Velký únik chladící kapaliny.
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Velký únik chladící kapaliny.
"Prý" a "asi" ti závadu nevyřeší. Ale klidně dál důvěřuj mechanikovi.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Reklama
Re: Velký únik chladící kapaliny.
Samozřejmě mu dál nedůvěřuju a sháním lepšího, ale to je jak hledat jehlu v kupce sena...
i30cw, 1.6i CVVT COMFORT, ESP, SHINE RED, CZ 2009
Re: Velký únik chladící kapaliny.
Existují kapaliny, které když naleješ do chladící kapaliny a jak tam únik plynů ze spalovacího prostoru, tak to tu kapalinu zbarví. Případně vyžebrej někde v elektru velký kartón od TV a dej ho pod auto při stání. Jestli se tam něco objeví. Jinak jsem po výměně taky dolíval snad na 2x kapalinu po ujetí snad 150km. Bylo to jak kojenec, který si musí odbrknout a pak ho dál můžeš ládovat.
Re: Velký únik chladící kapaliny.
doporučím chladící kapalinu dolívat vždy při studeném motoru a odhadem měřit, kolik doleješ za určitý počet kilometrů, podle toho co jsi napsal, je ta spotřeba velká, takže by se mělo najít i místo, kde to teče, když se to místo nepodaří najít ani při natlakování, jde voda do válců a výfukem ven, protože z logiky věci nikam jinam jít nemůže...
Tucson 1.6 GDI 2020
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Velký únik chladící kapaliny.
No jestli se nepletu tak u (některých) tlak v chladícím okruhu zajišťuje víčko na chladiči a expanzka je tam na vyrovnání množství. Když se sytém ohřeje a zvětší se tlak tak přebytek kapaliny jde víčkem chladiče (je tam přetlakový ventil) do té expanzky a tedy se samozřejmě ohřátím motoru hladina v expanzce zvedne. To je normální, klidně i nad max. a to i když tam je za studena něco mezi min a max. Při vychladnutí motoru v okruhu vznikne podtlak (kapalina zchladnutím zmenší objem a přes zpětný ventil víčka si zas nasaje kapalinu vytlačenou při ohřátí motoru zas zpět ...... nemělo by nic chybět ani přebývat
Hadice musí při ohřátí "ztvrdnout" !!! pokud jsou stejně měkký jako za studena máš problém v tom systému co by měl motor při ohřátí natlakovat - to se děje z důvodu aby se kapalina nemohla vařit (voda vře při vyšším tlaku při více než 100°C)
Pokud není systém nalakován může být v některých místech hlavy a bloku dosaženo teploty vyšší a tudíž se můžekapalina vařit - pára vytlačit více vody do expanzky než je její objem, ta z ní vyteče a po vychladnutí si motor nasaje zas z expanzky ale protože něco uniklo je množství v expanzce menší.....
Tolik k funkci. Zkontroluj zda při ohřátí hadice ztvrdnou - MUSÍ !!!! Jestli ne vyměň víčko u chladiče. Znovu zkontroluj zda hadice při ohřátí ztvrdnou- pokud ano měla by se hladina ustálit na nějakém stavu který se nebude moc měnit.
Kam se může voda dostat?
Do spalovacího prostoru
a) - těsněním pod hlavou většinou bílý kouř z výfuku hodně i po delší jízdě (chvíli po nastartování je to normální vždy)
b) - prasklou hlavou to samé, ale v obou případech se ti velmi rychle ohřeje motor a většinou ti začne vyskakovat z motoru kudy může .... ve spalovacím prostoru je vyšší tlak než v expanzce. Při vypnutí a vychladnutí se voda dostane do spalovacího prostoru a zaplní jej. Následný start většinou způsobí destrukci motoru (voda narozdíl od vzduchu je nestlačitelná)
Do oleje
a) při běhu motoru je tlak v oleji větší než ve vodě, tudíž kapalina se zabarví do hněda až černa a v expanzce jsou "černé sračky" po vypnutí se zas tlačí kapalina do oleje a tudíž přibývá olej na víčku je taková emulze a z motoru smrdí kapalina.....
Kamkoli mimo okruh - měl bys vidět únik - louže pod autem, v kabině v případě prasklého radiátoru topení rosení skel zápach kapaliny atd.
FUJ to jsem se rozepsal, snad to i pomůže v hledání
Hadice musí při ohřátí "ztvrdnout" !!! pokud jsou stejně měkký jako za studena máš problém v tom systému co by měl motor při ohřátí natlakovat - to se děje z důvodu aby se kapalina nemohla vařit (voda vře při vyšším tlaku při více než 100°C)
Pokud není systém nalakován může být v některých místech hlavy a bloku dosaženo teploty vyšší a tudíž se můžekapalina vařit - pára vytlačit více vody do expanzky než je její objem, ta z ní vyteče a po vychladnutí si motor nasaje zas z expanzky ale protože něco uniklo je množství v expanzce menší.....
Tolik k funkci. Zkontroluj zda při ohřátí hadice ztvrdnou - MUSÍ !!!! Jestli ne vyměň víčko u chladiče. Znovu zkontroluj zda hadice při ohřátí ztvrdnou- pokud ano měla by se hladina ustálit na nějakém stavu který se nebude moc měnit.
Kam se může voda dostat?
Do spalovacího prostoru
a) - těsněním pod hlavou většinou bílý kouř z výfuku hodně i po delší jízdě (chvíli po nastartování je to normální vždy)
b) - prasklou hlavou to samé, ale v obou případech se ti velmi rychle ohřeje motor a většinou ti začne vyskakovat z motoru kudy může .... ve spalovacím prostoru je vyšší tlak než v expanzce. Při vypnutí a vychladnutí se voda dostane do spalovacího prostoru a zaplní jej. Následný start většinou způsobí destrukci motoru (voda narozdíl od vzduchu je nestlačitelná)
Do oleje
a) při běhu motoru je tlak v oleji větší než ve vodě, tudíž kapalina se zabarví do hněda až černa a v expanzce jsou "černé sračky" po vypnutí se zas tlačí kapalina do oleje a tudíž přibývá olej na víčku je taková emulze a z motoru smrdí kapalina.....
Kamkoli mimo okruh - měl bys vidět únik - louže pod autem, v kabině v případě prasklého radiátoru topení rosení skel zápach kapaliny atd.
FUJ to jsem se rozepsal, snad to i pomůže v hledání
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Velký únik chladící kapaliny.
Pred tým, ako dal vymeniť chladiacu kvapalinu, tak únik nemal. Mechanik po výmene tlakoval okruh, preboha prečo ? A hlavne ako to ten MAMLAS urobil, pripojil kompresor cez samodomo adaptér na expanzku a rval to tam akým tlakom ? 2 bary, alebo tam pustil 6 barov z kompresora! Alebo má až 10 barový kompresor ? To dajú aj hoby kompresory. Mohol poškodiť tesnenie pod hlavou, to sa dá vylúčiť testom na spaliny v chladiacej kvapaliny - kontrolná kvapalina sa neleje do motora ale cez viečko expanzky sa cez ňu nechajú ísť plyny z chladiacej ( para a nebodaj nejaké COx ). Ak to tlakoval tlakom vyšším ako je na viečku chladiča, tak mohol poškodiť hociktorý spoj v chladiacom okruhu, tesnenie vodného čerpadla alebo ložisko -jeho tesnenie na vodnej strane, mohol prasknúť nejaký plastový kus ( aj v trase kúrenia ) alebo samotný chladič. A trhlina môže byť taká potvora, že pri studenom motore a pri pracovnej teplote je uzavretá a otvára sa len niekde medzi týmito teplotami, keď je ešte v okruhu tlak ( takže pri teplote možno od 60 do 85 stupňov ). Asi by bolo dobré skúsiť test na spaliny a keď potvrdí, že nie sú v okruhu, tak pozerať, či pri chladnuti motora nenastane v nejakom okamihu rýchlejší pokles hladiny ( mal by byť rovnomerný z Max na min, chladiaca sa dolieha pri studenom motore na hladinu min, po zahriatí dosiahne Max ). Tipujem skôr netesnosť, ale ktorú, tých spojov a plastových dielov tam je . Dúfam, že ten Dement mechanik nerobí aj výmeny chladiacej v motorkách...
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Re: Velký únik chladící kapaliny.
Děkuji oběma za rady, psal jsem docela dlouhou odpověď a náhle se restartovali Win10 a všechno zmizelo, tak znovu alespoň krátce. V expanzce čistá kapalina bez příměsí i bez olejové skvrny. V motoru čistý olej který nepřibývá. Od výměny chladící kapaliny najeto cca 300km a 2x doplněna celá nádržka, že by to nestačilo na odvzdušnění? Z výfuku není viditelný žádný bílý kouř, ale samozřejmě tudy unikat kapalina může, třeba může chladicí kapalina pronikat do válce přes sání. Pod autem žádná skvrna. Napadá mě víčko chladiče, že by se přes něj nedostala expandující zahřátá kapalina zpět do expanzky a odpařila se za jízdy ven? Nevím, jestli je to možné. Každopádně po vychladnutí vždy kapalina z nádržky vždy ubyde, ale až při chladnutí motoru, při jízdě nikdy. Což je ale divné, když by za jízdy ubývala, ale z expanzky si ji okruh průběžně neodebíral. Servisák dělal tlakovou zkoušku přes nějakou redukci - místo víčka chladiče ruční pumpičkou a tlakoval to až na konec stupnice měřáku do červeného pole:-( tak vůbec netuším, co mohl způsobit. Jinak, okna v autě se nemlží. S těma hadicema se teď netroufám dělat nějakou diagnostiku, v tomhle chladu jsou tvrdé i u studeného motoru. Zítra se snad dohodnu s jedním uznávaným automechanikem, tak uvidím, jestli to klapne a jak dopadnu...
i30cw, 1.6i CVVT COMFORT, ESP, SHINE RED, CZ 2009
Re: Velký únik chladící kapaliny.
Najpravdepodobnejšie je, že to tečie cez spoj, cez ktorý vypustil chladiacu zmes. To je buď vypustna skrutka naspodku chladiča alebo spoj spodnej hadice do spodného natrubku chladiča.
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Re: Velký únik chladící kapaliny.
naštartovať, zahriať, skontrolovať okruh zhora-zdola hľadať únik, kontrola viečka chladiča popr. jeho výmena, kontrola prítomnosti spalín v chladiačke. Odvzdušnenie samozrejme musí byť.
únik može byť aj malý a keď to tečie na niečo horúce odparí sa a nekvapká pod motor.
Inak keď robil tlakovú skúšku a tlak mu drží malo by to byť tesné.
Ten test na spaliny by som určite urobil pre istotu - je možné ak to nebolo na začiatku odvzušnené že sa motor niekde lokálne prehrial.
Nestojí to veľa a bude aspoň v tom istota.
únik može byť aj malý a keď to tečie na niečo horúce odparí sa a nekvapká pod motor.
Inak keď robil tlakovú skúšku a tlak mu drží malo by to byť tesné.
Ten test na spaliny by som určite urobil pre istotu - je možné ak to nebolo na začiatku odvzušnené že sa motor niekde lokálne prehrial.
Nestojí to veľa a bude aspoň v tom istota.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Velký únik chladící kapaliny.
Tak prý to vypadá na špatné těsnění pod hlavou, rozpočet prý je cca 23 300 Kč. Takovou dardu jsem nečekal, je to cena běžná?
i30cw, 1.6i CVVT COMFORT, ESP, SHINE RED, CZ 2009
Re: Velký únik chladící kapaliny.
to je ralativne ... niekto povie vela iny ze ok, zalezi od mechanika a hlavu treba otlakovat zrovnat to robia zvacsa dodavatelsky.... ale radsej raz zaplatit viac ako potom behat opakovanee. inu mali by sme mat rubbriku o dielnach...... kde kto za kolko ako
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Velký únik chladící kapaliny.
Vraj to vyzerá zle, ale 23.300 CZK pre mechanika vyzerá dobre.
Otázka nie je, či je to dobrá cena, ale ako prišli nato, že tesnenie je zlé. Čo robil ten "mechanik", keď po výmene chladiacej kvapaliny je problém s hlavou. Veď pred výmenou problém nebol.
Trval by som na teste prítomnosti spalín v chladiacej kvapaliny, pozri aj na YouTube ako sa robí a nájdi si na internete tú sadu. Urobíš to aj sám. Lebo ak spaliny nie sú, tak potom je tesnenie v poriadku. Ak sú, mal by to platiť ten MAMLAS, čo menil kvapalinu. Mal by byť aj poistený ako podnikateľ proti spôsobenej škode, teda ak to nie je melouchar, čo všechno umí...
Otázka nie je, či je to dobrá cena, ale ako prišli nato, že tesnenie je zlé. Čo robil ten "mechanik", keď po výmene chladiacej kvapaliny je problém s hlavou. Veď pred výmenou problém nebol.
Trval by som na teste prítomnosti spalín v chladiacej kvapaliny, pozri aj na YouTube ako sa robí a nájdi si na internete tú sadu. Urobíš to aj sám. Lebo ak spaliny nie sú, tak potom je tesnenie v poriadku. Ak sú, mal by to platiť ten MAMLAS, čo menil kvapalinu. Mal by byť aj poistený ako podnikateľ proti spôsobenej škode, teda ak to nie je melouchar, čo všechno umí...
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Re: Velký únik chladící kapaliny.
Je to soukromník, děla prý test na spaliny nějakou kapalinou a ta prý změnila barvu, prý se tím přítomnost spalin potvrdila...
i30cw, 1.6i CVVT COMFORT, ESP, SHINE RED, CZ 2009
Re: Velký únik chladící kapaliny.
tak by mal vyzerať pozitivny test ty sa ale pýtaš na cenu opravy... pred opravou si ešte treba ujasniť prečo sa motor prehrial, aby sa to nezopakovalo....
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021