Bateria-napatie
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Bateria-napatie
Mám klasiku H7. Skúsim. Ďakujem za radu.
Hyundai i30SW Family Smart, 1.4 t-gdi, 2020, snow white, manuál, 8" bez navi
Peugeot 308 SW, 1.6 16V, 2010, manuál
Škoda Fabia 1.4 50kW
Opel Astra G kombi, 1.6 16V
Škoda 105S žehlička
Peugeot 308 SW, 1.6 16V, 2010, manuál
Škoda Fabia 1.4 50kW
Opel Astra G kombi, 1.6 16V
Škoda 105S žehlička
- Reklama
Re: Bateria-napatie
Mne minulý týždeň pri preberaní auta po I. garančnej prehliadke zahlasil ze naptie na baterke mam 12,1V, ale ze zdavie baterky je OK, dal mi to aj na takom papiery. Vraj si z toho nemam nič robiť a že tie AGM baterie sa dobíjajú pulzne a nie ako "klasicke". Tak vravim že mam nabijačku a dobijem, no a on že sa dobíjajú pulzne a na to treba dajaku špeci. Tak snáď mi po 10 mesiacoch od kupy, resp. cez zimu neskape pri prvej príležitosti. Ale na to mame tie Hyundai assistacne nie ?
i30 kombi 1,4 T-GDi Style, DCT, Micron Gray, 12/2019
BMW e46 320d touring
BMW e46 320d touring
Re: Bateria-napatie
Bežný stav.. na garančku si prišiel na konci vybíjacieho cyklu ISG systému... počas prehliadky určite robili diagnostiku s vypnutým motorom... potom si mal pri odovzdávaní 12,1V..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Bateria-napatie
Já jsem u sebe zjišťoval jak mi to dobíjí a opravdu se to každou chvíli mění (každý kopeček, skopeček, změna plynu, ...). Přišlo mi jako by to testoval : chvíli dobíjel a za pár vteřin zase přestal.
Co se týká baterie : pro konzistenci výsledků se má napětí měřit až 8 hodin po vypnutí motoru. To asi v servisu nedodřželi a proto výsledky jsou k ničemu. Hodnota 12.1V odpovídá 25% nabití baterie, ale neříká nic o celkové kapacitě, vycházím z https://www.auto.cz/jak-poznat-konec-zi ... ije-133097
Co se týká baterie : pro konzistenci výsledků se má napětí měřit až 8 hodin po vypnutí motoru. To asi v servisu nedodřželi a proto výsledky jsou k ničemu. Hodnota 12.1V odpovídá 25% nabití baterie, ale neříká nic o celkové kapacitě, vycházím z https://www.auto.cz/jak-poznat-konec-zi ... ije-133097
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Bateria-napatie
Už so to v inom vlákne popisoval... v skratke len.. ak je v akumulátore dostatok náboja.... zaradená rýchlosť, uvoľnený plyn, okamžitá spotreba nulová=alternátor nabudený naplno... akumulátor dobíjaný, napätie v palubnej sieti 15+niečo V.... motor vo výkone okamžitá spotreba>0... alternátor odbudený, napätie v palubnej sieti=okamžitému napätiu akumulátora=celú spotrebu elektrickej energie na palube pokrýva akumulátor.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Bateria-napatie
@dibarbora
tak vies, on mi to tak podrobne nevysvetlil, ale nakonci povedal, že je to Ok.
tak vies, on mi to tak podrobne nevysvetlil, ale nakonci povedal, že je to Ok.
i30 kombi 1,4 T-GDi Style, DCT, Micron Gray, 12/2019
BMW e46 320d touring
BMW e46 320d touring
Re: Bateria-napatie
dibarbora: dlouhou dobu tady sleduju a s radostí čtu, tvé vysoce erudované příspěvky, obzvlášť v technických(nejen) sekcích. A v souvislosti s bydlištěm mě napadá jedna všetečná otázka: nemáš něco společného s VŠD ?
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Bateria-napatie
No bola to moja alma mater.... ... ale už ako ŽU.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Bateria-napatie
Díky za info... myslel jsem si to.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Bateria-napatie
.... autá sú len koníček . Veci okolo automobilov som neštudoval a ani ma neživia .
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Bateria-napatie
Ahoj, nebudu zakladat nove tema.....
Baterie cca 3/4 roku stara. V poslední době jsem párkrát nenastartoval. Měřil jsem napětí večer a ráno a po 8 hodinách mi klesne o 0,15 V. Je to normální? Menil jsem v obou klíčích (keyles) baterku a prijde mi ze od te doby zacalo auto zlobit. Muze to spolu souviset.
Diky
Baterie cca 3/4 roku stara. V poslední době jsem párkrát nenastartoval. Měřil jsem napětí večer a ráno a po 8 hodinách mi klesne o 0,15 V. Je to normální? Menil jsem v obou klíčích (keyles) baterku a prijde mi ze od te doby zacalo auto zlobit. Muze to spolu souviset.
Diky
HYUNDAI IX20 1,4 Comfort
Hyundai i30 1,6crdi 100kw
Hyundai i30 1,6crdi 100kw
Re: Bateria-napatie
Za predpokladu, že auto máš v garáži a kľúče len za dverami, je teoreticky možné, že sa elektronika poriadne “neuspí”... lebo komunikuje s kľúcmi...ale inak skôr problém v baterke/dobíjaní/štýle pužívania auta...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Bateria-napatie
pro169 : Pokiaľ jazdíš krátke trasy (často štartuješ ) tak ISG (inteligentné dobíjanie ) ti nikdy nedokáže dať akumulátor do do plnej kapacity . Preto aspoň 1x mesačne pripoj inteligentnú nabíjačku (napr.Liedel je veľmi dobrá (bez odpájania kontaktov batérie )) a dobiješ si to .Predlžíš si životnosť akumulátora aj štartovanie bude OK .
Ja keď som nemal deaktivované ISG (odpojenie 1 káblika zo snímača na -pol batérie ) tak 1x mesačne mi to dobíjalo akumulátor niekoľko hodín 6-12h (95Ah batéria) pokiaľ nebola FULL (zelena kontrolka ) Teraz je to max do 60min a to už nerobím každý mesiac .
Keyles kľuč komunikuje až keď si tesne pri aute ak ho máš napr 2m od auta tak neodomkneš (nekomunikuje ) aspoň i ix35 to takto funguje . Takže určite nato nemá žiadny zásadný vplyv . Odporúčanie -Dobíjať pravidelne akumulátor a vyhneš sa problémom
Ja keď som nemal deaktivované ISG (odpojenie 1 káblika zo snímača na -pol batérie ) tak 1x mesačne mi to dobíjalo akumulátor niekoľko hodín 6-12h (95Ah batéria) pokiaľ nebola FULL (zelena kontrolka ) Teraz je to max do 60min a to už nerobím každý mesiac .
Keyles kľuč komunikuje až keď si tesne pri aute ak ho máš napr 2m od auta tak neodomkneš (nekomunikuje ) aspoň i ix35 to takto funguje . Takže určite nato nemá žiadny zásadný vplyv . Odporúčanie -Dobíjať pravidelne akumulátor a vyhneš sa problémom
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Re: Bateria-napatie
Jako někdo, kdo se celý život zabýva elektronikou se chvílemi docela bavím nad příspěvky kolem elektriky a elektroniky, tady např. tolik pověr a nepřesností ohledně akumulátoru.
*
Pro kukajze: napětí akumulátoru se měří při ZCELA nezatíženém. A až 8 hodim po nabití.
Auto odebírá nějaký malý proud vždy, musel bys Aku odpojit. A to se nedá doporučit.
Akumulátory nejsou stabilizované zdroje.
Být Tebou tak to neřeším a užívám si jízdu.
*
A ještě poznámka: AGM jsou kyselinové aku!!
*
Pro kukajze: napětí akumulátoru se měří při ZCELA nezatíženém. A až 8 hodim po nabití.
Auto odebírá nějaký malý proud vždy, musel bys Aku odpojit. A to se nedá doporučit.
Akumulátory nejsou stabilizované zdroje.
Být Tebou tak to neřeším a užívám si jízdu.
*
A ještě poznámka: AGM jsou kyselinové aku!!
Re: Bateria-napatie
Keďže od kúpi auta sa mi ani raz neaktivoval štart-stop na križovatke (nie že by som to potreboval k životu, ale má to byť funkčné), tak som sa rozhodol že bateriu vyberem a doma v teple nabijem. No nabíjanie trvalo cca 30min. Hneď po nabití mala bateria 12,7V a pomali klesala. Po cca 8hodinách sa zastavila na 12,4V, čo ma utvrdzuje v tom, že pri 4mesačnom aute je ta bateria naprd. To potvrdzuje aj meranie viď foto.
Ak by všetko fungovalo ako má, tak nič neriešim a veselo sa vozím.Hyundai i30SW Family Smart, 1.4 t-gdi, 2020, snow white, manuál, 8" bez navi
Peugeot 308 SW, 1.6 16V, 2010, manuál
Škoda Fabia 1.4 50kW
Opel Astra G kombi, 1.6 16V
Škoda 105S žehlička
Peugeot 308 SW, 1.6 16V, 2010, manuál
Škoda Fabia 1.4 50kW
Opel Astra G kombi, 1.6 16V
Škoda 105S žehlička