Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Sanchez
***
Příspěvky: 518
Registrován: 01 lis 2020, 13:20
Bydliště: Rakovník

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Sanchez »

Aka je vypocitana, mas to aj takto?
Len ma zaujima odchylka.
i30 Fastback 2019 PDE Trikolor-komfort, 1,6 crdi 100 kw, polar white
Reklama
 

Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Odchylka žádná není, měřeno na x nádržích vždy do plna, sedí to přesně.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Jovzin
**
Příspěvky: 222
Registrován: 03 říj 2020, 16:35
Bydliště: Dobris okoli

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Jovzin »

Ty vole tie Marasove spotreby su sila. :) Ja som sa zatial pod 5 nedostal. Ale par krat sme to uz dali na 5.5 to je pravda. Ale to musi byt minimalne 60km cesta na tie moje kratke vzdialenosti co robim zatial kazdy den to je o nicom no :(
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

Jovzin: Raději se nedívej na spotřeby u Mr. :hyu: :mrgreen: (i když s jinými motorizacemi)
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

Cha, když jedu od nás do Újezda ( 6km pořád z kopce jen se zařazenou sestkou), tak mám spotřebu 0,5l. :D No a když jedu zpět, tak 15l. :D Ale teď vážně, na delší trase se už taky umím dostat pod pět. Jinak tak 5,3-5,7, podle toho kde jezdím....
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Chasnik »

Jovzin píše: 26 úno 2021, 11:20 Ty vole tie Marasove spotreby su sila. :) Ja som sa zatial pod 5 nedostal. Ale par krat sme to uz dali na 5.5 to je pravda. Ale to musi byt minimalne 60km cesta na tie moje kratke vzdialenosti co robim zatial kazdy den to je o nicom no :(
jj, to je přesně ono, já to mám do práce cca 80 km a už jsem se tento týden taky občas dostal pod 5. Jinak přes zimu 5,3 a výše, dle situace na silnicích.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

Je vidět, že ten motor umí být úsporný.
Takovou spotřebu jsem míval s ex i20.
S i30 1,4cvvt první generace 5,5 je asi maximální minimum co jsem schopný běžnou jizdou udělat.
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Na mou spotřebu má vliv několik faktorů. Počasí, to bylo ideální kolem 18-20 stupňů, suchá vozovka, téměř bezvětří. Pak jízda bez zapnuté klimatizace a velký faktor je znalost trati. Tuto znám nazpaměť za ty roky co ji jezdím. Není to jen rovina a je tam i velký kopec na Žukově. Nejlepší je to pořádně rozjet už dole než začnu stoupat a tím se dá dost paliva ušetřit, než to tahat odspoda. Pak nahoře dát 6stku čili spotřeba žádná a zároveň tím dobíjím baterii a sjíždět dolů. Pak tam je i úsek asi 4km silnice pro motorová vozidla, takže 110, ale jezdím to rychleji. No a taky tam při každém tankování liju VIF 2 odměrky na nádrž a beru již lehce aditivovaný benzín 95 u Benziny. Cestu opačným směrem kvůli výškovému profilu trati jezdím za víc. Ale myslím, že až se přezuje na letní, tak nebude problém mít celkový průměr kolem 5,5 l.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Odjinud
***
Příspěvky: 970
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Odjinud »

Pánové, vrátím se s dovolením ještě jednou k tématu kapacita nádrže (deklarovaná 50l, reálná 42l). Není to náhodou u :hyu: jako nyní u škoda?

Škoda Auto předhodila automobilovým novinářům k prvnímu otestování nastupující Škodu Fabia 4. generace. Nebudu se o ní nějak rozepisovat, byť šlo o auto, které bylo léta český bestseller. Co mě zaujalo, je fakt, že nová Fabia bude v základu se 40l nádrží, ale za příplatek si bude možné objednat 50 litrovou. Říkal jsem si, proč tedy Škoda tam nedá rovnou tu větší, když je to max. pár kg plastu, a tudíž nákladově pár korun navíc. To má skutečně potřebu získávat peníze od svých zákazníků takto trapně?

V recenzi na idnes k tomu nic nebylo, ale následně jsem náhodou přečetl ještě jednu na webu Autofórum: https://www.autoforum.cz/prvni-dojmy/po ... jine-auto/ ze které vyplynulo, že OBĚ NÁDRŽE JSOU STEJNÉ A PLATÍTE JEN ZA PRÁVO NATANKOVAT VÍCE, cituji: „Kvůli snaze snížit hmotnost přichází čtvrté vydání Škody Fabia ve standardu s nádrží o objemu 40 litrů (dříve měla 45 l), za příplatek ale bude dodávána nádrž s objemem větším o 10 litrů. Bizarní je, že díl jako takový bude vždy stejný, systém jen ve druhém případě dovolí natankovat trochu více paliva. Pokud se ptáte, co je to za nesmysl, je třeba dodat, že škodovce nebudete platit za jiný komponent, ale za vyšší normovanou spotřebu resp. emise CO2. Neboť čím větší nádrž je, tím více v ní musí být paliva při testu, protože pravidla hovoří o natankování určitého procenta celkové kapacity - čím větší je, tím více jej bude, tím bude auto těžší, tím bude normovaná spotřeba vyšší, tím bude i vyšší potenciální pokuta za nadlimitní emise CO2. Vítejte v EU.“
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

U škodovky už se pomalu platí i za přítomnost volantu,., Konečně, byla vždy předražená. Jinak nevím proč píšeš o reálné nádrži v i30 42l?? Tam opravdu vleze 50l. Jen palubák ti ukáže dojezd 0 ve chvíli kdy tam je ještě 8l.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Odjinud
***
Příspěvky: 970
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Odjinud »

Upřímně, nemám úplně dobrý pocit jezdit s palivoměrem blízko k nule, nebo dokonce na nulu.
Kolik se tedy dá z nádrže "vyždímat", aniž by to poškodilo to čerpadlo?
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Nemusíš se bát, že čerpadlo odrovnáš, to se teoreticky může stát těm co neustále jezdí na rezervu a do dna.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
ondrejkout
Příspěvky: 9
Registrován: 04 led 2021, 16:38

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od ondrejkout »

Nevíte, co znamená u tohoto motoru při úplném sešlápnutí plynového pedálu ("na podlahu"), na jeho asi 2 cm úplném konci chodu takový tužší pocit - náhle se změní mechanický pocit na ten poslední kousek chodu, je takový žvejkovější, trochu tužší. To je nějaká feature?

Jinak prvních 400 km na jeden zátah okreskama. Porovnání s Golf 5 1.6 MPi. Tahle 1.5 DPi je mnohem mnohem lepší, zejména ve středních otáčkách.
Uživatelský avatar
marian85
*
Příspěvky: 68
Registrován: 04 úno 2021, 19:26
Bydliště: Pardubický kraj

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od marian85 »

Čo myslíte môže sa u tohto motoru časom prejaviť rozpad katalyzátora ako u 1,6MPi? Alebo už to hyundai úplne vyriešil?
KIA CEED III(CD) Spin; 1.0T-GDI Smartstream 74kW
Palivo: EuroOil N95+VIF
thaischumi
**
Příspěvky: 204
Registrován: 05 srp 2020, 09:03

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od thaischumi »

ondrejkout píše: 26 úno 2021, 17:47 Nevíte, co znamená u tohoto motoru při úplném sešlápnutí plynového pedálu ("na podlahu"), na jeho asi 2 cm úplném konci chodu takový tužší pocit - náhle se změní mechanický pocit na ten poslední kousek chodu, je takový žvejkovější, trochu tužší. To je nějaká feature?
Není to ono? https://www.garaz.cz/clanek/co-znamena- ... u-21001124

U manuálu při zapnutém tempomatu v módu omezovače (Max), se omezovač dočasně deaktivuje a motor se zrychlí.
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“