i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Jak jsme testovali Hyundai modely.

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
dibarbora
*****
Příspěvky: 2247
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Příspěvek od dibarbora »

Mexican píše: 02 lis 2020, 19:20 celkom ma desite ak hovorite, ze skoro 120kw nejde. Ja mam niekedy usmev od ucha k uchu aj v 40KW Fabii, ta je vsak Euro 3

dufal som, ze ta 1.5TGDI s hybridnym boostom pojde ako vesmirna lod. preto som si hovoril, ze je to pre mna skoda a bude stacit liter s hybridom a dct. Vcera som ale videl jeden porovavaci test 1.5DPI (I30) vs 1,5 TSI a veru tie vysledky neboli az tak jednoznacne pre ten oturbeny tsi. Kritizovali tupy a ospaly nastup. Myslim, ze ten hybridny boost by v tomto mohol pomoct tomu gdicku, je to tak?
Keby 1,5tgdi nenaordinovali ťažšiu prevodovku (okrem 6tky... ta zostala rovnaká) v porovnaní s 1,4tgdi.. tak by tá 1,5tgdi kraľovala, takto je možné napísať, že motory sú viac menej vyrovnané..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Reklama
 

dibarbora
*****
Příspěvky: 2247
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Příspěvek od dibarbora »

idam.i píše: 02 lis 2020, 19:36 Tiež pravidelne čítam o tuposti 1,5TSI.No zároveň, že Octavia s týmto motorom dá stovku za 8,5 sekundy. Tak neviem.
Zajtra preberám svoje auto s motorom 1,5 turbo , tak som zvedavý. Bude to síce utlmené automatom, ale aj tak 165 koní a 250Nm by malo čosi tlačiť. :-k
1,5 tsi s elektro dopingom v golfe bola dosť vychválená...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9109
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Příspěvek od idam.i »

To áno, ale cena Golf 1,5 mildhybrid začína na 25.000euro.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
dibarbora
*****
Příspěvky: 2247
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Příspěvek od dibarbora »

Koncern si vždy nechá zaplatiť... keď ho zoberieme ako etalón v rámci porovnanie motorov, tak 1,5tgdi mild hybrid je cenovo dostupnejšie riešenie v porovnaní s 1,5 tsi mild hybrid (za cenu vyššej spotreby)..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9109
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Příspěvek od idam.i »

Verím tomu, že dovybaviť Golf na úroveň i30 by rozdiel v financiách ešte zväčšil.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
dibarbora
*****
Příspěvky: 2247
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Příspěvek od dibarbora »

To už je iná kategória... Nemci všeobecne to s príplatkami na zákazníkov vedia...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Příspěvek od slabostka »

Mexican píše: 02 lis 2020, 19:20 celkom ma desite ak hovorite, ze skoro 120kw nejde. Ja mam niekedy usmev od ucha k uchu aj v 40KW Fabii, ta je vsak Euro 3

dufal som, ze ta 1.5TGDI s hybridnym boostom pojde ako vesmirna lod. preto som si hovoril, ze je to pre mna skoda a bude stacit liter s hybridom a dct. Vcera som ale videl jeden porovavaci test 1.5DPI (I30) vs 1,5 TSI a veru tie vysledky neboli az tak jednoznacne pre ten oturbeny tsi. Kritizovali tupy a ospaly nastup. Myslim, ze ten hybridny boost by v tomto mohol pomoct tomu gdicku, je to tak?
- mild hybrid ti žiaden boost nedá, je to len barlička - rýchle poriešenie predpisov než dôjdu k full hybridu alebo full EV. To isté má suzuki - mild hybrid nepridá ani silu-dynamiku ani neuberie spotrebu. Je to tam ale vo finále kedže mierne pdladia motor, zmenia prevody si nič nezískal okrem ďalšej baterky a zložitosti pohonu.
Inak čo máme hybridného aurisa tak keď je baterka v meste aspoň akotak nabitá tak ten " boost" tam je a celkom parádny. A to mám model starý 8-9 rokov, dnes sú ešte o kúsok ďalej. Ak by som chcel hybrid rozhodne toyota, Korejci sa v tomto ešte nedotiahli, hlavne toyota nemá dvojspojku a to je obrovská výhoda.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8159
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Příspěvek od Mexican »

hubridny Auris poznam dobre (generaciu od 2014). Myslel som vsak, ze u Hyundai ten mild hybrid eliminuje tu tupost plynu a moment hlucheho momentu motoru pred optimalnym plnenim turba. Ma recht, ze je to zlozity system

turbo /priamovstrek/hybrid/filter pevnych castic

som zvedavy na dlhodobejsie skusenosti. Nastastie este nemam peniaze a tak nie som uplne postaveny pred hotovu vec :-)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
dibarbora
*****
Příspěvky: 2247
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Příspěvek od dibarbora »

K tej spoľahlivosti(zložitosti) napíšem len jedno porovnanie zo SK cenníka
i30 kombi family 1,6CRdi 85kW 6MT (bez Mildhybridu a elektronickej spojky)= 19490
i30 kombi family 1,5TGDi mild hybrid + 6iMT = 19390

Cenový rozdiel, ktorý bol pred FL (MY2020) 1,6Crdi vs 1,4TGdi 1000€ je dnes len 100€... keď budeme predpokladať, že :hyu: bude emisnú pokutu rozkladať rovnomerne na všetky predané autá, tak toto porovnanie jasne vypovedá o tom, že elektrifikovaný benzín sa zložitosťou a technickou náročnosťou dostal na úroveň neelektrifikovaného naftového motora. Keď to premietneme do spoľahlivosti, tak si každý môže hodiť mincou, že čo bude spoľahlivejšie z dlhodobého hľadiska (ja si to porovnať nedovolím):
- náročnejší palivový systém a všetka bižutéria okolo výfuku v naftovom motore alebo
- zatiaľ dosť neprebádaný systém rekuperácie, zložitejšieho motor/generátora, lion aku + všetka 48V bižutéria(menič a nejaké riadenie) + samozrejme svetový unikát elektronicky ovládanej spojky (Mercedes ten istý princíp kedysi použil na brzdy... veľa slávy s tým nebolo.. hlavne pre jazdenkárov dobrý hlavy bôľ)
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Příspěvek od slabostka »

Mexican píše: 03 lis 2020, 06:29 hubridny Auris poznam dobre (generaciu od 2014). Myslel som vsak, ze u Hyundai ten mild hybrid eliminuje tu tupost plynu a moment hlucheho momentu motoru pred optimalnym plnenim turba. Ma recht, ze je to zlozity system

turbo /priamovstrek/hybrid/filter pevnych castic

som zvedavy na dlhodobejsie skusenosti. Nastastie este nemam peniaze a tak nie som uplne postaveny pred hotovu vec :-)
- mild hybrid v tej baterke skýva málo energie, tá nemôže ničomu zásadne pomôcť.
Zhrniem v čom je systém toyoty geniálny a geniálne vyladený - motor 1.8 nepriamy vstrek, motor 2.0 kombinácia priamy nepriamy - odpadá karbon problém, prevodovka - čisté ozubené súkolia - prevodovka vydrží čo zvyšok auta, výmena oleja je ako v manuále, čiže lacná, jednoduchá...
Systém používajú cca 15 rokov a je absolútne odladený, raz sa povozíte a myslíte si Takto to má fungovať.
Teraz došli okrem 1.8 aj s 2.0 čo dalo alternatívu pre tých čo chceli viac výkonu.
Ak by som mal ísť do hybridnej jazdenky tak jedine toyo-lexus. Žiaden karbon, žiadna dct, rozvod reťaz, systém skotrolujú testom v toyote za 20-30E s certifikátom čiže kupec vie na čom je, baterie overené rokmi....
Je to super vozítko na mesto, poprimesto. Nie je to dialničný parník... tam by to bol lexus s nejakým 6valcom.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8159
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Příspěvek od Mexican »

suhlasim. Bohuzial je nova Corola nehorazne draha. A u toyoty mi celkom vadi ta eCVT, resp CVT vseobecne. Oproti dvojspojke to neradi uplne idealne a casto je to dost vysavacovite (nechava zbytocne "vysoke otacky" kym sa kuzel posunie

Na dalnici je to pre mna okay, jazdievam 120-140 tacho, castejsie k tym 120. Trochu by som sa bal stavu baterii u 5 rokov a starsej Toyoty, ale kamarat ma Auris z 2012 a hovori, ze kapacita stale super. Lenze on je fakt poctivec :-)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Příspěvek od slabostka »

len ťa poopravím ecvt nemá s cvt nič spoločné, nie sú tam žiadne kužele, žiadny pás na prevod. To pomenovanie zvolili veľmi nešťastne, je to vlastne manuálna prevodovka a v tom je to čaro. Je tak spoľahlivá ako manuál a komfortná ako manuál.
Vysávačoví efekt tam je ale chce to trošku zmeniť prístup k plynovému pedálu plus v novších verziách to simuluje prevodové stupne.
baterky - ja mám rovnako ročník 2012, ešte starý model, 200 000km, na baterkách nebadať zmenu.... pri toyote nemusíš byť poctivec - len meniť oleje.
cena - ano pri novom opticky vyššia, v reále ak porovnáš čo dostaneš ani nie, no nie je to getz z roku 2006.
A pri jazdenke máš famozny pokles ceny.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
dibarbora
*****
Příspěvky: 2247
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Příspěvek od dibarbora »

Ja zase trochu trochu opravím teba. :wink: ... ecvt nie je v žiadnom prípade technicky pripodobiteľná klasickej manuálnej prevodovke dvojhriadeľovej prevodovke... je to veľmi špecifické využitie planétových prevodov na kombináciu dvoch motor generátorov a spaľovacieho motora.... keď už by sa to malo vzdialene na niečo podobať, tak na meničový automat... aj tu je jediná spolčná vec využitie planétových prevodov.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Příspěvek od Chasnik »

Mexican píše: 02 lis 2020, 19:20 Vcera som ale videl jeden porovavaci test 1.5DPI (I30) vs 1,5 TSI a veru tie vysledky neboli az tak jednoznacne pre ten oturbeny tsi. Kritizovali tupy a ospaly nastup. Myslim, ze ten hybridny boost by v tomto mohol pomoct tomu gdicku, je to tak?
Najdeš ještě link na ten test?
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8159
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: i30 PDE kombi N Line 1,5 T-GDi Mild Hybrid iMT

Příspěvek od Mexican »

2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Odpovědět

Zpět na „Testy“