Bateria-napatie

Osvětlení, signalizace, audio, pojistky.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8137
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Bateria-napatie

Příspěvek od Mexican »

#dobijat baterku len ked je problem s nastartovanim"

ja teda elektrotechnicke vzdelanie nemam, ale pri predstave ze niekam potrebujem odist a nenastartujem takze dam auto nabijat, nasledne si dam doma obed, pol hodku si dachnem, dam si espresso, zbalim nabijacku a vyrazim podla povodneho planu s minimalne hodinovym meskanim vo mne vzbudzuje pocit, ze radsej budem elektrotechnicky nevzdelany ale prakticky. A preto to z casu na cas na noc pichnem na nabijacku :-)8
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Reklama
 

kaap
*
Příspěvky: 26
Registrován: 12 črc 2015, 09:41

Re: Bateria-napatie

Příspěvek od kaap »

já měním baterii zhruba po pěti letech,a zatím nezklamala, nečekám až . . .
stačí při prvním ochlazení kolem nuly a problematický start a pokud má 5 let běžím pro novou
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Bateria-napatie

Příspěvek od Cecil67 »

kaap píše: 07 pro 2020, 19:28 já měním baterii zhruba po pěti letech,a zatím nezklamala, nečekám až . . .
stačí při prvním ochlazení kolem nuly a problematický start a pokud má 5 let běžím pro novou
Máš normální nebo agm,či efb?
H i30 combi Comfort 1.5DPI
kaap
*
Příspěvky: 26
Registrován: 12 črc 2015, 09:41

Re: Bateria-napatie

Příspěvek od kaap »

se bavíme přece o AGM
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Bateria-napatie

Příspěvek od Cecil67 »

Nezdálo se mi těch 5 let... Na p208 mi odešla po třech. I když to byla vlastně efb. Tak uvidíme.. :)
H i30 combi Comfort 1.5DPI
dibarbora
*****
Příspěvky: 2232
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Bateria-napatie

Příspěvek od dibarbora »

Na aute bez moderných eko fičúr vydržala štandardná zaplavená nezosilnená baterka v pohode aj 10rokov... stačili málo štartovať, veľa jazdiť, nemať smolu na nepodarok.
Pri týchto moderných systémoch ako napr. ISG má na životnosť baterky vplyv toľko faktorov, že rozptyl životnosti môže byť pokojne od dvoch rokov aj do piatich rokov .... ak niekto jazdí plynulo... vypína štart stop, veľa brzdí motorom a nebodaj k tomu dodá aj veľa jázd v noci, tak o baterke nemusí vedieť pokojne aj tých 5 rokov. Kto naopak lieta len po meste štýlom brzda plyn, nevypína štart stop, často štartuje tak baterku môže pokojne popraviť ešte v záruke....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Krepi
*
Příspěvky: 94
Registrován: 10 led 2020, 13:08

Re: Bateria-napatie

Příspěvek od Krepi »

Nemám možnost dobíjet baterii, jedině vyhodit prodlužovačku v paneláku z okna a auto nechat na trávě pod okny, to asi fakt nebude dobrý :)
A vyndavat jí a nabíjet doma, no u nových aut se mi to moc nechce, navíc každý měsíc jí dobíjet pro jistotu, když se nejezdí denně, to fakt ne, když už jsem chtěl dobít, tak jsem to připíchnul na baterku v autě a nechal přes noc v práci dobít, ale ve fanrice už nepracuji a tuto možnost také nemám.
To raději pořeším vyřazení Int.dobíjení a bude klid.
Hyundai i30 kombi 2021 Smart 1.5 DPi, průměrná spotřeba 5.6l
kaap
*
Příspěvky: 26
Registrován: 12 črc 2015, 09:41

Re: Bateria-napatie

Příspěvek od kaap »

to chcete říct že auto (baterka) stáří 2 až 5 let se prostě nestačí nabíjet běžným provozem?
dibarbora
*****
Příspěvky: 2232
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Bateria-napatie

Příspěvek od dibarbora »

kaap píše: 07 pro 2020, 18:42 čtu tady zpovzdálí spousta názorů, domněnek a úvah,
pro ty co znají alespoň v minimálni formě en, de připojuji videa, kde se mohou zájemci seznámit s realitou,
pro ty co neznají, doporučuji vůbec nezasahovat do managmentu baterie, a dobíjet baterii jen v případě, že např je problém s nastartováním v dnech blízko nuly venku ( v létě by to signalizovalo na dohasínající baterku)
něco málo:
systém co 40 vteřin počítá data, co 2 hodiny ukládá, pokud máte zapnutý vyhřívaný volant, nebo sedačky a je malá kapacita baterky,
automaticky příbrzdí tok do těchto spotřebičů, nebo "vypne" generátor a tím šetří palivo, zbytek se tužte sami :(
a drobnost, nikde jsem zatím nečetl, že se může nabíjet baterka kompletně připojena v autě, ano , může, ale s rizikem,
pokud dojde k nenadalému jiskření nebo zvýšení napětí , že si poškodite software BSM-co je většinou u mínus polu baterie na vodiči.
Mne překvapuje, že řidiči, kteří si kupují nejúspornější auta na trhu, pak lehkovážně popřou spotřebu neočekávaným zásahem do BSM, myslím
jeho odpojení. Ano, ten se má vždy předem odpojit, když se vyměňuje nebo vytahuje baterka z vozu. Aby se zamezilo nenadálemu jiskření a jeho zničení.Na některých vozech je toto přerušení jak na kladném přívodu, tak i záporném.


https://www.youtube.com/watch?v=py5GWtSHwUY

https://www.youtube.com/watch?v=FoHywG48-nQ
Video si pochopil správne a +/- si to aj správne popísal. Má to však jeden háčik celý systém sa používa aby ušetril pár sporných gramov CO2 na kilometer v rámci homologačného cyklu, ktoré v reálnej prevádzke ťažko spoznáš (sú faktory, ktoré na spotrebu vplývajú rádovo viac). Reálny benefit pre užívateľa sa limitne blíži "nule" takže motivácia zbaviť sa tejto eko fičúri je plne pochopiteľná. Jediným výsledkom práce takéhoto systému je totiž výrazne znížená životnosť aku (4-5 rokov je úspech na šampanské.. väčšinou menej... 3 roky sú normál), v prípade :hyu: technológia AGM, ktorá nie je práve najlacnejšia.

Pokiaľ máš serióznu riadenú nabíjačku, tak nabíjanie pripojenej baterky v aute prináša zanedbateľné riziká... myslíš, že v servise niekto odpája akumulátor.. aby potom kalibroval okná napr..... ?
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
dibarbora
*****
Příspěvky: 2232
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Bateria-napatie

Příspěvek od dibarbora »

kaap píše: 08 pro 2020, 07:10 to chcete říct že auto (baterka) stáří 2 až 5 let se prostě nestačí nabíjet běžným provozem?
Na to Ti dám jednoduchý príklad.. ktorý môže pokojne nastať..
Je zima, celý deň jazdíš, svetlá vypnuté, motor celý deň na prevádzkovej teplote, vonkajšia teplota tiež v pohode okolo nuly, akumulátor má už niečo odslúžené, takže jeho reálna kapacita je tak o tretinu menšia. V takejto situácii Ti ISG nechá spadnúť kapacitu akumulátora na dolnú medzu, povedzme 70% jeho aktuálnej maximálnej kapacity, lebo si išiel po diaľnici, málo brzdil motorom ale už nestihne začať dobíjanie akumulátora. Bývaš blízko diaľničného exitu a po 10 minútach od opustenia diaľnice auto zaparkuješ. Odstavil si auto v ktorom máš aktuálne akumulátor nabitý na cca. 50% jeho projektovanej kapacity. Teraz kontrolná otázka... čo sa stane ak do rána fajn prituhne... povedzme -15stupňov.... myslíš, že ráno s rezervou naštartuješ?... Ja by som mal už reálne obavy... problém je, že na takýto stav ťa nič neupozorní, len ranné prekvapenie..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Bateria-napatie

Příspěvek od Cecil67 »

No jo, jenže např. CTEK využívá v prvním kroku nabíjení (kontrola baterie a její případná desulfatace) impulsně až 15,8V. Vydrží tyto impulsy palubní elektronika? Nechci polemizovat o tom, jak to nabíjejí v servise, víme, že to jsou většinou šizuňci a vše si si ulehčují.... Ale v manuálu vidím, že nabíjet baterii připojenou ve vozidle je zakázáno :(
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9101
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Bateria-napatie

Příspěvek od idam.i »

Mám v aute merač napätia a niekedy mi tam lieta ručička okolo 15V. Všetko šlape OK.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
pekoz
***
Příspěvky: 593
Registrován: 29 črc 2013, 10:53
Bydliště: vedle Ostravy

Re: Bateria-napatie

Příspěvek od pekoz »

....nabíjet baterii připojenou ve vozidle je zakázáno....

:-k

Ale to by potom bylo zakázáno i startovat přes pomocné kabely případně by byl maximálně striktně určen bezpečný typ a model auta se kterým se lze takto spojit.
Ale k věci.
Na Citroenu (verze už s BSI takže řídících jednotek hafo) jsem 15 let používal kondiční dobíječ do zásuvky, který byl omezen jenom proudem cca 10mA.
Napětí naprázdno bylo hodně nad 12 V. Asi tak od listopadu do března.
Bez problémů - zimní starty super.
Na :hyu: se vypínají zásuvky a navíc nová konstrukce AKU - nelze používat klasické dobíjení na konstantní proud atd.- takže používám běžný nabíječ s procesorem (LIDL) přímo na baterku.
Asi tak co 14 dní ale nedělám to přesně, většinou když si vzpomenu.
IXo má 7 let - AKU původní (nemá S+G) ale má řízené nabíjení (procesor na - polu).
Kona má všechny AKU kurvítka co existujou - dobíjím stejně ale v předepsaném režimu (tzv. udržovací) pro danou nabíječku a AGM aku.
Nabejní samozřejmě trvá příslušně déle.
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
Uživatelský avatar
pekoz
***
Příspěvky: 593
Registrován: 29 črc 2013, 10:53
Bydliště: vedle Ostravy

Re: Bateria-napatie

Příspěvek od pekoz »

...Mnozí z vás si teď možná říkají, že se jich krátká životnost originálních akumulátorů netýká, neboť stop-start důsledně vypínají. Jenže chyba lávky!
Častější aktivace startéru je jen jedním z důvodů, proč moderní auta tak týrají baterie. Hlavní příčinou je paradoxně nedostatečné dobíjení. Ve starých návodech k obsluze aut jste našli i minimální dobu, na kterou se vyplatí motor vypnout. Například u Seatu Exeo se slavným agregátem 1.8 Turbo 20V to bylo 40 s, u Škody Felicia dvě minuty. Při vypnutí na kratší čas stojí následné dobití energie spotřebované startérem víc paliva, než se ušetřilo
zastavením motoru....


celý článek od Martina Vaculíka:

https://www.auto.cz/nesmysl-jmenem-stop ... rie-113291

a dalo by se pokračovat .....
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Bateria-napatie

Příspěvek od Cecil67 »

Mám také měřč napětí a nikdy mi to nejde přes 14,6V. A při startování z baterie jiného auta taky napětí nebude vyšší.... Jsem z toho fakt jelen :D
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Elektronika“