Problem so startom
Moderátor: Moderátoři
Problem so startom
Dobry den. Ospravedlňujem sa,že otváram novú tému,ale odpoveď na moju otázku som nenašiel nikde..
Jendá sa o Hyundai H1 valník, 2,5 D4BH 73,6 KW. Je tam nový akumulátor asi 3mesiace starý, akumulátor dobíja 14,4-14,6..
Nerobí to samozrejme vždy. ale nažhavím pekne ,idem už naštartovať a kontrolky preblikavaju a s tym cvrliká niečo ako keď mate vysekanú bateriu. Takto to skusím 2-3x .Potom keď chcem hodiť na kontrolky tak absolútne ich neukazuje,idem pod kapotu pohýbem s kontaktmi na baterke s ukostrovacím kablom ,niekedy to pomôže niekedy nie..... Potom skúsim prepojiť - akumulátora s kasňou a pomôže to. Nestretol sa s takýmto problémom niekto ? či by stačilo vymeniť ukostrovací kábel?
Áno aj som prebrusoval aj na motore,aj na kasni ukostrenie...
Dnes ráno v -2 naštartovalo na brnk...ďakujem.
Jendá sa o Hyundai H1 valník, 2,5 D4BH 73,6 KW. Je tam nový akumulátor asi 3mesiace starý, akumulátor dobíja 14,4-14,6..
Nerobí to samozrejme vždy. ale nažhavím pekne ,idem už naštartovať a kontrolky preblikavaju a s tym cvrliká niečo ako keď mate vysekanú bateriu. Takto to skusím 2-3x .Potom keď chcem hodiť na kontrolky tak absolútne ich neukazuje,idem pod kapotu pohýbem s kontaktmi na baterke s ukostrovacím kablom ,niekedy to pomôže niekedy nie..... Potom skúsim prepojiť - akumulátora s kasňou a pomôže to. Nestretol sa s takýmto problémom niekto ? či by stačilo vymeniť ukostrovací kábel?
Áno aj som prebrusoval aj na motore,aj na kasni ukostrenie...
Dnes ráno v -2 naštartovalo na brnk...ďakujem.
- Reklama
Re: Problem so startom
Ak iné prepojenie -pólu medzi motorom a kasňou pomohlo tak je potrebné vymeniť pôvodný prepojovací /-/ kábel .Pravdepodobne môže biť čiastočné prelomený kábel medzi niektorým káblovým okom a káblom vplyvom vybracii a chvenia (pri väčšej dĺžke kábla ) často sa to stávalo na starých Škodovkách kde medený pletenec prekostrenia sa neustálym chvením prelomil . Je to jednuducha a lacné opráva ktorá by mala pomôcť
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Re: Problem so startom
Ďakujem vam za odpoveď. 25mm2 prierezu medeného kábla bude stačiť ?
Re: Problem so startom
Medený kábel 16mm ma od 110 do 150A (podľa druhu izolácie a kvality kábla ) Takže ta 25mm úplne postačuje na osobné auto .
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Re: Problem so startom
Takže Vymenil som ten kostrovací kábel, preštartoval som 2x a bolo to zatiaľ v pohode uvidíme časom.
Ešte jednu vec by som sa chcel opýtať za studena štartuje na brnk.. Keď je teplý motor, tak musí otočiť pár krát tak lenivo ,až potom naskočí ...
Niekedy to robí horšie niekedy vôbec... Na budíkoch ukazuje aj teplotu chladiacej, tak v tom snímači to asi nebude. Vďaka za pomoc.
Ešte jednu vec by som sa chcel opýtať za studena štartuje na brnk.. Keď je teplý motor, tak musí otočiť pár krát tak lenivo ,až potom naskočí ...
Niekedy to robí horšie niekedy vôbec... Na budíkoch ukazuje aj teplotu chladiacej, tak v tom snímači to asi nebude. Vďaka za pomoc.
Re: Problem so startom
Dúfam že to bolo tým káblom a už to bude trvalo OK . Otázka stávalo sa to ešte pred výmenou tohto kábla ? Mohlo to spôsobovať nedostatočný prierez poškodeného vodiča kde nedokázal preniesť veľký štartovací prúd. Ak je akumulátor nabitý ,štartér a vodiče v poriadku tak štartér musí točiť jak divý .
žiadne lenivo ako z posledného . Môže biť aj to že ak je studený motor tak je to zo žhavení a ďalšie štarty ak je motor teplý tak nežhaví ale aj tak by to malo za tepla tiež pekne chytať ak ma štartér dobré otáčky a nie je problém z palivom . Sleduj či sa to deje aj teraz po výmene kábla . A odporúčam 1x mesačne by bolo dobre dať akumulátor pod (inteligentnú ) nabíjačku aby bol akumulátor vždy v dobrej kondícii
žiadne lenivo ako z posledného . Môže biť aj to že ak je studený motor tak je to zo žhavení a ďalšie štarty ak je motor teplý tak nežhaví ale aj tak by to malo za tepla tiež pekne chytať ak ma štartér dobré otáčky a nie je problém z palivom . Sleduj či sa to deje aj teraz po výmene kábla . A odporúčam 1x mesačne by bolo dobre dať akumulátor pod (inteligentnú ) nabíjačku aby bol akumulátor vždy v dobrej kondícii
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Re: Problem so startom
Po výmene kábla sa mi zdá, že aj kontrolky svietia jasnejšie(pri pridaní plynu jasnejšie, po ubrati na voľnobeh trosku menšia jasnosť - pri starom kostra kábli) ...pôvodný kábel bol podľa môjho odhadu 25mm2,mne sa podarilo zohnať len 16mm,ale ako vravím zatiaľ v pohode. S autom som zatiaľ nejazdil, tak ze by som mohol od sledovať teply štart.. Ktovie kedy boli menené zhavice a podobne veci... Auto mam cca od jula(všetky oleje filtre som preventívne vymenil). Zatiaľ ďakujem za rady.
Re: Problem so startom
mejdi1 :Alebo máš výborný zrak alebo máš tam problém Kontrolky ti nemôžu svietiť jasnejšie a slabšie podľa otáčok motora
Mal by si mať konštantné napätie v el. sieti auta . Pokiaľ už máš ISG ("inteligentné dobíjanie " ) tak ti to môže kolísať raz 14,7 potom 12,5 ale na časovom úseku niekoľkých minúť . Skús si to premerať napr. niečim takýmto
https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... hweb201603_
alebo iným voltmetrom . Napätie ti môže kolísať max 0,1V podľa otáčok motora . Ak je to viac ako 0.4V a viac tak je problém pravdepodobné v alternátore . (poškodená dióda atd... )
Ak by si mal dynamo tak to je normálna vec že to kolíše ale pri dnešnej elektronike a výkonných alternátoroch to je neprípustné aby to kolísalo podľa otáčok .
Mal by si mať konštantné napätie v el. sieti auta . Pokiaľ už máš ISG ("inteligentné dobíjanie " ) tak ti to môže kolísať raz 14,7 potom 12,5 ale na časovom úseku niekoľkých minúť . Skús si to premerať napr. niečim takýmto
https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... hweb201603_
alebo iným voltmetrom . Napätie ti môže kolísať max 0,1V podľa otáčok motora . Ak je to viac ako 0.4V a viac tak je problém pravdepodobné v alternátore . (poškodená dióda atd... )
Ak by si mal dynamo tak to je normálna vec že to kolíše ale pri dnešnej elektronike a výkonných alternátoroch to je neprípustné aby to kolísalo podľa otáčok .
Hyndai IX35 1.7CRDI Style 2011 (full LED)
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Škoda Favorit 136LS
Škoda 110L
Re: Problem so startom
Ono to robil asi ten kostrovaci kábel. Pretože ako som ho vymenil už sú jasné, či na volnobeh, či pri pridávaní... Ale skúsim to premerat, vďaka
Re: Problem so startom
Dobrý deň. Dnes opäť problém s mojím H1 ...
Bolo -8 ,naštartovalo v pohode asi na 3 otočku.... Bol som naložený (roxory, možno 500kg)... Voľnobeh išiel pekne, mal som zájsť asi 7km na stavbu, pri jazde čosi začalo mierne klepať, pri stlačení spojky to prestalo(vravím asi nejaké spojkové ložisko) ,ale keď som pri stlačení spojky(zaradená rýchlosť) a pridal mierne plyn, tak to klepalo stále ...tak si vravím že už to dojdem... ale zhoršovalo sa to,pred stavbou mám celkom strmí kopec asi 150m, to som musel vyjsť na 1 kvalte, 2ka nestíhala(neviem či s tým suvisí) ,ako som vyšiel(klepot už bol neznesiteľný aj ľudia sa otáčali čo to ide) a asi po 50m auto skapalo, nechcelo naštartovať(tak lenivo točilo ,ale chytiť nechcelo) tak som druhým autom potiahol,nech nezavadzám..Po 20 minútach cca auto naštartovalo(nechcelo sa mu točiť a nechceloako keby odpáliť) klepalo stále, a strácalo otáčky,ked som pridal ,tak otáčky stúpli, ale klepotalo to viac....
nakoniec som porozoberal intercooler ,kryt na rozvodoch vizuálne všetko OK ,aj olej je (na max hranici) ,naštartovali sme auto - naštartovalo relatívne pekne a už to tak nerobilo možno 20%...Je to taký kovový klepotavý zvuk.
Nepísal by som tu,ale keďže lockdown ,mechanik príde až o týždeň aj s diagnostikou.... Čo by som mohol očakávať ?Mali sme najprv podozrenie na prevodovku,ale keďže nechcelo naštartovať ,tak tam bude problém motorický skorej....Veľmi pekne ďakujem za nejaké odpovede, napady atď..
Mám aj nejaké zvuky,tak to tu skúsim nejak dostať. Pardón za chyby (len som z toho dosť rozrušený)
Bolo -8 ,naštartovalo v pohode asi na 3 otočku.... Bol som naložený (roxory, možno 500kg)... Voľnobeh išiel pekne, mal som zájsť asi 7km na stavbu, pri jazde čosi začalo mierne klepať, pri stlačení spojky to prestalo(vravím asi nejaké spojkové ložisko) ,ale keď som pri stlačení spojky(zaradená rýchlosť) a pridal mierne plyn, tak to klepalo stále ...tak si vravím že už to dojdem... ale zhoršovalo sa to,pred stavbou mám celkom strmí kopec asi 150m, to som musel vyjsť na 1 kvalte, 2ka nestíhala(neviem či s tým suvisí) ,ako som vyšiel(klepot už bol neznesiteľný aj ľudia sa otáčali čo to ide) a asi po 50m auto skapalo, nechcelo naštartovať(tak lenivo točilo ,ale chytiť nechcelo) tak som druhým autom potiahol,nech nezavadzám..Po 20 minútach cca auto naštartovalo(nechcelo sa mu točiť a nechceloako keby odpáliť) klepalo stále, a strácalo otáčky,ked som pridal ,tak otáčky stúpli, ale klepotalo to viac....
nakoniec som porozoberal intercooler ,kryt na rozvodoch vizuálne všetko OK ,aj olej je (na max hranici) ,naštartovali sme auto - naštartovalo relatívne pekne a už to tak nerobilo možno 20%...Je to taký kovový klepotavý zvuk.
Nepísal by som tu,ale keďže lockdown ,mechanik príde až o týždeň aj s diagnostikou.... Čo by som mohol očakávať ?Mali sme najprv podozrenie na prevodovku,ale keďže nechcelo naštartovať ,tak tam bude problém motorický skorej....Veľmi pekne ďakujem za nejaké odpovede, napady atď..
Mám aj nejaké zvuky,tak to tu skúsim nejak dostať. Pardón za chyby (len som z toho dosť rozrušený)
Re: Problem so startom
https://youtu.be/j9t1uDSQfzM
Video k poslednému naštartovaniu,motor nestrácal otáčky. Ten klepot už skoro ani nepočuť...
Video k poslednému naštartovaniu,motor nestrácal otáčky. Ten klepot už skoro ani nepočuť...
Re: Problem so startom
Nakoniec som našiel video ,kde to klepe nejak takto:
https://www.youtube.com/watch?v=sUKyQp_ ... l=FordFord
Čo poviete ?
https://www.youtube.com/watch?v=sUKyQp_ ... l=FordFord
Čo poviete ?
Re: Problem so startom
Vstrekovač, bud prepalena medená podložka,alebo pripchate trysky. Zistiť, ktorý to robí,vybrať a pozrieť.
Re: Problem so startom
Vďaka za odpoveď. Ako to najlepšie zistím? Ako vybrať vstrek(asi tam bude zapeceny a nechcem to poškodiť). Ked už budú von, netreba urobiť aj niečo so vstrekovacmi? Jasne ze vymeniť tie podložky... Ked to už bude dole....
Re: Problem so startom
Ked sa pýtaš ako to spraviť,tak bude lepšie,keď to dáš mechanikovi. I keď nieje to žiadna veda.