iMT převodovka
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
iMT převodovka
Zdrvím všechny účastníky fóru. Chtěl jsem se zeptat jsou-li tady majitele nové i30 s iMT převodovkou. Moc informaci o tom není, kromě toho že je tam spojka ovládaná elektronický a auto umí plachtit anebo i vypnout motor se zařazenou rychlosti. Ale většinou to jsou takové „marketingové“ kecy. Jaké jsou zkušenosti v reálném provozu? Jsou-li cítit nějaké rozdíly oproti klasickému manuálu? Na nějakých serverech se spekuluje o delší životností spojky kvůli „šetrnějšímu“ ovládaní elektronikou ale zase podle mě to moc nedává smysl, když o to více auto bude plachtit na sešlápnutou spojku se zařazenou rychlosti. Celkově jaký mate pocit z toho jak často se využívají ty „inteligentní“ finty za běžného provozu?
Láka mě 1.5 T-GDI a ten motor se nabízí buď s 7DCT převodovkou anebo právě iMT. Ani manuál ani automat mi nevadí ale po přečtení zahraničních serveru se objevuji informace, že u 7DCT se objevuji případy, kdy je potřeba vyměnit spojkovou sadu už kolem 70tis. Km a nebylo to uznané jako záruční případ. Což se mi zda jako dost málo. Chápu, že soudit o životnosti iMT asi je taky brzo, v Asii se prodává o něco déle ale bez spojkového pedálu tak nevím jak moc jsou rozdílné ty převodovky s Evropskou verzi.
Láka mě 1.5 T-GDI a ten motor se nabízí buď s 7DCT převodovkou anebo právě iMT. Ani manuál ani automat mi nevadí ale po přečtení zahraničních serveru se objevuji informace, že u 7DCT se objevuji případy, kdy je potřeba vyměnit spojkovou sadu už kolem 70tis. Km a nebylo to uznané jako záruční případ. Což se mi zda jako dost málo. Chápu, že soudit o životnosti iMT asi je taky brzo, v Asii se prodává o něco déle ale bez spojkového pedálu tak nevím jak moc jsou rozdílné ty převodovky s Evropskou verzi.
- Reklama
Re: iMT převodovka
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=217&t=39765
tu si môžeš prečítať nezaujaté názory aj na iMT...
K životnosti spojok v DCT asi toľko, že aj keď je to automat, tak je to pohodlné riešenie s jedným malým ale... hlavne na dlhé cestovanie. DCT hlavne so suchými spojkami nemá rado časté posúvanie sa (hlavne v kolónach), takže mestská prevádzka v pohodlí môže byť vykúpená novou spojkovou sadou aj po 70tkm. Neuznanie reklamácie je pochopiteľné.. bolo to zodraté prevádzkou.... Do mesta ideálne hydrodynamický menič....ktorý má ale smolu, že sa veľmi nemá rád s eko normami.... takže v dostupných povozoch sa už prakticky nevyskytuje...
Z dlhodobého hľadiska je voľba medzi iMT a DCT čistá Sofiina voľba, pretože obe riešenia sú dosť zložité a potenciálnu pascu obsahuje aj iMT... aktuátor ovládajúci spojku... svojho času mal MB podobný systém na brzdách a veľa slávy z toho nebolo... potichu sa to pobralo preč spolu s FL..
tu si môžeš prečítať nezaujaté názory aj na iMT...
K životnosti spojok v DCT asi toľko, že aj keď je to automat, tak je to pohodlné riešenie s jedným malým ale... hlavne na dlhé cestovanie. DCT hlavne so suchými spojkami nemá rado časté posúvanie sa (hlavne v kolónach), takže mestská prevádzka v pohodlí môže byť vykúpená novou spojkovou sadou aj po 70tkm. Neuznanie reklamácie je pochopiteľné.. bolo to zodraté prevádzkou.... Do mesta ideálne hydrodynamický menič....ktorý má ale smolu, že sa veľmi nemá rád s eko normami.... takže v dostupných povozoch sa už prakticky nevyskytuje...
Z dlhodobého hľadiska je voľba medzi iMT a DCT čistá Sofiina voľba, pretože obe riešenia sú dosť zložité a potenciálnu pascu obsahuje aj iMT... aktuátor ovládajúci spojku... svojho času mal MB podobný systém na brzdách a veľa slávy z toho nebolo... potichu sa to pobralo preč spolu s FL..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: iMT převodovka
vyhnite sa robotizovaným prevodovkám... každý automat je fajn kým ide, potom príde vyššia investícia... jediný automat čo funguje ako manuál je v hybridoch toyoty-lexusu, tam je lacná udržba a prevodovka prežije auto.Lebo je to v podstate manuál.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: iMT převodovka
Pri takejto stratégii sa už fakticky môžeš od presťahovať ku Kii.. tam je slušný motor 1,5TGDi kombinovaný s klasickou MT6.
U nemáš na výber... buď drahšie DCT (nejako vychytené ale s rizikom drahšieho servisu) alebo iMT... kde je MT6 kombinovaný fakticky s robotizovanou spojkou.... (novinka a veľká neznáma z hľadiska spoľahlivosti).....
U nemáš na výber... buď drahšie DCT (nejako vychytené ale s rizikom drahšieho servisu) alebo iMT... kde je MT6 kombinovaný fakticky s robotizovanou spojkou.... (novinka a veľká neznáma z hľadiska spoľahlivosti).....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: iMT převodovka
No vy dva jste fakt dárečcí. Víc takových tak to tu může zavřít. .
Ne vážně jste hrozní pesimistí .
Ne vážně jste hrozní pesimistí .
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Re: iMT převodovka
Prečo pesimisti? .... veci treba pomenovať pravými menami.... za každým "A" teda nasleduje aj "B".... a to "B" sú aj riziká a nejaké nevýhody... niečo rieši záruka, ale ak má niekto plán aj za horizont záruky, tak tam potom musí premýšľať aj nad černejším scenárom...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: iMT převodovka
robot je zdroj problémov všade.... a sú značky ktoré ho už nadobro opustili a dobre spravili pre zákazníkov.... za každé pohodlie treba platiť tak to je... nechcem tu robiť reklamu toyote ale jej hybrid je čo sa týka údržby veľmi lacný paradoxne...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: iMT převodovka
CVT je praktický bezúdržbová,no nie každému sadne.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: iMT převodovka
Děkuji za tip, nějak mi to uniklo, ale i tak v podobné výbavě to vychází dráž, ale byl jsem na testovací jízdě s 1.5dpi a příjemně mě ten motor překvapil....možná ani není potřeba se za tím turbem hnat, vystačil bych si v 90 procentech případů i bez turba.dibarbora píše: ↑07 úno 2021, 12:09 Pri takejto stratégii sa už fakticky môžeš od presťahovať ku Kii.. tam je slušný motor 1,5TGDi kombinovaný s klasickou MT6.
U nemáš na výber... buď drahšie DCT (nejako vychytené ale s rizikom drahšieho servisu) alebo iMT... kde je MT6 kombinovaný fakticky s robotizovanou spojkou.... (novinka a veľká neznáma z hľadiska spoľahlivosti).....
Re: iMT převodovka
- to je pravda ale ja by som už inú nebral lebo údržba ....
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021