Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

stanKon píše: 27 led 2021, 07:13 A spektrum může být široký -mechanický, tlakový na sání, turbu, vstřikách,výfuku , na oběžných částech...
Tenhle motor turbo nemá.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Reklama
 

Jovzin
**
Příspěvky: 222
Registrován: 03 říj 2020, 16:35
Bydliště: Dobris okoli

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Jovzin »

Hmm no mne tam tiez neico rano jemne cvaka ale takyto zvuk to neni. Plus mne to prestane asi po 5 minutach kym oskrabem okna na aute. Takze ja to skor berem ze studeny motor plus spustene ohrievanie okein , tak ze je to skor motorcek co riesi ofukovanie.
Zatial mam nabehane 3700km tak som zvedavy ako to bude ked hitnem 5000km...
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

stanKon píše: 27 led 2021, 12:57 Pokud jsou tam hydroštely, tak by to mělo stejně s ohřátím motoru mizet. Jestli takhle cvakají ventily..., mě ten zvuk normál nepřijde, ale ,možná nová vlastnost :hyu: :mrgreen:. Dřív by každý při podobných zvucích šel po kombinaci palivo, olej, ale s různýma EGR ventilama apod. je možné všechno..., tedy i to že je to v pořádku.
A to je to, co mi nikdo není schopen říct! ](*,) Má tento motor hydroštely nebo šroubky? A mě motor cvaká zhruba stejně..... neřeším to....
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Uživatelský avatar
stanKon
***
Příspěvky: 585
Registrován: 04 říj 2019, 13:28
Bydliště: Plzeň

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od stanKon »

Detailisto :evil: :lol: . Jsem se nechal při tom vypisování kde všude může být problém trošku unést no 8) .
Axel.Foley píše: 27 led 2021, 13:09
stanKon píše: 27 led 2021, 07:13 A spektrum může být široký -mechanický, tlakový na sání, turbu, vstřikách,výfuku , na oběžných částech...
Tenhle motor turbo nemá.
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Akydam
*
Příspěvky: 97
Registrován: 16 zář 2020, 20:20

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Akydam »

Tak v Kolíně u Loudy mi řekli, že to jsou vstřiky a že je to normalni. Že jak jsou tam dva na kzdej valec tak je to vyraznejsi. Nevim. Mam to hrotit? Potreboval bych si poslechnout stejny motor. Nebo jestli to dela chlapci i vam?
Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od WalterB »

Jestli ono nakonec to CVVT neznamená CVakáVá To - někdy víc, jindy míň... :D
Ale vážně - Louda v Kolíně je taky "můj" (tzn. nejbližší) autoservis/prodejce. Ale auto jsem u něj zatím jen kupoval. Soused u něj servisuje iX20 už řadu let, tak se ti aspoň zeptám, jaké s nimi má zkušenosti.
Zítra se schválně zkusím zaposlouchat do našeho motoru a taky ho nahraju. Zatím ale máme najeto tak 150 km :D U té nahrávky bude navíc dost záležet na nahrávacích schopnostech mobilu - některé frekvence jsou někdy dost potlačené, jiné naopak zdůrazněné.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Jak to tady čtu, tak je třeba uvést na pravou míru: Tenhle motor 1.5DPi má hydraulicky nastavené ventily a má rozvodový řetěz. Mám to přímo od kluka co má ty motory na starosti. To cvakání podle něj dělají vstřiky.... Nikde není zmíněno jestli tento konkrétní motor cvaka jen za studena.,nebo i po zahřátí. V každém případě pokud má motor pravidelný chod,nekolisaji otáčky a pěkně táhne, není co řešit. ...Mimochodem v manuálu není plán na pravidelné seřízení ventilů po nějakých ujetých km,tak ani nemůžou být jiné než samonastavovaci. Ale pokud má majitel toho vozu pocit ,že auto se chová jinak, ať navštíví servis.Od toho je záruka.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Akydam
*
Příspěvky: 97
Registrován: 16 zář 2020, 20:20

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Akydam »

Dela to nehlede na teplotu motoru. Je to opravdu zvuk vsteikovacu. Posilal jsem video jeste do Hradce kde jsem auto kupoval a tam mi nahrali zvuk dvou novych motoru. Dela to u obou akorat je to mene slyset. Takze usuzuju, ze po zajeti si to “sedne” a je to vic slyset. Mechanik u Loudy v Koline rekl ze to jsou vstriky. Auto se chova normalne. Treba to dela od zacatlu a ja tomu nevenoval moc pohoronost a ted jsem se jen zbytecne vylekal.
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

Jojo, mám přes 8 tis.a cvaka mi to asi stejně, ale už jsem to tady psal, neřeším to... Nicméně v pátek jedu dálkovou po dalnici, tak pak znovu poslechnu a napisu 8)
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Akydam
*
Příspěvky: 97
Registrován: 16 zář 2020, 20:20

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Akydam »

Joo, asi je to teda normálka. Stejně mi ale nikdo nevymluví, že to nedělalo tolik když jsem to přivezl. :D
Jovzin
**
Příspěvky: 222
Registrován: 03 říj 2020, 16:35
Bydliště: Dobris okoli

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Jovzin »

Hmm no ja som z Dobrise ty si Kolin.,
Tak sa mozme stretnut v Prahe niekde pri nejakom OC Zlicin abo Chodov a nech si vypocujes ja moj motor , ze ci to tiez dela.
Odjinud
***
Příspěvky: 960
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Odjinud »

Tak jsem neodolal, ometl snih a poslechl motor. Dela mi to ten samej zvuk. Najeto 2900 km.

Zrejme to tedy bude jev spolecny vsem 1,5 DPi, coz ale neznamena, ze je to dobre.

Divne je, ze to udajne nove auto tolik nedela, po par tisic km ano. Chapal bych to naopak.
Marasi, mohl bys pls poslechnout nejake nove auto ve fabrice a pak to svoje, jestli je tam rozdil?
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Ve fabrice to nepůjde.Musel bych se motat ostatním co skáčou kolem auta do procesů,to svoje můžu poslechnout,ale myslím si, že se nejedná o problém.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od WalterB »

Souhlasím s Marasem, že se asi nebude jednat o problém, ale spíš o vlastnost. Možná tedy trochu nepříjemnou, nevím, já ji zatím nezaregistroval. Předpokládám ale, že ty motory dlouhodobě zkoušeli a tak by se ani v budoucnu z vlastnosti problém stát neměl.
Ale za nějaké otestování to asi stojí. Jak tak na to koukám, tak kilometricky nejmenším benjamínkem jsem tu asi já - teď jsem se díval do auta a najeto máme rovných 113 km. Pokusím se to tedy nahrát a vlastně bych to mohl občas zopakovat, jak budou kilometry postupně přibývat (ono to tedy tak rychle nepůjde, protože teď skoro nejezdíme). Srovnat to můžu ještě se služební 1.4 MPI, která má nalítáno přes 200.000 km. Uvidíme.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
clifftorr
**
Příspěvky: 147
Registrován: 22 kvě 2020, 15:54

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od clifftorr »

Podle mě je to vlastnost mám 1,4 CVVT - 2019 a taky cvaká. Jelikož jsem řešil jinej problém byl jsem v několika servisech testoval jsem 1.4 i 1.5 cvakají všechny byt s různou intenzitou.
Myslím si že u tebe opadl wow efekt nový auto a ted začína bohužel krutá realita nekvality Hyundai.
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“