Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8134
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican »

DPI vs 1.0TGDI - zbieram zkusenosti a napisal by som to tak, ze kym DPI je pre vodicov, tak litrovy gdi je pre uzivatelov. Proste treba chapat, ze jazdenie s atmosferou vyzaduje trochu viac sustredenia sa na jazdenie (co ja mam rad) a nie uvazovat nad harantami, hypotekami, nakupom v Lidlu. Benzinove turbomotory proste za uzivatela poriesia mnozstvo situacii, kde nevhodnym radenim nedokaze vyuzit potencial motoru

pre mna osobne ten DPI je a bude kvoli konstrukcnej a servisnej nenarocnosti vyrazne zaujimavejsi kandidat. Najma absencia filtru pevnych castic, turba, priameho vstreku je zaujimava. Samozrejme, nie vsetkych zaujima zivotnost motoru 200+ tisic km. Ak si clovek chce nechat auto 5 rokov a jazdi 30 tisic rocne, to vsetko by malo prezit uplne v pohode
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Reklama
 

dibarbora
*****
Příspěvky: 2232
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od dibarbora »

Žeby moderné turbobenzíny od :hyu: boli user friendly by som úplne netvrdil. Emisné normy nastavenia tých motorov dosť výrazne obmedzujú, takže vo finále aj to 1.0TGDi a tak isto aj moje 1,4TGDi vyžadujú pozornosť na aktuálny prevádzkový stav motora a tomu prispôsobiť aktuálny postup ak chcem napr. zrýchliť. Možno je pružnosť napr. 1,4TGDi z nízkych otáčok lepšia ako pri 1,4 atmosfére, ale neustála prevádzka na hrane detonačného spaľovania spôsobí, že ak sa vodič potrebuje oprieť o krútiaci moment (v nižších otáčkach poriadne zašliapne plyn) na 5 alebo na 6tke..prípadne občas aj na 4ke tak narazí v prvom rade na turbodieru a potom na antidetonačnú ochranu v RJ... takže vo finále sa žiadne "dychberúce" divadlo nekoná... a na každé razantné zrýchlenie treba motor "pripraviť".. buď dávkovať plyn postupne alebo podradiť v každom prípade je potrebné turbu vytvoriť priestor aby natlakovalo sanie. Samozrejme, že keď je motor už v primeraných otáčkach, tak je muzika o inom a ide ako z praku. Tvrdiť, že tieto motory odpustia šoférovi všetko by som si nedovolil.
Už nebudeme mať motory ako som mal starú rotačku 1,9TDi.. jemne čipnutú... kde pokiaľ nebolo turbo extra pridusené sadzami z mestských jázd.. tak na 5tke pri 70-80km/h stačilo dať plný... po krátkom dymovom efekte sa auto vybralo razantne vpred.. toto kvôli emisiám neurobia ani nové diesle... ich prejav je všemožne riadený v záujme minimalizácie emisíí....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Chasnik »

Co se týká zahřívání, tak při současných venkovních teplotách (10 - 15) vyjede ručička teploměru na devadesátku během 3 - 4 km. To se bavíme jenom o ohřátí chladicí kapaliny. Spotřeba si sedá po cca 15 km, to je tedy podle mě moment, kdy je motor dostatečně prohřátý a běží v optimálním režimu.

Z motoru 1.0 T-GDi se dá vymáčknout víc, ale musí se s ním pracovat, rozsah využitelných otáček je menší, to je obecný princi turbomotoru. Tedy v nízkých otáčkách, kdy v T-GDI netlačí turbo a neděje se nic, už DPi zabírá. A naopak, v rozmezí max. točivého momentu bude T-GDI tahat lépe, zatímco DPi rozvážněji a plynuleji. S T-GDi (resp. jeho variací 1.0, u jednačtyřky je to mnohem lepší) mám problém s absencí výkonu při zrychlení z rychlosti blízké zastavení. Vypadá to jako krkolomá definice, takže dám příklad: přijíždím po vedlejší ke křižovace, postupně zpomaluji a v momentě, kdy mám přehled o situaci a zjistím, že je volno, tak v rychlosti cca 15 - 20 km/h přidám a řadím se na hlavní. Mám tam dvojku, přidávám plyn a - nic se neděje! Pokud by se v tom momentě něco objevilo na hlavní, tak může být problém.
Minulý týden jsem byl svědkem momentu, kde nějaká i30 přede mnou chtěla objet stojící dodávku, vypadalo to, že furt váhá, nakonec pomalu vyrazil a ten, co jel proti, musel brzdit. Podle mě to bylo přesně ono, ten šofér zhodnotil situaci, šlápl na plyn, aby tu dodávku objel, ale motor 2 vteřiny váhal...
Nevím, jak to řidiči tříválce T-GDi dělají, jestli tam rvou jedničku přes meziplyn (je to ještě pořád dost rychlé na jedničku, bohužel je to problém všech převodovek Hyundai u benzínových motorů, které jsem kdy měl - velký skok mezi 1 - 2) nebo v daný moment prokluzují spojku, aby měli motor v otáčkách, fakt nevím.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11625
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Já zapojoval levou nohu :D . Bleskově vyšlápnout spojku, dvojku nechat, předtočit motor, aby se chytlo turbo a spojku do záběru. Zadupnutí plynu bez práce se spojkou rovná se "nic se neděje"....
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Chasnik »

jj, tohle mi připadlo jako způsob, jak to vyřešit. Kdyby nepřišla 1.5 DPi, taky bych asi u toho tříválce skončil, takže bych si asi tento grif musel osvojit. Koneckonců, dělal jsem to se stodvácou, takže by si to člověk akorát připomněl :wink:
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 494
Registrován: 11 úno 2020, 11:26

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od stefanpilat »

Jo, naučil jsem se to dělat přesně tak, jak píše Mr. HYUNDAI. A to mám 1.4 T-GDI, ale ta dvojka je tam taky slabá. Na začátku mi to právě na křižovatce způsobilo přesně ten problém. Chtěl jsem z vedlejší z rychlosti blízké zastavení rychle odbočit vlevo na hlavní, kde jsem chtěl stihnout díru, šlápl jsem na plyn a nic, auto se sotva sunulo dopředu. Moje předchozí atmosféra 1.4 16V 71 kW v takové situaci na vyrazila na dvojku jak z praku. Docela jsem se zapotil, jestli se tam vůbec stihnu zařadit, radši jsem tam rychle hodil jedničku, takže pak zase málem skočilo do vzduchu. Ten na hlavní, se asi dost divil, co jsem to za vola, že se neumím rozjet. :) Ale naštěstí trochu přibrzdil. Nevím, jak se to v podobné situaci chová s DSG, třeba někdo prozradí.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Chasnik »

DSG je v drtivé většině spojeno s 1.4 a tam je ta situace fakt lepší. Zaměřil jsem se na to, když jsem měl na 2 dny půjčenou 1.0 a s dealerem jsem se dohodl, že až pojedu od nich do kanceláře, že pojede se mnou a vezmeme 1.4, abych začerstva porovnal rozdíly. A ten čtyřválec se v daném momentě choval znatelně lépe.
Můj odhad je, že když tvrdě sešlápneš plyn, tak DSG podřadí na jedničku a pak to vystřelí. Ale to by musel potvrdit někdo, kdo to má. Já s tím sice chvíli jezdil, ale tento minitest mě nenapadl.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Sanchez
***
Příspěvky: 518
Registrován: 01 lis 2020, 13:20
Bydliště: Rakovník

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Sanchez »

Mr. HYUNDAI píše: 05 lis 2020, 11:44 Já zapojoval levou nohu :D . Bleskově vyšlápnout spojku, dvojku nechat, předtočit motor, aby se chytlo turbo a spojku do záběru. Zadupnutí plynu bez práce se spojkou rovná se "nic se neděje"....
Mam oturbeny dizel, ale neviem si predstavit, ze predbieham bez podradenia, jedine, ze mam optimalne otacky pre Nm a kW. Tlacit na plyn pocas predbiehania pri 1500 ot by u mna bola cesta do drevenej postele
Aj ja som videl par expertov, ktori cakaju na kuzlo v nizkych otackach. Nechapem niektorych ](*,)
i30 Fastback 2019 PDE Trikolor-komfort, 1,6 crdi 100 kw, polar white
Petrikos
*
Příspěvky: 16
Registrován: 26 dub 2020, 17:26

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Petrikos »

Hmm zajímavé počtení od zkušenějších. Já měl na víkend půjčenou "starou" 1.4tgdi a byl jsem nadmíru spokojenej, rychlost, kultivovanost, parádní zrychlení, celý život jsem měl jen atmo motory, takže pro mě to byla příjemná změna. Ale já dálnice nejezdím vůbec, většinou je to město, okresy a 10km do práce, to asi na přímo vstřik nebude ideální. Až otevřou salóny, půjdu zkusit tu atmosféru. Jezdíme často na hory, tak snad mě ta 1.5 vytahá rodinu do kopců :-)
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

Problém je ten, ze v salonu ti na projetí půjčí nezajetou linou lemru. :)
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Uživatelský avatar
stanKon
***
Příspěvky: 585
Registrován: 04 říj 2019, 13:28
Bydliště: Plzeň

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od stanKon »

Vy tam nemáte "Kick"? :? :mrgreen:

Edit: Ale abych se jenom blbě netlemil. Když chci mít jistotu "odpichu", tak musim mít režim Sport. Přeci jenom je to už kus auta, ale ani Comfort mě vysloveně zatim nenechal na holičkách. Na běžný křižovatky stačí, a předjíždění na Kopnutí taky reaguje slušně.
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

Sanchez píše: 05 lis 2020, 12:51
Mr. HYUNDAI píše: 05 lis 2020, 11:44 Já zapojoval levou nohu :D . Bleskově vyšlápnout spojku, dvojku nechat, předtočit motor, aby se chytlo turbo a spojku do záběru. Zadupnutí plynu bez práce se spojkou rovná se "nic se neděje"....
Mam oturbeny dizel, ale neviem si predstavit, ze predbieham bez podradenia, jedine, ze mam optimalne otacky pre Nm a kW. Tlacit na plyn pocas predbiehania pri 1500 ot by u mna bola cesta do drevenej postele
Aj ja som videl par expertov, ktori cakaju na kuzlo v nizkych otackach. Nechapem niektorych ](*,)
Sanchez: Akorát že Mr. :hyu: reagoval na trochu jinou situaci, ne na předbíhání.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
jozka1
*
Příspěvky: 20
Registrován: 16 pro 2012, 07:28

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od jozka1 »

Asi jsem se špatně vyjádřil, že motor má dunivý zvuk. Nerezonuje nic. Spíše jsem myslel hluboký tón. Prostě úplně jiný než u i30 1. generace. To chce se tím projet a uděláte si názor. Není to rušivé, normálně se na to dá zvyknout.
Uživatelský avatar
Igráček
*
Příspěvky: 13
Registrován: 06 lis 2020, 12:42

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Igráček »

Zdravím všechny ve svém prvním příspěvku tady. Chci se zeptat, zda někdo nemáte k tomuto motoru graf průběhu výkonu a krouticího momentu. Snažil jsem se hledat, ale zatím bez úspěchu.
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Chasnik »

Jenom takhle schematicky, pro základní představu asi dostačující. Zajímavá je křivka 1.5 T-GDi MildHybrid, je to fakt zvláštní tvar, je daný charakteristikou toho pomocného elektromotoru, ale ve srovnání s ostatními výkonnovými křivkami motorů na tradiční paliva prostě nezvyklá:
https://www.hyundai.com/eu/models/i30/f ... rol-15-dpi
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“