Pokles vykonu
Moderátor: Moderátoři
Pokles vykonu
Zdravim, rad by som sa poradil ohladom nasledovneho problemu: i40 1,7 100kW, najazd cca 225.000, pocas jazdy na dialnici prestal reagovat na plynovy pedal, dala sa na 6-ke udrziavat len cca 120-130 km/h, pri kazdom stupani pocit ako s plne nalozenou aviou, po cca 20 min uz absolutne ziadna reakcia, ostal stat. Po opatovnom nastartovani po cca 5 min sa rozbehol, ale zrychlovanie len velmi pomale a len do cca 1/3 az 1/2 polohy plynoveho pedalu - nutne doslova po milimetroch pomaly pridavat plyn, inak nula bodov. Tipujem na skrtiacu klapku nasavania vzduchu, ale nema s tym niekto podobnu skusenost? Doteraz az na bezny "spotrebak" auto nikdy problem nemalo...
- Reklama
Re: Pokles vykonu
Diesel klasickú škrtiacu klapku nemá (má len vypínaciu, aby motor netriasol pri vypnutí - ak by skolabovala, tak už nenaštartuješ)..... auto Ti padlo do núdzového režimu z nejakého dôvodu, ktorý treba zistiť... jedine diagnostikou. .. možností je X... čo ma napadá:
- turbo, resp. regulácia turba
- kolabujúci CR systém (Vstreky, Vysokotlakové čerpadlo)
- problém s dodávkou nafty - podávacie čerpadlo
- upchaté DPF... to by sa asi aj kontrolka ukázala
- prípadne problém s niektorým snímačom... tých je tam tiež požehnane.
- turbo, resp. regulácia turba
- kolabujúci CR systém (Vstreky, Vysokotlakové čerpadlo)
- problém s dodávkou nafty - podávacie čerpadlo
- upchaté DPF... to by sa asi aj kontrolka ukázala
- prípadne problém s niektorým snímačom... tých je tam tiež požehnane.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Pokles vykonu
Diky za odpoved,
klapku som tipoval, lebo viem, ze v minulosti taketo prejavy mali dizle prave kvoli klapke nasavania - a common rail ju ma (1.7 crdi)
DPF sa nerozsvietilo - najprv som myslel, ze je to klasicka regeneracia, ale ked ma hodilo do nudzaku a musel som v spicke na uzasny "odstavny" pruh na R1, nebolo mi vsetko jedno. Zahada je, ze po 5 min normalne nastartoval, akurat - ako som uz pisal - pustil len do urcitych otacok a urcitej polohy plynoveho pedalu.
Skusim v pondelok ist na diagnostiku - neviem ako budu servisy teraz v lockdowne fungovat...
klapku som tipoval, lebo viem, ze v minulosti taketo prejavy mali dizle prave kvoli klapke nasavania - a common rail ju ma (1.7 crdi)
DPF sa nerozsvietilo - najprv som myslel, ze je to klasicka regeneracia, ale ked ma hodilo do nudzaku a musel som v spicke na uzasny "odstavny" pruh na R1, nebolo mi vsetko jedno. Zahada je, ze po 5 min normalne nastartoval, akurat - ako som uz pisal - pustil len do urcitych otacok a urcitej polohy plynoveho pedalu.
Skusim v pondelok ist na diagnostiku - neviem ako budu servisy teraz v lockdowne fungovat...