, jde promíchávat zobrazování ve větší levé a menší pravé části, prostřednictvím MMS se v tomto provedení nastavuje většina systémů auta včetně těch bezpečnostních (reakce adaptivního tempomatu, hlídání mrtvého úhlu atd....). Vlastně se sem přesunulo prakticky vše z položky nastavení PP. Netuším jestli to tak je vždy nebo jestli je důvodem digitální přístrojový štít.
3. A právě digitální přístrojový štít je tou třetí novou položkou. Opět je tu mnoho různých zobrazovatelných údajů. Štít mění použitou grafiku a podbarvení podle zvoleného jízdního režimu. I tady jsou 3:
ECO: NORMAL: SPORT: A stejně jako u N Linu se stejným motorem se charakter auta mění. Rozdíly jsou pravda poněkud menší. Ale i tady platí, že ECO je defaultně nastavené po nastartování a auto je v něm jaksi "bez chuti a zápachu" - jede, ale velice neochotně a tupě, zjevně se snaží spálit minimum benzínu a i tady při sundání nohy z plynu plachtí.
NORMAL udělá z tohoto kombíku velice příjemně obyčejné auto, které reaguje na vše naprosto plynule, pokud si nezapnete grafiku toku elektřiny, tak nepoznáte kdy elektromotor pomáhá a kdy ne a tak je to správně. Elektromotor vykrývá "turbodíru" a funguje tak, aby nerušil. A stejně tak umí jemně brzdit motorem a tím rekuperovat.
Ve SPORTu se opět elektromotor přidává velmi důrazně a charakter posouvá k levelu hračka. Vydatně pomáhá při zrychlení a vydatně rekuperuje.
Kdybych měl projev této civilní verze přirovnat k testovanému N Linu, pak režim NORMAL je prakticky stejný, režim ECO je překvapivě trochu méně otupělý a režim SPORT je "méně výbušný" tak o 10%.
To vše samozřejmě ovlivňuje i sladění s vynikající převodovkou DCT, která plynulosti a jakési sametovosti projevu velice pomáhá.
Když srovnám tohoto kombíka s naší bývalou Karkulkou, tak je to pořád praktický kombík, ale pohonné ústrojí se posunulo o neskutečný kus dopředu. Samotný motor se velice povedl, je výborně odhlučněný a má dostatek síly. V kombinaci s elektromotorem má skvělý nástup síly a přitom dokáže být velice úsporný.
I tady platí značný posun v odhlučnění kabiny, zejména od podvozku. Protože jsem nechtěl auto vrátit s blátem až na střeše, byl jsem nucen obvyklé testovací úseky nepoužít (na polích kolem nich probíhá řepná kampaň - děs), ale mám i náhradní místečka . Věřím tomu, že podvozek kombíkového N Linu je stejný jako u běžných kombíků - rozdíl mezi 17'' a 18'' koly není tak velký a chování podvozku bylo prakticky identické - držení stopy i zvládání nerovností rozhodně na jedničku!
Brzdy i řízení jsou pořád stejné - řízení toho moc neřekne a brzdy mají rychlý nástup, dají se dobře dávkovat a v běžném provozu se utahat nedají.
Jaká tedy tahle nečekaná a poměrně krátká zkušenost byla? Velmi příjemná a pomohla mi dotvořit si poměrně ucelený pohled na faceliftovanou i30 PDE. Kombinace Mild Hybridu s DCT je stejně skvělá jako s iMT, to je pro mě hlavní poznatek z této krátké zkušenosti.
Mně se nicméně přeci jen víc líbí N Line zvenku (maska) i zevnitř (černý strop a famózní sedačky), takže z těch dvou naposledy testovaných kombíků nakonec asi udělám jeden - už avizovaný N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid DCT Premium .
P.S. Geometrie Sněhurky byla po té ráně skutečně trochu hnutá, takže její udělání a vynucené otestování tohoto kombíku měly smysl .
Nového kombíka i30 jsme tu měli už dvakrát. Rozebírat nějak detailně jeho vnější vzhled je tedy zbytečné. Musím uznat, že lakovaná maska vypadá mnohem lépe než surový plast, ale její (ne)funkčnost to bohužel nemění. Moc pěkná jsou 17'' kola.Ani samotný interiér není zásadně změněn. Ano, jsou tady sedadla v kůži (kterou tedy nemusím) - jsou velmi pohodlná a pevná - jako vždy . V tomto konkrétním autě stojí z interiéru za zmínku vlastně 3 věci.
1. Ono záhadné tlačítko s kamerou, které zabralo pozici původně používanou S/S. Zapíná se jím obraz parkovací kamery na displayi MMS při dopředné jízdě. Bylo to fakt zvláštní koukat na obraz za autem ve 100 km/hod na dálnici. Moc smyslu v tom nevidím, kromě možnosti zkontrolovat tažné (nebo držák s koly na něm). Primárně se domnívám, že to je předpříprava na zobrazování obrazu kolem celého auta, až bude pro i30 k dispozici.
2. Velký tablet, tady MMS s úhlopříčkou 10,25''. Na první pohled je pro uživatele stávajícího MMS s navigací poněkud složitý a méně přehledný. Ale je to jen o zvyku, jde promíchávat zobrazování ve větší levé a menší pravé části, prostřednictvím MMS se v tomto provedení nastavuje většina systémů auta včetně těch bezpečnostních (reakce adaptivního tempomatu, hlídání mrtvého úhlu atd....). Vlastně se sem přesunulo prakticky vše z položky nastavení PP. Netuším jestli to tak je vždy nebo jestli je důvodem digitální přístrojový štít.
3. A právě digitální přístrojový štít je tou třetí novou položkou. Opět je tu mnoho různých zobrazovatelných údajů. Štít mění použitou grafiku a podbarvení podle zvoleného jízdního režimu. I tady jsou 3:
ECO: NORMAL: SPORT: A stejně jako u N Linu se stejným motorem se charakter auta mění. Rozdíly jsou pravda poněkud menší. Ale i tady platí, že ECO je defaultně nastavené po nastartování a auto je v něm jaksi "bez chuti a zápachu" - jede, ale velice neochotně a tupě, zjevně se snaží spálit minimum benzínu a i tady při sundání nohy z plynu plachtí.
NORMAL udělá z tohoto kombíku velice příjemně obyčejné auto, které reaguje na vše naprosto plynule, pokud si nezapnete grafiku toku elektřiny, tak nepoznáte kdy elektromotor pomáhá a kdy ne a tak je to správně. Elektromotor vykrývá "turbodíru" a funguje tak, aby nerušil. A stejně tak umí jemně brzdit motorem a tím rekuperovat.
Ve SPORTu se opět elektromotor přidává velmi důrazně a charakter posouvá k levelu hračka. Vydatně pomáhá při zrychlení a vydatně rekuperuje.
Kdybych měl projev této civilní verze přirovnat k testovanému N Linu, pak režim NORMAL je prakticky stejný, režim ECO je překvapivě trochu méně otupělý a režim SPORT je "méně výbušný" tak o 10%.
To vše samozřejmě ovlivňuje i sladění s vynikající převodovkou DCT, která plynulosti a jakési sametovosti projevu velice pomáhá.
Když srovnám tohoto kombíka s naší bývalou Karkulkou, tak je to pořád praktický kombík, ale pohonné ústrojí se posunulo o neskutečný kus dopředu. Samotný motor se velice povedl, je výborně odhlučněný a má dostatek síly. V kombinaci s elektromotorem má skvělý nástup síly a přitom dokáže být velice úsporný.
I tady platí značný posun v odhlučnění kabiny, zejména od podvozku. Protože jsem nechtěl auto vrátit s blátem až na střeše, byl jsem nucen obvyklé testovací úseky nepoužít (na polích kolem nich probíhá řepná kampaň - děs), ale mám i náhradní místečka . Věřím tomu, že podvozek kombíkového N Linu je stejný jako u běžných kombíků - rozdíl mezi 17'' a 18'' koly není tak velký a chování podvozku bylo prakticky identické - držení stopy i zvládání nerovností rozhodně na jedničku!
Brzdy i řízení jsou pořád stejné - řízení toho moc neřekne a brzdy mají rychlý nástup, dají se dobře dávkovat a v běžném provozu se utahat nedají.
Jaká tedy tahle nečekaná a poměrně krátká zkušenost byla? Velmi příjemná a pomohla mi dotvořit si poměrně ucelený pohled na faceliftovanou i30 PDE. Kombinace Mild Hybridu s DCT je stejně skvělá jako s iMT, to je pro mě hlavní poznatek z této krátké zkušenosti.
Mně se nicméně přeci jen víc líbí N Line zvenku (maska) i zevnitř (černý strop a famózní sedačky), takže z těch dvou naposledy testovaných kombíků nakonec asi udělám jeden - už avizovaný N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid DCT Premium .
P.S. Geometrie Sněhurky byla po té ráně skutečně trochu hnutá, takže její udělání a vynucené otestování tohoto kombíku měly smysl .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Reklama
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: i30 PDE kombi 1,5 T-GDi Mild Hybrid DCT Premium
Málem bych zapomněl - podstatně bohatší fotogalerie je k dispozici zde: https://centrumpraha.hyundai.cz/vozy-be ... 2020/44050 .
Moc díky za půjčení a "záchranu"!!!
Moc díky za půjčení a "záchranu"!!!
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: i30 PDE kombi 1,5 T-GDi Mild Hybrid DCT Premium
Určitě to bylo hezké svezení. Jen ten digitální displej mi tam příjde jako "nasilu vlepený" Alespoň dle fotek.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: i30 PDE kombi 1,5 T-GDi Mild Hybrid DCT Premium
Díky za krátké a výstižné hodnocení auta a "Sněhurka" ať slouží i nadále dobře.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: i30 PDE kombi 1,5 T-GDi Mild Hybrid DCT Premium
Sněhurka to má dle plánu do příštího června .
V reálu to nevypadá špatně, pohrát si se zobrazováním (nechtěl jsem jim to rozhazovat), tak by to bylo na jedničku .
V reálu to nevypadá špatně, pohrát si se zobrazováním (nechtěl jsem jim to rozhazovat), tak by to bylo na jedničku .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: i30 PDE kombi 1,5 T-GDi Mild Hybrid DCT Premium
Bez ohľadu na výsledný dojem, sa chvalabohu zatiaľ drží v interiéroch pri zdravom sedliackom rozume.... taká nová octavia/golf/leon musí byť pre staršiu generáciu pravá liečba šokom.... tlačítka žiadne, dotykových plôch a dotyková obrazovka ako v kine....plné auto...Axel.Foley píše: ↑29 říj 2020, 13:45 Určitě to bylo hezké svezení. Jen ten digitální displej mi tam příjde jako "nasilu vlepený" Alespoň dle fotek.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: i30 PDE kombi 1,5 T-GDi Mild Hybrid DCT Premium
Ad digitální přístrojový štít:
Má někdo z vás nějaký nějaký nápad/zdůvodnění, v čem vlastně spočívá výhoda tohoto "zlepšováku"? Mně to nepřijde přínosné ani z hlediska estetického, ani praktického. Jsem konzerva a oceňuju 2budíkovou klasiku - otáčky a rychlost + ostatní malé v rozích.
Přiznám se tedy, že žádná z postFL i30, ve kterých jsem reálně jel, ho neměla, tak mi třeba něco uniká. Lze si tam třeba promítnout nějaké jiné informace, než které poskytne klasický DOT display?
Má někdo z vás nějaký nějaký nápad/zdůvodnění, v čem vlastně spočívá výhoda tohoto "zlepšováku"? Mně to nepřijde přínosné ani z hlediska estetického, ani praktického. Jsem konzerva a oceňuju 2budíkovou klasiku - otáčky a rychlost + ostatní malé v rozích.
Přiznám se tedy, že žádná z postFL i30, ve kterých jsem reálně jel, ho neměla, tak mi třeba něco uniká. Lze si tam třeba promítnout nějaké jiné informace, než které poskytne klasický DOT display?
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: i30 PDE kombi 1,5 T-GDi Mild Hybrid DCT Premium
Díky za "slintací" zhodnocení DCT s MHV... se sakra těším, až to testnu Ale jednoznačně, pokud uvažovat o novém voze, tak jedině v Nline (hatch, fast...) Ten klasický čumák prostě nedávám
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: i30 PDE kombi 1,5 T-GDi Mild Hybrid DCT Premium
Zde speciálně pro Tebe oba čumáčky hezky vedle sebe
Ad přístrojový štít - v konečné fázi to je levnější řešení - prostě jeden display. A můžeš to vesele programovat do různých modelů dle jejich zaměření a taky se to velmi snad individualizuje třeba jako tady dle zvoleného drive módu .25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: i30 PDE kombi 1,5 T-GDi Mild Hybrid DCT Premium
Maska na červeném se mi při tomhle porovnání zdá jako by ji něco chybělo, taková nedodělaná... jako díry v plotě
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: i30 PDE kombi 1,5 T-GDi Mild Hybrid DCT Premium
Já myslel nějakou výhodu pro uživatele (řidiče), ne pro automobilku...Mr. HYUNDAI píše: ↑29 říj 2020, 17:16 Ad přístrojový štít - v konečné fázi to je levnější řešení - prostě jeden display. A můžeš to vesele programovat do různých modelů dle jejich zaměření a taky se to velmi snad individualizuje třeba jako tady dle zvoleného drive módu .
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: i30 PDE kombi 1,5 T-GDi Mild Hybrid DCT Premium
Fuj tajksl... doufam, ze v Po nedostanu RZ 8AI... uz ted jezdim na propadlou prevozni RZ...no jo, covid v Praze uraduje...
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: i30 PDE kombi 1,5 T-GDi Mild Hybrid DCT Premium
Už jsem stihl potkat i 8AK
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: i30 PDE kombi 1,5 T-GDi Mild Hybrid DCT Premium
Hm, by me zajimalo, co daji po 9A.... to uz bude vycerpano, ne?
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: i30 PDE kombi 1,5 T-GDi Mild Hybrid DCT Premium
Co přijde po 9AZ se zatím neví, ale usilovně se na tom prý pracuje ...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate