Problem so startom

Moderátor: Moderátoři

mejdi1
*
Příspěvky: 20
Registrován: 27 čer 2020, 09:35

Re: Problem so startom

Příspěvek od mejdi1 »

oltcitak píše: 14 úno 2021, 17:46 Ked sa pýtaš ako to spraviť,tak bude lepšie,keď to dáš mechanikovi. I keď nieje to žiadna veda.
No som manuálne zručný ale nechcem to zavzdusnit a tak... Mechanik príde az v druhej polovici týždňa, a auto potrebujem na stavbu, tak aspoň čosi by som rad zistil ci netreba objednať a on mi to zmontuje..
Dnes sme štartovali: https://youtu.be/VwxubgBzEes
A zo zadu od motora(ako je posledná tryska) tak vyjde dym pri naštartovaní a potom prestane(možno že deravý výfuk od motora, ale spraví to iba pri štarte) , vidno aj na videu.
Aj dve fotky pridám, vizuálne asi v poriadku
https://ibb.co/KbNnqKK
https://ibb.co/4MrvZY5
Reklama
 

Uživatelský avatar
oltcitak
*****
Příspěvky: 1564
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Problem so startom

Příspěvek od oltcitak »

Podložky môžeš kúpiť,tie sa dávajú vzdy nové. Ten dym mohol ísť výfuku,z pripojenia EGR,z turba,z potrubia.... najjednoduchšie si zober kovovú tycku(dlhy srobovak a.pod.) a prikladaj počas chodu na trysky a počúvaj na druhom konci.(a la stetoskop)a hned zistíš,ktorá je chytena. Potom vytiahnuť a pozrieť vizuálne,vyčistiť chemicky(Petrolej, VIF....) standartne sa to dava na.testovaciu stolicu a tam sa zistí ako rozprasuje. Ale to je už pre človeka,co to vie. Dokial nemáš moznost, vymen tu zlu za novu(repasovanu) ideal vsetky. Pripadne prefrezovat sedla ak treba.Ale fakt doporučujem,nech sa na to pozrie niekto,kto to pozná. Možno klope pri štarte kvôli zhaviacim svieckam,treba premerat.
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
mejdi1
*
Příspěvky: 20
Registrován: 27 čer 2020, 09:35

Re: Problem so startom

Příspěvek od mejdi1 »

Takže mechanik nastavil vôľu ventilov , vyčistili sme vstrekovače.
No takže meranie kompresie dopadlo následovne 1. valec 19 barov, 2. valec 23 barov , 3. valec 14,5 bar, 4. valec 22,5 .
Takže zajtra ide hlava dole(dnes sme už nestihli) a taktiež olejová vaňa kôli nejakému ložisku na kľuke(ak som dobre pochopil) .Tak zajtra budú zas nové info...
Tiež sme dávali dole chladič, a čo z toho vyšlo nejaká do hneda zafarbená číra voda... - to asi môžte byť tesnenie
mejdi1
*
Příspěvky: 20
Registrován: 27 čer 2020, 09:35

Re: Problem so startom

Příspěvek od mejdi1 »

https://ibb.co/RvgvYNK

Akurát to ložisko je na tom 3 valci kde bola kompresia 14 barov...

Toto bude pravdepodobne zdroj toho klepania(dúfam)
mejdi1
*
Příspěvky: 20
Registrován: 27 čer 2020, 09:35

Re: Problem so startom

Příspěvek od mejdi1 »

Takže vymenené ložiská na klukovom hriadeli(ojnične ložiská ak to nazývam správne) a klepat to prestalo, ešte mierne to tam počuť, ale ide nový motor,takze príčina bola na 3 valci zničené ložisko a vydrážkovaný klukovy hriadeľ.
Uživatelský avatar
oltcitak
*****
Příspěvky: 1564
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Problem so startom

Příspěvek od oltcitak »

Hura 😉 lenze to,ze sa vylagrovali ojnicne puzdra na kluke ma nejaky dôvod a to treba poriesit ! Co to sposobilo? Zaneseny olejovy kanalik,alebo co?
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
mejdi1
*
Příspěvky: 20
Registrován: 27 čer 2020, 09:35

Re: Problem so startom

Příspěvek od mejdi1 »

Ťažko povedat. Možno by mechanik vedel zhodnotiť, ale jednoznačne zavrhol robiť opravu.zohnali sme nový motor, pôjde kus za kus..
Uživatelský avatar
oltcitak
*****
Příspěvky: 1564
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Problem so startom

Příspěvek od oltcitak »

Dnesni mechanici uz nevedia opravovat motory,iba ich menit(cest vynimkam)
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
mejdi1
*
Příspěvky: 20
Registrován: 27 čer 2020, 09:35

Re: Problem so startom

Příspěvek od mejdi1 »

Akože nejde o to ze by mi to nevedel urobiť. On by to urobil, ale za tú cenu.....
mejdi1
*
Příspěvky: 20
Registrován: 27 čer 2020, 09:35

Re: Problem so startom

Příspěvek od mejdi1 »

Zdravím.
Takže motor vymenený spolu s prevodovkou.
Nastal problém s rýchlosťou na tachometri.Viem že je odchýlka v meraní ,pri 100km/h cca 6km/h.
Ale napríklad pri 50tke v obci (podľa GPS) ,mi ukazuje tachometer cca 80.....Pri 80(gps) ukazuje nad 110
Vymenil som aj budíky s pôvodného vozidla,nepomohlo.... Vymenil som aj snímač rýchlosti na prevodovke a snímač kľukového hriadela...
Kód motora bol ten istý,len išiel z H1 Van do H1 valník.
Je možné tie budíky nejak nakalibrovať ,prípadne ešte čo vás napadá vymeniť. Vďaka
mejdi1
*
Příspěvky: 20
Registrován: 27 čer 2020, 09:35

Re: Problem so startom

Příspěvek od mejdi1 »

Ešte dodám, tie snímače som menil z pôvodného motora ,neboli čistonové...
Uživatelský avatar
oltcitak
*****
Příspěvky: 1564
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Problem so startom

Příspěvek od oltcitak »

To mas valnika? A kolesa su ake? Rozmer?
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
mejdi1
*
Příspěvky: 20
Registrován: 27 čer 2020, 09:35

Re: Problem so štartom

Příspěvek od mejdi1 »

No takže zistil som ze na mojom valníku sú kolesá menšie priemerovo cca 8cm. Motor nový je z VANu, ale nejde mi do hlavy keď ostala riadiaca jednotka atď, prečo nieje sparovana rýchlosť.. Co by sa s tým dalo robiť? Ze by bola inak sprevodovana prevodovka?
Odpovědět

Zpět na „H1 Van / Bus / Truck“