Klepání/cvakání motoru (nevím jak to nazvat)

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Odpovědět
TazikCRDi
*
Příspěvky: 12
Registrován: 09 lis 2020, 19:35

Klepání/cvakání motoru (nevím jak to nazvat)

Příspěvek od TazikCRDi »

Zdravím dámy a pánové zkusím to i zde, už mi dochází síla na pátrání po zvucích a zjišťování toho všeho na googlu a jde mi z toho hlava kolem.
Najde se tu někdo, kdo zná motory 2,0 CRDi a dokázal by podle zvuku lépe definovat kde by mohl být problém? Předem prosím rádoby pasované samo-automechaniky, nepište k tomuto tématu za každou cenu názor pokud nevíte, nehledám názory typu babicova kuchyně-když to není tohle,tak je to tam to a když to není toto tak je to tadyto atd atd atd... takových názorů i ze servisů mám posbíraných X a mě se jedná spíš zda to řešit nebo nechat docvakat...

K věci-Cvaká mi něco v motoru, pravděpodobně to vychází směr od 3tího válce. nicméně při průjezdu zavřeným terénem-mezi patníky,svodidly domy se to ozývá a od kol a odráží se to, jakoby to šlo odspod motoru. To samé na místě , když jdu třeba dozadu auta, je to slyšet jakovy i odspod. Při studeném motoru to je slabší hlasitosti,čím víc je motor ohřátý tím je zvuk silnější (na videu je to v hlasitosti, která již nezesiluje). cvakavý zvuk přirovnám k relátku, samozřejmě frekvence cvakání je úměrná výši otáček, při cca 2500-3000 otáček již motor přeřve tento zvuk.

Co mám za poznatky a co je uděláno?

1) Údajně při koupi v bazaru bylo řečeno že cvaká vstřik- u 3. válce skutečně bylo u vstřiku i mokro, auto bylo v servise na výměnu rozvodů,spojky atd, přičemž byl tento vstřik demontován, zkontrolováno těsnění, údajně je lehoučce nahryzlé,ale není ve stavu kdyby netěsnil vstřik a podfukoval. Dále byly změřeny korekce vstřiků a vysokotlakého čerpadla, vše je v normě. v autě nesvítí kontrolka motoru, auto se projevem výkonu chová normálně ,,letí to jak utrhnutý kameň :D´´, vetší kouřivost není žádná.

2) Klepající hydroštely , ventily atd. bohužel jak jsem chtěl tak mechanik prý radši nerozdělával vrch motoru-víko ventilů, přestože od výměny rozvodů k tomu je tak blíííízko..... nicméně jak jsem již psal auto se neprojevuje výkonově slabé ani nijak skrze kontrolku motoru. Údajně by mohlo klepání hydroštelů 3tího válce být i ucpaným mazacím kanálem k nim.
Dále byl i názor že to nemusí být hydra ale snad pružina ventilů nebo nedej bože klepání ventilů o píst. Jak dlouho to klepe nevím, nicméně myslím že v případě klepání a podpalování ventilů by se to již projevilo během 2 000 km.

3) Odřená vačka-nerozděláváno neprověřeno stejně tak šálky na vačici.

4) Ložisko ojnice na 3 válci-může mít vůli (motor jde do destrukce), ojniční čep

5) Šál/y na klice, samotná klika -mazací tlak neměřen,únik oleje žádný, problikávání mazaní ani nic podobného.

6) Natažený blok motoru.

Jak vidíte poznatků z FaceBook skupiny Hyundai Santa FE mám plno, poznatků z Ytube k identifikaci zvuku taky. nicméně vše jsem taky ověřoval i skrze servisáka mého, dále pak pře generálkovnu motorů-AVIA,ZETOR,DAEWOO,KIA kde shodou okolností dělali i tento motor. Právě po telefonu + zasláním videa se zvukem závady mi byly řečeny typy závady 4-6, přičemž na hlavě údajně ty závady jsou malá pravděpodobnost a tipuje to spíše na kliku. nicméně mi nejde do hlavy že by cvakání a destrukce motoru trvala tak dlouho a za tu dobu by se již klika neprotočila nebo nepraskla nebo bych neměl díru v bloku motoru.
další poznatek-Auto bylo servisováno do 75 000 km v autorizovaném servise Hyundai (doloženo serviskou), poté asi taky. Olej byl měněn pravidelně-Castrol Magnatec 10W40 A3/B4 (dle štítku asi stabilně). Po mojí koupi byl olej vyměněn za Liqui moly 10W40 A3/B4 což předepisuje i výrobce dle normy ACEA B4-nebo vyšší. motor má najeto cca 196 000 Km koupeno při cca 193 900Km.

Jedná se o vozidlo: HYUNDAI SANTA FE SM 2,0 CRDi; D4EA ; 92KW ; 4X4; VGT; 2004
Najde se tu prosím někdo s dobrýma znalostma a ušima?Vypadá to na generálku motoru,ale nevím zda do toho jít na pas blink,protože cena může být od 20 až po 100 tisíc a to se asi nevyplatí ty vrchní hranice a třeba mi tu někdo řekne že to skutečně je jen GO hlavy za 20. Přidávám odkaz na YTube video, prosím nevšímat si toho šelestu rušivého, teklo servo, tak pravděpodobně to bude slyšet že šlo zrovna na prázno, jedná se o zvuk klepání/cvakání. Předem děkuji za ODBORNĚJŠÍ či přesnější lokalizaci závady a ne typu babica tamto a když ne to, tak tamto a když......

Odkaz na Ytube: https://www.youtube.com/watch?v=v5-qgzd3s1c
Reklama
 

Uživatelský avatar
stanKon
***
Příspěvky: 585
Registrován: 04 říj 2019, 13:28
Bydliště: Plzeň

Re: Klepání/cvakání motoru (nevím jak to nazvat)

Příspěvek od stanKon »

[-o<
V první řadě bych doporučil naučit se slušně chovat :!:
Tady na fóru jsou zejména hobíkáři, někteří i přátelé z reálu, né tvoji zaměstnaci ani jiní poskoci :roll: ](*,) .

Takže:
1. Když něco chci tak o to požádám, je to slušnost.
2. Ikdyž nevím, zda mi bude pomoženo, slušně předem poděkuji.

A konečně k tvému tématu:

Žádný skutečný odborník ti neprovede diagnostiku motoru přes video z netu.

Není zač.
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
TazikCRDi
*
Příspěvky: 12
Registrován: 09 lis 2020, 19:35

Re: Klepání/cvakání motoru (nevím jak to nazvat)

Příspěvek od TazikCRDi »

Já se omlouvám jestli to vyznělo neslušně,ale tak to opravdu myšleno nebylo. Jenom prostě mám hodně zkušeností a hlavně i ohledně tohoto problému, že jsem přišel se slušně zeptat a borci začli do mě solit komentáře i úplně mimo téma a naházeli mi x závad. není to myšleno zle, jenže tak nějak už se cca 4 roky setkávám s reakcema takovýma, že člověk založí téma a slušně se zeptá a přijdou borci co začnou vyskakovat ve stylu,, máš to rozbité´´ nebo něco plácnou od pasu aniž by věděli apod. proto jsem napsal aby to tu nebylo jak u Babicových dobrot když to není tohle, tak je to tohle a když to není tohle tak je to tadytohle atd... to v podstatě si dokážu i já říct x možných závad. Tak se omluvám ještě jednou jestli to znělo ve zlém slova smyslu. BTW: Vím že mi nikdo neudělá diagnostiku bez rozhozu, mě se spíše jednalo, že tu mezi váma může být nějaký znalejší člověk co podle zvuku může tušit a minimálně mi naťuknout kde to může být a znát třeba cenu, abych věděl jestli se to finančně vyplatí nebo to prostě nechat doklepat a hodit to na vrakáč. Ono to člověku nepřidá a zkouší to když auto koupí za 60 000 a tohle se projeví místo v bazaru až po servise který stál dalších cca 70 000 (Celkově za auto + servis 130 000).
Uživatelský avatar
stanKon
***
Příspěvky: 585
Registrován: 04 říj 2019, 13:28
Bydliště: Plzeň

Re: Klepání/cvakání motoru (nevím jak to nazvat)

Příspěvek od stanKon »

Tak OK. Třeba se někdo ozve, ale jak u jsem psal, je to těžký - z netu a těch možných příčin je fakt dost.
Chce to zkušenýho servisáka motoráře.
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
TazikCRDi
*
Příspěvky: 12
Registrován: 09 lis 2020, 19:35

Re: Klepání/cvakání motoru (nevím jak to nazvat)

Příspěvek od TazikCRDi »

No právě proto jsem to zkusil tady, Viděl jsem fotky jak si borci dělají rozvody doma a takové a servisák i dle infa hyundai tahal motor ven, že to jinak nejde ani nakřížit nebo tak a na fórech jsou občas členy i zkušení mechanici atd. tak jsem myslel že se tu třeba najde někdo kdo už má i trénovaný sluch a dokáže alespoň přibližně odhadnout dle zvuku, že to třeba může být GO hlavy za 20 tisíc nebo je to horší za daleko víc, navíc u takovéhoto auta už se to až tak asi nevyplatí nicméně za 2 měsíce co to mám už se to stává srdcovkou a jak jsem psal, motorárna dostala můj email i se záznamem a tipujou kliku dole, jenže mě to stále jezdí a myslím že by klika už vzala za svoje, proto mi to nedalo spát a zkouším to prostě všude. nicméně dnes jsem narazil na ,,solidní´ kus dotáhlý z Itálie a jdu se na to podívat. odmítám se smířit že bych takovou mašinu musel pustit pryč na díly nebo do šrotu, pač po prohledání internetu jsem nenašel adekvátního nástupce. to auto mi prostě úplně nehorázně sedlo a prej by i můj kus vykoupily na proti účet a opravily, tak snad tam ten kus bude v lepším stavu. zatím to tu nechávám otevřené, v případě že to koupim to tu smáznu, pač pak už se pravdu asi nikdy nedozvím. Podle mě asi můj kus dojíždí jak na palivo, že se tankovalo všude a nebude vstřikování v dobrém stavu tak i na špatné intervaly výměny oleje a cvakají hydry nebo ventily v hlavě. Ale uvidím, třeba se někdo ještě ozve zkušený.
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Klepání/cvakání motoru (nevím jak to nazvat)

Příspěvek od Richard555 »

No, rozvody jsem dělal s kámošem a je tu o tom něco napsáno, motor jsme nevyndávali, jen se musel povolit z pomocného rámu a na straně rozvodů zvednout co výfuk dovolí a na druhé straně trochu potopit. Pak jde sundat držák motoru na pravé straně. To je jediný zádrhel celé montáže rozvodů jinak jsou celkem jednoduché. To auto když jsi ho kupoval takhle cvakalo ? Nebo to začalo až po servisu? Máme na Santovi najeto asi 180000km a pořád používáme olej 5W30, sice ne CH4 ale dáváme GM dexos 2 5W30 A3/B4 a v pohodě, olej nemizí. Samozřejmě po výměně oleje motor ztichne a potom postupně hluk zesiluje. Možná, pokud to začalo až po servisu byl použit nevhodný olej. Mám na mysli A1/A5 ty řídké nízkotučné oleje co se všude dávají kvůli úspoře paliva 0,001 l na 100km :wink: Do Santy určitě dávat oleje A3/B4 - olej plnotučný :wink:
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
TazikCRDi
*
Příspěvky: 12
Registrován: 09 lis 2020, 19:35

Re: Klepání/cvakání motoru (nevím jak to nazvat)

Příspěvek od TazikCRDi »

Ano klepalo to ale ne tolik. Více to začlo až po servise. olej jsem použil LIQUI MOLY 10W40 A3/B4. Nicméně vozidlo jsem nakonec prodal protiúčtem bohužel jen za 20. Hodně tratné když jsem tam nechal udělat komplet spojku včetně dvojhmoty, rozvody a jiné. 60 tisíc auta, dalších 70 servis. No nicméně Dovezl jsem si Santu jinou s náletem jen 95 000 km . To snad měl v Itálii nějaký dědula v garáži. neuvěřitelný cumel to auto na 16 let. Poslední záznam servisky z origo servisu Hyundai v Itálii je z 90 000 km, což naznačuje že skutečně to má najeto jen 95 tisíc a není to stočka. pravdu už se bohužel nedozvím co klepalo. nevadí, nechám si to tu ale připíchnuté kvůli těm rozvodům. Čekají mě na novém kuse. BTW tedy Můžu opětovně při výměně oleje použít LIQUI MOLY 10W40 A3/B4?
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Klepání/cvakání motoru (nevím jak to nazvat)

Příspěvek od Richard555 »

Podívej se na mazací plány různých firem (Shell, Total atd.) co doporučují do motoru. Mě tu 5W30 doporučil známý, co dělá v servisu Kia s tím, že 5W30 je tekutější, tedy proteče motorem víc oleje a právě turbo potřebuje ten větší průtok, protože se olejem i chladí. Když oleje proteče turbem míň může se v ložiskách olej přehřívat a dokonce napalovat což vede k poruše. Ale dával bych tam to co tam bylo a co je v příručce doporučeno. Chce to včas měnit nejpozději po 15000 km ! Já dávám jak jsem psal 5W30 GM dexos2 A3/B4 je skoro za hubičku (500,- za 5l) a raději vyměním dřív. Filtry používám Mahle/Knecht. A nech si vyměnit olej v diferenciálu a v rozdělovací převodovce systému 4x4 potřebuješ asi 2 l oleje a ještě něco málo zbude. Já tam dal Mogul Trans 80W90 GL5 ale je to jedno na značce nezáleží , spíš na tom GL5 což je olej pro hypoidní převody. Olej by se tam měl měnit po cca 60000km ale většinou se na to kašle :wink:
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
TazikCRDi
*
Příspěvky: 12
Registrován: 09 lis 2020, 19:35

Re: Klepání/cvakání motoru (nevím jak to nazvat)

Příspěvek od TazikCRDi »

Ok. no uvidím. Jako kontrolu oleje v diferaku a prevodovce hodla nechat zkontrolovat. Co se tyce motoroveho podivam se poradne cop tam dam, mozna origo. kazdopadne hodlam intervaly vymeny delat max po 10-12 tisic kilometru. vic rozhodne ani omylem. tohle je tak zachovaly kousek ze to musit hlidat jak oko v hlave. jinak me jeste napada. kolik je zivotnost rozvodu prosim? Udava se nekde 120 tisic kilometru,ale nazory jsou ze ani omylem proste 80 000 km a ven s nima a nove. jak to tedy prosim je s zivotnosti, Origional se sem nebude davat,ale pocitam ze to zase bude Japan parts.
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Klepání/cvakání motoru (nevím jak to nazvat)

Příspěvek od Richard555 »

No my dělali rozvody tak jak je doporučeno tedy ve 120000 km. Dávali jsme všechny kladky (myslím že je jen jedna vodící a jedna napínací) a vodní pumpu. Já třeba vybíral komponenty. Sadu jsme nekupovali. Tuším že je tam řemen Dayco, pumpa SKF, napínací kladka INA.... prostě nevybírej to nejlevnější a spíš hledej nějakou značku, než ty značky co přebalujou od jiných výrobců.
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
TazikCRDi
*
Příspěvky: 12
Registrován: 09 lis 2020, 19:35

Re: Klepání/cvakání motoru (nevím jak to nazvat)

Příspěvek od TazikCRDi »

No ja je radsi udelam pred 120 o neco a celou sadu. Na tom nehodlam setrit. Ony japan parts tusim ani nejsou spatne sady ne? ted tam jsou stale originaly. Auto i tak musim rozhybat pomalicku,protoze melo rocni nalet max 6000 km. Ale musim doufat ze neprcnou nez se mechanik uvolni z toho prezouvani tzed co je frmol.,ale jiste vim ze kdyz rozvody tak komplet kladky,remen,pumpa atd. jenom jsem nevedel kolik jsou schopne rozvody vydrzet.
Odpovědět

Zpět na „Santa Fe - Motory“