manuál vs automat
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: manuál vs automat
manuál - versus automat ?
Je to jen a jen chutí. tak jak někdo nesnese kombík, tak jiný kombíky miluje.
Stejné je to s auty. Už z principu málokdo , je ochoten "slevit" a říct, že ta jiná značka, ( ve cca stejné ceně ) je lepší jak ta jeho. A když tak s se spoustou ale.
A tak je to i s převodovkou.
Máme ve firmě docela slušný , co do počtů, autopark. ( škoda. renault,kia, hyundai, citroen )
a další dávka poradců , kteří jedou na živnosťnák má ledacos.
A jak je u chlapů zvykem, povídá se o babách a autech, občas chlastu.
Co jsem zažil, viděl - a ne JPP, tak pokazit se může a taky se mnohdy pokazí cokoliv. Jasně je oprava automatu dražší , provoz bude také dražší a pořizovací cena též. - to vše je eliminováno "komfortem".
Ale na rovinu, když si beru služebák a jedu okružní cestu po republice ( 3 dny - cca 2000 km) a mohu si vybrat , beru manuál. Mě řídit baví, a mnohdy jsou prývě manuály fuč a musím automatem - dobrý, ale mě nepotěší
Je to jak jsme napsal nahoře, věc gusta . Ale proč ne, někdo holky, někdo vdolk. ( někdo oboje)
Je to jen a jen chutí. tak jak někdo nesnese kombík, tak jiný kombíky miluje.
Stejné je to s auty. Už z principu málokdo , je ochoten "slevit" a říct, že ta jiná značka, ( ve cca stejné ceně ) je lepší jak ta jeho. A když tak s se spoustou ale.
A tak je to i s převodovkou.
Máme ve firmě docela slušný , co do počtů, autopark. ( škoda. renault,kia, hyundai, citroen )
a další dávka poradců , kteří jedou na živnosťnák má ledacos.
A jak je u chlapů zvykem, povídá se o babách a autech, občas chlastu.
Co jsem zažil, viděl - a ne JPP, tak pokazit se může a taky se mnohdy pokazí cokoliv. Jasně je oprava automatu dražší , provoz bude také dražší a pořizovací cena též. - to vše je eliminováno "komfortem".
Ale na rovinu, když si beru služebák a jedu okružní cestu po republice ( 3 dny - cca 2000 km) a mohu si vybrat , beru manuál. Mě řídit baví, a mnohdy jsou prývě manuály fuč a musím automatem - dobrý, ale mě nepotěší
Je to jak jsme napsal nahoře, věc gusta . Ale proč ne, někdo holky, někdo vdolk. ( někdo oboje)
- Reklama
Re: manuál vs automat
Přidávám se.
Asi jsem zamrz někde v šedesátkách, ale já jedině manuál a atmosféru.
A benzín, samozřejmě!
Ale jinak - podle vkusu a chuti každého soudruha
Asi jsem zamrz někde v šedesátkách, ale já jedině manuál a atmosféru.
A benzín, samozřejmě!
Ale jinak - podle vkusu a chuti každého soudruha
Re: manuál vs automat
Nepochybne, ale vysvetlite mi prosim jednu vec. Viem pochopit ze niekto ma obavu zo zivotnosti, poruchy, ceny, ze sa to moze predrazit na udrzbe atd. Ale preco by som mal kvedlat radickou ked nemusim? Toto je jedina vec ktora mi nejde do hlavy
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Re: manuál vs automat
Myslím, že jsem a vlastně i willy napsal, že mne baví jízda autem, rád jezdím členitým terénem. proč chtít kvedlat ? No právě že to chci, tak "kvedlám". Tady nejde o cenu , strach. Tady , alespoň u mne jde o požitek z jízdy.
Proč pijeme alkohol ? Abychom se opili ? Jak kdo, asi i takových bude fest, ale já když si dám večer čechra , s pořádnou čepicí, tak si ho, (je ) vychutnávám.
Proč na dovolenou zásadně jezdím autem a ne letecky ? Ze strachu z létání ? No to těžko, mám piloťák na větroně, ale proto, že si opět jízdu užívám.
A dovedu pochopit, že někdo bere jízdu jako nutné zlo.
Proč pijeme alkohol ? Abychom se opili ? Jak kdo, asi i takových bude fest, ale já když si dám večer čechra , s pořádnou čepicí, tak si ho, (je ) vychutnávám.
Proč na dovolenou zásadně jezdím autem a ne letecky ? Ze strachu z létání ? No to těžko, mám piloťák na větroně, ale proto, že si opět jízdu užívám.
A dovedu pochopit, že někdo bere jízdu jako nutné zlo.
Re: manuál vs automat
Obojí je fajn, záleží na použití. Takových 1000 km na dovolenou radeji s automatem, ale tahle rano v neděli vytahnu vikendovku R6 manuál atmo benzin a jdu se pojet dokud jsou silnice prázdné. Proste na dovolenou pojedu radeji pohodlněji v i30 s automatem a turbobenzinem, jinak dovolenou bych si dokázal představit i s nějakou tou Teslou těch 400-500 to zvládne ujet v klidu na jedno nabití.
Re: manuál vs automat
K automatu som prišiel prakticky "zadara".Tak sim si povadal,prečo nie? Mám s automatom cca.5000km.
Bavíma jedno aj druhé.Ani nemám problém pri striedaní áut.
Bavíma jedno aj druhé.Ani nemám problém pri striedaní áut.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: manuál vs automat
jsem si jist, že mnoho lidí se nebude rozhodovat podle ceny. U noho vozu je ten rozdíl zanedbatelný. A každému podle chuti.
Na dovolenou i do Španělska - Alcosebre jsem si vzal raději auto s manuálem. Po dálnici, pokud jedu po dálnici, tak je to jedno, dáš za 6 , a finito.
Až skončím u firmy, a budu si kupovat auto, tak vím, že to bude, pokud ještě bude nějaká volba , manuál.
a o prašulích to nebude
Na dovolenou i do Španělska - Alcosebre jsem si vzal raději auto s manuálem. Po dálnici, pokud jedu po dálnici, tak je to jedno, dáš za 6 , a finito.
Až skončím u firmy, a budu si kupovat auto, tak vím, že to bude, pokud ještě bude nějaká volba , manuál.
a o prašulích to nebude
Re: manuál vs automat
Tiez rad pojazdim, ale nikdy som si neasocioval "pojazdenie" s kvedlanim s radickou, skorej ma to rusilo ako by mi to robilo radost ... asi fakt o nature
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Re: manuál vs automat
U sluzebaku bych automat bral bez problému. U vlastního auta záleží na ceně za automat, servis, předpokládanou životnost... S obojím stačí naučit se jezdit a zvyknout si co od toho čekat.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Re: manuál vs automat
Nemám problém ani s jedním, ale mému srdci bližší je přece jen "kvedlačka".
Tucson T-GDI 1,6 - 2020 light grey metallic
Hyundai i30 - 2010 Vivid Blue
Hyundai i30 - 2010 Vivid Blue
Re: manuál vs automat
Díky, vyjádřil bych to stejně.kolomaz píše: ↑08 úno 2021, 16:26 Myslím, že jsem a vlastně i willy napsal, že mne baví jízda autem, rád jezdím členitým terénem. proč chtít kvedlat ? No právě že to chci, tak "kvedlám". Tady nejde o cenu , strach. Tady , alespoň u mne jde o požitek z jízdy.
Proč pijeme alkohol ? Abychom se opili ? Jak kdo, asi i takových bude fest, ale já když si dám večer čechra , s pořádnou čepicí, tak si ho, (je ) vychutnávám.
Proč na dovolenou zásadně jezdím autem a ne letecky ? Ze strachu z létání ? No to těžko, mám piloťák na větroně, ale proto, že si opět jízdu užívám.
A dovedu pochopit, že někdo bere jízdu jako nutné zlo.
O cenu a spolehlivost mi nejde, jezdit mne baví a k tomu mi manuál zkrátka sedí lépe.
Kromě vzpomínaných důvodů je u mne ještě jedno - potřebuji mít nad autem absolutní kontrolu.
Je to jako v běžném životě, stále více nám osekávají svobody a s tím se nemůžu smířit.
Tím nechci říct, že ti co jezdí s automatam se vzdali svobod, ale já to za sebe tak trochu beru.
Toto platí taky pro asistenty, opět, nemůžu akceptovat aby mi kecali do řízení, já mám zodpovědnost, já si to musím vyžrat.
(dost na tom, že už je v autech spousta pomocníků které vypnout nejdou)
Ale znovu opakuji: podle vkusu a chuti, někdo bere řízení jako nutné zlo a těm se nedivím že svěří část povinností automatům a robotům.
*
Dobrá, a trefná, poznámka o alkoholu - mi pro změnu stojí v chodbě flaška s vlastní slivovici. A že si večer dám dvě štamprle není přece o opíjení, ale o chuti!
*
Doufám "Pampa", že jsem dostatečně vysvětlil svoji auto-filozofii.
Re: manuál vs automat
JJ jasne, pochopil : - )))))))))))))
.. aj ked to nezapada do ziadnej z mojich skusenosti alebo pocitov... pre mna proste automat robi za mna to co potrebujem v 99% a ked nie (a uznavam ze je to vecsinou kravina dana tym ze nas "niekto niekam tlaci" ... cize v tomto pripade nezmyselne setrenie spotreby nizkymi otackami) tak bud jedno tlacitko do sportu a mam pekny pocit (znova uznavam ze nas niekto niekam tlaci ze tam ten sport nezostane nafurt rovnako ako S/S) alebo mu pomozem kliknutim padla ako to robi F1 a nemyslim ze by mali piloti pocit ze to nemaju pod kontrolou ked ich to nenuti zdvihnut lavu nohu na spojku a pravu ruku drzat namiesto na volante na radicke, to vsetko pri Gckach co tam zazivaju, takze za mna mam na automat presne ten isty dovod - mat auto pod kontrolou, ale v opacnom garde : - )))))))))))) ... a samozrejme kus lenivosti s vedomim ze mi to radi samo a rychlejsie
... ale suhlasim, kazdy to vidi inak
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Re: manuál vs automat
Já jsem měl vždycky u svých aut manuál, při koupi Tucsona jsem si říkal, jestli manuál nebo nezkusit přeci jen automat. Kamarádka co jezdí jako obchoďák si koupila automat, protože měla trable se zádama a často jí neustálým sešlapáváním spojkovýho pedálu po celým dnu za volantem střílela bolest od nohy až do zad. Ona neměla tedy jinou volbu než automat. A tak mě jednou vezla a já si během jízdy uvědomil, že nejen na delší jízdy to může být fajn. V kombinaci se silnou naftou se človek tak nějak pohodově přesouvá. A tak jsem do novýho Tucsona zkusil automat. Ze začátku jsem měl obavy, jak se to bude chovat, řadit a tak. No, musím říct, že mi to začalo tak vyhovovat, že dneska po 50 tis. km mi už manuál nechybí a vlastně jsem zapomněl, že jsem s ním někdy řídil. Je to asi jako s automatickou klimou. Rozumím oběma stranám, zastáncům manuálu i automatu, sám jsem s manuálem najezdil nějakých 200 tis., ale do konce života zůstanu už u automatu. Jak si člověk zvykne na pohodu, nějak zleniví
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: manuál vs automat
Mám auta s manuálem i automatem. Při jejich častém střídání, musím dávat pozor. Nedávno se mi stalo, že jsem přesedl z Velostra(manuál) do Kii Ria....musím napsat, že řazení v Riu je špičkové a přesné-dá se řadit doslova konečkem malíčku------jedu 1-2-3-4-5 a nejde mě zařadit šestka-to už jsem držel páku dlaní a nešla tam -----no není to divný, když má 5-ti stupňovou převodovku .
Jak jsem byl dříve zastáncem manuálu, tak musím napsat, že technika pokročila a dnes je rychlý a úsporný automat paráda (navíc když chci, můžu řadit sám, pádlama u volantu).
Jak jsem byl dříve zastáncem manuálu, tak musím napsat, že technika pokročila a dnes je rychlý a úsporný automat paráda (navíc když chci, můžu řadit sám, pádlama u volantu).
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: manuál vs automat
Borek: Stejně jsem se před časem divil ve služební Fabii po přesednutí z Tucsonu, ta 6ka ne a ne zapadnout (taky pětikvalt).
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek