tažké zimné štarty
Moderátor: Moderátoři
tažké zimné štarty
Zdravím Vás všetkých,
idem skúsiť tuna.. v prvom rade, jedná sa o ix35 2.0crdi 135kw 4wd r.v.2015. auto ma dosť ťažké štarty ako náhle sa ochladí pod nula stupňov.. auto točí točí a nedokáže na prvý krát naštartovať. odpáli odpáli odpáli a až pak naštartuje. chvílu je počuť ako ide na tri valce, celý sa chudák trasie a po dvoch troch sekundách ide už normálne. teraz bolo -13 a auto som naštartoval na 5 pokus. Baterka je fungl nová, nafta tankovaná na slovnafte, pridávané vif pri každom tankovaní. podľa diagnostiky hodnoty žhavičov sú v poriadku. čiže otázka znie.. nemáte nikto skusenosti čo s tým? je to normalné štartovanie pri common railu?
idem skúsiť tuna.. v prvom rade, jedná sa o ix35 2.0crdi 135kw 4wd r.v.2015. auto ma dosť ťažké štarty ako náhle sa ochladí pod nula stupňov.. auto točí točí a nedokáže na prvý krát naštartovať. odpáli odpáli odpáli a až pak naštartuje. chvílu je počuť ako ide na tri valce, celý sa chudák trasie a po dvoch troch sekundách ide už normálne. teraz bolo -13 a auto som naštartoval na 5 pokus. Baterka je fungl nová, nafta tankovaná na slovnafte, pridávané vif pri každom tankovaní. podľa diagnostiky hodnoty žhavičov sú v poriadku. čiže otázka znie.. nemáte nikto skusenosti čo s tým? je to normalné štartovanie pri common railu?
- Reklama
Re: tažké zimné štarty
Koľko to má km?... žhaviče, RJ žhavenia.. už boli menené? To, že diag povie, že je všetko OK, tak to neznamená, že je to OK. Štartér s motorom točí ako.. "veselo" alebo ťažšie? Tlaky počas štartu v CR zásobníku sú aké? Palivový filter OK?
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: tažké zimné štarty
auto ma 144t km, palivovy meneny pred 13t km, zhavice ci boli od novoty menene netusim, auto sa kupovalo v lete a toto je prva zima co ho mame.. po prvom starte uz auto startuje na brnk.. starter toci lahucko..
Re: tažké zimné štarty
problematicky je len prvy start ked auto stoji viac jak 8h.
Re: tažké zimné štarty
Najpravdepodobnejšie sú dve možnosti... žhaviče alebo dodávka paliva...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: tažké zimné štarty
dibarbora.. RJ zhavenia sa da ako odskusat? alebo ako zistit ci je ok?
Re: tažké zimné štarty
Skúsil by som využiť ešte nejaké mrazivé ráno a na vychladnutom aute by som meral napätie na baterke. Počas žhavenia musí klesnúť.. je to veľká záťaž.....to by značilo, že žhaviče asi fungujú...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: tažké zimné štarty
Zhavice. Keď to robí len v mraze, a 144000km bez výmeny... Prvý raz som menil po necelých 90.000 km a Hyundai tam dal vo výrobe BERU. Teraz mám NGK a už majú za sebou 95.000 km ale fungujú. Merať odpor menší ako 1ohm riadiaca nevie, zhavice sú na spoločnom relé, ako by poznala, že jeden je prerušený ?
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20309
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: tažké zimné štarty
Souhlas se sagen-em, taky to vidím na žhaviče.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: tažké zimné štarty
znacku aku odporucate? ako pozeram su dostupne 4 znacky.. starline- 26e, ngk- od 68-93e (co sa mi zda dost), VEMO-38e, alebo NIPPARTS- 17e
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: tažké zimné štarty
VJá na Santovi I i na IX55 používám BERU Záleží na tom jestli máš žhaviče na např. 4,4V, 5V, 7V nebo na 11V ty s nižším napětím mají řídící jednotku žhavení a diagnostika by měla říct, že je někde chyba a to konkrétně na kterém válci. Pokud máš žhaviče na 11V tak tam je jen relé a všechny svíčky jsou paraelně zapojeny tudíž diagnostika chybu nevidí. Odpor svíčky pokud je dobrá je pod 1 Ohm o se blbě měří...
Dobře se zjistí správné fungování změřením poklesu napětí na baterce při žhavení Je to velký odběr (80A) tak i pokles by měl být poznat Pokud pokles nebude velký nejspíš jsou svíčky v háji
My na Santovi měly všechny svíčky v háji a auto startovalo do cca -15 celkem schopně pak už se mu nechtělo......
Dobře se zjistí správné fungování změřením poklesu napětí na baterce při žhavení Je to velký odběr (80A) tak i pokles by měl být poznat Pokud pokles nebude velký nejspíš jsou svíčky v háji
My na Santovi měly všechny svíčky v háji a auto startovalo do cca -15 celkem schopně pak už se mu nechtělo......
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: tažké zimné štarty
Ja som dnes natocil len tak-tak na 5pokus, zhavit viac krat (klucik von a spat dnu do zapalovania a pootocit) nepomohlo. Kym odpalil som myslel, ze uz zdochne baterka, ale nakoniec sa podarilo...potom ako pises siel tak na 2valce, no to bol este len zvuk...trosku som tukol na plyn a chytili sa aj ostatne valce a potom uz ok. Mne to robi od novoty, auto ma 2,5 roka i30 combi CRDI 85kW, staci ak sa ochladi tak na -2 a viac a uz je problem so startovanim. Baterka je ok vyzera to na zhavice, idem za cca 12.000km do servisu (po 120.000km) tak to dam skontrolovat, ale ako pisem problem bol uz prvu zimu, kedy malo auto 5mesiacov, chovalo sa to rovnako. Tankujem len na Shell-fleetova firemna karta, takze nafta by hadam mala byt ok.
este doplnim, ked som mal i30 crdi 94kW (2015) nemal este start-stop, ten nemal so startami ziaden problem v zime
este doplnim, ked som mal i30 crdi 94kW (2015) nemal este start-stop, ten nemal so startami ziaden problem v zime
i30 Combi 1.6 CRDi 85kW Family
Re: tažké zimné štarty
Zdravím, stejný problém jsem měl okolo 135 000 km, vyměnili mi v servise všechny žhaviče (svíčky žhavení), teď mám 184 500 km a jsem na tom se startováním ještě hůř, viz video na https://youtu.be/JQ1j-b0ICZw .... stejně jako to tady píšete, vždy jen první start dne, pak pohoda a chytá nadrc ... tak nevím, jestli pomůže zase výměna žhavících svíček, nebo relé (řídící jednotka), odporová lišta, bo něco jiného
ix35 2.0 CRDi PREMIUM 135kW 4x4 manuál.
Re: tažké zimné štarty
no viac menej presne takto to je aj u mna.. ale akonahle je nad nulu auto startuje krasne..zarbo píše: ↑19 led 2021, 10:39 Zdravím, stejný problém jsem měl okolo 135 000 km, vyměnili mi v servise všechny žhaviče (svíčky žhavení), teď mám 184 500 km a jsem na tom se startováním ještě hůř, viz video na https://youtu.be/JQ1j-b0ICZw .... stejně jako to tady píšete, vždy jen první start dne, pak pohoda a chytá nadrc ... tak nevím, jestli pomůže zase výměna žhavících svíček, nebo relé (řídící jednotka), odporová lišta, bo něco jiného
po vymene zhavicov prestal tento problem u vas?
Re: tažké zimné štarty
no nadhera teda... nemoze to byt len kratkym intervalom zhavenia????? ako pri mojom mi pride dost kratke, aj ked bolo -10 auto zhavilo mozno 2-3 sek. len otazka na zamyslenieCvx píše: ↑18 led 2021, 15:11 Ja som dnes natocil len tak-tak na 5pokus, zhavit viac krat (klucik von a spat dnu do zapalovania a pootocit) nepomohlo. Kym odpalil som myslel, ze uz zdochne baterka, ale nakoniec sa podarilo...potom ako pises siel tak na 2valce, no to bol este len zvuk...trosku som tukol na plyn a chytili sa aj ostatne valce a potom uz ok. Mne to robi od novoty, auto ma 2,5 roka i30 combi CRDI 85kW, staci ak sa ochladi tak na -2 a viac a uz je problem so startovanim. Baterka je ok vyzera to na zhavice, idem za cca 12.000km do servisu (po 120.000km) tak to dam skontrolovat, ale ako pisem problem bol uz prvu zimu, kedy malo auto 5mesiacov, chovalo sa to rovnako. Tankujem len na Shell-fleetova firemna karta, takze nafta by hadam mala byt ok.
este doplnim, ked som mal i30 crdi 94kW (2015) nemal este start-stop, ten nemal so startami ziaden problem v zime