Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort

Ukažte ostatním vaše auto a rozšiřte náš fan klub Hyundai. Pokud chcete, můžete napsat i recenzi.

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Stringo
******
Příspěvky: 2641
Registrován: 27 led 2019, 12:54
Bydliště: Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort

Příspěvek od Stringo »

No já denně jezdím tam a zpátky tuhle trasu
Přílohy
1604232619322.jpg
1604232619322.jpg (30.54 KiB) Zobrazeno 1584 x
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDi 103kW MR.2019 (Polar White, Style, NAVI)
Obrázek
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8159
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort

Příspěvek od Mexican »

krasna trasa pre plug-in hybrid by to bola :-)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort

Příspěvek od Chasnik »

Z Kaznějova na Třemošnou bych to při slabším provozu viděl na krásný sjezd na neutrál, akorát ty dva železniční přejezdy to kazí. Ale tam asi bude jezdit dost aut, takže se člověk musí přizpůsobit...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Stringo
******
Příspěvky: 2641
Registrován: 27 led 2019, 12:54
Bydliště: Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort

Příspěvek od Stringo »

O víkendu to lze trochu šolíchat, ve všední dny katastrofa. Je to jediný hlavní tah Plzeň-Žatec. Navíc pořád zatáčky, motorem se brzdit skoro nedá, pořád brzdy, proto jsem se ptal, jak to děláte, že destičky jedete 100k a víc =D>
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDi 103kW MR.2019 (Polar White, Style, NAVI)
Obrázek
Uživatelský avatar
Sanchez
***
Příspěvky: 518
Registrován: 01 lis 2020, 13:20
Bydliště: Rakovník

Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort

Příspěvek od Sanchez »

Co najdlhsie brzda motorom a pred zalomenim jemna brdzicka, spravny odhad musi byt, inac to nejde.
Z kopca VZDY so zaradenou rychlostou, zjazd na neutral by som si nedovolil, clovek nikdy nevie
i30 Fastback 2019 PDE Trikolor-komfort, 1,6 crdi 100 kw, polar white
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort

Příspěvek od Chasnik »

Nejsem kamion, vyřazení z mírného sjezdu se nebráním. Když jedu s dodávkou nebo s přívěsem, tak kvalt vždy, ale sólo nemám problém. Zrovna na mé trase je pár úseků, kde to jde a při optimálním provozu i více než 1 km.

Stringo, podívej se na moji běžnou trasu:
https://mapy.cz/s/nadefojazu

Sjezd z dálnice (D8-35 Doksany) do kopce a mírný oblouk, takže bez brzd. Když na mnou nic nejede (nechci být brzda), tak do Doksan doplachtím až do první pravoúhlé, která ale jde projet 55, takže bez brzd. Ta druhá taky jenom s decelerací. V Dolánkách je 70 a příjezd za horizontem, takže stačí sundat nohu z plynu ze 100 na 80. Potom 3 dlouhé rovinky, na příjezdu do Terezína to buď risknu a jedu bez plynu od 75 dolů nebo přibrzdím. V Terezíně jsou 3 pravoúhlé zatáčky, ale před první je most s dlažbou, takže do ní stejně nepřijedeš rychle. Druhá je vnější oblouk, jde na suchu projet 50 a před tou třetí stačí sundat nohu z plynu, ale nesmí jet nikdo přede mnou, ten mě zbrzdí, já ji projíždím rychleji než ostatní, protože už ji mám najetou pěkně od středové čáry až k té díře v krajnici (jako obvykle na apexu, oblíbené vylepšení českých silnic ](*,) ). Vyjedeš z Terezína, musíš přibrzdit u kruháče. Příjezd do LTM v pohodě, tam se brzdí až za mostem na přechodu u autobusového nádraží a potom u dalšího kruháče. Ten má ale příjezd do mírného kopce a pokud sleduješ provoz a nejedou všichni do tvého směru, stačí si hrát s plynem. No a pak až domů jedu rovinky a kopce, tam není kde brzdit.

Předtím je cca 40 km dálnice, tam se brzdí dle potřeby, ale občas taky vůbec. A výjezd z Prahy, ať už Kbelská - Cínovecká, alternativně Liberecká - Cínovecká, je taky do kopce. Takže sumasumárum, když nejsou kolony, tak se dá nějakých 55 km odjet na nějaké 3 - 4 přibrždění a kdybych jel třeba v neděli nebo v noci a trošku se na to soustředil, tak kromě toho kruháče u Terezína se to dá projet na jediné přibrždění.

Ale kdybych jezdil tam co ty, tak by mi ty brzdy taky nevydržely tak dlouho, holt jsou trasy, kde to objektivně jinak nejde. Sice hodně pomůže znalost terénu, ale všechno má své hranice a fyzika je jenom jedna.

No a podívej se, kde bydlí třeba Jožo: ten, když nevyveze rodinku na Sv. kopeček do ZOO, tak to má všade po rovině, ať už jede na Mohelnici, Prostějov nebo Ostravu.
No a Štěpán ani nemluvím, ten když chce vidět kopec, musí vylézt na střechu a vzít si dalekohled, nejblíže bude nejspíš Říp a ten se objíždí okolo, takže se to stejně nepočítá :mrgreen:
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Stringo
******
Příspěvky: 2641
Registrován: 27 led 2019, 12:54
Bydliště: Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort

Příspěvek od Stringo »

:lol:
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDi 103kW MR.2019 (Polar White, Style, NAVI)
Obrázek
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20300
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort

Příspěvek od Axel.Foley »

Stringo: Viz výlet minulý týden, jedeš 400 km po téměř prázdné dálnici na tempomat, tedy nač brzdit? :lol:
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort

Příspěvek od Chasnik »

Když už se o tom bavíme, tak konkrétní případy: včera Praha a zpět, dopoledne za deště 12°C, odpo zataženo bez deště 18°C. Cestou tam to nebylo úplně optimální, ale vynahradil jsem si to relativně příznivým průjezdem Prahou, takže jsem byl ušetřen poskakování v kolonách, výsledek příjemný:
Obrázek

Dnes jsem dal prohřívací den, na dálnici jsem povětšinou držel 140, při zrychlování jsem podřazoval na 5 nebo 4, abych byl pružnější. Zjistil jsem při této příležitosti, že auto je i ve 160 km/h relativně tiché, sice je na otáčkoměru vidět přes 4 tisíce, ale do kabiny ten hluk moc nejde. Čili i při delších mezinárodních přesunech (FRA, IT) s tím bude možno přes Německo zábavně jet bez toho, že by trpěla posádka :D/
Tento styl jízdy se projevil na spotřebě, ale ne tak výrazně, jak bych předpokládal. Pořád je vidět, že i když nejedu zrovna eko, těžím z benefitu slušného profilu trasy a faktu, že jezdím delší trasy s prohřátým motorem.
Obrázek

Zajímavé je i porovnání průměrných rychlostí za oba dny, velmi podobné. Potvrzuje se moje mnohokrát prověřený fakt, že dobu jízdy neovliňuje tak moc fakt, jak moc dupu na plyn při vyšších rychlostech, ale jak dokážu zvládnout pomalá popojíždění, kdy se čas ztrácí mnohem rychleji, tzn. vyhnout se kolonám a kolizním místům, mít informace (NAVI, rádio) příp. i štěstí, kolikrát člověk vjede do kolony, i když o ní ví, protože alternativa není nebo je stejně zahuštěná... :(

Každopádně pohodlnější je pro mě na dálnici mírnější tempo, lépe dokážu reagovat na provoz, ať už zrychlením nebo zpomalením. Pokud na to člověk víc šlápne, tak díky provozu ta jízda není natolik plynulá, i když člověk předvídá. Ten brzdový pedál už je potom trošku potřeba :wink: Ale motoru to prospěje, když si občas zamaká, nízká spotřeba je fajn, ale nesmí to zlenivět!
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5128
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort

Příspěvek od petzl62 »

Vy si tady na fóru se Štěpánem a Jožinem udělejte vlákno: Kdo má menší a delší :mrgreen: :mrgreen:
Myslím tím spotřebu a úsek jízdy bez brzd. Všichni si bydlíte v deltě Vltavy a Labe, nejvyšší kopec máte Říp a tam cesta nevede- jenom na pole, kde řádí Eva a Vašek :mrgreen: :mrgreen:
No a Axel, to je to samé. Vyjede z té své roviny, vyfuní jeden kopec, a pak až do Švédska pro granule a kaviár jede jen z kopce a na lodi. Jo a to ještě nepřiznal, že na Oresundu otvíral kufr v tom větru, aby ho to tlačilo :mrgreen: :mrgreen:
A brzdové desky a kotouče chlapi konzervujte vazelinou, nezreznou vám a brzdit stejně nepotřebujete :wink: :idea: :D/ :D/
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
Stringo
******
Příspěvky: 2641
Registrován: 27 led 2019, 12:54
Bydliště: Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort

Příspěvek od Stringo »

:D =D>
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDi 103kW MR.2019 (Polar White, Style, NAVI)
Obrázek
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort

Příspěvek od Chasnik »

petzl62: s tím otevřeným kufrem to musím doladit, ale asi budou muset jít pryč vzpěry, aby to šlo otevřít výš :mrgreen: :mrgreen:
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
kyrmon
*****
Příspěvky: 1609
Registrován: 29 bře 2017, 10:54
Bydliště: okolí Kolína

Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort

Příspěvek od kyrmon »

Vzpěry doporučuji jen vyměnit za plně elektronické s vyšším zdvihem, alespoň nebudeš muset zastavovat (a tím kazit spotřebu) abys kufr otevřel a zavřel :-
Hyundai Accent 1,4 71kW 08 Bronze Gray Metallic
Odjinud
***
Příspěvky: 976
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort

Příspěvek od Odjinud »

Plachta je zaklad... :-)
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Sága pokračuje: Chasnikův Albín 1.5 DPi Comfort

Příspěvek od willy50 »

WalterB píše: 31 říj 2020, 23:25
Jovzin píše: 31 říj 2020, 20:58 ... Aj dneska kua sla po meste v 4 prevodovom stupni 50km/h a otacky to malo tusim 1700 abo tak. Tak som sa len chytal za hlavu a dufam , ze tym nepokazime zabehnutie motora.... Nechcem si z neho urobit hlemizda :D
Tak ono nezáleží jen na otáčkách samotných, ale hlavně na okolnostech. Pokud točila 1700 pěkně v klidu, po rovince a s ohřátým motorem, tak bych ji při tom klidně nechal. Pokud by to ale mělo být s akcelerací, do kopce a ještě na studeno, tak to by byla silná káva i na kdejaké staré nezničitelné TDíčko :)
Chasnik píše: 31 říj 2020, 23:17
Jovzin píše: 31 říj 2020, 20:58 Inak mam otazku na Vas ludia:
V manuale som cital ze prvych 1000Km sa ma to auto drzat v otackach 2000 - 4000 a nepretacat motor ale ani nepodtacat.
Moze sa nieco posrat ak manzelku ani za boha neviem naucit aby ak jej padnu otacky pod 2000 tisic aby dala nizsi sutpen a nech sa drzi v tych 2000- 4000 otackach ? Aj dneska kua sla po meste v 4 prevodovom stupni 50km/h a otacky to malo tusim 1700 abo tak. Tak som sa len chytal za hlavu a dufam , ze tym nepokazime zabehnutie motora.... Nechcem si z neho urobit hlemizda :D
Žádnou paniku, ono je tím spíš myšleno, aby se mimo ten doporučený rozsah otáček nejezdilo furt. To bys ani nemohl stát na křižovatce na neutrál, když to točí pod tisíc :lol: U všech svých aut jsem se spíš snažil o rozmanitý způsob jízdy, tedy nehodit na dálnici tempomat a půl hodiny to držet ve stejných točkách. Když to bude chvíli pod 2000, tak se prd stane, spíš jde o to, aby v těch nižších otáčkách (a nejen v době záběhu, ale i později) nedupala zbytečně na plyn. Buď zrychlovat postupně, nebo podřadit.
Je to o citu pro motor. Někdo ho má, někdo ne. Se čtyřválcem není problém jet pod 2000 ot., ale plyn jen tak lechtat. Pokud na to dupneš a necítíš jak se motor trápí tak je to špatně. Typicky to tak mají ti co jezdí nafťákem a přejdou na benzín. Hlavně TDičkař s diagnozou "jezdím za čtyři". Ten bude klidně točit 1200 ot. a vůbec mu to nepříjde divné.
Předřečníci to shrnuli dobře. Je třeba využívat CELÝ rozsah otáček, potom motor nazhlemýždí.
(zahřátý a zajetý)
Odpovědět

Zpět na „Vaše auta / Club cars“