Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou

Pokec o všem, co se jinam nehodí.

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9114
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou

Příspěvek od idam.i »

Nezabudnite,že ešte musíte prirátať spotrebnú daň,ktorú štát bude musieť zaviesť.Keď poklesnú dane za uhľovodíky. :D/
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Reklama
 

Uživatelský avatar
Minko
***
Příspěvky: 997
Registrován: 08 říj 2017, 14:57
Bydliště: okr. Dunajská Streda

Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou

Příspěvek od Minko »

stefanpilat píše: 05 úno 2021, 09:57 Zase ne každý potřebuje pravidelně jezdit 500 km. Spousta lidí využívá auto jen na dojíždění do práce a po blízkém okolí a pak není k rychlonabíjení žádný důvod nebo jen zcela výjimečně, což zas tak velký vliv na degradaci mít nebude. Bude to prostě rozdíl kus od kusu a zájemce o ojetinu si to bude muset ohlídat. Bude to mít bezpochyby na cenu ojetin větší vliv než celkový nájezd. Ale stupeň degradace baterie je zase snadno zjistitelný a ověřitelný údaj, který nebude tak snadné fixlovat, jako třeba stočení tachometru. I když určitě se najdou vykukové, kteří se o to budou pokoušet. Ale ani tak není důvod to malovat tak na černo jako na Autoforu. I přitom nejméně šetrném používání mi degradace 20 % za 10 let provozu nepřijde tak tragická, že bych takové auto hned házel do šrotu. Třeba Kona s 64 kWh pak místo reálně dosažitelných 400 km ujede na jedno nabití 320 km. To bude spoustě lidí pořád bohatě stačit a určitě se za rozumnou cenu kupce najde.

Ale souhlasím s tím, že zakazovat auta se spalovacími motory je cesta do pekel. S elektrickými auty to sice není až tak černé, jak se to jeden nejmenovaný bulvární autoplátek snaží za každou cenu dokazovat, ale stále mají své limity a rozhodně to pořád není a možná ani nikdy nebude řešení pro každého. Nemít možnost nabíjet doma (případně v zaměstnání), tak o tom do budoucna ani neuvažuju. Jít cestou zákazů je vůbec zlo. Parní stroje také nikdo nezakazoval (nebo o tom aspoň nevím), prostě se přirozeně přestaly používat, když začaly být dostupné modernější a výrazně efektivnější technologie pohonu.
no ja si napríklad fakt neviem predstaviť, namiesto 4 hodín cesty do KE z BA cestovať 5 len kvôli tomu, aby som auto niekde na rýchlonabíjačke! dobil. nehovoriac že pri väčšej trase to môže byť aj 2x. Už teraz mi dosť tak cesta do KE z BA príde ako celá večnosť, ak uvážim, aké malé je Slovensko :D

inak an denné dochádzanie do práce možno áno, ale neviem si predstaviť vydržiavať 2 auta len kvôli tomu, že jedno mám do práce a druhé na cesty po Slovensku. Alebo čo taká bežná cesta Čechov a Slovákov na dovču HR? Z Východného Slovenska zoberme si trasu nejakých 1200 km to máš dobré 3-4 nabitia, t.j. 3-4 hodiny, tak ak dnes dokážeš zvládnuť tu trasu za nejakých 12 hodín (vďaka diaľniciam) tak len kvôli nabíjaniu sa ti cestovanie predĺži o 1/4 až 1/3 pôvodného jazdného času, t. j. z 12 hodín máš razom 15-16 ;)

technológia elektromobility má svoje miestov mobilite, ale najbližších niekoľko rokov až desiatok rokov nedokáže byť plnohodnotnou náhradou za spaľovacie motory. Nehovoriac o tom, že napríklad pri jazde na diaľnici elektromobilom, ide ekonomika jeho prevádzky do kytek :D
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 494
Registrován: 11 úno 2020, 11:26

Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou

Příspěvek od stefanpilat »

Někomu elektroauto vyhovovat může, jinému ne. To je normální, každý potřebuje něco jiného. Jsem pro to, ať se každý zařídí podle svých potřeb a tužeb a jsem rozhodně proti nesmyslným zákazům. Na druhou stranu se mi nelíbí, když se o elektroautech ze zloby šíří falešné informace. Je to technologie jako každá jiná, má své výhody i nevýhody. Ta auta si tu zlobu nezaslouží, tu si zaslouží politici za svá nesmyslná rozhodnutí.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Uživatelský avatar
Minko
***
Příspěvky: 997
Registrován: 08 říj 2017, 14:57
Bydliště: okr. Dunajská Streda

Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou

Příspěvek od Minko »

ono osobne si myslím, že keby sa elektroauta nevynášali do nebies (a to nielen politikmi) boli by skupiny ľudí medzi sebou menej polarizované ako dnes... práve to, že sa toľko tlačí na pílu a vývoj nestíha za snahou tento typ pohonu stoj čo stoj na trhu presadiť, má toľko ľudí voči nim averziu :)
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou

Příspěvek od slabostka »

na elektroaute niet čo vyvíjať, tam len treba nájsť dodávateľa baterky a vyskladať auto aby vznikol dobrý kompromis medzi dojazdom a cenou.
Napr. teraz jedna elektro mazda dostáva kvapky za smiešny dojazd, mazda síce argumentuje že väčšina ľudí auto triedy SUV-B,C najazdí denne do 100km ale sa asi stane že auto bude predajne prepadák...

Nakoniec sa stane logicky to že budú koexistovať rôzne pohony vedla seba - elektro, hybridy, palivové články, lpg, cng, klasika spaľováky. Ak sa niečo niekam preváži tak to bude prirodzenou cestou - zmenou ceny za palivo, elektrinu,zmenou ceny za beterku.... ja by som sa nad tým tak strašne nezamýšľal. Keď som bol maličký tak sa bili betamax-vhs-s-vhs.... mc-lp-cd... tešme sa zo života a neriešme kraviny.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
Stringo
******
Příspěvky: 2641
Registrován: 27 led 2019, 12:54
Bydliště: Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou

Příspěvek od Stringo »

Pořád tu mnohým nedochází fakt, že v Bruselu na to mají jiný názor... Začalo to příkazem kdo co může exportovat a importovat v rámci EU, pokračuje zákazem broků pro myslivce a dalších hovadin a dojde to možná brzy až k zákazu provozu aut se spalovacími motory :roll:

Nikdo tu netvrdil, že to tak chceme, ale že k tomu nejspíš dojde ať se nám to líbí nebo ne a na náš názor se bohužel nikdo ptát nebude...
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDi 103kW MR.2019 (Polar White, Style, NAVI)
Obrázek
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Postupný zákaz individuální dopravy salámovou metodou

Příspěvek od Chasnik »

slabostka píše: 02 úno 2021, 14:52
Chasnik píše: 31 led 2021, 16:29 A jakou to má souvislost? To jako že když mi něco vyhovuje, tak budu tleskat tomu, aby se jiná řešení zlovolně administrativně zakazovala? ](*,)
- asi zijem na Marse? V salune si musis kupit nieco co nechces? Ako ta donutili? Pani menej paniky nic sa nedeje a dlho dlho budete mat na vyber.ALEbo mate pocit ze biznisu prospeje ak na trhu budu auta ktore nikto nekupi? to tazko...
Nevím, co to tady povídáš o nějakém salónu, to je úplně mimo mísu. Mě jde o to, že z principu schvaluješ nesmyslné omezování lidí jenom proto, že v tomto konkrétním bodě to momentálně vyhovuje tvoji situaci. Je to krátkozraké a příště se to může obrátit proti tobě díky jinému nařízení, které vydá banda nezodpovědných zm**ů, kteří si říkají politická garnitura, případně "odborníci".

Takže SORRY JAKO, ale fakt, že jseš happy z toho, že se omezují spalováky jen proto, že ty máš hybrida, mě fakt vytáčí.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Odpovědět

Zpět na „Pokec“