Kona OS 1,0 T-GDi DCT Smart
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Kona OS 1,0 T-GDi DCT Smart
Na půlcestě k dokonalosti
Na českém trhu se začala prodávat FL verze vozu Kona od HYU. Měl jsem možnost strávit za volantem i jako spolujezdec zhruba hodinu a půl a projet pár kilometrů s verzí osazenou litrovým tříhrnkem přenášejícím výkon na kola přes automatickou sedmistupňovou převodovku DCT. Vím, není to moc, i tak pár dojmů tady je. Omlouvám se předem, jestliže se občas objeví citace nebo poznatek ostatních testerů.
Poprvé jsem viděl modernizovanou Konu na oficiálně zveřejněných fotkách na internetu. Dojem byl veskrze pozitivní. Rozdělení světel na tři úrovně zůstalo, změnil se ale tvar hlavních světel, led denní svícení je užší a mlhovky, nyní kulaté, už nepůsobí tolik kontroverzním dojmem. Jsou spíš neviditelné. K tomu nový tvar masky a dole na nárazník přibyla šedivá „brada“, v rozích nárazníku také ještě průduchy, na každé straně jeden. Zřejmě kvůli aerodynamice, jelikož na brzdy nesměřují. Setkání naživo tento pozitivní dojem potvrdilo, výrazu „tváře“ za mně nelze nic vytknout. Boční profil mi také nevadí. Problém mám trochu se zadní částí, kde za to můžou dvě věci. Za prvé jsou to rozdělená koncová světla: nahoře koncová spojená s brzdovými, vše ostatní je o patro níž, podtrženo červenou odrazkou ve tvaru půlpísmene U. Tady je to zakrytováno průhledným plexi, vystupujícím několik milimetrů nad profil karoserie. To je ta druhá věc, která mi troch vadí. Jinak je to Kona jak ji známe již několik let. Konkrétní auto bylo oděno do světlešedivé metalické barvy s názvem Cyber Gray, která mu moc sluší. Kola jsou litá, o průměru 16“, pneu 205/55R16. Auto působí kompaktním dojmem a zanechává pocit určité skladnosti.
Prostor pro batožinu u této velikosti auta nepřekvapí. Není to stěhovák, pro běžné použití ale stačí. Člověk se do něj zbalí i na dovolenou. Má pravidelný tvar, na pravé straně malou přihrádku a na levé jediný háček vylisovaný do plastu. Pod podlahou je pouze opravná sada a povinná výbava. Zbýva ještě nějaké místo na pivo na dovolenou ;o) nebo na jiné drobnosti. Jak je uvedeno výše, podlaha je polohovatelná, ve spodní poloze ale vznikne nehezká šikmina, která má evidentně dorovnat rovinu vzniklou po sklopení opěradel. V podlaze jsou i čtyři úchyty pro síť, jejich reálné využití je ale diskutabilní. Jsou totiž z plastu a zde na fóru již bylo nafoceno, jak hezky se dokáže ulomit.
Pohled pod kapotu nepřekvapí. Na motoru nechybí plastový dekl, k nalévacímu hrdlu pro olej je nutné ho sundat. Při podrobnějším průzkumu vyjde najevo, že výměna žárovek H7 v hlavních světlech bude peklo – nelze je vyměnit bez demontáže tělesa světlometu, krytky zasahují až do blatníků. Řešení typu Renault Mégane II nebo Fabia III, tedy díra v podběhu, se zde nekoná.
Řešení interiéru je typický Hyundai. Kdo seděl nebo řídil třeba poslední generaci i30, za volantem se orientuje okamžitě, ví, kde co najde. Volant je tříramenný s dolním ramenem do V, průměr volantu a tloušťka věnce tak akorát, klimatizace jednozónová s ovládáním tlačítky, nad ní průduchy a nahoře trůní displej rádia. Zde chytá i DAB signál. Displej je jemný, hezky kontrastní a skvěle čitelný, téměř bez přechodu zapuštěn do rámu. Pouze ten rám kolem displeje je… no, řekněme, že méně plastu by neuškodilo (v překladu hnus, velebnosti). Ano, je ho tam až příliš a působí rušivě. Aspoň že je použitý matný plast, ne lesklá klavírní čerň. Ovládání je kombinací tlačítek a dotykového displeje, hlasitost kolečkem na rádiu nebo tlačítky na volantu. Co opravdu potěší je schránka na brýle na tradičním místě pod stropem, která z aut, bohužel, pomalu mizí. Budíky jsou klasicky kruhové, analogové, skvěle čitelné, žádná zbytečná inovace tady není. Mezi nimi je displej palubního počítače. Moje stížnost směřuje jen na ukazatel okamžité spotřeby, který je opět řešený splašenou čárou běhající zleva doprava a zpět. Jinak za mně ergonomie za 1*. V interiéru jsou vesměs použity matné tvrdé plasty.
Jediná změna proti novým modelům je otevírání víčka nádrže páčkou na levé straně sedačky řidiče, což si pamatuji ještě z i30 I. Problém s tím nemám.
Sedačky jsou také typický Hyundai posledních let. Jak prostorností, tak tvrdostí, hodně pohodlné. Bohužel, chybí kolečko pro nastavení sklonu opěradla, je řešeno páčkou, tudíž skokově. U spolujezdce také chybí nastavení výšky a nějak mi uniklo, zda je výškově polohovatelné sedadlo řidiče. Možnosti nastavené opěrek hlavy jsem také zapomněl vyzkoušet, i když v plánu jsem to měl.
Jak je uvedeno výše, srdcem auta je turbem dopovaný zážehový tříválec s objemem 998 cm3. Řečí motorářů, litr. Auto se startuje klíčkem, startovací tlačítko tady není, což ničemu nevadí. Po nastartování je auto, na rozdíl od i30 III FL, v režimu Comfort, udržování v pruzích LKAS je zapnuto, Start-Stop také. Takže ještě před rozjezdem následuje procedura vypínání: LKAS na pravém rameně volantu, Start-Stop vlevo dole vedle voliče převodovky. Nahoře na levé straně ještě zaujme kolečko pro změnu režimů. Bohužel, z motoru se do interiéru přenáší nepříjemné vibrace a v sedačce řidiče jsou celkem citelné. Stejně tak na místě spolujezdce. Při jízdě cítit nejsou. Po zahřátí motoru při zastavení třeba na křižovatce už u řidiče vibrace nejsou tak citelné, zato u spolujezdce člověk pořád cítí, že se auto chvěje jak prochladlý ratlík.
Jízdu musím rozdělit na dvě části: pohonné ústrojí a podvozek. Naneštěstí jsou to dvě diametrální oblasti, vzdálené od sebe celé světelné roky.
Projev motoru je, vyjma výše zmíněných vibrací, překvapující. V pozitivním smyslu. Jeho 88 kW táhne hezky odspodu, turbodíra neznatelná. V interiéru je slyšet jeho typický tříválcový projev, zvlášť za studena, po ohřátí se ale stiší. Stačí trochu polechtat plyn a stovečka je tam hned ;o) I v režimu Comfort. Jezdí se s ním příjemně, je živý. Po aktivaci režimu Sport se motor promění v šelmu. Doslova. Nevědíce, co mě čeká, jsem tento režim aktivoval za skupinkou cyklistů. Jelikož jelo auto naproti, přibrzdil jsem a nechal auto projet. Následně jsem zašlápnul plyn do podlahy. Spod kapoty se ozval řev, auto vystřelilo, přední pneumatiky se zabořily do asfaltu a přišly o půl milimetrů vzorku, ručička otáčkoměru se zastavila hluboko na pravé straně několikrát po sobě… a jeden z cyklistů zvedl ruku na omluvu ;o) Reakce motoru se znatelně přiostřily, zvuk také. O úsměvu řidiče nemá smysl mluvit ;o) Tohle nelze popsat, to se prostě musí zažít ;o) Od litrového motoru jsem něco tak úžasného opravdu nečekal.
Převodovka a její úžasné naladění s motorem je pro mě největší překvapení. Její projev je sametový, řadí neznatelně, bez cukání. Jako spolujezdec ji člověk nevnímá vůbec. V režimu Comfort odřazuje při cca 2000 ot./min.-1, pod 1500 otáček motor nepustí a řadí níž. I ve městě dokáže jezdit na pětku a motor nepodtáčet. V režimu Sport řadí kolem 4000 – 4500 ot./min.-1. Na okreskách to nevadí, ve městě je to ale pro komfortní jízdu dost obtěžující. Rychlostní stupně lze měnit i pádly pod volantem: dolů levým, nahoru pravým. Jestliže člověk začne „kecat“ převodovce do práce a pak přestane, převodovka chvíli počká, co se bude dít a když nic, vrátí se zpět do automatického režimu. V režimu Sport ji tento „návrat“ trvá o dost déle než v režimu Comfort.
Režim Eco jsem nezkoušel.
Podvozek, bohužel, pochválit nemůžu. Vpředu je MacPherson se stabilizátorem, vzadu vlečená náprava. Jak už psal Mr. Hyundai, nevím, zda je to podvozkem, nebo použitými pneu (Nokian WD4 ve verzi XL), ale na nerovnostech jsem měl chvílemi pocit, že mám pod zadkem dvě různá auta současně. Tam, kde přední náprava nerovnosti ještě odfiltrovala, zadní náprava mi dala nepříjemný kopanec do zadnice. Na některých příčných nerovnostech jsem měl dokonce pocit, že zadek poskakuje. Podařilo se nám s uživatelem petzl vysledovat, že jakmile kola najedou kolmo na nerovnost, zadní náprava má problém. Při šikmém nájezdu to obvykle není tak tragické, ačkoliv vůbec ne ideální. Díky tomuto nervóznímu projevu si neumím tohle auto představit s těžším naftovým motorem pod kapotou. Ta se ale prodává jen jako Mild-Hybrid. A jak sme se bavili s Mr. Hyundai, je možné, že obecně Mild-Hybrid verze díky větší váze v kufru tohle chování zklidní. Je to ale jen domněnka, jelikož ne všechny Mild-Hybrid verze mají víceprvek. Navíc na dobrém asfaltu pneumatiky katastrofálně hučí. Auto bylo testováno při cca 8°C, ale nevěřím, že při nižších teplotách budou tišší. V konečném důsledku by to chtělo auto otestovat minimálně na jiných pneumatikách, čím by si člověk ověřil, zda je zadní náprava opravdu tak nervní.
K řízení toho moc říci nelze. Za mně je přeposilované. Tečka.
A závěr? Auto je na půlcestě k dokonalosti. Skvěle sladěný motor s převodovkou, ale vibruje se přenáší do interiéru. Skvělý displej rádia, ale šílený plastový rámeček. Podvozek s potenciálem, ale nervózní a zabitý pneumatikami. A nakonec cena. Za tohle auto trochu neadekvátní.
Na českém trhu se začala prodávat FL verze vozu Kona od HYU. Měl jsem možnost strávit za volantem i jako spolujezdec zhruba hodinu a půl a projet pár kilometrů s verzí osazenou litrovým tříhrnkem přenášejícím výkon na kola přes automatickou sedmistupňovou převodovku DCT. Vím, není to moc, i tak pár dojmů tady je. Omlouvám se předem, jestliže se občas objeví citace nebo poznatek ostatních testerů.
Poprvé jsem viděl modernizovanou Konu na oficiálně zveřejněných fotkách na internetu. Dojem byl veskrze pozitivní. Rozdělení světel na tři úrovně zůstalo, změnil se ale tvar hlavních světel, led denní svícení je užší a mlhovky, nyní kulaté, už nepůsobí tolik kontroverzním dojmem. Jsou spíš neviditelné. K tomu nový tvar masky a dole na nárazník přibyla šedivá „brada“, v rozích nárazníku také ještě průduchy, na každé straně jeden. Zřejmě kvůli aerodynamice, jelikož na brzdy nesměřují. Setkání naživo tento pozitivní dojem potvrdilo, výrazu „tváře“ za mně nelze nic vytknout. Boční profil mi také nevadí. Problém mám trochu se zadní částí, kde za to můžou dvě věci. Za prvé jsou to rozdělená koncová světla: nahoře koncová spojená s brzdovými, vše ostatní je o patro níž, podtrženo červenou odrazkou ve tvaru půlpísmene U. Tady je to zakrytováno průhledným plexi, vystupujícím několik milimetrů nad profil karoserie. To je ta druhá věc, která mi troch vadí. Jinak je to Kona jak ji známe již několik let. Konkrétní auto bylo oděno do světlešedivé metalické barvy s názvem Cyber Gray, která mu moc sluší. Kola jsou litá, o průměru 16“, pneu 205/55R16. Auto působí kompaktním dojmem a zanechává pocit určité skladnosti.
Prostor pro batožinu u této velikosti auta nepřekvapí. Není to stěhovák, pro běžné použití ale stačí. Člověk se do něj zbalí i na dovolenou. Má pravidelný tvar, na pravé straně malou přihrádku a na levé jediný háček vylisovaný do plastu. Pod podlahou je pouze opravná sada a povinná výbava. Zbýva ještě nějaké místo na pivo na dovolenou ;o) nebo na jiné drobnosti. Jak je uvedeno výše, podlaha je polohovatelná, ve spodní poloze ale vznikne nehezká šikmina, která má evidentně dorovnat rovinu vzniklou po sklopení opěradel. V podlaze jsou i čtyři úchyty pro síť, jejich reálné využití je ale diskutabilní. Jsou totiž z plastu a zde na fóru již bylo nafoceno, jak hezky se dokáže ulomit.
Pohled pod kapotu nepřekvapí. Na motoru nechybí plastový dekl, k nalévacímu hrdlu pro olej je nutné ho sundat. Při podrobnějším průzkumu vyjde najevo, že výměna žárovek H7 v hlavních světlech bude peklo – nelze je vyměnit bez demontáže tělesa světlometu, krytky zasahují až do blatníků. Řešení typu Renault Mégane II nebo Fabia III, tedy díra v podběhu, se zde nekoná.
Řešení interiéru je typický Hyundai. Kdo seděl nebo řídil třeba poslední generaci i30, za volantem se orientuje okamžitě, ví, kde co najde. Volant je tříramenný s dolním ramenem do V, průměr volantu a tloušťka věnce tak akorát, klimatizace jednozónová s ovládáním tlačítky, nad ní průduchy a nahoře trůní displej rádia. Zde chytá i DAB signál. Displej je jemný, hezky kontrastní a skvěle čitelný, téměř bez přechodu zapuštěn do rámu. Pouze ten rám kolem displeje je… no, řekněme, že méně plastu by neuškodilo (v překladu hnus, velebnosti). Ano, je ho tam až příliš a působí rušivě. Aspoň že je použitý matný plast, ne lesklá klavírní čerň. Ovládání je kombinací tlačítek a dotykového displeje, hlasitost kolečkem na rádiu nebo tlačítky na volantu. Co opravdu potěší je schránka na brýle na tradičním místě pod stropem, která z aut, bohužel, pomalu mizí. Budíky jsou klasicky kruhové, analogové, skvěle čitelné, žádná zbytečná inovace tady není. Mezi nimi je displej palubního počítače. Moje stížnost směřuje jen na ukazatel okamžité spotřeby, který je opět řešený splašenou čárou běhající zleva doprava a zpět. Jinak za mně ergonomie za 1*. V interiéru jsou vesměs použity matné tvrdé plasty.
Jediná změna proti novým modelům je otevírání víčka nádrže páčkou na levé straně sedačky řidiče, což si pamatuji ještě z i30 I. Problém s tím nemám.
Sedačky jsou také typický Hyundai posledních let. Jak prostorností, tak tvrdostí, hodně pohodlné. Bohužel, chybí kolečko pro nastavení sklonu opěradla, je řešeno páčkou, tudíž skokově. U spolujezdce také chybí nastavení výšky a nějak mi uniklo, zda je výškově polohovatelné sedadlo řidiče. Možnosti nastavené opěrek hlavy jsem také zapomněl vyzkoušet, i když v plánu jsem to měl.
Jak je uvedeno výše, srdcem auta je turbem dopovaný zážehový tříválec s objemem 998 cm3. Řečí motorářů, litr. Auto se startuje klíčkem, startovací tlačítko tady není, což ničemu nevadí. Po nastartování je auto, na rozdíl od i30 III FL, v režimu Comfort, udržování v pruzích LKAS je zapnuto, Start-Stop také. Takže ještě před rozjezdem následuje procedura vypínání: LKAS na pravém rameně volantu, Start-Stop vlevo dole vedle voliče převodovky. Nahoře na levé straně ještě zaujme kolečko pro změnu režimů. Bohužel, z motoru se do interiéru přenáší nepříjemné vibrace a v sedačce řidiče jsou celkem citelné. Stejně tak na místě spolujezdce. Při jízdě cítit nejsou. Po zahřátí motoru při zastavení třeba na křižovatce už u řidiče vibrace nejsou tak citelné, zato u spolujezdce člověk pořád cítí, že se auto chvěje jak prochladlý ratlík.
Jízdu musím rozdělit na dvě části: pohonné ústrojí a podvozek. Naneštěstí jsou to dvě diametrální oblasti, vzdálené od sebe celé světelné roky.
Projev motoru je, vyjma výše zmíněných vibrací, překvapující. V pozitivním smyslu. Jeho 88 kW táhne hezky odspodu, turbodíra neznatelná. V interiéru je slyšet jeho typický tříválcový projev, zvlášť za studena, po ohřátí se ale stiší. Stačí trochu polechtat plyn a stovečka je tam hned ;o) I v režimu Comfort. Jezdí se s ním příjemně, je živý. Po aktivaci režimu Sport se motor promění v šelmu. Doslova. Nevědíce, co mě čeká, jsem tento režim aktivoval za skupinkou cyklistů. Jelikož jelo auto naproti, přibrzdil jsem a nechal auto projet. Následně jsem zašlápnul plyn do podlahy. Spod kapoty se ozval řev, auto vystřelilo, přední pneumatiky se zabořily do asfaltu a přišly o půl milimetrů vzorku, ručička otáčkoměru se zastavila hluboko na pravé straně několikrát po sobě… a jeden z cyklistů zvedl ruku na omluvu ;o) Reakce motoru se znatelně přiostřily, zvuk také. O úsměvu řidiče nemá smysl mluvit ;o) Tohle nelze popsat, to se prostě musí zažít ;o) Od litrového motoru jsem něco tak úžasného opravdu nečekal.
Převodovka a její úžasné naladění s motorem je pro mě největší překvapení. Její projev je sametový, řadí neznatelně, bez cukání. Jako spolujezdec ji člověk nevnímá vůbec. V režimu Comfort odřazuje při cca 2000 ot./min.-1, pod 1500 otáček motor nepustí a řadí níž. I ve městě dokáže jezdit na pětku a motor nepodtáčet. V režimu Sport řadí kolem 4000 – 4500 ot./min.-1. Na okreskách to nevadí, ve městě je to ale pro komfortní jízdu dost obtěžující. Rychlostní stupně lze měnit i pádly pod volantem: dolů levým, nahoru pravým. Jestliže člověk začne „kecat“ převodovce do práce a pak přestane, převodovka chvíli počká, co se bude dít a když nic, vrátí se zpět do automatického režimu. V režimu Sport ji tento „návrat“ trvá o dost déle než v režimu Comfort.
Režim Eco jsem nezkoušel.
Podvozek, bohužel, pochválit nemůžu. Vpředu je MacPherson se stabilizátorem, vzadu vlečená náprava. Jak už psal Mr. Hyundai, nevím, zda je to podvozkem, nebo použitými pneu (Nokian WD4 ve verzi XL), ale na nerovnostech jsem měl chvílemi pocit, že mám pod zadkem dvě různá auta současně. Tam, kde přední náprava nerovnosti ještě odfiltrovala, zadní náprava mi dala nepříjemný kopanec do zadnice. Na některých příčných nerovnostech jsem měl dokonce pocit, že zadek poskakuje. Podařilo se nám s uživatelem petzl vysledovat, že jakmile kola najedou kolmo na nerovnost, zadní náprava má problém. Při šikmém nájezdu to obvykle není tak tragické, ačkoliv vůbec ne ideální. Díky tomuto nervóznímu projevu si neumím tohle auto představit s těžším naftovým motorem pod kapotou. Ta se ale prodává jen jako Mild-Hybrid. A jak sme se bavili s Mr. Hyundai, je možné, že obecně Mild-Hybrid verze díky větší váze v kufru tohle chování zklidní. Je to ale jen domněnka, jelikož ne všechny Mild-Hybrid verze mají víceprvek. Navíc na dobrém asfaltu pneumatiky katastrofálně hučí. Auto bylo testováno při cca 8°C, ale nevěřím, že při nižších teplotách budou tišší. V konečném důsledku by to chtělo auto otestovat minimálně na jiných pneumatikách, čím by si člověk ověřil, zda je zadní náprava opravdu tak nervní.
K řízení toho moc říci nelze. Za mně je přeposilované. Tečka.
A závěr? Auto je na půlcestě k dokonalosti. Skvěle sladěný motor s převodovkou, ale vibruje se přenáší do interiéru. Skvělý displej rádia, ale šílený plastový rámeček. Podvozek s potenciálem, ale nervózní a zabitý pneumatikami. A nakonec cena. Za tohle auto trochu neadekvátní.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Reklama
Re: Kona OS 1,0 T-GDi DCT Smart
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
- Mirus30
- *****
- Příspěvky: 1801
- Registrován: 04 úno 2013, 19:53
- Bydliště: Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kona OS 1,0 T-GDi DCT Smart
Štěpáne, Jožo, díky za vyčerpávající recenze, ke kterým vlastně ani nejde nic moc dodat. Jelikož už jste oba dva, v mých očích, naprosto vyčerpali jakýkoliv pokus druhého testera o smysluplnou recenzi, tak mi zbývá jediné. Vyjádřit se naprosto zaujatě, zmlsaně a neobjektivně na pocit z jízdy, respektive sladění motoru s převodovkou a výkon motoru jako takový.
Motor o obsahu "1,nic" prostě nebude žádný sprinter, ano, uznávám a přiznávám se zároveň, že s tím jsem do toho usedal a snažil se nemít přehnané očekávání. Hned na začátku řeknu, že se taky žádné očekávání nenaplnilo. Většina z Vás ví, na co jsem byl zvyklý a v čem jezdím teď, no a jelikož jsem sám přiznal, že mi nepřijde bůhví jaký zázrak ani 150 koncernových koní, tak tady to nebylo jiné.
Pokud se zaměřím na samotný výkon, tak pro mě není vůbec pocitově viditelný, ale ten samý problém mám i v TSI, takže nejsem úplně dobrý příklad, ale to jsem Vás varoval už na začátku. V podstatě, kdyby člověk nekoukal na tachometr, tak ani neví že to auto zrychluje. Samozřejmě neříkám, že motor netáhne, nějaký pocit tahu tam je, ale já ho prostě úplně nevnímám
Převodovka DCT se mi líbila v Tucsonu, Koně, jak ve spojení s benzínem, tak s naftou, s vyšším výkonem i s nižším jako třeba tady.... Řadí pěkně, hladce, je prostá koncernového cukání, na druhou stranu zase není tak čiperná a přímočará, ale to pouze ve srovnání s DSG, sama o sobě plní funkci více než dobře. Přepínání režimů mezi ECO, COMFORT a SPORT, sice charakter řazení změní, ale ani na SPORT prostě pocit z nějakého tahu nepřichází, jediné co vnímám je držení vyšších otáček a ochoty poslat je do omezovače.
Podvozek je nepřekvapivě tuhý, nikoliv tvrdý, ani uskákaný. Ano, když ho trochu dostanete do úzkých, tak si poskočí, ale to není nic nečekaného vzhledem k jeho konstrukci. Pro mě bylo fajn zjištění, že netluče víc než by musel, neobtěžuje nějakými pazvuky, dá se na něj spolehnout když je potřeba a to by mělo většině uživatelů stačit. Určitě je tu zásadní věcí vhodné obutí, které zrovna na testovaném kusu nebylo ideální. Jak ale s oblibou říkám, pokud bude článek mezi volantem a sedačkou hovado, neudrží ho na silnici ani Michelin Pilot sport a naopak normální řidič se vypořádá i s ne úplně odpovídajícím obutím.
Kona je pro mě líbivé auto, velikostně dostačující a v téhle kombinaci motoru a převodovky plně postačující na běžné ježdění. Interiér je pro mě pořád slabším článkem, plasty jsou lacinější, zpracování na dobré úrovni, sedadla mě osobně úplně neseděly, asi by to moje záda na delší cestě úplně nedávaly, bohužel.
Kapitola sama pro sebe je samozřejmě cena, která z mého pohledu je prostě úlet, osobně bych tuhle konfiguraci zkousnul někde na 450tis, s manuálem 400tis. Doby kdy byla značka s velmi příjemnou cenovou politikou je dávno pryč, ale to se netýká jen této značky, takže ve finále je to asi v pořádku, respektive ne v pořádku, ale bohužel aktuální realita.
To je z mého pohledu asi vše, co bych k tomuto autíčku chtěl napsat, protože jak jsem říkal na začátku, tu profesionální část už jako obvykle zvládli Štěpán a Jožo, za což jim náleží veliký dík za pěkné čtení!
Motor o obsahu "1,nic" prostě nebude žádný sprinter, ano, uznávám a přiznávám se zároveň, že s tím jsem do toho usedal a snažil se nemít přehnané očekávání. Hned na začátku řeknu, že se taky žádné očekávání nenaplnilo. Většina z Vás ví, na co jsem byl zvyklý a v čem jezdím teď, no a jelikož jsem sám přiznal, že mi nepřijde bůhví jaký zázrak ani 150 koncernových koní, tak tady to nebylo jiné.
Pokud se zaměřím na samotný výkon, tak pro mě není vůbec pocitově viditelný, ale ten samý problém mám i v TSI, takže nejsem úplně dobrý příklad, ale to jsem Vás varoval už na začátku. V podstatě, kdyby člověk nekoukal na tachometr, tak ani neví že to auto zrychluje. Samozřejmě neříkám, že motor netáhne, nějaký pocit tahu tam je, ale já ho prostě úplně nevnímám
Převodovka DCT se mi líbila v Tucsonu, Koně, jak ve spojení s benzínem, tak s naftou, s vyšším výkonem i s nižším jako třeba tady.... Řadí pěkně, hladce, je prostá koncernového cukání, na druhou stranu zase není tak čiperná a přímočará, ale to pouze ve srovnání s DSG, sama o sobě plní funkci více než dobře. Přepínání režimů mezi ECO, COMFORT a SPORT, sice charakter řazení změní, ale ani na SPORT prostě pocit z nějakého tahu nepřichází, jediné co vnímám je držení vyšších otáček a ochoty poslat je do omezovače.
Podvozek je nepřekvapivě tuhý, nikoliv tvrdý, ani uskákaný. Ano, když ho trochu dostanete do úzkých, tak si poskočí, ale to není nic nečekaného vzhledem k jeho konstrukci. Pro mě bylo fajn zjištění, že netluče víc než by musel, neobtěžuje nějakými pazvuky, dá se na něj spolehnout když je potřeba a to by mělo většině uživatelů stačit. Určitě je tu zásadní věcí vhodné obutí, které zrovna na testovaném kusu nebylo ideální. Jak ale s oblibou říkám, pokud bude článek mezi volantem a sedačkou hovado, neudrží ho na silnici ani Michelin Pilot sport a naopak normální řidič se vypořádá i s ne úplně odpovídajícím obutím.
Kona je pro mě líbivé auto, velikostně dostačující a v téhle kombinaci motoru a převodovky plně postačující na běžné ježdění. Interiér je pro mě pořád slabším článkem, plasty jsou lacinější, zpracování na dobré úrovni, sedadla mě osobně úplně neseděly, asi by to moje záda na delší cestě úplně nedávaly, bohužel.
Kapitola sama pro sebe je samozřejmě cena, která z mého pohledu je prostě úlet, osobně bych tuhle konfiguraci zkousnul někde na 450tis, s manuálem 400tis. Doby kdy byla značka s velmi příjemnou cenovou politikou je dávno pryč, ale to se netýká jen této značky, takže ve finále je to asi v pořádku, respektive ne v pořádku, ale bohužel aktuální realita.
To je z mého pohledu asi vše, co bych k tomuto autíčku chtěl napsat, protože jak jsem říkal na začátku, tu profesionální část už jako obvykle zvládli Štěpán a Jožo, za což jim náleží veliký dík za pěkné čtení!
i30N Performance Sport, DCT 2023
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Re: Kona OS 1,0 T-GDi DCT Smart
Díky vám všem za zajímavé postřehy.
Pro mě jsou překvapením zmiňované vibrace ve volnoběhu. Protože v příbuzných Koně I nic podobného nezaznamenávám a zdejší kolegové to asi potvrdí. Stejně tak tvrdé odskoky, ale tam si nejsem jistý jestli nemá víceprvkovou nápravu jako já, protože měl nějakou extra full výbavu, jezdí na 17ká Nexenech.
Co se týče mého dojmu z FL, pro mě ztratila nová Kona hodně z té "přidrzlosti", kvůli jsem se do té mojí zaláskoval . A zatím mi nevšední, naopak, včera když jsem ji odsolil.. , hned jí odpouštím i tu zimní spotřebu .
Pro mě jsou překvapením zmiňované vibrace ve volnoběhu. Protože v příbuzných Koně I nic podobného nezaznamenávám a zdejší kolegové to asi potvrdí. Stejně tak tvrdé odskoky, ale tam si nejsem jistý jestli nemá víceprvkovou nápravu jako já, protože měl nějakou extra full výbavu, jezdí na 17ká Nexenech.
Co se týče mého dojmu z FL, pro mě ztratila nová Kona hodně z té "přidrzlosti", kvůli jsem se do té mojí zaláskoval . A zatím mi nevšední, naopak, včera když jsem ji odsolil.. , hned jí odpouštím i tu zimní spotřebu .
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Kona OS 1,0 T-GDi DCT Smart
Pro mě byly vibrace taky překvapením, protože v původní Koně 1,0 T-GDi jsem je nezaznamenal a v i30 také ne, a to včetně faceliftu, který používá stejný motor SmartStream.
Mám za to, že původní Kona měla s motorem 1,0 T-GDi vzadu vlečku, ale jistotu nemám, to se musí někdo z majitelů ohnout a podívat. Nicméně tvrdší naladění zadní nápravy jsem u Kony zaznamenal u původního provedení v hybridu. Tam sice byl víceprvek, ale "kopalo" to velmi podobně, i když míň.
Mám za to, že původní Kona měla s motorem 1,0 T-GDi vzadu vlečku, ale jistotu nemám, to se musí někdo z majitelů ohnout a podívat. Nicméně tvrdší naladění zadní nápravy jsem u Kony zaznamenal u původního provedení v hybridu. Tam sice byl víceprvek, ale "kopalo" to velmi podobně, i když míň.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- cernymotyl
- **
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 říj 2019, 20:01
- Bydliště: Kozinec
Re: Kona OS 1,0 T-GDi DCT Smart
Původní Kona s motorem 1.0 měla jednoduchou zadní nápravu. 1.6 víceprvek.
Nedostaneš na test i e-Konu?
Nedostaneš na test i e-Konu?
Hyundai Kona EV Smart
Suzuki SX4 1.6 VVT, 4x4, 2013
Staré pověsti české: Hyundai Kona
Suzuki S-Cross, Honda CR-V, Honda Civic, Honda Jazz, Renault Mégane, Š 120LS, Š 120L.
Suzuki SX4, VW Lupo, Suzuki Ignis, Subaru Justy, Suzuki Alto 2x.
Suzuki SX4 1.6 VVT, 4x4, 2013
Staré pověsti české: Hyundai Kona
Suzuki S-Cross, Honda CR-V, Honda Civic, Honda Jazz, Renault Mégane, Š 120LS, Š 120L.
Suzuki SX4, VW Lupo, Suzuki Ignis, Subaru Justy, Suzuki Alto 2x.
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Kona OS 1,0 T-GDi DCT Smart
Kdybych si o ní řekl, tak nepochybně ano, ale já o dětská autíčka na baterky nějak nestojím, z toho jsem vyrostl .
Ale vážně, elektrická Kona mě nezajímá, to já si počkám na IONIQ 5, ten mě zajímá moc .
Ale vážně, elektrická Kona mě nezajímá, to já si počkám na IONIQ 5, ten mě zajímá moc .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Kona OS 1,0 T-GDi DCT Smart
Na to, že elektrická kona je co se týče dojezdu nejlepší auto na trhu, je to skoro škoda .
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
- cernymotyl
- **
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 říj 2019, 20:01
- Bydliště: Kozinec
Re: Kona OS 1,0 T-GDi DCT Smart
Je to škoda, protože e-Kona je dnes asi nejlepší elektroauto v poměru cena - dojezd - výbava - zpracování v Evropě.Mr. HYUNDAI píše: ↑22 úno 2021, 09:17 Kdybych si o ní řekl, tak nepochybně ano, ale já o dětská autíčka na baterky nějak nestojím, z toho jsem vyrostl .
Ale vážně, elektrická Kona mě nezajímá, to já si počkám na IONIQ 5, ten mě zajímá moc .
IONIQ 5 bude samozřejmě vývojově zase o kus dál, ale i cena bude nepochybně vyšší. Zatím tu je s námi Kona made in Czech republic. Mohl jsi s odstupem času srovnat oba e modely.
Hyundai Kona EV Smart
Suzuki SX4 1.6 VVT, 4x4, 2013
Staré pověsti české: Hyundai Kona
Suzuki S-Cross, Honda CR-V, Honda Civic, Honda Jazz, Renault Mégane, Š 120LS, Š 120L.
Suzuki SX4, VW Lupo, Suzuki Ignis, Subaru Justy, Suzuki Alto 2x.
Suzuki SX4 1.6 VVT, 4x4, 2013
Staré pověsti české: Hyundai Kona
Suzuki S-Cross, Honda CR-V, Honda Civic, Honda Jazz, Renault Mégane, Š 120LS, Š 120L.
Suzuki SX4, VW Lupo, Suzuki Ignis, Subaru Justy, Suzuki Alto 2x.
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Kona OS 1,0 T-GDi DCT Smart
Mohl, ale nechtěl. Vyzkoušel jsem si IONIQy electro a hybrid. Hybrid v tom prvním vydání byl tragédie, eletro je prostě baterkáč, mně to neoslovuje, nebaví, auto na baterky je pro mě poslední možnost mobility. Zaujala mě Kona hybrid, která mě na rozdíl od IONIQu naopak nadchla a na tu jsem zvědavý a až bude k vyzkoušení po faceliftu, tak jí rozhodně zkusím. Kona EV mě prostě nezajímá, možnost jí vyzkoušet v původní verzi jsem odmítl, stejně jako zatím odmítám Tucsona NX4, u něj se ale termín testu blíží .
A IONIQ 5 mě zajímá ne kvůli baterkovému pohonu, ale jeho design se jeví zajímavě. Podle skic a náznaků, představení bude zítra .
A IONIQ 5 mě zajímá ne kvůli baterkovému pohonu, ale jeho design se jeví zajímavě. Podle skic a náznaků, představení bude zítra .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Kona OS 1,0 T-GDi DCT Smart
Je možné, že tady je zadní náprava naladěna rovnou na Mild-Hybrid nebo Hybrid Škoda, že nás nenapadlo naložit do kufru pár pytlů cementu nebo cihel, možná by se jízdní projev upravilMr. HYUNDAI píše: ↑22 úno 2021, 08:36 Mám za to, že původní Kona měla s motorem 1,0 T-GDi vzadu vlečku, ale jistotu nemám, to se musí někdo z majitelů ohnout a podívat. Nicméně tvrdší naladění zadní nápravy jsem u Kony zaznamenal u původního provedení v hybridu. Tam sice byl víceprvek, ale "kopalo" to velmi podobně, i když míň.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Kona OS 1,0 T-GDi DCT Smart
Možná by pomohlo místo toho polystyrénového vajnglíku s lepící sadou dát do kufru aspoň dojezdovou rezervu s příslušenstvím .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Kona OS 1,0 T-GDi DCT Smart
Už jsi Konu vrátil? Půjčím plnohodnotnou rezervu s heverem na vyzkoušení
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Kona OS 1,0 T-GDi DCT Smart
Vrátil - v 7:50 .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Kona OS 1,0 T-GDi DCT Smart
Čekal jsem 7:59:59
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.