manuál vs automat
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: manuál vs automat
To já jsem mel vždy 5´ manuál, pak jsem zacal jezdit s automatem a dnes po x letech s automatem mám problém zaradit u manuálu 6, je to pro mě takový nepřirozeny pohyb.
- Reklama
Re: manuál vs automat
Jsem už jasný zastánce automatu, zvláště v provedení v mojí Dáše. Manuál mi neschází, ikdyž jsem byl taky "zuřivý užívačsi" šaltpáky.
Neshází, jediný kde se mně trošku zasteskne je jízda na sněhu. Přeci jenom ta možnost dávkovat si spojku, ta elektronika v plynovém pedálu není úplně stejná.
Neshází, jediný kde se mně trošku zasteskne je jízda na sněhu. Přeci jenom ta možnost dávkovat si spojku, ta elektronika v plynovém pedálu není úplně stejná.
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Re: manuál vs automat
stanKon: Sníh a serpentiny jsou druhá situace, kde používám sekvenční řazení (první je podřazování, když chci brzdit motorem. Jinak převodovka ráda plachtí, pokud není opravdu prudký kopec, nebo nemám tempomat). Ono když Ti v jednu chvíli zatáhne turbo a ještě podřadí převodovka, tak to není ve vracečce na sněhu úplně žádoucí
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Re: manuál vs automat
Se slzou v oku vzpomínám na doby kdy se u nás v zapadákově nesolilo.
To byla zábava když napadl sníh.
Ale to už je pryč a příležitostí vyřádit se na sněhu je čím dál tím méně.
A světe div se, za celou dobu jen jednou částečně v příkopu, bez jakéhokoliv poškození, ven jsem se dostal svépomocí.
Divné je, že jsem se nejlépe cítil, že mám auto zcela pod kontrolou, ve Fabii, krátké, slaboučké(40kW), nebyl problém kontrolovaný smyk. Asi dobré gumy - nějaké Savy typ už si nepamatuju.
To byla zábava když napadl sníh.
Ale to už je pryč a příležitostí vyřádit se na sněhu je čím dál tím méně.
A světe div se, za celou dobu jen jednou částečně v příkopu, bez jakéhokoliv poškození, ven jsem se dostal svépomocí.
Divné je, že jsem se nejlépe cítil, že mám auto zcela pod kontrolou, ve Fabii, krátké, slaboučké(40kW), nebyl problém kontrolovaný smyk. Asi dobré gumy - nějaké Savy typ už si nepamatuju.
Re: manuál vs automat
Sry asi som stara skola ale vyrastal som iba na manuale takze pre man jednoznacne manual.
Raz som mal moznost soferovat WV Tuareg s automatom a bolo to no cudne. Nejako mi to nesedelo. Este oni v US maju tie vysoko otackove motory tak duplom som to nejako nedaval.
Ak si mam vybrat tak stsale by som radsej siel do manualu ne automatu.
Ale ako viac ludi spomenulo 100 ludi , 100 chuti
Raz som mal moznost soferovat WV Tuareg s automatom a bolo to no cudne. Nejako mi to nesedelo. Este oni v US maju tie vysoko otackove motory tak duplom som to nejako nedaval.
Ak si mam vybrat tak stsale by som radsej siel do manualu ne automatu.
Ale ako viac ludi spomenulo 100 ludi , 100 chuti
Re: manuál vs automat
v USA a vysokootáčkové motory?
Kto býva v meste a myslím aspoň v mestečku ala Prešov,Košice automat ocení....
Kto býva v meste a myslím aspoň v mestečku ala Prešov,Košice automat ocení....
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: manuál vs automat
V USA som mal auto vzdy s variatorom, to je nieco ine ako dvojspojka. Tiez mam odjazdenych 40 rokov na radicke, ale posledne dve auta mam dvojspojku a uz NYGDY radicku nechcem
Podla mna je to v 90% prosre zotrvacnost (teda ak nie peniaze), treba si s tym nejaky cas pojazdit, porovnat a potom bude cloveku jasnejsie ci ano alebo nie.
Podla mna je to v 90% prosre zotrvacnost (teda ak nie peniaze), treba si s tym nejaky cas pojazdit, porovnat a potom bude cloveku jasnejsie ci ano alebo nie.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Re: manuál vs automat
ono je ešte automat a AUTOMAT. Bo sú aj také čo nemali v hlavách inžinierov na popud manažerov nikdy vzniknúť - napr. robotizované experimety / easytronic, sensotronic,selespeed, MMT.../, cvt patrí do malého auta, dvojspojku som nemal ale klasický hydromenič je fajn a moja srdcovka je hybrid Toyo-lexus
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: manuál vs automat
Vždy jsem byl zastáncem manuálu - rád "kvedlám šaltpákou". Teď jsem jako služebáka dostal Octavii 1,5TSI s DSG a docela se s tím jezdit dá. Otáčky to drží kolem 1500 - v režimu "D", v "S" kolem 2000, obvykle řadí téměř neznatelně, na poklidnou jízdu v pohodě. Ještě jsem měl možnost jet s kolegovým Kodiaqem 2.0 TSI DSG 4x4 a ten mi teda nesedl vůbec. Převodovka strašně podtáčela (otáčky na "D" většinou kolem 1200 i míň) a bylo úplně cítit, jak se to motoru nelíbí, auto se "divně třáslo". Nakonec to skončilo tak, že jsem tam dal "M" a jel na manuální režim. Takže ono to je opravdu auto od auta a naladění převodovky. I30 jsem bohužel s automatem neměl možnost vyzkoušet, ale po mých aktuálních zkušenostech už automat úplně nezavrhuju, jen je nutno se trochu projet a zjistit, jestli ten daný bude vyhovovat
i30 Kombi PDe, 1.4 T-GDI 140, Style go!, Champion blue (2018)
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20309
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: manuál vs automat
Schnack: Je to jak píšeš - záleží auto od auta a sladění motoru a automatu. Konkrétně u Tucsonu jsem při koupi říkal, že automat je zbytečnost. Zhruba po ujetí 100000 km jsem řekl, že k tomuto autu bych automat bral. Jednak kvůli charakteru auta a jednak kvůli nastavení převodů v manuálu (při 50 km/hod. je trojka moc a štyřka málo, šestka použitelná až od cca 95 km/hod., když to člověk nechce podtáčet). Následné svezení s Tucsonem FL se sedmikvaltem DCT mi potvrdilo, že automat je správná volba.
Měl jsem možnost svézt se i s i30 III 1,4-T-GDI DCT a Kia XCeed 1,4 T-GDI DCT. Svezení opravdu luxusní a příjemné To, co předvedla na Ecce Homo... smekám a Při klidné jízdě člověk o převodovce neví, řadí neznatelně, bez cukání. A díky pádlům pod volantem si člověk může v případě potřeby a chuti podřadit.
Měl jsem možnost svézt se i s i30 III 1,4-T-GDI DCT a Kia XCeed 1,4 T-GDI DCT. Svezení opravdu luxusní a příjemné To, co předvedla na Ecce Homo... smekám a Při klidné jízdě člověk o převodovce neví, řadí neznatelně, bez cukání. A díky pádlům pod volantem si člověk může v případě potřeby a chuti podřadit.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: manuál vs automat
No to bolo rok 2008 abo tak nejak. Viem ze to bol WW Touareg ten 2,5L abo tak nieco. Akurat viem, ze ked som sa pohol z krizovatky tak to tocilo aj 4000 otacok na jednotke kym to hodilo dvojku co si spominam... Ale moze byt ze moja pamat uz neni tak dobre a bolo to inak.
Ale viem ze aj bracho mi spomenul , ze v US maju tie otacky divne nastavene na tom automate
Re: manuál vs automat
No já si takhle trošku poslech zuby, když jsem v Citroenu C1 chtěl dát šestku a ona tam byla zpátečkaAxel.Foley píše: ↑10 úno 2021, 06:14 Borek: Stejně jsem se před časem divil ve služební Fabii po přesednutí z Tucsonu, ta 6ka ne a ne zapadnout (taky pětikvalt).
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: manuál vs automat
Jinak já mám zkušenosti jen s hydroměničem v Tucsonu a za mě jízda až překvapivě v pohodě. Měl jsem obavy z toho, jak se bude chovat při jízdě z kopce, jestli umí taky podřadit a brzdit motorem nebo budu muset stát z kopce více na brzdách a jo, při tempomatu si podřadí automat sám a když přilítnu do obce a šlápnu na brzdu, hned podřadí a pomáhá s bržděním opět motorem. Navíc je u hydroměniče u mě návykové to popojíždění jen odbržděním. Na parkovišti u nákupáku jedu bez plynu, jen se tak sunu a případně přibržďuju. I parkování je naprosto citlivé a dá se popojíždět skoro o centimetry. Občas je trochu pomalejší, pokud nemám sport a chci nečekaně předjíždět, ale je to nastavením, kdy se automat nejdřív snaží v klidu využít vysokýho krouťáku motoru a pak když zjistí, že chci trochu víc pohybu, podřadí. Když vim, že k takové situaci dojde a budu potřebovat nečekaně vypálit, dám manuál a podřadím si předem a je to OK.sarin007 píše: ↑22 úno 2021, 11:48No já si takhle trošku poslech zuby, když jsem v Citroenu C1 chtěl dát šestku a ona tam byla zpátečkaAxel.Foley píše: ↑10 úno 2021, 06:14 Borek: Stejně jsem se před časem divil ve služební Fabii po přesednutí z Tucsonu, ta 6ka ne a ne zapadnout (taky pětikvalt).
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979