Kona OS 1,0 T-GDi DCT Smart
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Re: Kona OS 1,0 T-GDi DCT Smart
Také přidám pár svých postřehů. Přiznám se, že toto bylo moje vlastně úplně první setkání s Konou. Tomuto vozu jsem dosud nevěnoval pozornost, nikdy nebyla v hledáčku mém, mojí ženy, či kohokoli z mého okolí. Ani když jsem se ochomýtal v nějakém salónu Hyundai, tak jsem si ji extra neprohlížel. Stejně "pozorný" jsem byl i k ostatním podobným autům v tomto segmentu městských crossoverů. Až před testem jsem se jí chvíli věnoval, stejně tak, jako jsem si v rychlosti prošel nabídku v tomto segmentu, abych k vozu nepřišel jako úplný jantar.
Exteriér
První přiblížení k vozu bylo spojeno s pozitivními pocity: přední i zadní část už nejsou děsivá vzorkovna všemožných tvarů světel a faceliftová Kona, přestože si ponechává neotřelý vzhled (což v této třídě určitě nevadí), se v tomto ohledu v pozitivním slova smyslu zklidnila. Přední maska, byť je rozdělená středním profilem nárazníku, má harmonicky sladěné základní linie s navazujícími hlavními světlomety a vše na mně působí jako logicky kompakcní celek, což v předchozí generaci chybělo. Stejný dojem mám u zadní části: výrazný vzhled, o který se stará hlavně rozdělení zadních svítilen, zůstal zachován, ale už to není ta extravagance za každou cenu, kterou jsem vnímal u první Kony. Hodně se na tom podílí fakt, že plasty okolo podběhů si nyní zachovávají svoji linii, kdežto v předchozí verzi neforemně vystupovaly směrem ke spodní sdružené svítilně. Také detail zadního blinkru, který je nyní překryt čirým plastem (byť pod ním vykukuje oranžová žárovka), působí více harmonicky. Boční profil je pro tento segment klasický, krátké vozidlo s vyšší stavbou, zvýrazněné jsou linie okolo lemů blatníků. Ty jsou opět oplastované, což kvituji s povděkem: na první pohled se to může zdát, ve spojení s výraznějšími podběhy, jako laciný pokus o "pseudo offroud stajl", já to naopak vnímám jako praktický prvek: crossovery se nejčastěji pohybují ve městech, často se parkuje a o riziko šrámu v těchto momentech není nouze. Případný škrábanec na černém plastu, byť také zamrzí, není takový průšvih jako škrábnutý lak, holt plasty nerezaví Líbivý je detail na C-sloupku, pod střechou je hranou odtržená linie horního spoileru a plocha pod ním je vyplněna prolisy, které na dané ploše vytváří příjemný reliéf.
Interiér
Pohled dovnitř mě nenadchl. Stejně jako na karoserii, tak i zde vývojáři ustoupili od výraznosti a hravosti, ale na rozdíl od vnějšího pláště vozu je to zde spíše změna k horšímu. Proti pracovišti řidiče nemám výhrad: přehledný přístrojový štít, který je dobře čitelný i na slunci, volant, jak má být - nastavitelný ve 2 osách, průměr a úchop věnce vzorový, v dosahu palců mnoho důležitých ovládacích prvků, prostě jak, jak jej známe z mnoha dalších modelů Hyundai. Volantu dávám za 1 a protože tento je navíc vyhřívaný, tak vlastně dostává jedničku s hvězdičkou Prostor pro řidiče i spolujezdce je také dobrý.
Zklamání ale přináší středový panel. Ano, plusem je, že zde stále zůstává dosti tlačítek a při ovládání rádia a topné soustavy nejsme odkázání na šmrdlání prstem po displeji. Ale vážení vývojáři, co to rádio? Výrazné plastové boky bijí do očí a obdélníkový tvar mě v tomto autě také nenadchl. Přitom stačilo jediné, nechat se inspirovat předchozí verzí a ponechat lichoběžníkový tvar s bočními tlačítky, které byly díky svému tvarování sdruženy do přehledných dvojic. Otázkou je, zdali se neměly ponechat i ty barevné linky, v autě této třídy podle mě působí slušivě. Zkrátka, předtím to vypadalo hravě, teď stroze. A to mi ke Koně nesedí. Jako by designéři exteriéru a interiéru pracovali striktně oddělěně...
Nastavuji přední sedačku podle sebe a usedám na tu zadní (měřím 183 cm). Zázrak se nekoná a přestože má Kona o 2 cm delší rozvor než i20, vnímám zde méně místa na nohy než v "ídváce". Tohle je při rozvoru 2600 mm mírným překvapením, ale svou daň si zřejmě vybírají větší podběhy. On i už tvar zadních dveří (výkroj ve spodní části respektující linii podběhů) dává předpokládat, že vzadu místa moc nebude. Katastrofa to není, ale na dlouhé jízdy ve 4 dospělých to rozhodně není.
Zavazadlový prostor je odpovídající předpokládanému určení vozu. Není to sen kombíkáře/chalupáře, ale to snad od tohoto auta ani nikdo nečeká. Plusem jsou pravidelné tvary, nákladová hrana téměř na úrovni základní (tj. zvýšené) podlahy a odkládací kapsa v podběhu přístupná i při naloženém kufru. Na plnotučný celotýdenní nákup, rodinný víkendový výjezd na chalupu - teda bez tújí na zahrádku, briket do krbu, darlingu do sklepa a dvou bas Argusu (protožebylvolevakci) apod. je plně dostačující. A pokud budete rozumně balit, tak i nezbytné propriety na dovolenou k moři by se tam daly nacpat...
Motor
Pod přední kapotou vlastně není co představovat. Pohonná jednotka 1.0 T-GDi je notoricky známá. Samozřejmě, že z oturbeného litrového tříválce neskáču tři metry do vzduchu, ale buďme objektivní: protože si nepamatuji, že by si někdo na fóru nebo mně osobně stěžoval na nějaké zásadní problémy s tímto motorem, tak si troufám tvrdit, že se jedná o osvědčený a spolehlivý motor, který vozidlu této velikosti a hmotnosti dává dostatečnou dynamiku a při rozumném užívání i při přijatelných provozních nákladech. Malá poznámka k motoru bude ještě v závěru, ale v rámci možností mohu tento motor do Kony s klidným srdcem doporučit.
Jízdní dojmy
Konec očumování káry, usedám za volant, startuji a vyrážím na projížďku. Zajímá mě spřažení DCT s motorem 1.0 T-GDi, zatím jsem měl tu čest pouze se silnějšími motorizacemi (1.4 T-GDi a 1.6 T-GDi). Zvukový projev motoru nebudu moc komentovat, prostě je, jaký je a dokud se budou prodávat tříválce, tak se to nezmění. Na druhou stranu, pokud se na to člověk moc nesoustředí a za jízdy má zapnuté rádio, tak to zas' tak moc rušivé není. Odhlučnění motoru je na slušné úrovni, řekl bych že o trošku lepší než u i20. Třícu s tříválcem si už nepamatuji, takže srovnání nemám, každopádně v běžném režimu otáček vnímám Konu uvnitř vozu jako relativně tiché auto, alespoň co se motoru týče. Rušivěji vnímám zimní Nokiany, ale o těch se už zmiňovali kolegové výše...
Chci si vyzkoušet různé režimy a narážím na problém: jak v i30, tak v Tucsonu šel změnit jízdní režim jedním tlačítkem: přepnutí z ECO na SPORT se událo dvojím stisknutím jediného tlačítka, což trvalo méně než 1 vteřinu. Zde je v přední části středového tunelu drobný kruhový ovladač, který nejdříve musíte stisknout (objeví se režim trakce - sníh / bláto / písek), chvíli počkat nebo stisknout podruhé (teď už se objeví nabídka ECO / COMFORT / SPORT), poté musíte ovladač uchopit na obvodu a pootočit pro zvolení požadovaného režimu. Pokud tedy existuje nějaká alternativní jednodušší volba, tak se omlouvám, ale z mého pohledu tento detail degraduje výhodu automatu: když dojedu např. auto, které chci předjet, tak než namačkám a pozotáčím to, co chci, tak v manuálu mám odřazeno rychleji a jistěji. Nebýt tohoto problému, tak ke spojení 1.0 T-GDI + DCT nemám výtek: řazení je plynulé, respektuje hranici rozumného točivého momentu a nejde do extrémně nízkých otáček a má i svoji logiku: při výjezdu z vesnice jsem zkoušel akceleraci na SPORT a dopadla předvídatelně, motor šel krásně do otáček a automat držel trojku. Nedalo mi to a po pár set metrech jsem to samé zkusi na ECO. V 60 km/h (zařazeno 4) kickdown a čekal jsem, co bude: ŘJ převodovky pochopila úroveň stlačení pedálu a akutní požadavek na akceleraci, podřadila a poslušně hnala motor do otáček. Vzhledem ke stavu tachometru (najeto něco přes 700 km) jsem to ve 4,5 tisících utnul, pedál povolil a převodovka začala okamžitě sázet vyšší kvalty. Tento moment hodnotím pozitivně, prostě ani na ECO to není "eko za každou cenu".
Celkové dojmy z jízdy jsou příjemné. Pozici za volantem jsem našel lehce, výhled z vozu, hlavně směrem dopředu, je díky vyššímu posedu dobrý. Směrem vzad už to není taková hitpárada, ale o vozidlu jsem měl i tak slušný přehled. Postrádal jsem jistější boční vedení. Nevím, jestli je to vyšší stavbou vozu nebo konstrukcí sedaček, ale ve svém voze se cítím v zatáčkách lépe ukotven. Podvozek funguje slušně, aby zabránil nákonům v zatáčkách, má spíš tužší naladění, ale běžné nerovnosti českých okresek zvládá se ctí - jsou více slyšet nežli cítit nějakými otřesy v kabině. Nejistotu od zadní nápravy jsem na rozdíl od svých kolegů nevnímal, ale je to možná způsobeno tím, že občas jezdím v ix20, které je v tomto ohledu ještě více nestabilní a vyžaduje citlivější přístup k zatáčkám.
Konkurenti, alternativy a závěr
Jízdu máme tedy za sebou a pojďme se podívat do katalogů a ceníků. Tady narážíme na slabiny. Půdorysně i vnitřním prostorem obdobná i20 vyjde v v motorizaci 1.0 T-GDi a výbavě Smart o 70 000,- Kč levněji. V Koně je sice silnější varianta tohoto motoru (88 kW vs. 74 kW), ale lehčí i20 dokáže i podladěná verze motoru dát srovnatelnou dynamiku. Faceliftový i20 je vzledově mnohem atraktivnější než jeho předchůdce, takže je možné, že osloví některé potenciální kupce Kony.
Čistě z hlediska ceny se mezi i20 a Konu dostane i i30 hatchback, a to s cenou o 40 tisíc nižší (opět 1.0 T-GDi Smart).
Při srovnání v rámci své třídy je ovšem Kona srovnatelná s konkurenty. Citroen C4 Cactus vychází o pár desítek tisíc korun levněji, Nissan Juke je cenově srovnatelný. Mimo mísu je už Toyota C-HR (cenově o cca 150 - 200 tisíc korun výše), ale ta ja také trošku rozměrnější, takže si vytváří svoji vlastní minikategorii. Do tohoto minipřehledu schválně nazahrnuji koncernové crossovery, jejichž "fun factor", v tomto segmentu jinak vítaný, je nízký a v tomto ohledu jim chybí bonus nápaditosti, který výše uvedené modely rozhodně mají.
Co se týká nabídky motorizací, právě u Kony, o které se předpokládá, že bude častěji provozovaná v městském provozu na krátké vzdálenosti, jsem očekával nabídku atmosférického čtyřválce DPi, který je právě pro takové provozní podmínky vhodný.
Také mě zklamal výběr barev: u tak vzhledově výrazného modelu je nabídka na můj vkus příliš fádní. Máme zde po dvou odstínech bílé, červené a modré a potom čtyři varianty od šedé k černé... Jediné, co trochu vybočuje je Misty Jungle, ale ne každý chce tmavě zelené auto. U takového modelu bych očekával větší rozlet, např. oranžovou, mátovou nebo jedovatě zelenou, žlutou, tmavě modrou atd. atd. atd. O tom, že kdysi existovaly odstíny jako Orange Caramel nebo Ara Blue, si asi dnes můžeme tak akorát nostalgicky poklábosit u piva, až nám nějakou tu knajpu otevřou.
No ale abych nekončil negativně: přijížděl jsem k autu, které mě moc nezajímalo a vlastně mi nedávalo smysl. Odjíždím od auta, ve kterém jsem se příjemně svezl a přestože to stále není auto pro mě, tak pro něj mám pochopení. Spíš, než volbou pragmatickou je Kona volbou emoční a svoje zákazníky má. Koneckonců, často si stěžujeme, že jsou si auta dnes hodně podobná a málokdo má odvahu udělat něco, co vybočuje, ze strachu, že to bude propadák. Takže je nakonec dobře, že taková auta na silnicích potkáváme Ještě tak, aby se ta paleta barev trošku rozzářila...
KLADY
- nápaditý design
- spolehlivá a osvědčená technika
- intuitivní a srozumitelné ovládání
- "parkovací benefity" = dobrý rozhled, oplastování rizikových partií, parkovací kamera
ZÁPORY
- vyšší cena
- komplikovaný volič režimu DCT
- tablet rádia
- nenápaditá paleta barev
Děkuji Mr. Hyundai za pozvání na testovací jízdu a také ostatním testerům, že jsme se zase mohli potkat a poklábosit. Zprostředkovaně také děkuji Hyundai Centrum Praha za zapůjčení testovaného vozidla.
Exteriér
První přiblížení k vozu bylo spojeno s pozitivními pocity: přední i zadní část už nejsou děsivá vzorkovna všemožných tvarů světel a faceliftová Kona, přestože si ponechává neotřelý vzhled (což v této třídě určitě nevadí), se v tomto ohledu v pozitivním slova smyslu zklidnila. Přední maska, byť je rozdělená středním profilem nárazníku, má harmonicky sladěné základní linie s navazujícími hlavními světlomety a vše na mně působí jako logicky kompakcní celek, což v předchozí generaci chybělo. Stejný dojem mám u zadní části: výrazný vzhled, o který se stará hlavně rozdělení zadních svítilen, zůstal zachován, ale už to není ta extravagance za každou cenu, kterou jsem vnímal u první Kony. Hodně se na tom podílí fakt, že plasty okolo podběhů si nyní zachovávají svoji linii, kdežto v předchozí verzi neforemně vystupovaly směrem ke spodní sdružené svítilně. Také detail zadního blinkru, který je nyní překryt čirým plastem (byť pod ním vykukuje oranžová žárovka), působí více harmonicky. Boční profil je pro tento segment klasický, krátké vozidlo s vyšší stavbou, zvýrazněné jsou linie okolo lemů blatníků. Ty jsou opět oplastované, což kvituji s povděkem: na první pohled se to může zdát, ve spojení s výraznějšími podběhy, jako laciný pokus o "pseudo offroud stajl", já to naopak vnímám jako praktický prvek: crossovery se nejčastěji pohybují ve městech, často se parkuje a o riziko šrámu v těchto momentech není nouze. Případný škrábanec na černém plastu, byť také zamrzí, není takový průšvih jako škrábnutý lak, holt plasty nerezaví Líbivý je detail na C-sloupku, pod střechou je hranou odtržená linie horního spoileru a plocha pod ním je vyplněna prolisy, které na dané ploše vytváří příjemný reliéf.
Interiér
Pohled dovnitř mě nenadchl. Stejně jako na karoserii, tak i zde vývojáři ustoupili od výraznosti a hravosti, ale na rozdíl od vnějšího pláště vozu je to zde spíše změna k horšímu. Proti pracovišti řidiče nemám výhrad: přehledný přístrojový štít, který je dobře čitelný i na slunci, volant, jak má být - nastavitelný ve 2 osách, průměr a úchop věnce vzorový, v dosahu palců mnoho důležitých ovládacích prvků, prostě jak, jak jej známe z mnoha dalších modelů Hyundai. Volantu dávám za 1 a protože tento je navíc vyhřívaný, tak vlastně dostává jedničku s hvězdičkou Prostor pro řidiče i spolujezdce je také dobrý.
Zklamání ale přináší středový panel. Ano, plusem je, že zde stále zůstává dosti tlačítek a při ovládání rádia a topné soustavy nejsme odkázání na šmrdlání prstem po displeji. Ale vážení vývojáři, co to rádio? Výrazné plastové boky bijí do očí a obdélníkový tvar mě v tomto autě také nenadchl. Přitom stačilo jediné, nechat se inspirovat předchozí verzí a ponechat lichoběžníkový tvar s bočními tlačítky, které byly díky svému tvarování sdruženy do přehledných dvojic. Otázkou je, zdali se neměly ponechat i ty barevné linky, v autě této třídy podle mě působí slušivě. Zkrátka, předtím to vypadalo hravě, teď stroze. A to mi ke Koně nesedí. Jako by designéři exteriéru a interiéru pracovali striktně oddělěně...
Nastavuji přední sedačku podle sebe a usedám na tu zadní (měřím 183 cm). Zázrak se nekoná a přestože má Kona o 2 cm delší rozvor než i20, vnímám zde méně místa na nohy než v "ídváce". Tohle je při rozvoru 2600 mm mírným překvapením, ale svou daň si zřejmě vybírají větší podběhy. On i už tvar zadních dveří (výkroj ve spodní části respektující linii podběhů) dává předpokládat, že vzadu místa moc nebude. Katastrofa to není, ale na dlouhé jízdy ve 4 dospělých to rozhodně není.
Zavazadlový prostor je odpovídající předpokládanému určení vozu. Není to sen kombíkáře/chalupáře, ale to snad od tohoto auta ani nikdo nečeká. Plusem jsou pravidelné tvary, nákladová hrana téměř na úrovni základní (tj. zvýšené) podlahy a odkládací kapsa v podběhu přístupná i při naloženém kufru. Na plnotučný celotýdenní nákup, rodinný víkendový výjezd na chalupu - teda bez tújí na zahrádku, briket do krbu, darlingu do sklepa a dvou bas Argusu (protožebylvolevakci) apod. je plně dostačující. A pokud budete rozumně balit, tak i nezbytné propriety na dovolenou k moři by se tam daly nacpat...
Motor
Pod přední kapotou vlastně není co představovat. Pohonná jednotka 1.0 T-GDi je notoricky známá. Samozřejmě, že z oturbeného litrového tříválce neskáču tři metry do vzduchu, ale buďme objektivní: protože si nepamatuji, že by si někdo na fóru nebo mně osobně stěžoval na nějaké zásadní problémy s tímto motorem, tak si troufám tvrdit, že se jedná o osvědčený a spolehlivý motor, který vozidlu této velikosti a hmotnosti dává dostatečnou dynamiku a při rozumném užívání i při přijatelných provozních nákladech. Malá poznámka k motoru bude ještě v závěru, ale v rámci možností mohu tento motor do Kony s klidným srdcem doporučit.
Jízdní dojmy
Konec očumování káry, usedám za volant, startuji a vyrážím na projížďku. Zajímá mě spřažení DCT s motorem 1.0 T-GDi, zatím jsem měl tu čest pouze se silnějšími motorizacemi (1.4 T-GDi a 1.6 T-GDi). Zvukový projev motoru nebudu moc komentovat, prostě je, jaký je a dokud se budou prodávat tříválce, tak se to nezmění. Na druhou stranu, pokud se na to člověk moc nesoustředí a za jízdy má zapnuté rádio, tak to zas' tak moc rušivé není. Odhlučnění motoru je na slušné úrovni, řekl bych že o trošku lepší než u i20. Třícu s tříválcem si už nepamatuji, takže srovnání nemám, každopádně v běžném režimu otáček vnímám Konu uvnitř vozu jako relativně tiché auto, alespoň co se motoru týče. Rušivěji vnímám zimní Nokiany, ale o těch se už zmiňovali kolegové výše...
Chci si vyzkoušet různé režimy a narážím na problém: jak v i30, tak v Tucsonu šel změnit jízdní režim jedním tlačítkem: přepnutí z ECO na SPORT se událo dvojím stisknutím jediného tlačítka, což trvalo méně než 1 vteřinu. Zde je v přední části středového tunelu drobný kruhový ovladač, který nejdříve musíte stisknout (objeví se režim trakce - sníh / bláto / písek), chvíli počkat nebo stisknout podruhé (teď už se objeví nabídka ECO / COMFORT / SPORT), poté musíte ovladač uchopit na obvodu a pootočit pro zvolení požadovaného režimu. Pokud tedy existuje nějaká alternativní jednodušší volba, tak se omlouvám, ale z mého pohledu tento detail degraduje výhodu automatu: když dojedu např. auto, které chci předjet, tak než namačkám a pozotáčím to, co chci, tak v manuálu mám odřazeno rychleji a jistěji. Nebýt tohoto problému, tak ke spojení 1.0 T-GDI + DCT nemám výtek: řazení je plynulé, respektuje hranici rozumného točivého momentu a nejde do extrémně nízkých otáček a má i svoji logiku: při výjezdu z vesnice jsem zkoušel akceleraci na SPORT a dopadla předvídatelně, motor šel krásně do otáček a automat držel trojku. Nedalo mi to a po pár set metrech jsem to samé zkusi na ECO. V 60 km/h (zařazeno 4) kickdown a čekal jsem, co bude: ŘJ převodovky pochopila úroveň stlačení pedálu a akutní požadavek na akceleraci, podřadila a poslušně hnala motor do otáček. Vzhledem ke stavu tachometru (najeto něco přes 700 km) jsem to ve 4,5 tisících utnul, pedál povolil a převodovka začala okamžitě sázet vyšší kvalty. Tento moment hodnotím pozitivně, prostě ani na ECO to není "eko za každou cenu".
Celkové dojmy z jízdy jsou příjemné. Pozici za volantem jsem našel lehce, výhled z vozu, hlavně směrem dopředu, je díky vyššímu posedu dobrý. Směrem vzad už to není taková hitpárada, ale o vozidlu jsem měl i tak slušný přehled. Postrádal jsem jistější boční vedení. Nevím, jestli je to vyšší stavbou vozu nebo konstrukcí sedaček, ale ve svém voze se cítím v zatáčkách lépe ukotven. Podvozek funguje slušně, aby zabránil nákonům v zatáčkách, má spíš tužší naladění, ale běžné nerovnosti českých okresek zvládá se ctí - jsou více slyšet nežli cítit nějakými otřesy v kabině. Nejistotu od zadní nápravy jsem na rozdíl od svých kolegů nevnímal, ale je to možná způsobeno tím, že občas jezdím v ix20, které je v tomto ohledu ještě více nestabilní a vyžaduje citlivější přístup k zatáčkám.
Konkurenti, alternativy a závěr
Jízdu máme tedy za sebou a pojďme se podívat do katalogů a ceníků. Tady narážíme na slabiny. Půdorysně i vnitřním prostorem obdobná i20 vyjde v v motorizaci 1.0 T-GDi a výbavě Smart o 70 000,- Kč levněji. V Koně je sice silnější varianta tohoto motoru (88 kW vs. 74 kW), ale lehčí i20 dokáže i podladěná verze motoru dát srovnatelnou dynamiku. Faceliftový i20 je vzledově mnohem atraktivnější než jeho předchůdce, takže je možné, že osloví některé potenciální kupce Kony.
Čistě z hlediska ceny se mezi i20 a Konu dostane i i30 hatchback, a to s cenou o 40 tisíc nižší (opět 1.0 T-GDi Smart).
Při srovnání v rámci své třídy je ovšem Kona srovnatelná s konkurenty. Citroen C4 Cactus vychází o pár desítek tisíc korun levněji, Nissan Juke je cenově srovnatelný. Mimo mísu je už Toyota C-HR (cenově o cca 150 - 200 tisíc korun výše), ale ta ja také trošku rozměrnější, takže si vytváří svoji vlastní minikategorii. Do tohoto minipřehledu schválně nazahrnuji koncernové crossovery, jejichž "fun factor", v tomto segmentu jinak vítaný, je nízký a v tomto ohledu jim chybí bonus nápaditosti, který výše uvedené modely rozhodně mají.
Co se týká nabídky motorizací, právě u Kony, o které se předpokládá, že bude častěji provozovaná v městském provozu na krátké vzdálenosti, jsem očekával nabídku atmosférického čtyřválce DPi, který je právě pro takové provozní podmínky vhodný.
Také mě zklamal výběr barev: u tak vzhledově výrazného modelu je nabídka na můj vkus příliš fádní. Máme zde po dvou odstínech bílé, červené a modré a potom čtyři varianty od šedé k černé... Jediné, co trochu vybočuje je Misty Jungle, ale ne každý chce tmavě zelené auto. U takového modelu bych očekával větší rozlet, např. oranžovou, mátovou nebo jedovatě zelenou, žlutou, tmavě modrou atd. atd. atd. O tom, že kdysi existovaly odstíny jako Orange Caramel nebo Ara Blue, si asi dnes můžeme tak akorát nostalgicky poklábosit u piva, až nám nějakou tu knajpu otevřou.
No ale abych nekončil negativně: přijížděl jsem k autu, které mě moc nezajímalo a vlastně mi nedávalo smysl. Odjíždím od auta, ve kterém jsem se příjemně svezl a přestože to stále není auto pro mě, tak pro něj mám pochopení. Spíš, než volbou pragmatickou je Kona volbou emoční a svoje zákazníky má. Koneckonců, často si stěžujeme, že jsou si auta dnes hodně podobná a málokdo má odvahu udělat něco, co vybočuje, ze strachu, že to bude propadák. Takže je nakonec dobře, že taková auta na silnicích potkáváme Ještě tak, aby se ta paleta barev trošku rozzářila...
KLADY
- nápaditý design
- spolehlivá a osvědčená technika
- intuitivní a srozumitelné ovládání
- "parkovací benefity" = dobrý rozhled, oplastování rizikových partií, parkovací kamera
ZÁPORY
- vyšší cena
- komplikovaný volič režimu DCT
- tablet rádia
- nenápaditá paleta barev
Děkuji Mr. Hyundai za pozvání na testovací jízdu a také ostatním testerům, že jsme se zase mohli potkat a poklábosit. Zprostředkovaně také děkuji Hyundai Centrum Praha za zapůjčení testovaného vozidla.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Reklama
Re: Kona OS 1,0 T-GDi DCT Smart
Quo vadis - nejen Hyundai…
Je únorová sobota 20.dne zimního měsíce ve kterém dnes kupodivu spíš voní jaro a v jednom lázeňském městečku na břehu Labe, přímo na soutoku dvou řek stojí prozatím v garáži předmět našeho zájmu- nebo nezájmu. Facelift- Hyundai Kona. Je krátce po poledni, dorazili jsme na místo a pomalu se po docela dlouhé cestě, jako pasažér- díky Jožo, po narovnání a rozchození jdu podívat na ten zázrak.
Jak už psali kolegové přede mnou, na to auto se po faceliftu dobře dívá, jak zepředu, tak zboku i zezadu jsem k němu po čase našel cestu i když prvotní reakce na zadek byla diplomaticky řečeno méně vábivá. Ale během odpoledne jsem k tomu jakýsi vztah našel. Kona po faceliftu je taková méně šokující a uhlazenější. Spoustě lidí to bude vyhovovat víc, než původní první verze. I když i ta měla cosi do sebe, nová je taková jiná. I když tu příbuznost s Citroenem, co se předku vozidla týká, ji podle mě nikdo neodpáře.
Kona vyjíždí z garáže a na sluníčku se rázem i šedá metalíza její karoserie trochu víc rozzářila a začínají vynikat za mě trochu diskutabilní, rádoby náznakem stříbrné doplňky předního a zadního nárazníku a lemu kolem světel. Přiznám se, i já bych raději volil jednobarevnou a tmavou variantu v celku. Tohle už mi přijde trochu hodně do rodiny kolotočářů. Ale proti gustu pánů z Koreje, má Evropa malý význam. Celkem je to auto takové zajímavě komplexní a akorát velké i vysoké. Nová maska se mi líbí.
Odemykáme, otevíráme dveře, kapotu a jdeme na podrobnější prohlídku. Pod kapotou klasika 1,0TGDi tříválec s turbem, ale pozor, pro mě premiéra- tento motor s DCT sedmistupňovou převodovkou. Jsem na tu kombinaci hodně zvědavý. Interiér je prostě Hyundai klasika, s malým a podle mě zajímavým překvapením ve tvaru krajních výdechů vzduchu, ala Mercedes??? Kupodivu velmi dobře funkčním.
A pak přichází doslova šok, který prostě v dnešní době nedokážu rozumem pobrat. Asi to svinstvo co po světě řádí, žere i mozkové buňky, protože vymyslet něco takového, jako je displej MMS prostě hlavou, ve které je alespoň elementární zbytek rozumu a estetiky, prostě NEJDE!!! Slovy klasika: „Jdu blejt velebnosti!!!“ Tady by má recenze mohla klidně skončit, protože i kdyby tahle hrůza skrývala polovinu Silicon Valley a Apple, tak bych si tohle prostě nedokázal koupit. A to i kdyby to auto jezdilo líp, jak nevím co.
Nicméně pojďme dál. Jak jsem již uvedl, interiér klasika, vše má svoje místo a kdo korejská auta a jejich filozofii zná a pochopí, nemá s ovládáním problém. Kaplička přístrojů klasická- naštěstí s parádním zobrazením a středovým barevným displejem, který má trochu jinou logiku ovládání, než jsme zvyklí, ale dá se na to zvyknout. Sedadla bez připomínek, řidičovo i výškově stavitelné, bohužel naklápění opěradla-systém Asie, polohovací páka- ach jo. Zadní sedadla v pohodě, místo na nich pro lidi do 180cm si myslím, že vcelku v pohodě. Potěší dobíjecí konektor USB ve středovém tunelu mezi sedadly, pod loketní opěrou s nějakým pseudo odkládacím prostorem- asi pro telefon? Kufr klasika, Víc jsem neočekával,míň by překvapilo. Líbí se mi polohovací podlaha, nelíbí se mi ten nesmysl pod ní! Otřesná díra vyplněná jakýmsi polystyrenovým čímsi s čímsi. To jako fakt??? Otřesnost, včetně zpracování. Naopak, líbí se mi plato v kufru, jeho zpracování i materiál. A taky oproti nové i20- detail zakončení šňůrky, procházející platem. Tak bych si to představoval i v i20, ne uzel jak na šňůrce od bot. Potvrzuji slabší možnost vysunutí volantu- přivítal bych i já, kdyby šel vysunout trochu víc. Ale jinak vše v pohodě. Plasty v interiéru jsou všechny tvrdé, ale dobře spasované, vše lícuje, jak má a nic zatím nevrzalo, ani když jsme se pohybovali na hodně rozbitých cestách. Výhled z vozidla je za mě, velmi dobrý na všechny strany a díky lehce zvýšenému posedu má člověk velmi dobrý přehled. Volant a ovládací prvky na něm, klasika, vyhovuje mi. Unikl mi smysl čudlu vedle řadící páky vpravo, takové plastové čudo nad vyhříváním sedadla. Rádio hraje, víc bych to nerozváděl. Obraz MMS je velmi dobrý.
Takže, pojďme nastartovat a vzhůru k „zážitkům.“ Jak tady uvedli kolegové přede mnou, vibrace jsou první, co člověka upoutá. Na řidičově straně se po ohřátí motoru mírně zklidní, na spolujezdcově zůstávají i potom dost citelné. Těžko specifikovat čím to je, silentblok? Fakt se to těžce diagnostikuje, ale protože nic podobného jsem třeba na i20 nezaregistroval, tak si tipnu na nějaký podobný problém. Motor je pro mě malou záhadou. Jak z něčeho tak malého vydolovat tolik výkonu, aby to ještě něco vydrželo, to fakt nechápu. Měl jsem možnost testovat v roce 2017 1,0TGDi v i30 fastback i v Koně. Všichni, nebo naprostá většina lidí se shodla, že v Koně jel podstatně líp. A mě se zdá, že verzí smartstream tento motor jako by dospěl. Možná je to i DCT převodovkou, ale i v i20 manuál s tím nasraným sršněm nebyla jízda vůbec špatná. Fakt těžko se mi něco takového píše, protože prostě tříválec je pro mě kus chybějícího auta, ale asi tím jak stárnu, tak mi to tak připadá. Už nejsem až tak zapřísáhlý odpůrce a ba co víc, jsou chvíle, kdy si říkám, že na přepravu z bodu A do bodu B to fakt stačí. Hrozné zjištění. Režim ECO bych z nabídky úplně vmazal, pokud člověk nechce autu vědomě ubližovat, nebo jej zavedl bez jiné možnosti všem těm idiotům, kteří tyto nesmysly- a dobře ví, že to nesmysly jsou- v Bruselu zavádí, uměle tlačí a prosazují. V režimu Normal je Kona uživatelsky velmi přívětivá a dobře se s ní jezdí. V režimu sport si po malém vyzkoušení dovedu představit i zábavu(v rámci možností), pokud budou podmínky a pořádné pneu. Protože, to co na tom autě bylo obuto, byla Ruská parodie na pneu Nokian. Ne že by ta Polská byla lepší, ostatně já mám i k finským Nokianům už dlouho spíš rezervovaný vztah a mám pocit, že žijí ze setrvačnosti a vědomí lidí, že kdysi to byly opravdu „pneumatiky.“ Dnes už je dokáží lehce překonat i „obyčejní“ výrobci.
Podvozek, podvozek je pro mě po delší době u Hyundai docela zklamání. Přední část by ještě šla, i když i tam bych si dokázal představit trošku lepší naladění, ale zadek? Vážení, je mi líto, nevím, jestli je to jen tím kusem, který byl k dispozici, XL zimními Nokiany, to XL fakt moc nechápu. Ale za mě, nedosáhnul ani zdaleka kvalit podvozku IX20, po odladění odskakujících náprav z počátku výroby. A to má Kona IX20 nahradit.
Takže co napsat závěrem.
Kona je a byla by fajn auto. Motor, hlavně ve spojení s DCT převodovkou se mi opravdu líbil, jak projevem, tak i tou relativně pohodovou jízdou a neméně spotřebou. I pohodlím.
Pro notorické kvedlače bude manuál naprosto vyhovující. U tohoto motoru si opravdu v manuálu zařadíte.
Já nebudu nic zastírat, mám DCT převodovky od koncernu Hyundai opravdu rád.
A jak tady píše Míra, že to nejede… No ono čekat od litrového oturbeného tříválce, že bude nutné jezdit s límcem proti posunutí obratlů, asi nikdo nebude. Ale pohledem na rychloměr se člověk kolikrát zarazí jak rychle jede. U Kony mě to mimo rychloměru dokázal zprostředkovat za prvé podvozek a za druhé i řízení, které by zasloužilo nastavení z i20.
A koupil bych si tohle auto? Já tedy ne. V žádném případě. A proč? Protože a to už se opakuju, mám pocit, že prostě výrobci aut nám dle diktátu pár idiotů podsouvají to, co je možné ještě vyrobit v rámci jakýchsi mantinelů, které jim tihle potentáti určují a dovolí. Jenže si nikdo neuvědomuje, že ať udělají sebelepší auto, tak musí být lidé, firmy, živnostníci, kteří na ta auta budou mít a budou je mít z čeho zaplatit. A to momentálně i díky situaci u nás i ve světě, vidím, jako docela problematické. Při stálém navyšování cen, jak vozidel, tak toho ostatního, co k tomu náleží. Prostě mi chybí ta vyváženost nabídky a poptávky. Nabídka by byla, na poptávku nikdo moc nereflektuje. A má li Kona nahradit IX20, tak jsem s ohledem na její vylepšení(?), ochoten akceptovat jakousi cenu. A kdo z Vás si pamatuje ceny IX20, určitě dobře ví, kam mířím. Rozhodně to není cena začínající číslovkami 550... a víc Obzvláště ne u těch nedotažeností tohoto vozu a že jich docela je…
Takže… Kam kráčíš Hyundai, kam kráčíš automotive? Chcete nás nasoukat do elektromobilů, vlaků, elektrobusů, trolejbusů, ponorek a lodí ve kterých budeme veslovat, plachtících letadel? Mám čím dál větší dojem, že se Vám to začíná setsakra dařit. A to je mi líto. Bohužel, dobře už bylo… Ale třeba ještě někdo postaví a zkonstruuje auto, které bude dávat smysl a člověk si řekne, jo, to stojí za to, to koupit. Moc bych si to přál. Teď to u žádného „nového“ auta nevidím.
Moc díky za možnost být u toho a zkusit si tuhle krabičku, všem
Je únorová sobota 20.dne zimního měsíce ve kterém dnes kupodivu spíš voní jaro a v jednom lázeňském městečku na břehu Labe, přímo na soutoku dvou řek stojí prozatím v garáži předmět našeho zájmu- nebo nezájmu. Facelift- Hyundai Kona. Je krátce po poledni, dorazili jsme na místo a pomalu se po docela dlouhé cestě, jako pasažér- díky Jožo, po narovnání a rozchození jdu podívat na ten zázrak.
Jak už psali kolegové přede mnou, na to auto se po faceliftu dobře dívá, jak zepředu, tak zboku i zezadu jsem k němu po čase našel cestu i když prvotní reakce na zadek byla diplomaticky řečeno méně vábivá. Ale během odpoledne jsem k tomu jakýsi vztah našel. Kona po faceliftu je taková méně šokující a uhlazenější. Spoustě lidí to bude vyhovovat víc, než původní první verze. I když i ta měla cosi do sebe, nová je taková jiná. I když tu příbuznost s Citroenem, co se předku vozidla týká, ji podle mě nikdo neodpáře.
Kona vyjíždí z garáže a na sluníčku se rázem i šedá metalíza její karoserie trochu víc rozzářila a začínají vynikat za mě trochu diskutabilní, rádoby náznakem stříbrné doplňky předního a zadního nárazníku a lemu kolem světel. Přiznám se, i já bych raději volil jednobarevnou a tmavou variantu v celku. Tohle už mi přijde trochu hodně do rodiny kolotočářů. Ale proti gustu pánů z Koreje, má Evropa malý význam. Celkem je to auto takové zajímavě komplexní a akorát velké i vysoké. Nová maska se mi líbí.
Odemykáme, otevíráme dveře, kapotu a jdeme na podrobnější prohlídku. Pod kapotou klasika 1,0TGDi tříválec s turbem, ale pozor, pro mě premiéra- tento motor s DCT sedmistupňovou převodovkou. Jsem na tu kombinaci hodně zvědavý. Interiér je prostě Hyundai klasika, s malým a podle mě zajímavým překvapením ve tvaru krajních výdechů vzduchu, ala Mercedes??? Kupodivu velmi dobře funkčním.
A pak přichází doslova šok, který prostě v dnešní době nedokážu rozumem pobrat. Asi to svinstvo co po světě řádí, žere i mozkové buňky, protože vymyslet něco takového, jako je displej MMS prostě hlavou, ve které je alespoň elementární zbytek rozumu a estetiky, prostě NEJDE!!! Slovy klasika: „Jdu blejt velebnosti!!!“ Tady by má recenze mohla klidně skončit, protože i kdyby tahle hrůza skrývala polovinu Silicon Valley a Apple, tak bych si tohle prostě nedokázal koupit. A to i kdyby to auto jezdilo líp, jak nevím co.
Nicméně pojďme dál. Jak jsem již uvedl, interiér klasika, vše má svoje místo a kdo korejská auta a jejich filozofii zná a pochopí, nemá s ovládáním problém. Kaplička přístrojů klasická- naštěstí s parádním zobrazením a středovým barevným displejem, který má trochu jinou logiku ovládání, než jsme zvyklí, ale dá se na to zvyknout. Sedadla bez připomínek, řidičovo i výškově stavitelné, bohužel naklápění opěradla-systém Asie, polohovací páka- ach jo. Zadní sedadla v pohodě, místo na nich pro lidi do 180cm si myslím, že vcelku v pohodě. Potěší dobíjecí konektor USB ve středovém tunelu mezi sedadly, pod loketní opěrou s nějakým pseudo odkládacím prostorem- asi pro telefon? Kufr klasika, Víc jsem neočekával,míň by překvapilo. Líbí se mi polohovací podlaha, nelíbí se mi ten nesmysl pod ní! Otřesná díra vyplněná jakýmsi polystyrenovým čímsi s čímsi. To jako fakt??? Otřesnost, včetně zpracování. Naopak, líbí se mi plato v kufru, jeho zpracování i materiál. A taky oproti nové i20- detail zakončení šňůrky, procházející platem. Tak bych si to představoval i v i20, ne uzel jak na šňůrce od bot. Potvrzuji slabší možnost vysunutí volantu- přivítal bych i já, kdyby šel vysunout trochu víc. Ale jinak vše v pohodě. Plasty v interiéru jsou všechny tvrdé, ale dobře spasované, vše lícuje, jak má a nic zatím nevrzalo, ani když jsme se pohybovali na hodně rozbitých cestách. Výhled z vozidla je za mě, velmi dobrý na všechny strany a díky lehce zvýšenému posedu má člověk velmi dobrý přehled. Volant a ovládací prvky na něm, klasika, vyhovuje mi. Unikl mi smysl čudlu vedle řadící páky vpravo, takové plastové čudo nad vyhříváním sedadla. Rádio hraje, víc bych to nerozváděl. Obraz MMS je velmi dobrý.
Takže, pojďme nastartovat a vzhůru k „zážitkům.“ Jak tady uvedli kolegové přede mnou, vibrace jsou první, co člověka upoutá. Na řidičově straně se po ohřátí motoru mírně zklidní, na spolujezdcově zůstávají i potom dost citelné. Těžko specifikovat čím to je, silentblok? Fakt se to těžce diagnostikuje, ale protože nic podobného jsem třeba na i20 nezaregistroval, tak si tipnu na nějaký podobný problém. Motor je pro mě malou záhadou. Jak z něčeho tak malého vydolovat tolik výkonu, aby to ještě něco vydrželo, to fakt nechápu. Měl jsem možnost testovat v roce 2017 1,0TGDi v i30 fastback i v Koně. Všichni, nebo naprostá většina lidí se shodla, že v Koně jel podstatně líp. A mě se zdá, že verzí smartstream tento motor jako by dospěl. Možná je to i DCT převodovkou, ale i v i20 manuál s tím nasraným sršněm nebyla jízda vůbec špatná. Fakt těžko se mi něco takového píše, protože prostě tříválec je pro mě kus chybějícího auta, ale asi tím jak stárnu, tak mi to tak připadá. Už nejsem až tak zapřísáhlý odpůrce a ba co víc, jsou chvíle, kdy si říkám, že na přepravu z bodu A do bodu B to fakt stačí. Hrozné zjištění. Režim ECO bych z nabídky úplně vmazal, pokud člověk nechce autu vědomě ubližovat, nebo jej zavedl bez jiné možnosti všem těm idiotům, kteří tyto nesmysly- a dobře ví, že to nesmysly jsou- v Bruselu zavádí, uměle tlačí a prosazují. V režimu Normal je Kona uživatelsky velmi přívětivá a dobře se s ní jezdí. V režimu sport si po malém vyzkoušení dovedu představit i zábavu(v rámci možností), pokud budou podmínky a pořádné pneu. Protože, to co na tom autě bylo obuto, byla Ruská parodie na pneu Nokian. Ne že by ta Polská byla lepší, ostatně já mám i k finským Nokianům už dlouho spíš rezervovaný vztah a mám pocit, že žijí ze setrvačnosti a vědomí lidí, že kdysi to byly opravdu „pneumatiky.“ Dnes už je dokáží lehce překonat i „obyčejní“ výrobci.
Podvozek, podvozek je pro mě po delší době u Hyundai docela zklamání. Přední část by ještě šla, i když i tam bych si dokázal představit trošku lepší naladění, ale zadek? Vážení, je mi líto, nevím, jestli je to jen tím kusem, který byl k dispozici, XL zimními Nokiany, to XL fakt moc nechápu. Ale za mě, nedosáhnul ani zdaleka kvalit podvozku IX20, po odladění odskakujících náprav z počátku výroby. A to má Kona IX20 nahradit.
Takže co napsat závěrem.
Kona je a byla by fajn auto. Motor, hlavně ve spojení s DCT převodovkou se mi opravdu líbil, jak projevem, tak i tou relativně pohodovou jízdou a neméně spotřebou. I pohodlím.
Pro notorické kvedlače bude manuál naprosto vyhovující. U tohoto motoru si opravdu v manuálu zařadíte.
Já nebudu nic zastírat, mám DCT převodovky od koncernu Hyundai opravdu rád.
A jak tady píše Míra, že to nejede… No ono čekat od litrového oturbeného tříválce, že bude nutné jezdit s límcem proti posunutí obratlů, asi nikdo nebude. Ale pohledem na rychloměr se člověk kolikrát zarazí jak rychle jede. U Kony mě to mimo rychloměru dokázal zprostředkovat za prvé podvozek a za druhé i řízení, které by zasloužilo nastavení z i20.
A koupil bych si tohle auto? Já tedy ne. V žádném případě. A proč? Protože a to už se opakuju, mám pocit, že prostě výrobci aut nám dle diktátu pár idiotů podsouvají to, co je možné ještě vyrobit v rámci jakýchsi mantinelů, které jim tihle potentáti určují a dovolí. Jenže si nikdo neuvědomuje, že ať udělají sebelepší auto, tak musí být lidé, firmy, živnostníci, kteří na ta auta budou mít a budou je mít z čeho zaplatit. A to momentálně i díky situaci u nás i ve světě, vidím, jako docela problematické. Při stálém navyšování cen, jak vozidel, tak toho ostatního, co k tomu náleží. Prostě mi chybí ta vyváženost nabídky a poptávky. Nabídka by byla, na poptávku nikdo moc nereflektuje. A má li Kona nahradit IX20, tak jsem s ohledem na její vylepšení(?), ochoten akceptovat jakousi cenu. A kdo z Vás si pamatuje ceny IX20, určitě dobře ví, kam mířím. Rozhodně to není cena začínající číslovkami 550... a víc Obzvláště ne u těch nedotažeností tohoto vozu a že jich docela je…
Takže… Kam kráčíš Hyundai, kam kráčíš automotive? Chcete nás nasoukat do elektromobilů, vlaků, elektrobusů, trolejbusů, ponorek a lodí ve kterých budeme veslovat, plachtících letadel? Mám čím dál větší dojem, že se Vám to začíná setsakra dařit. A to je mi líto. Bohužel, dobře už bylo… Ale třeba ještě někdo postaví a zkonstruuje auto, které bude dávat smysl a člověk si řekne, jo, to stojí za to, to koupit. Moc bych si to přál. Teď to u žádného „nového“ auta nevidím.
Moc díky za možnost být u toho a zkusit si tuhle krabičku, všem
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Kona OS 1,0 T-GDi DCT Smart
Chasnik, petzl: Děkuji za skvělé počtení a
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Kona OS 1,0 T-GDi DCT Smart
Díky pánové !
To Chasnik: Pro změnu DriveMode rovnou ovladačem pootočit. Z NORMALu doprava SPORT a doleva ECO. Přes stisk se jde do nastavení trakce a když nic nezměníš, tak se po chvilce "vrátí" do menu jízdních režimů.
To Chasnik: Pro změnu DriveMode rovnou ovladačem pootočit. Z NORMALu doprava SPORT a doleva ECO. Přes stisk se jde do nastavení trakce a když nic nezměníš, tak se po chvilce "vrátí" do menu jízdních režimů.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Kona OS 1,0 T-GDi DCT Smart
Páni ďakujem za zaujímavé čítanie.Páči sa mi rozdielnosť názorov.U profi testov mám niekedy pocit,že od seba opisujú,alebo píšu,čom im nadiktuje výrobca.
Toník,mám obavy,že keď budeš riešiŕ nástupcu "Méďu" ,tak to budeš mať moc ťažké.Leda snáď ten Levorq čo si tak pekne popísal.
Toník,mám obavy,že keď budeš riešiŕ nástupcu "Méďu" ,tak to budeš mať moc ťažké.Leda snáď ten Levorq čo si tak pekne popísal.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Kona OS 1,0 T-GDi DCT Smart
To jsem netušil, taky jsem šel přes stisk a až pak pootočení.Mr. HYUNDAI píše: ↑23 úno 2021, 06:46 To Chasnik: Pro změnu DriveMode rovnou ovladačem pootočit. Z NORMALu doprava SPORT a doleva ECO. Přes stisk se jde do nastavení trakce a když nic nezměníš, tak se po chvilce "vrátí" do menu jízdních režimů.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Kona OS 1,0 T-GDi DCT Smart
Jakmile se testováním aut začneš živit a děláš to pořád dokola a napříč značkami a segmenty, tak Tě ten systém "semele". Přijmeš jakési šablony, které jsou standardem téhle práce jako jakékoliv jiné. Proto jsou si profi testy tak podobné.
My to děláme pro zábavu, ve svém volném čase. Mezi testy jsou poměrně citelné časové odstupy, aby nám to nezevšednělo . Točíme se skoro pořád v rámci jedné značky, takže je v tom i dávka fanouškovství. To vše dělá tyhle texty jinými. Ale i my se časem dostaneme do stereotypu, a pak toho necháme, abychom ostatní nenudili.
Za sebe můžu říct, že mě to pořád ještě baví, ostatní mě mají chvílemi určitě plné zuby, protože je prudím s tím, že se nemůžu dočkat jejich textů , ale zatím mi nenatloukli, testů se účastní a posléze píší . Za což jsem jim opravdu vděčný a ještě jednou všem děkuji!
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Kona OS 1,0 T-GDi DCT Smart
No ještě chybí pohled našeho "benjamínka"
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Kona OS 1,0 T-GDi DCT Smart
Mr. : Já se rád svezu i v traktoru nebo bagru Takový Marauder by mohl být zajímavý
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Kona OS 1,0 T-GDi DCT Smart
Mr. HYUNDAI: Nikoho tím neprudíš, udržuješ nás ... v kondici!
petzl62: Neboj, všechno bude Doufám, že do konce sobotního dne to zde bude Jak je na tom vůbec recenze Tesly?
petzl62: Neboj, všechno bude Doufám, že do konce sobotního dne to zde bude Jak je na tom vůbec recenze Tesly?
Hyundai Accent 1,4 71kW 08 Bronze Gray Metallic
Re: Kona OS 1,0 T-GDi DCT Smart
Tesla v zimě nejezdí, ty elektrikářu
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Kona OS 1,0 T-GDi DCT Smart
Tak po tom zrovna netoužím, ale chtěl bych být u toho a vidět tě, jak do toho lezešAxel.Foley píše: ↑23 úno 2021, 19:21 Mr. : Já se rád svezu i v traktoru nebo bagru Takový Marauder by mohl být zajímavý
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Kona OS 1,0 T-GDi DCT Smart
petzl62: Dobrý argument, vyhráváš
Hyundai Accent 1,4 71kW 08 Bronze Gray Metallic
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Kona OS 1,0 T-GDi DCT Smart
Kterou sobotu kterého měsíce máš na mysli?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Kona OS 1,0 T-GDi DCT Smart
Díky za info, jsem moudřejší. Příště si asi budu muset dopředu nastudovat manuál, abych neměl mezery ve vzděláníMr. HYUNDAI píše: ↑23 úno 2021, 06:46 Díky pánové !
To Chasnik: Pro změnu DriveMode rovnou ovladačem pootočit. Z NORMALu doprava SPORT a doleva ECO. Přes stisk se jde do nastavení trakce a když nic nezměníš, tak se po chvilce "vrátí" do menu jízdních režimů.
Axel.Foley: bagr už jsem řídil, i když pouze minirypadlo. Ale jak jsem pozoroval bagristu v mnohem větším stroji, systém ovládání vypadal shodný. Docela mě to bavilo
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)