Vybita bateria

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
vado
**
Příspěvky: 169
Registrován: 11 črc 2012, 13:49
Bydliště: Bratislava

Vybita bateria

Příspěvek od vado »

Mam trvaly homeoffice, elantrou som nejazdil od Mikulasa minuleho roku.
Dnes som siel vyskusat, ci este funguje.
Otvorit cez DO slo, ale nastartovat uz nie. Akumulator vybity, ma 10.15V

Doniesol som ho tepla a pripojil nan nabijacku ulg-3-8-a1.
Ta sa tvari, ze je zapnuta. Podla navodu ma byt ulg-3-8-a1v rezime pulzneho nabijania, pokial ma akumulator menej, ako 10.5V. Kontrolka pulzneho nabijani nesvieti.
Nabijacka nereaguje na slacenie tlacitka pre prepinanie modov a ani akumulator nenabera napaetie.
Pri prepolovani zasvieti na nabijacke vystrazna LED.

Mate niekto skusenosti s touto nabijackou (ulg-3-8-a1) ?
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black

Ex-Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, Phantom Black, 2012, zdedil ju muoj avatar
Ex-Lanos SX sedan, 1998, 1.6/16V, ma uz noveho majitela
Ex-Skoda 100, 1974, nech je jej magnet na srotovisku lahky
Reklama
 

Uživatelský avatar
ims
**
Příspěvky: 182
Registrován: 24 bře 2012, 03:40
Bydliště: Orava

Re: Vybita bateria

Příspěvek od ims »

Je potrebné nejakou jednoduchou (bez "rozumu") nabíjačkou zdvihnúť napätie akumulátora cez 10,5V (možno aj trochu viac). Potom by už mala táto "múdra" nabíjačka začať nabíjať. Existujú aj "múdre" nabíjačky ktoré majú aj režim oživenia hlboko vybitých akumulátorov a následne ho nabiť do plných znakov nabitia.
Napísal som to tak ľudovo, lebo predpokladám, že elektrika nie je váš koníček...
iX20 1,6i Style
Ford Fiesta 1,4 TDi
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Vybita bateria

Příspěvek od slabostka »

total vybitú baterku nevie nabíjať... buď si auto naštartuj cez káble z iného auta alebo musís nabíjať niečím neinteligentným natvrdo alebo naopak viac inteligentnou nabíjačkou....
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
kolomaz
**
Příspěvky: 371
Registrován: 01 led 2021, 18:02

Re: Vybita bateria

Příspěvek od kolomaz »

pokud je to stará klasika, pak při 10,15V je baterie pravděpodobně po smrti. A pokud se ti podaří ji nějak vzkřísit tak to nebude mít žádnou kapacitu.
Pokud se za dva měsíce svévolně vybila, pak byla vlastně napadena covidem už na mikuláše.
Neřešil bych to, ztráta času a koupil novou baterku
napětí pod 10,5 V delší dobu je pro baterku téměř vždy konečná
desky už budou "zasulfátovaný "
Uživatelský avatar
ims
**
Příspěvky: 182
Registrován: 24 bře 2012, 03:40
Bydliště: Orava

Re: Vybita bateria

Příspěvek od ims »

Ja by som to skúsil oživiť, je pravda, že už asi nebude mať pôvodnú kapacitu. Môže ale ešte poslúžiť.
Tento pán vie o akumulátoroch a nabíjaní dosť: https://www.youtube.com/watch?v=wUhY7YxNV2M - pozrite si aj iné jeho videá.
iX20 1,6i Style
Ford Fiesta 1,4 TDi
Uživatelský avatar
vado
**
Příspěvky: 169
Registrován: 11 črc 2012, 13:49
Bydliště: Bratislava

Re: Vybita bateria

Příspěvek od vado »

Ahoj,

dakujem za rady.

Akumulator je bezudrzbovy, prevdepodobne gelovy, Elantra 2011.

Podla navodu by mala tato nabijacka vediet ozivit aj akumulatory s napaetim nizsim, ako 10.5V, je to nazvane ako impulzny rezim.

Ale po pripojeni k akumulatoru nijako nereaguje, nedaju sa prepinat mody. Je mozne, ze ta "smart" nabijacka nie je funkcna, nepouzival som ju asi 12 rokov.

Asi naozaj bude najlepsie zaobstarat novy akumulator.
Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black

Ex-Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, Phantom Black, 2012, zdedil ju muoj avatar
Ex-Lanos SX sedan, 1998, 1.6/16V, ma uz noveho majitela
Ex-Skoda 100, 1974, nech je jej magnet na srotovisku lahky
thornych
**
Příspěvky: 184
Registrován: 15 čer 2014, 07:23

Re: Vybita bateria

Příspěvek od thornych »

Ahoj, jestli se nepletu, jedná se o nabíječku LIDL. Na internetu jsem nedávno četl diskuze, že tato nabíječka při hlubokém vybití akumulátoru nesepne. Jak psali kolegové výše - zkusit částečně dobít "hloupou" nabíječkou, nebo kvalitnější "chytrou" (např. CTEK by to měl umět, ale osobní zkušenost nemám). Jakmile stoupne napětí, Tvoje nabíječka by se měla chytit.
Kia xCeed 1.4 T-GDi "75"
Octavia III FL 1.5 TSi Elegance (služ.)
ex.: Opel Astra G 1.6 16V, Ford Focus 1.8 TDCi, Fiat Punto II 1.2, Škoda Octavia II 1.9 TDi 4x4, Škoda Octavia II 1.9 TDi, Octavia III 1.6 TDi 4x4, i30 kombi - 1.6 GDi
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9101
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Vybita bateria

Příspěvek od idam.i »

Možná ju nakoniec nejako zobudíš.No keďže má 9 rokov nachal by som ju v kľude odísť na zaslúžený odpočinok a kúpil novú.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: Vybita bateria

Příspěvek od WalterB »

Jestli je ta baterka z r. 2011 a ještě ke všemu nebyla nikdy ani nabíjena (12 let nepoužíivaná nabíječka), tak si zaslouží pomník - a to auto a jeho dobijeci schopnosti taky. Gratuluju! :)
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Odjinud
***
Příspěvky: 960
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Vybita bateria

Příspěvek od Odjinud »

Premyslim, jestli s ohledem na mrazy baterkou nevytahnout do tepla. Stojim na ulici a jel jsem naposled pred tydnem.

Jinak u soucasne i30 zadny skryty problem s odpojenim / pripojenim baterie neni?
(Tj.jen odpojit a pak pripojit?)
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“