Vymena oleje
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Vymena oleje
je škoda, že je to pro vás taková prdel, a taky vím, že na forech je každý chytrý jak rádio--jenže já reklamačky spíš viděl z druhé strany a tam zákazník většinou ztratil řeč, když mu situaci vysvětlil technik, takových co nakonec vyhráli bylo moc málo ať vám to jezdí
Tucson 1.6 GDI 2020
- Reklama
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Vymena oleje
ozzy: Ano, ty to vidíš z jiné strany, ale nevidíš chování servisu k zákazníkům. Chci vyměnit vzduchový filr - proč po 15000, interval je 60000. Chci vyměnit olej po 15000 - proč, interval je 30000. To se ti zdá normální? A také že přijímací technik je debil, který nedokáže pochopit, že když auto najezdí za dva roky přes 70000, z toho 5000 za poslední měsíc, že asi líné nebude? Uvedená závada: auto je moc rychlé. To je, kurva, co za závadu??? A navíc neumí přečíst data z diagnostiky a ještě z tebe udělá lháře? Proč tam mám jezdit? Je to jak píše Chasnik, servis si může udělat značku, taky si ji udělám. Protože třeba tady na fóru se objevil případ, že servis 5 let nevyměnil vzduchový filtr, ačkoliv si to vyfakturoval a zákazník to zaplatil. Autorizák. Kde asi skončil ten filr? Předpokládám, že ve skříni u člověka, který servis prováděl. Sorry jako.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Vymena oleje
ozzy56: ano, máš pravdu, může se stát, že zákazník ztratí řeč, ale otázka je, jestli je to oprávněně nebo jestli zneužívá servis své pozice a odepře zákazníkovi jeho práva. Problémy nastat můžou. Já si platím DASku, i když není všemocná. Třeba pomůže, třeba ne, zas' tolik to nestojí. A pokud by opravdu byla závažná závada na motoru způsobená olejem, tak stejně přijde na řadu tribologický test, ať už je olej odkudkoli.
A když si tady projdu pečlivě fórum (s kratšími či delšími přestávkami se tu pohybuju od r. 2011), tak víc chyb v olejích dělají servisy než zákazníci. Pokud se totiž někdo odhodlá zkrátit intervaly výměn a provést je sám, tak si sakra zjišťuje, co do toho motoru může dát a co ne. Kdežto technici v servisu často o normách ACEA a API moc neví a do dieslového DPF motoru klidně nalejou ACEA A5.
Už jsem se tady o tom jednou zmiňoval: když si zákazník přinese "špatný" olej, tak je oheň na střeše a vypadá to, že motor klekne na první křižovatce za servisem. Když to spletou oni, tak najednou mezi těmi oleji není zas' až takový rozdíl a pro jednou se nic nestane, stačí, když se příště dá ten správný.
Neber si to osobně, nic proti tobě, je dobře, že nás upozorňuješ, ať to nebereme na lehkou váhu. Ale mnozí z nás mají dost zkušeností s techniky, takže víme, že někteří by byli rádi, kdyby zakoš přišel o záruku jenom proto, že si odšrouboval kolo, vynalézavost v zamítání reklamací je bezmezná (mě garančák zamítl prohnutý zadní stěrač měsíc po prodeji s tím, že je to spotřební materiál a jde opotřebení provozem, no kvůli 250 korunám jsem to nehrotil, ale přišli o dost tisíc za garančky, které jsem u nich následně neprovedl...), a o větách typu "to jsme tady ještě neměli", "tohle vidíme fakt poprvé, s tím tady nikdo ještě nebyl", "to je vlastnost auta, to mají všechny" ani nemluvím, tomu se tady hořce smějeme.
Tak se nediv, že se trochu ježíme, když slyšíme nebo čteme o něčem, kvůli čemu "přijdeme o záruku". Ale máš pravdu v tom, že v servisu se s tím chlubit nebudu, abych jim zbytečně nenahrával na smeč v jejich manipulativnímu jednání.
Ale abych nebyl jenom negativní - kromě toho zadního stěrače byly u mých vozidel Hyundai a KIA všechny reklamace vyřízeny bez reptání.
A když si tady projdu pečlivě fórum (s kratšími či delšími přestávkami se tu pohybuju od r. 2011), tak víc chyb v olejích dělají servisy než zákazníci. Pokud se totiž někdo odhodlá zkrátit intervaly výměn a provést je sám, tak si sakra zjišťuje, co do toho motoru může dát a co ne. Kdežto technici v servisu často o normách ACEA a API moc neví a do dieslového DPF motoru klidně nalejou ACEA A5.
Už jsem se tady o tom jednou zmiňoval: když si zákazník přinese "špatný" olej, tak je oheň na střeše a vypadá to, že motor klekne na první křižovatce za servisem. Když to spletou oni, tak najednou mezi těmi oleji není zas' až takový rozdíl a pro jednou se nic nestane, stačí, když se příště dá ten správný.
Neber si to osobně, nic proti tobě, je dobře, že nás upozorňuješ, ať to nebereme na lehkou váhu. Ale mnozí z nás mají dost zkušeností s techniky, takže víme, že někteří by byli rádi, kdyby zakoš přišel o záruku jenom proto, že si odšrouboval kolo, vynalézavost v zamítání reklamací je bezmezná (mě garančák zamítl prohnutý zadní stěrač měsíc po prodeji s tím, že je to spotřební materiál a jde opotřebení provozem, no kvůli 250 korunám jsem to nehrotil, ale přišli o dost tisíc za garančky, které jsem u nich následně neprovedl...), a o větách typu "to jsme tady ještě neměli", "tohle vidíme fakt poprvé, s tím tady nikdo ještě nebyl", "to je vlastnost auta, to mají všechny" ani nemluvím, tomu se tady hořce smějeme.
Tak se nediv, že se trochu ježíme, když slyšíme nebo čteme o něčem, kvůli čemu "přijdeme o záruku". Ale máš pravdu v tom, že v servisu se s tím chlubit nebudu, abych jim zbytečně nenahrával na smeč v jejich manipulativnímu jednání.
Ale abych nebyl jenom negativní - kromě toho zadního stěrače byly u mých vozidel Hyundai a KIA všechny reklamace vyřízeny bez reptání.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Vymena oleje
o to mi asi šlo nejvíc--moc se nezmiňovat, že si servis dělám sám, tenhle Tucson je můj první Hyundai, jinak jsem měl spíše francouze, ale ta situace v autorizácích je všude stejná..., jen mi nejde do kebule, že autorizák Hyundai nechce něco vyměnit, když si to vyloženě žádám, ale asi to ani nezjistím, když si všecko na autě dělám sám, jenže na garančku budu muset dát auto do servisu kvůli razítku, to neokecám
Tucson 1.6 GDI 2020
Re: Vymena oleje
Dnes jsem byl na 1. garančce a nikdo si nevšiml, že jsem si už nechal měnit olej mimo autorizovaný servis. Když se tam dá origo filtr, tak nikdo nemůže nic poznat. Ale pššt
Hyundai Tucson IceBreaker 1.6 T-GDI 4×4 2019
Ex: Dacia Duster 1.6 SCe 2018
Ex: Fiat Doblo 1.9 JTD 2002
Ex: Dacia Duster 1.6 SCe 2018
Ex: Fiat Doblo 1.9 JTD 2002
Re: Vymena oleje
Mam ten isty motor a interval mam 30 tis.km/ 12 mesiacov. Takze odporucam pozriet do garancnej knizky, co ti vyznacili a este v navode su intervaly presne uvedene.fstbck píše: ↑31 říj 2020, 13:36 Ahoj, ve ctvrtek jsem byl na vymene oleje po 25000km a cca roce a pul od vyroby (kupoval jsem predvadecku v lednu, rok vyroby 05/2019).. Byl jsem totiz na garancce hned v kvetnu, ale auto melo najeto teprve13000 a tim, ze to je nafta (1.6 crdi 100kw) mi to nevymenili, ze to pry vydrzi 30000km nebo klidne 2 roky.. Byl jsem nastvany, ale nemel jsem cas to nechat menit, proto jsem se k tomu dostal az ted.. Olej byl uplne cerny a smrdel (po takove dobe nic nepredpokladaneho). Bohuzel jsem si nezkontroloval, jaky je olej ihned po vymene a udelal jsem to "az" ted po cca 180-200 ujetych km.. Oleje je tam o neco mene, ale barva a smrad jsou uplne stejne.. Je to mozne, ze to po delsim intervalu vymeny udela toto? Nebo je pravdepodobne, ze mi olej nevymenili za novy? byl jsem v Praze u Valouska v hyundai centru. Mam pockat do dalsi vymeny do kvetna, nebo mam jet nekam znovu? A muzu si to udelat i sam, aniz bych ztratil zaruku? (filtr bych dal originalni, olej dle doporuceni od vyrobce). Diky za rady
Urcite by som im vysvetlil, ze ak to vydrzi v ich aute, tak je to ich vec.
Zajdi do ineho servisu, ale ak sa ti blizi celkova garancka po 30 tisic km, tak tazko povedat. Suhlasim s nazorom ze vymena oleja mala byt po 13.000 km hotova. Ja menil olej po 11.000 km.
i30 Fastback 2019 PDE Trikolor-komfort, 1,6 crdi 100 kw, polar white
Re: Vymena oleje
ozzy:
Vzpomínám si jak mi při první garančce v autorizáku C.. vyměnili olej.
Dali tam sami od sebe 10W40 polosyntetiku. Motor 1,6/16 ventil Peugeot/Citroen.
Samozřejmě výrobce psal něco jiného. Ale že prý to nevadí, mají to vyzkoušené.
Když jsem začal zuřit tak se strašně divili...Že prý to tak zákazníci chtějí (no aby ne když měli v sudu syntetiku Mobil pro zákazníky za více než 500.- litr)
..že když má někdo tu plnou syntetiku tak mu doporučí že stačí výměna co 2 roky.
Vzpomínám si jak mi při první garančce v autorizáku C.. vyměnili olej.
Dali tam sami od sebe 10W40 polosyntetiku. Motor 1,6/16 ventil Peugeot/Citroen.
Samozřejmě výrobce psal něco jiného. Ale že prý to nevadí, mají to vyzkoušené.
Když jsem začal zuřit tak se strašně divili...Že prý to tak zákazníci chtějí (no aby ne když měli v sudu syntetiku Mobil pro zákazníky za více než 500.- litr)
..že když má někdo tu plnou syntetiku tak mu doporučí že stačí výměna co 2 roky.
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Vymena oleje
Potvrzuji stejně debilní přístup u jiné značky. Kolega má Rapida, na první prohlídce mu servis olej nevyměnil, prý stačí co 2 roky
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Vymena oleje
nechci nikomu radit, ale nové auto stojí třeba 300--500 tisíc a to nejsou malé peníze (aspoň pro mě), takže co se bude dělat s mým majetkem rozhodnu já, nee někdo v autorizáku, ale musím respektovat i autorizák--pokud má auto od výrobce lhůtu výměny oleje 30 tisíc a dva roky (například), tak vám na garančce po jednom roce a najetých 15 tisících olej nevymění, to je jasné, proto si výměnu zaplatím za svoje, když mi autorizák odmítne udělat co po něm žádám a zaplatím si , už nikdy tam nepojedu, chce to možná trochu více sebevědomí v servisu, než na foru--nemyslím tím v servisu dělat machry a řvát, já mám zkušenost, že když jsem servisnímu technikovi vysvětlil, co a proč požaduju, zpravidla udělali co jsem chtěl, i když například loni v Opavě chtěli na garančce (nee Hyundai) dát jiný olej, než doporučuje výrobce , tak jsem jel do Ostravy a problém vyřešen..., někdy to v tom našem kapitalismu jinak nejde, no co už s tím
Tucson 1.6 GDI 2020
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Vymena oleje
Např. Tucsony mají v naftě samozřejmě prohlídku každý rok, ale pokud se roční proběh pohybuje pod 15.000 km tak lze provádět výměnu oleje v intervalu 30.000 km / 2 roky. Mám tu několik Tucsonů, které se do limitu 15.000 km za rok vejdou a VŽDY se mě přijímací technik zeptá jestli stále trvám na tom, že motorový olej musí z motoru nejpozději po roce pryč nebo jestli ho tam necháme do příště .
Stejné je to s geometrií, každou prohlídku na všech autech geometrii nechávám kontrolovat, protože na tom našem tankodromu trpím stihomamem. A přijímací technici si zvykli, že to prostě chci stejně jako ten olej. Ptají se zda se něco nezměnilo, aby nebyli obviněni z toho, že dělají co se dělat nemusí, ale nijak moje rozhodnutí nezpochybňují (a "mimo protokol" mě chválí, že se v mezích možností snažím pro auta udělat to lepší možné ).
Stejné je to s geometrií, každou prohlídku na všech autech geometrii nechávám kontrolovat, protože na tom našem tankodromu trpím stihomamem. A přijímací technici si zvykli, že to prostě chci stejně jako ten olej. Ptají se zda se něco nezměnilo, aby nebyli obviněni z toho, že dělají co se dělat nemusí, ale nijak moje rozhodnutí nezpochybňují (a "mimo protokol" mě chválí, že se v mezích možností snažím pro auta udělat to lepší možné ).
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Vymena oleje
Přijímací technici u se obecně rádi diví, proč chce člověk na autě něco udělat nad rámec prohlídky. Svého času se jeden divil, proč chci u i30 zkontrolovat klimu, protože dle jeho názoru (spoza stolu) chladí skvěle Obecně měl celkem blbé řeči (třeba že jsem přišel pozdě a že jsem přišel o záruku). Tak jsem se nedal a jak byl arogantní on, byl jsem i já. Aby se mi pomstil, že jsem chtěl něco navíc, napsal špatně kilometry do servisní knížky (napsal 43000 místo 40300, druhá serviska á 20000 km).
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Vymena oleje
to bych se tam v klidu vrátil aby to přepsal i s podpisem a razítkem, že došlo k omylu--v servisní knížce je na to místa dost..., já mám zatím u Hyundaie jen zkušenost s koupí vozu a ta proběhla super--samá káva, minerálka, co řekl, to dodržel, uvidíme příští rok na garančce...
Tucson 1.6 GDI 2020
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Vymena oleje
Já bych se taky vrátil a ti co mě znají vědí, že by to tedy v klidu nebylo .
Měl jsem kdysi dávno výstup ještě u Zemanů kvůli nesprávně vyplněné servisní knížce, přijímací technik tam byl nový a netušil koho má proti sobě. Troufám si tvrdit, že i po cca 10 letech mě má v paměti .
Měl jsem kdysi dávno výstup ještě u Zemanů kvůli nesprávně vyplněné servisní knížce, přijímací technik tam byl nový a netušil koho má proti sobě. Troufám si tvrdit, že i po cca 10 letech mě má v paměti .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Vymena oleje
Pockat mas najeto 2000km a uz ides menit olej ?
To nechapem ? Vsak normalne sa nemeni olej minimalne od 10 000km ?
Re: Vymena oleje
Ono stačí kolikrát trošku ukázat, že víš a znáš, a začnou se chovat jinak...Mr. HYUNDAI píše: ↑05 lis 2020, 13:55 Já bych se taky vrátil a ti co mě znají vědí, že by to tedy v klidu nebylo .
Měl jsem kdysi dávno výstup ještě u Zemanů kvůli nesprávně vyplněné servisní knížce, přijímací technik tam byl nový a netušil koho má proti sobě. Troufám si tvrdit, že i po cca 10 letech mě má v paměti .
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)