i20 BC3 1,0 T-GDi Style

Jak jsme testovali Hyundai modely.

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
Minko
***
Příspěvky: 990
Registrován: 08 říj 2017, 14:57
Bydliště: okr. Dunajská Streda

Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style

Příspěvek od Minko »

Miroslav62: v tom rosení s tebou súhlasím, pozorujem podobný "problém" len rozmýšľam stále, či to nie je tým, že vodič pri vedení vozidla páli viac energie (mierny ale stále pohyb, neustále v strehu atď) tým pádom produkuje viac pár a to by mohol byť dôsledok. Ale to že tam nedali tú priehradku, je pro mňa obrovské negatívum... Keďže nosím dioptrické okuliare (mal som svojho času so samostmievaním) vo vozidle samostmievanie skrz UV filter na sklách nefunguje... mal som tak špeciálne dioptrické slnečné okuliare, ktoré som používal iba v aute :). Neviem sa už bez takto praktickej a prakticky umiestnenej fičúrky zaobísť. :D
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Reklama
 

Uživatelský avatar
Miroslav 62
**
Příspěvky: 194
Registrován: 29 pro 2016, 22:04
Bydliště: Pov.Bystrica

Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style

Příspěvek od Miroslav 62 »

Však ja tiež nosím okuliare ale ako píšem možno je len niekde presunutá lebo vtedy som mal zapožičané počas garančky mitsubishi a tam určite nebola. A keď pozrieš ten ofuk tak je inak osadený ako pri spolujazdcovi.
Hyundai i20 YES 1.2 62kW 2016 Agua Sparkling
Renault thalia 1,2 16V 55kw expression (*2006) 2017 predané
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20283
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style

Příspěvek od Axel.Foley »

Schránku na brýle taky nevidím. Za mně taky mínus, též tam mám trvale dioptrické brýle s tmavými sklami...

Ad ofuk: Nemůže to být nastavením? Levý (u řidičových dveří) mám trvale max doleva a nahoru, u spolujezdce max doprava a nahoru. Takto to mám, resp. měl jsem, u všech aut, se kterými jsem jezdil a nikdy nebyl problém s rosením.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20283
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style

Příspěvek od Axel.Foley »

Tož? Jaké jsou dojmy?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style

Příspěvek od Chasnik »

Rodinná oslava, páté pivo, čtvrtý Jaeger, dojmy radši sdělím až zítra :D Co vím určitě, na tvoje aditivum jsme si s Tondou vzpomněli hodinu po rozloučení :roll: :lol: Takze se omlouvám, snad vymyslíme náhradní řešení :wink:
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Miroslav 62
**
Příspěvky: 194
Registrován: 29 pro 2016, 22:04
Bydliště: Pov.Bystrica

Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style

Příspěvek od Miroslav 62 »

Axel. Ja píšem o tom vrchnom ofuku ktorý sa nedá pohybovať jeho smer je na pevno a písal som že v určitých situáciach je tam proste rosenie viac ako na spolujazdcovej strane.
Hyundai i20 YES 1.2 62kW 2016 Agua Sparkling
Renault thalia 1,2 16V 55kw expression (*2006) 2017 predané
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20283
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style

Příspěvek od Axel.Foley »

Miroslav: Aha, to jsem nepochopil. Myslíš ten, co je napevno pod předním oknem?

Chasnik: Snad dnes hlava nebolí :D Ad aditivum: nic se neděje, nějak to zorganizujeme.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5122
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style

Příspěvek od petzl62 »

Já se omlouvám ](*,) ](*,) ](*,)
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5122
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style

Příspěvek od petzl62 »

Čtete rádi u oběda? :wink: :idea:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20283
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style

Příspěvek od Axel.Foley »

petzl: Nic se neděje.

A teď už šup šup s dojmy :!:

:mrgreen:
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style

Příspěvek od Chasnik »

Tak jsem se ze včerejšího večera už vzpamatoval :lol: a dávám na sklo svoje poznatky ze včerejšího seznamování s novou i20.
Prvně poděkování pro Mr. Hyundai za zprostředkování zprostředkování této seance, bylo to zábavné i užitečné, jelikož i20 je jedním z možných kandidátů na nástupce naší stárnoucí ix20.

První dojmy po shlédnutí auta zvenku i zevnitř byly silně pozitivní. Je to fakt pěkné auto, se kterým si designéři vyhráli zvenku i zevnitř a v tomto ohledu to je v porovnání s minulou generací významný krok. Přední maska, detail rohu předních i zadních nárazníků, středový prolis kapoty, prolisy v bočních liniích, tvarování zrcátek, krásný detail zadní lampy (logo i20, integrované víčko nádrže), uvnitř žebrování na palubce navazující na výplně dveří, věnec volantu - všechno to vypadá dobře, ladí to k autu a přitom to nepůsobí přeplácaně a kýčovitě, chválím =D> Drobný problém jsem měl s vnější klikou dveří: jsem zvyklý na dělenou kliku kdy palec opřu o fixní část a ostatními prsty otevírám. Tady je klika vcelku, takže palec při prvním pokusu o otevření zabolel, protože se nečekaně pohnul a svezl pod tělo kliky. Překvapilo to, ale dá se na to zvyknout.

Omlouvám se, že nepřikládám fotky, ale Štěpán jich dal na předchozí stranu skutečně dostatek a je škoda to tady dublovat, i tak je ten můj příspěvek dlouhý :wink:

Design ovšem není na úkor praktičnosti. Prostor pro cestující je dostatečný, vzadu s výhradou výšky, ale to je v tomto segmentu pro mojí postavu normální. Při mé výšce 183 cm a nastavení přední sedačky jsem si "za sebe" v pohodě sednul, místo na nohy vzadu bylo v pořádku. Výhradu k interiéru mám u stropu, postrádám schránku na brýle. Nevím, jestli předchozí verze byla takto vybavena, já schránku rozhodně používám tohle by mi chybělo.

Zavazadlový prostor se oproti minulé verzi o cca 10% zvětšil, nabízí dostatek místa. Samozřejmě, my zpovykaní kombíkáři na to koukáme trošku s despektem, ale je třeba si uvědomit, že i30 FD kombi měl kufr 419 litrů, nyní je v i20 352 litrů (při použití dojezdovky o 25 l méně), což je prostě slušné číslo =D> Oceňuji fintu s možným sklopením zadního plata k opěradlům sedadel při převážení vyššího nákladu.

Ještě před nastartováním obligátní zvednutí přední kapoty, kde toho stejně nic nevykoumáme, ale jako správní recenzenti do toho musíme chvilku čučet :wink: Ale ať hledáme, jak hledáme, ztracený čtvrtý válec jsme prostě nenašli :mrgreen: Rozložení motorového prostoru je známé a tady se nic nemění: nádržka ostřikovače, brzdovky, měrka oleje, aku, houkačka alarmu, to všechno je tam, kde jsme zvyklí z jiných :hyu: .

Takže kapota dolů a startujeme (máme výbavu STYLE, takže zde tlačítkem). Zvuk motoru netřeba popisovat, je to prostě 1.0 T-GDi. K čumáku provokativně přijíždí Albín, ale pokud si chcete poslechnout 1.5 DPi na volnoběh, musíte ídvácu zdechnout :wink: Rozdíl tam fakt je.

Statická seznamovací fáze je za námi, takže hurá za volant a vyrážíme. Optimální pozici za volantem najdu brzy, stačí trošku posunout sedačku. Věnec volantu jde pěkně do ruky, výhled z vozu v pořádku, ovládací prvky v dosahu (pouze vyhřívání sedaček a volantu je umístěno nelogicky daleko od sebe - sedačky u šaltrpáky, volant nalevo pod volantem, ale na to jsem zvyklý i z jiných Hyundaiů...). S autem se sžívám velmi rychle, záběr spojky je plynulý a očekávatelný, dávkování brzd plynulé (u i30 je o dost ostřejší). Stačí dva rozjedy, pár zatáček a v autě se cítím jako doma, to se mi líbí :D/ Zvukový projev tříválce je slyšet i v kabině, ale to není překvapení a nevadí mi. Koneckonců, teď jsem tři roky jezdil s naftou a to taky není tichošlápek. Průběh výkonu je typický pro maloobjemový turbomotor, v nižších otáčkách se neděje fakt NIC, s přibývajími otáčkami roste výkon strmě nahoru. Nevím, jestli má Hyundai chybu ve svých dokumentech, ale ofiko technická data uvádějí max. výkon při 4500 ot., což mi připadá dost málo :-k

Vzhledem k faktu, že motor měl najeto méně než 900 km, tak jsem ho nezkoušel v oblasti mezních hodnot, ani dole ani nahoře, navíc ani stav silnic tomu nepomáhal (teplota lehce nad nulou, občas navlhlý povrch znečištěný řepnou kampaní a místním stavebním ruchem, skutečná slast pro bílé vozidlo). Přestože jsme měli k dispozici slabší verzi tříválce (100k oproti 120k, která se osazuje i do i30), tak i tento syrový motor cvičil s i20 ve středních otáčkách slušně. Pokud s ním bude řidič jezdit tak, jak se má s oturbeným tříválcem jezdit, tak poskytne dostatečnou dynamiku pro běžné ježdění a bezpečné předjíždění. Spřažení podvozku s 16" koly (pozor, zde rozměr 195/55 R16) za mě slušné, klasické české okresky třetí a nižší třídy s okousanými krajnicemi a občasným výtlukem vylepšeným záplatou zvládala i20 slušně, spoustu nerovností jsem zaznamenal spíš sluchem, než aby se auto otřásalo a já musel korigovat směr. I při nečekané asfaltové vlně v zatáčce udržel vůz stopu. Otázka je, jak by se podvozek choval při průjezdu blíže limitu, ale jak jsem uvedl, vnější podmínky tomu nepřály a navíc si nemyslím, že by byla i20 primárně stavěná na high driving.

Na první pohled bylo nezvyklé ovládání automatické klimatizace, ale rychle jsem si na něj zvyknul a chválím =D> Dva nejčastěji používané prvky, ovládání teploty a intenzity ofuku, jsou robustní a intuitivně vyhledatelné po hmatu, takže jde topení ovládat za jízdy bez toho, že by řidič uhýbal pohledem od dění na vozovce.

Po ukončení testovací jízdy jsem skutečně spokojen. Je to auto, které je příjemné zvenku i uvnitř a nabízí v rámci své třídy pohodlné a dynamické svezení 8), a to za rozumné provozní náklady. Během testovací jízdy PP ukazoval spotřebu 5,5, po zajetí předpokládám, že při běžném ježdění by se mohla spotřeba pohybovat mezi 5 - 5,5 litry.
Byl jsem si ovšem vědom, že sedím v top verzi vozu s odpovídající cenovkou (cena testovaného vozu 460 000,-), proto jsem si po návratu domů sedl ke katalogu a ceníku, abych zjistil, jaká i20 by konkrétně pro nás domů byla zajímavá jak vzhledově, tak i cenově. A zde nástává mírná deziluze. Ne kvůli faktu, že auta jsou prostě dražší (to platí obecně napříč značkami a doba levnějších aut prostě končí), ale nemůžu se zbavit dojmu, že skladba výbav a motorizací není konkrétně pro nás moc šťastná.

Pro lepší představu nabízím i vyobrazení vozu ve výbavě Comfort s paketem Club, která bude podle mě často prodávaná a nabízená ve skladovkách:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/hyun ... oFrom=list
https://www.sauto.cz/osobni/detail/hyun ... oFrom=list
Je to pořád chic auto, líbí se mi potahy s asymetrickou kresbou, ale rádio působí dost lacině a výbava Comfort Club (což je střed nabídky) by už mohla obsahovat středovou loketní opěrku. A teď pár poznámek k ceníku a skladbě výbav a motorizací:

- pokud jezdím převážně kratší trasy a nechci turbomotor, musím se spokojit pouze s 5-stupňovou převodovkou (dodávanou s motorem 1.2)
- dvojitá podlaha kufru je nabízena pouze v nejvyšší variantě Style :!: To je to opravdu natolik luxusní záležitost, že kvůli tomu musím vzít auto o 100 tisíc dražší než je Comfort Club? :-k
- zajímavá by byla výbava Comfort Club (bez Clubu je Comfort podle mě nesmysl), ovšem postrádám tam středovou opěrku (bez toho se dá žít), parkovací kameru (dobře, taky není nutná), dokonce i zadní parkovací senzory (to už by tam fakt mělo být!) a u téhle ceny bych očekával i audiosystém s Android Auto / Apple CarPlay, ale bohužel tomu tak není :( A to vše u auta s cenou 320 tisíc (1.2i), resp. 350 tisíc (1.0 T-GDi). Všechny ceny beru s aktuální vánoční prémií 40 tisíc.
- takže mě to směřuje do výbavy Smart, kde výše uvedené položky už jsou zahrnuty, a to s cenou 360 tis. / 390 tis.
- jenže za 380 tisíc už mám i30 HB Comfort 1.5 DPi, kde mám také malý kožený paket, rádio s AA, parkovací senzory + kameru, středovou opěrku, k tomu tu zmiňovanou schránku na brýle, prostornější interiér, větší kufr, výkonnější motor téměř stejně úsporný, prostě už mi v tomto momentě i20 nedává smysl, a to je škoda.

Resumé: Hyundai i20 má reputaci spolehlivého, úsporného a jednoduchého vozu, v aktuální generaci má snahu a potenciál rozšířit záběr na jiné cílové skupiny a být také nápaditým, líbivým a zábavným autem. Věřím, že na to má a přeji mu úspěch, mě se to auto fakt líbí, palec nahoru =D> Na druhou stranu se nemůžu zbavit dojmu, že CZ import ztrácí body nešťastnou skladbou výbav, která zbytečně šroubuje cenu nahoru. Chápu, že spousta dosavadních uživatelů při obnově vozu nebude požadovat "moderní vymoženosti" nových vozů, ale pokud chce :hyu: skutečně cílit na zákazníky, kteří touží po entertaining car, tak tito auto bez AA/AC audio chtít těžko budou a ne každý bude akceptovat cenu, za kterou může mít vůz vyšší třídy...

V nabídce by mi vyhovoval motor 1.5 DPi. Dříve se u i20 nabízel 1,4 a pro nemálo větší ix20 dokonce 1.6, takže to není nesmysl. Navíce je výkonnější než podladěná slabší 1.0 T-GDi 100k. I když chápu výrobce, že v dnešní době turbomotorů, (mild)hybridů a elektro hraček se neodváží nabídnout 2 atmosférické motory k jednomu modelu...

Omlouvám se za dlouhý topic, tohle se do pár vět nevejde. A to jsem nezmínil možnosti změny drive modů a infotainmentu, třeba se o tom zmíní někdo jiný...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Kamílek
**
Příspěvky: 427
Registrován: 29 čer 2018, 19:47
Bydliště: skoro Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style

Příspěvek od Kamílek »

Moc pěkně sepsaný, díky za postřehy a dojmy. =D>
Hyundai i30 II kombi FL 1.6 GDI Weekend
Obrázek
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20283
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style

Příspěvek od Axel.Foley »

Chasnik: Díky za počtení, hezky shrnuto =D> A vůbec ne dlouze.

Rádio ve verzi Comfort Club těžce nedávám :?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5122
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style

Příspěvek od petzl62 »

Milý Ježíšku,

Nadpis dnešní recenze je přiznám se, opět trochu zavádějící. Takže jak vlastně začít a říct co se mi vlastně poslední dobou čím dál víc dere do myšlení. Do myšlení a cítění úplně obyčejného člověka, který pracuje, vydělává peníze a žije kromobyčejný život, který si rád udělá radost, dobře se nají, vyspí a … A vlastně spousta úplně „obyčejných“ věcí, které nám za posledního půl roku někdo, nebo něco ve spojení s někým teď už neskrytým způsobem vzal a bere i nadále.

Možná je to ovlivněno místem, kde jsme se opět sešli. Místem s jeho geniem loci, které se mi i tak zdálo oslabené. Možná je to dáno obdobím- podzim, lámající se do zimy, možná množstvím lidí, kteří jen udělají čárku do pomyslných virtuálních biblí navštívených a odselfíčkovaných míst na patřičné servery, ať všichni vědí. Možná dobou a momentálním stavem mysli a duchovna v každém z nás. Ale z pohledu na množství lidí v hlavní lodi chrámu a jejich chování, hlavně z mého pohledu, nedostatkem pokory a uvědomění si kde a hlavně proč jsou.

No a proč jsme se vlastně opět sešli. Může za to, jako vždycky taťka Šmoula :hyu: a jeho neutuchající snaha, dát i nám možnost zkusit pod vlastním zadkem věci, které by nás třeba ani nenapadlo zkoušet. Moc a moc díky za to a taky se opět sejít a jak říkají jeho královny, které tentokrát chyběly- bohužel- mlátit hubou o autech a vlastně jen tak o životě. Což se tentokrát nějak hodně protáhlo a tak zase holky nemusí litovat, protože někteří ještě od včerejšího večera neroztáli #-o [-o<

No a tentokrát byla svolávacím elementem nová i20. Auto, které bych možná sám od sebe nechtěl zkoušet, protože… A už teď můžu s klidem napsat, byla by to škoda.

I když… Škoda? No povíme si víc. :idea:

Na „náměstí“ městyse Panenský Týnec přijela taková zajímavá zebra. Ten styl bílé karoserie s černou střechou(praktičnost opomíjím) a černými doplňky, maska- mimochodem zatím asi nejvydařenější a nejdotaženější ze všech nových Hyundai modelů, zaměřte se na její detail toho profilování :shock: , přední lízátko i zadní pseudo difuzor k tomu autu neskutečně sedí a ladí. Už z prvního pohledu je tady něco jinak. Auto narostlo, ale hlavně do šířky a parádně mu tohle ztloustnutí sluší. Ono se ne nadarmo říká, že dobré a široké základy jsou pro další stavbu důležité. Exteriér se opravdu povedl a je plný takových zajímavých detailů a detailíků. Na některé už bylo upozorněno, nápis i20 v zadních lampách, víčko nádrže- tady fakt palec nahoru, hodně zajímavé zadní lampy s protažením přes celou záď- to se mi taky hodně líbí- nelíbí se mi použití žárovek, místo led, když vepředu jsou :x . Tvar a provedení zrcátek. Fakt zajímavé. Mě třeba upoutaly ramínka stěračů a jejich navázání na stírací lišty se kterými si taky někdo hodně vyhrál. Praktičnost ukáže čas, ale detail je to zajímavý. No a taky se povedla hezká kola. Opodál stála Toyota Yaris a i20 je fakt hezká a hezčí =D> .

Interiér, tak to je opravdu jiná písnička

Budu se opakovat, sedadla-ale to už jsme si u Hyundai zvykli jsou výborná. Ideální poměr mezi tvrdostí a komfortem, nastavování vše páčkami je v tomhle segmentu standardní a polohu člověk najde docela rychle a nemám k ní výhrad, trošku bych přivítal větší rozsah v obou osách u polohování volantu. Palubní deska, tvrdá, ale kvalitní už od pohledu, nic nevrzalo a i ta divná vybrání mi nevadila, spíš oživení. Provázanost kapličky s MMS mi přijde jako ideální a velmi vkusné. Digitální přístrojovka je hezká, zobrazení, kontrast, čitelnost(pro krátkozraké pouze s brýlemi a to i na tachometr a otáčkoměr-fakt je to docela malé) vynikající. Je to trošku diskotéka, ale už to alespoň základy umí a umí to dobře. Škoda obrácené pozice otáčkoměru a tachometru 8-[ , ale to je o zvyku. Nový multimediální systém je výborný, jen u něj ti co mají starší a daleko intuitivnější stráví víc času, než se vše naučí a uloží do paměti. Hodně je odvozeno, řekl bych od Androidu. Ale zobrazení, ostrost, citlivost a rychlost je velmi solidní a krok vpřed.

Středový panel a pokračování k tunelu je za mě- vynikající!! Nic nezavazí, netlačí a vše je přehledné a intuitivní na dosah ruky. Co mě sere, je přemístění tlačítka SS vlevo od volantu. Co mě těší, je nepoužití žádného klavírního lesklého plastu. Za to velký palec hore! Velmi milé je ambientní podsvětlení, hodně to zútulňuje ten i tak hezký a dobře vypracovaný interiér. Pomohlo to k takové trochu dospělosti. Prostornost celého interiéru je až překvapivě dobrá. Řekl bych až auta o třídu výš. Naprosto srovnatelné a v určitých aspektech- středový panel i lepší jak i30. Řazení bez problému, kulisa klasický Hyundai, trošku delší, ale přesná. Spojka-klasická a bez jakýchkoliv problémů s pozicí pedálu i záběrem. Brzdy, ehmmm no- klasický Hyundai, neskutečně ostré. Kdo nezná Hyundai, vytrestá se hned u prvního sešlápnutí :) Také kvituji s povděkem jako by návrat k zakulacení páček pod volantem. A velmi zajímavý a hezký je tvar vnitřního zpětného zrcátka. Jako velké mínus vidím absenci pouzdra na brýle!!! Volant, za mě úplně v pohodě.

Pojďme do kufru. Ten hodně popsal Mr. Hyundai a já s ním souhlasím. Někdo u toho opravdu myslel. Čekat od kufru prostor Octavie by bylo bláhové, ale v rámci pohodlí interiéru pro cestující, je ideální, dobře a kvalitně- relativně zpracovaný. Pod výšenou- stavitelnou ve 2 úrovních- podlahou je dojezdové kolo-tleskám a hever se základním nářadím. Co mě fakt dostalo v negativním slova smyslu, je uchycení plata v kufru, to jsem si musel fakt vyfotit a dám sem fotky. Protože pokud tohle je řešení u auta za půl milionu, tak to je mazec. Možná jsem až hnidopich, ale šňůrky do bot s uzlem !!! To fakt ku… snad NE! Fotky na koci příspěvku…

A jak to auto jezdí???

No pokud první i20 jezdila dobře- a mám s ní najeto pár tisíc km, druhá jezdila ještě líp a byla moc povedená jak interiérově, tak exteriérově, tak třetí generace prostě dospěla. Jezdí výborně. A to fakt překvapivě výborně. Nevím, jestli Albert Biermann něco poradil, co do vyztužení prvků karoserie, ale opravdu jezdí to auto krásně, nezáludně a i zábavně. Překvapivý poznatek na auto s vlečkou vzadu. Podmínky sice byly takové, jaké byly, zima, bláto, soplivo, ale to auto fakt jezdí dospěle. Nedostanete od něj takové ty pubertální móresy. Kopance, odskoky. Je to prostě moc fajn a nezáludné svezení. Lehce přeposilované, ale ne jako dřív. Na tomhle se evidentně trochu zapracovalo, stejně, jako na strmosti řízení. Přijde mi lehce přiostřené.
Motor 1,0TGDi se 100Hp je pro tohle vozidlo bohatě dostačující a až překvapivě dynamický, ostatně kluci prováděli i nějaká měření zrychlení a určitě to sem dají. Mě stačí vědět, že na pohodové ježdění s hodně pohodovou spotřebou ten motor stačí s velkou rezervou a pokud budete chtít zrychlit, dynamicky předjet, nebo se ostřeji a zábavně(v rámci vozidla a jeho konstrukce) povozit, bez protestů vám to umožní. A to za velmi, velmi slušnou spotřebu.

Co napsat závěrem.

Bylo to moc fajn odpoledne s hezkým- opravdu hezkým a na nic si nehrajícím autem, které bych si úplně s klidem dovedl představit, jako osobní vozidlo v důchodovém věku. Ve věku, kdy už si nepotřebuju poměřovat pindíka nějakými nesmysly typu SUV, MPV a já nevím jakým V ještě-s odůvodněním, že se do toho líp nastupuje a vystupuje. Ono, kupodivu i do i20 se nastupuje a vystupuje z ní fakt dobře.

Má to ale jeden malý háček, teda vlastně HÁK. Muselo by to auto stát o 60-100 tis. míň. Tak jak jsou momentálně nastavené cenovky, je to pro mě naprostý nesmysl. Vím, až moc dobře vím, co je důvodem… Proto ten úvod.

Takže,

Milý Ježíšku,
Pokud můžu mít letos nějaké přání. Přál bych si pod stromeček, kdekoliv, já už si to najdu:
Zdraví pro všechny, o kterých vím i nevím a oni třeba vědí o mě, rozum- ten zdravý, selský- od toho se odvíjí vše ostatní, jako je láska, empatie, slušnost, úcta. To mi bohatě stačí.
A pokud by jsi se potřeboval trošku silově projevit. Prosím [-o< , zajeď do Bruselu. Začni panem Michelem a ber to postupně. A každého z nich nakopni do prdele tak, aby se jim v hlavách rozsvítilo :idea: . A klidně ekologickou energií! Ona taková dobře obutá noha v okuté botě z kůže je vlastně ekologická. Pak možná půjde takové auto koupit bez nesmyslného ekovýpalného a jiných nesmyslů, jako jsou dotace atd. Ostatně výpalné- jakékoliv je vlastně trestný čin, pokud jej asi nevybírá vláda, že? Tak je zavři! Moc se nám uleví a svět bude zase na chvilku v pořádku.
Děkuju.
Všem Vám, co jste to dočetli až sem.
V první adventní neděli, krásnou adventní dobu, pohodu a klid uvnitř sebe a vůbec, mějte pokud možno, krásný prosinec…


A všem zúčastněným, moc a moc díky, rád jsem vás zase viděl a snad zase uvidím :wink: Všechny!!!

A na závěr: Šňůrka k botám ](*,) ](*,)
20201128_133346.jpg
20201128_133346.jpg (16.41 KiB) Zobrazeno 1754 x
20201128_133244.jpg
20201128_133244.jpg (33.27 KiB) Zobrazeno 1754 x
20201128_133233.jpg
20201128_133233.jpg (20.84 KiB) Zobrazeno 1754 x
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20283
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: i20 BC3 1,0 T-GDi Style

Příspěvek od Axel.Foley »

petzl: Děkuji za recenzi. Šňůrka do bot "nemá chybu" ](*,)

Přeji hezký advent, hezkou neděli, hezký prosinec. Přidávám se k přání od petzl62 a přeji všem jen to hezké.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Odpovědět

Zpět na „Testy“