Velký únik chladící kapaliny.
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Velký únik chladící kapaliny.
Po roční prohlídce auta (Hyundai i30cw, 1.6 CVVT, 93kW - stáří 11 let, najeto cca 83tis km) v servisu a mimo jiné i výměně chladící kapaliny se mi chladicí kapalina ztrácí ve velkém množství. Po ujetí vzdálenosti 30 km jsem zjistil prázdnou nádržku chladící kapaliny. Po dolití a ujetí cca 15 km byla v nádržce opět jen asi půlka. Na dně u motoru jsem našel těsnění z hrdla chladiče, vrátil jsem ho tedy na své místo (o servisu si myslím své...) Mysle jsem si, že je závada vyřešena, ale nebyla. Pod motorem zmizela tráva a hlína byla taková jako nakypřená, uvnitř auta na okně stékající kapky na skle, to jsem taky předtím nikdy neměl. Od vrácení těsnění na své místo jsem ale uvnitř vozu na čelním skle kapky již nezaznamenal. Auto se uvnitř nerosí. Pod autem žádná louže taky nikde není. Zvláštní je, že kapalina v expanzní nádobce od nastartování i po celou dobu jízdy drží svůj stav, dokud auto nezastaví a nezačne chladnout, teprve potom, se sníží hladina v nádobce. Taky mě zarazilo, že místo aby servisák vypustil starou chladící kapalinu přes kohout u chladiče, odpojil hadici na druhé straně a vypustil to přes hadici. Prý to tím ale být nemůže, hadice i spona jsou prý suché a v pořádku.
Další věci kolem:
- olej je čistý, emulze se netvoří,
- nádržka je čistá a chladicí kapalina také, nevšiml jsem si zakalení, zápach ze zplodin nevím, úplně moc jsem to nekontroloval čichem,
- auto normálně topí,
- z výfuku se nekouří bíla pára a ani nekape voda,
- hledal jsem v interiéru vozu vlhkost od prasklého topení, nenašel jsem ji, ani koberce mi nepřišly mokré,
- auto startuje normálně, bez problémů chytá
- nevím, jestli je víčko expanzní nádrže v pořádku a ani víčko na chladiči, předpokládám, že i kdyby nebylo zcela ok, tak by neubylo 1,5l chladicí kapaliny
- kontroloval jsem pohledem hadice a chladič, na žádnou vlhkost jsem nenarazil.
Překvapil mě ten velký úbytek kapaliny, předtím jsem nikdy kapalinu dolíval. Dle servisáka to prý bude úbytek chladící kapaliny přes spalovací prostor motoru. K němu už ale nemám důvěru a už vůbec netuším, kolik by taková oprava v tomto případě mohla stát.
Měl někdo stejný nebo podobný problém? Zná někdo cenu opravy v případě úbytku chladící kapaliny přes spalovací prostor? Kam dát auto do spolehlivého servisu v okolí Litoměřic? Nerad bych ho nechal opravovat metodou pokus/omyl....
Další věci kolem:
- olej je čistý, emulze se netvoří,
- nádržka je čistá a chladicí kapalina také, nevšiml jsem si zakalení, zápach ze zplodin nevím, úplně moc jsem to nekontroloval čichem,
- auto normálně topí,
- z výfuku se nekouří bíla pára a ani nekape voda,
- hledal jsem v interiéru vozu vlhkost od prasklého topení, nenašel jsem ji, ani koberce mi nepřišly mokré,
- auto startuje normálně, bez problémů chytá
- nevím, jestli je víčko expanzní nádrže v pořádku a ani víčko na chladiči, předpokládám, že i kdyby nebylo zcela ok, tak by neubylo 1,5l chladicí kapaliny
- kontroloval jsem pohledem hadice a chladič, na žádnou vlhkost jsem nenarazil.
Překvapil mě ten velký úbytek kapaliny, předtím jsem nikdy kapalinu dolíval. Dle servisáka to prý bude úbytek chladící kapaliny přes spalovací prostor motoru. K němu už ale nemám důvěru a už vůbec netuším, kolik by taková oprava v tomto případě mohla stát.
Měl někdo stejný nebo podobný problém? Zná někdo cenu opravy v případě úbytku chladící kapaliny přes spalovací prostor? Kam dát auto do spolehlivého servisu v okolí Litoměřic? Nerad bych ho nechal opravovat metodou pokus/omyl....
i30cw, 1.6i CVVT COMFORT, ESP, SHINE RED, CZ 2009
- Reklama
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Velký únik chladící kapaliny.
Jestliže kapalina zmizela 2x, jednou z možností je zavzdušněný okruh. Jde špatně odvzdušnit. Sice se trochu odvzdušní klepáním motoru na místě, ale obvykle se důkladně odvzdušní až jízdou po několika kilometrech. V servisu to nemuseli dělat vůbec, proto ta velká první ztráta. Následně po doplnění si systém cucnul zbytek potřebného množství.
Jinak
Jinak
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Velký únik chladící kapaliny.
Přesně . Odfláknutá práce mechanika. Navíc bez těsnění ti mohlo i dost odfouknout.
Nadále sledovat stav, ale po několika jízdách by se to mělo ustálit.
Nadále sledovat stav, ale po několika jízdách by se to mělo ustálit.
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Re: Velký únik chladící kapaliny.
Zatím jsem autem ujel cca 300 km, ale zatím to stále funguje tak, že kapalina v expanzní nádobce od nastartování i po celou dobu jízdy drží svůj stav, dokud auto nezastaví a nezačne chladnout, teprve potom, se sníží hladina v nádobce. Při další jízdě bez dolití se opět kapalina v expanzní nádobce od nastartování i po celou dobu jízdy drží svůj stav, dokud auto nezastaví a nezačne chladnout, teprve potom, se sníží hladina v nádobce. Nemůže být problém s víčkem? Při ohřátí se místo do expanzní nádoby vytlačí chladící kapalina "někam" - odpaří se, a po vychladnutí si přicucne okruh z expanzky chybějící množství? Mohl by někdo ofotit, jak u něj vypadá víčko chladiče ze strany těsnění a i hrdlo chladiče s těsněním? Rad bych to porovnal s tím, co tam mám já, jestli mi v servise nevytrousili ještě něco...
i30cw, 1.6i CVVT COMFORT, ESP, SHINE RED, CZ 2009
Re: Velký únik chladící kapaliny.
To, že ti vizuelně po vychladnutí klesne hladina v nádržce je normální fyzikální jev, mezi vařící a studenou vodou je docela rozdíl v objemu, někde jsem už to tu počítal. Normálně ji dolej při studeném motoru na doporučenou hladinu a pokud ten výkyv nebude přes půl litru po každé jízdě nemělo by to znamenat problém. Druhá věc je stav toho víčka a těsnění, ale to bys musel pravidelně "vařit" aby to chlístalo tolik, a mělo by to být znát v okolí nádržky, popř. teď v chladnu by musela jít pára...
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Re: Velký únik chladící kapaliny.
Když ji doleju na max., ta na min. je po ujetí cca 100 Km, to normální přece být nemůže.
i30cw, 1.6i CVVT COMFORT, ESP, SHINE RED, CZ 2009
Re: Velký únik chladící kapaliny.
A na to Min už zůstane, nebo dál mizí? Nevím jak vypadá značka Max na i30, ale jestli ji jenom nepřelíváš. Zkus dolít jen do poloviny mezi Min/Max.
Pokud mizí kontinuálně pak holt bude únik a bude se muset najít.
Pokud mizí kontinuálně pak holt bude únik a bude se muset najít.
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Re: Velký únik chladící kapaliny.
Právě že mizí dál i pod Min, ale o tom, co jsem všechno zkontroloval, jsem psal hned v úvodu. Proto píšu sem, protože už si nevím rady ani já, ani ten automechanik. Prý by to mohlo být těsněním pod hlavou, ale do takových drahých pokusů bez jistého výsledku se pouštět nechci, proto jsem napsal sem, jestli už neměl někdo stejný problém...
i30cw, 1.6i CVVT COMFORT, ESP, SHINE RED, CZ 2009
Re: Velký únik chladící kapaliny.
Když me měnili chladicí kapalinu také jsem musel následně dolít 1litr ve vyrovnávací nádrže stoupali bublinky a postupně se to odvzdusnilo a ustálilo jinak rozdíl mezi studenou s teplou chladicí kapalinou mám cca 4cm na vyrovnávací nádrže je zo normální tepelná roztažnost další me napadá ze ti to špatně odvzdusnili a proto porad mizí nrbim kolikrát s kolik jsi dolival kdyby ti motor spaloval chladicí kapalinu kourilo by ti to bílé
hyundai i30 (fd) 1,4cvvt
Re: Velký únik chladící kapaliny.
Bíle to rozhodně nekouří, ale ten automechanik prý držel ruku za výfukem a prý mu vlhla, což při teplotách kolem nuly může být podle mně i u zdravého motoru. Každopádně je divné, že mi do expanzní nádržky nikdy kapalina nepřibyde, ale jen ubývá. Když se motor ohřeje, tak se roztažností nevrátí do expanzky, ale někam jinam...
i30cw, 1.6i CVVT COMFORT, ESP, SHINE RED, CZ 2009
Re: Velký únik chladící kapaliny.
Vymen mechanika. Už to, že viečko nevrátil naspäť je na ... Čo sa týka páry. Čo vidí tvoj mechanik ráno u áut po studenom štarte ísť všetkým autám z výfuku, duše zomrelých dinosaurov ? Ak áno, tak to nie je mechanik. Lebo ostatní vidia kondenzujucu vodnú paru. Rovnaký problém majú aj plynové kotly akéhokoľvek výkonu od domov po teplárne a elektrárne. To, že ju v lete nevidíme, neznamená, že tam nie je, je len vyššia vonkajšia teplota.
A že mal vlhkú ruku, tú by mal, aj keby si ju strčil do treniek. Tam je tiež vlhko. Z výfuku ide vodná para a tá kondenzuje na chladných povrchoch. Ak mi neveríš, nepýtaj sa toho mechanika ale pozri si videá testov áut, keď dávajú zvuk výfuku, občas vidno ako novým autám z výfuku kvapká voda skondenzovana vo vyfukovom potrubí. Ono to nie je úplne H2O ale je to veľmi slabá kyselina a preto výfuk zvnútra rezavi a hlavne čo, no koroduje . Tvoj mechanik nech ide robiť radšej gynekológa, vedomosti nato má také ako aj na mechanika.
Ale pred tým, než ho takto poučís, spýtaj sa ho, kade vypúšťal chladiaci kvapalinu , či odpojil hadicu dolu na chladiči , alebo je tam nejaká vypustna skrutka. No a potom pozri to miesto, či to tesni . Mohol slabo dotiahnuť, alebo mohol dotiahnuť tak, že závit to má za sebou ( na zátke, alebo ak je na hadicu skrutkovačom spona, tá je nato náchylnejšia )
A že mal vlhkú ruku, tú by mal, aj keby si ju strčil do treniek. Tam je tiež vlhko. Z výfuku ide vodná para a tá kondenzuje na chladných povrchoch. Ak mi neveríš, nepýtaj sa toho mechanika ale pozri si videá testov áut, keď dávajú zvuk výfuku, občas vidno ako novým autám z výfuku kvapká voda skondenzovana vo vyfukovom potrubí. Ono to nie je úplne H2O ale je to veľmi slabá kyselina a preto výfuk zvnútra rezavi a hlavne čo, no koroduje . Tvoj mechanik nech ide robiť radšej gynekológa, vedomosti nato má také ako aj na mechanika.
Ale pred tým, než ho takto poučís, spýtaj sa ho, kade vypúšťal chladiaci kvapalinu , či odpojil hadicu dolu na chladiči , alebo je tam nejaká vypustna skrutka. No a potom pozri to miesto, či to tesni . Mohol slabo dotiahnuť, alebo mohol dotiahnuť tak, že závit to má za sebou ( na zátke, alebo ak je na hadicu skrutkovačom spona, tá je nato náchylnejšia )
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Re: Velký únik chladící kapaliny.
no, a jestli nejde voda do oleje (přibývá na měrce), nebo olej do vody (přibývá v expanzce), netlakuje to hadice chladiče, z výfuku nejde bílý kouř, topení normálně topí a teplota vody na teploměru při delší jízdě nekolísá, nikde není zřetelný únik chladící kapaliny, nesmrdí expanzka po výfuku, tak se pravděpodobně u tvého vozu stal ZAZRAK
zkuste natlakovat chladící systém vzduchem, max. 1 Atm. a kontrolovat, kde to teče
zkuste natlakovat chladící systém vzduchem, max. 1 Atm. a kontrolovat, kde to teče
Tucson 1.6 GDI 2020
Re: Velký únik chladící kapaliny.
Olej je novej, světle hněděj, na víčku žádná pěna, na měrce je cca 4mm nad max (už od výměny). V expanzce chladící kapaliny nic nepřibývá, chladící kapalina je krásně čistá bez příměsí, bez olejové skvrny na hladině. Hadice jsou na zahřátém motoru dle automechanika měkké, po zmáčknutí prý zabublalo v nádržce a ubyla v ní kapalina a to prý znamená únik chladící kapaliny přes spalovací prostor motoru, jenže já se dočetl, že při tom mají být hadice naopak tvrdé, tak fat nevím. Z výfuku po zahřátí nevychází žádný bílý kouř. Dle mechanika, když se nepotí vnitřní skla, tak nedochází k úniku přes výměník do kabiny vozu, tak asi ani tím to nebude. Na to, že mi zmizely už dvě celé nádržky chladící kapaliny by musela podlaha asi čvachtat. Natlakování automechanik prováděl, tím mi poškodil hrdlo chladiče, protože neměl správné víčko a násilím tam nějaké napasoval, při tlaku v zeleném poli nic neteklo, tak to natlakoval až na konec červeného pole (z toho mám hrůzu, jestli tím něco nepodělal), a ani potom to nikde prý neteklo, ale každou chvilku dopumpoval. Topení topí normálně, ručička e spolehlivě drží před 90 stupňů a nekolísá. Smrad bohužel nemůžu ověřit, po prodělání Covid19 nemám chuť ani čich. Chladící kapalinu vypouštěl mechanik dole u chladiče posunutím té spony z tlusté hadice, o kohoutu, který je na druhé straně tvrdil, že tam žádný není. Spona je tam taková ta samosvorná - pružinová na kleště (nevím jak se to jmenuje). Kolem ní že prý žádný únik není. Je to asi opravdu ZÁZRAK. Jen mi fakt vrtá hlavou, proč se při zahřátí motoru nedostane kapalina z okruhu do expanzky a pokud je tam tedy opravdu nějaký únik, třeba i do spalovacího prostoru, proč se celou dobu drží stejná hladina v expanzce a neklesá už v průběhu jízdy, ale až hodinu po ukončení jízdy, kdy začne chladnout motor...
i30cw, 1.6i CVVT COMFORT, ESP, SHINE RED, CZ 2009
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Velký únik chladící kapaliny.
Psal jsi, že zmizela tráva a hlína má zvláštní konzistenci, t. j. únik tam bude. Máš možnost postavit auto na nějakou suchou plochu? Beton, dlažba, cokoliv. Nebo hodit pod auto velký kus kartonu. Po delší jízdě. Sám si tím ověříš, zda pod auto něco kape. Jestli je vše v pořádku, napadla mě netěsnící vodní pumpa. Klasická tepelná roztažnost - teplou "vodou" se těsnění roztáhne a těsní, chladnutím stáhne a přepouští.
Již to padlo výše - vyměň mechanika. Jestliže je to opravdu "šikula" jak píšeš, ať se jde živit něčím jiným.
Již to padlo výše - vyměň mechanika. Jestliže je to opravdu "šikula" jak píšeš, ať se jde živit něčím jiným.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Velký únik chladící kapaliny.
Servisák to měl 3 dny na betonu, a prý pod motorem bylo sucho. U čerpadla prý vše taky ok. Já jem to taky prohlížel a žádé viditelné stopy po kapalině jsem tam taky nezpozoroval, ani že by tam tekla a vyschla. Ta tráva zmizela v době, kdy jsem následně zjistil, že v motorovém prostoru leží těsnění, které naopak chybí v hrdle chladiče, takový O kroužek se žlábkem kolem dokola. Od doby, kdy jsem ho vrátil do hrdla chladiče už minimálně nevlhne zevnitř čelní sklo a zemina už pod autem také asi ok.
i30cw, 1.6i CVVT COMFORT, ESP, SHINE RED, CZ 2009