Cukání spojky
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Cukání spojky
Cukání spojky u Hyundai je asi časté. Mám najeto 800 km_ je tedy nové a spojka cuká. Není dost dobře možné aby byl na víně setrvačník a asi to nebude ani přítlačný talíř. Výměna by pomohla v případě jiného složení obložení spojky. Jenže kde ho vzít? V servise H vám dají jen špatný originál. Nechám si potvrdit závadu a počkám až to bude neúnosné. Pokud máte po záruce dejte tam neoriginální díl. Tedy pokud je vpořádku ostatní. Octavii jse prodával s 310000s původní spojkou, jezdila i tisíce km v Alpách.
- Reklama
Re: Cukání spojky
Hyundai nemá všeobecne vyladené rozbehové adaptácie RJ motora + pomerne rýchla jednotka z toho vyplývajú vyššie nároky na obsluhu. Určite za to spojka nemôže, chce to len cibriť šoférske zručnosti..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Cukání spojky
Ale nekecaj.
KIA CEED 1,6 gdi - cukanie za studena, hroza
KIA RIO 1,25 mpi - cukanie za studena, uplne tragedia, asi najhorsie
HYUNDAI i30 HB 1,0 tgdi - cukanie za studena, katastrofa
HYUNDAI i30 FB 1,6 crdi - absolutne nic
Bude to v benzinoch
KIA CEED 1,6 gdi - cukanie za studena, hroza
KIA RIO 1,25 mpi - cukanie za studena, uplne tragedia, asi najhorsie
HYUNDAI i30 HB 1,0 tgdi - cukanie za studena, katastrofa
HYUNDAI i30 FB 1,6 crdi - absolutne nic
Bude to v benzinoch
i30 Fastback 2019 PDE Trikolor-komfort, 1,6 crdi 100 kw, polar white
Re: Cukání spojky
Ja mám 1,4TGdi.... chcelo to chvíľu "ošahať" spojku a nie je problém..... a hlavne na studenom motore nestáť ako lopate.....
Holt ste chlapci zabudli a niektorí možno ani nezažili také zázraky ako škoda 105/120 s pôvodnou pružinovou spojkou.. .
A treba si priznať, že aj šoférovanie je potrebné zdokonaľovať....
Holt ste chlapci zabudli a niektorí možno ani nezažili také zázraky ako škoda 105/120 s pôvodnou pružinovou spojkou.. .
A treba si priznať, že aj šoférovanie je potrebné zdokonaľovať....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Cukání spojky
já pamatuju nejen S 120, ale i staré oktávky a tudory, , když to srovnám, tak dnešní talířové pružiny v přítlačáku jsou bezesporu lepší, ale problém u všech značek je, že dnešní spojky jsou poddimenzované, tomu kdo dělal na dílně nemusím nic vysvětlovat, když rozeberu dnes spojku, lamela je jak nová, ale přítlačák je vyhřátý, prostě KO a spojka klouže, nebo stačí abys dal chip a spojka točivý moment nepřenese, a to se výkon a točák zvedne o pár procent..., jinak když ti přijede mladá holka s cukající spojkou, řekneš si má levou nohu kopyto, ale co když přijede chlap, co jezdí 40 let ??
Tucson 1.6 GDI 2020
Re: Cukání spojky
Nerobím si ilúzie o predimenzovanosti spojky na modernom aute... ale hlavná príčina je niekde inde... väčšinou nadmieru rýchla(ťažká) jednotka v kombinácii s maloobjemovým turbomotorom. Motor tesne nad voľnobehom má mizerný krútiaci moment, tomu nepomáha ani nejakou extra dobrou rozbehovou adaptáciou, takže zvlášť v kopci je potrebné na to s citom. A to sme zase pri zručnostiach, to že má niekto vodičák 30 rokov, ešte neznamená, že má(získal) cit k technike.
Aj pri mojom aute sa mi občas stane, že pri náročnom manévri sa spojka ozve aj "voňavým efektom"... stačí parkovanie v kopci alebo vychádzanie na obrubník. Ak niekomu spojka smrdí po každom pohnutí v križovatke, tak ju holt dá do "smútku" rýchlo....
Aj pri mojom aute sa mi občas stane, že pri náročnom manévri sa spojka ozve aj "voňavým efektom"... stačí parkovanie v kopci alebo vychádzanie na obrubník. Ak niekomu spojka smrdí po každom pohnutí v križovatke, tak ju holt dá do "smútku" rýchlo....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Cukání spojky
Ešte, čo sa tu spomína cukanie za studena, tak to so spojkou asi nebude mať veľa spoločné.... tu je hlavný problém manažment motora, ktorý bojuje s emisiami za studena... ťažko sa hľadá kompromis medzi užívateľským prejavom a emisiami....ozzy56 píše: ↑30 pro 2020, 18:42 já pamatuju nejen S 120, ale i staré oktávky a tudory, , když to srovnám, tak dnešní talířové pružiny v přítlačáku jsou bezesporu lepší, ale problém u všech značek je, že dnešní spojky jsou poddimenzované, tomu kdo dělal na dílně nemusím nic vysvětlovat, když rozeberu dnes spojku, lamela je jak nová, ale přítlačák je vyhřátý, prostě KO a spojka klouže, nebo stačí abys dal chip a spojka točivý moment nepřenese, a to se výkon a točák zvedne o pár procent..., jinak když ti přijede mladá holka s cukající spojkou, řekneš si má levou nohu kopyto, ale co když přijede chlap, co jezdí 40 let ??
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Cukání spojky
Mně spojka cuká za studena víc než za tepla. Motorem to není, to bych slyšel, motor jde pravidelně a ochotně do otáček. Asi to bude změnou součinitele tření v závislosti na teplotě setrvačníku a lamely. A taky smrdí, třeba i při delší jízdě do kopce bez řazení.
Před tím než jsem to pokakal vlastní vinou necukala a nesmrděla. Jsem věřil, že to co jsem udělal spojce neublíží... Ublížilo. Nyní cuká a smrdí i po dvou opravách u odborníků.
Před tím než jsem to pokakal vlastní vinou necukala a nesmrděla. Jsem věřil, že to co jsem udělal spojce neublíží... Ublížilo. Nyní cuká a smrdí i po dvou opravách u odborníků.
Re: Cukání spojky
Ano to som myslel, ospravedlnujem sa za dezinformacie.dibarbora píše: ↑30 pro 2020, 19:13Ešte, čo sa tu spomína cukanie za studena, tak to so spojkou asi nebude mať veľa spoločné.... tu je hlavný problém manažment motora, ktorý bojuje s emisiami za studena... ťažko sa hľadá kompromis medzi užívateľským prejavom a emisiami....ozzy56 píše: ↑30 pro 2020, 18:42 já pamatuju nejen S 120, ale i staré oktávky a tudory, , když to srovnám, tak dnešní talířové pružiny v přítlačáku jsou bezesporu lepší, ale problém u všech značek je, že dnešní spojky jsou poddimenzované, tomu kdo dělal na dílně nemusím nic vysvětlovat, když rozeberu dnes spojku, lamela je jak nová, ale přítlačák je vyhřátý, prostě KO a spojka klouže, nebo stačí abys dal chip a spojka točivý moment nepřenese, a to se výkon a točák zvedne o pár procent..., jinak když ti přijede mladá holka s cukající spojkou, řekneš si má levou nohu kopyto, ale co když přijede chlap, co jezdí 40 let ??
Diky za opakovane potvrdenie. Len skoda, ze to robia len benziny.
i30 Fastback 2019 PDE Trikolor-komfort, 1,6 crdi 100 kw, polar white